Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupujete ojeté auto? Polovina z nich má skryté vady, uvádí průzkum

Více než polovina ojetých aut prodaných v loňském roce na českém trhu mělo skrytou vadu. U každého devátého auta nový majitel zjistil, že bylo v minulosti havarované, vyplývá z aktuálního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T74o12m90á67š 62Z91á76m30e25č44n65í45k 9406286884153

Proto jsem si při koupi berlinga pozval kámoše automechanika, v áčkách stím problém nebyl, auto projel, otevřel si ho, vše si krolepl a bez problémů. Když už nemáte někoho známého co autům rozumí, vyhledávejte na intenretu ruzné návody...

0/0
3.4.2018 19:44

M17a89r29e15k 95Z17b73o36ř97i69l 4373240458950

Kupovat ojetinu má vždy svá rizika,ale né každý má na nové a co si budeme povídat nový vůz není tak\ žádná výhra...zlatě nějaká zánovní ojetina.

+2/0
26.3.2018 22:28

P81ř54e43m98y35s19l 86H76r15o69m91a40d52a 2144686168241

Tak ojetina vždy byla trochu loterií s velkými riziky. Většinou to však bylo vykoupeno výrazně menší cenou. V současnosti jsou však ceny ojetin strašně nahoře. Za v průměru 11 let staré auto dát v průměru 200 tisíc, to může jen cvok. Nikdy nebylo výhodnější koupit si raději nové auto.

V době intervencí ČNB se vyplácelo ve velkém vyvážet ojetá auta do zahraničí. No a v současnosti na trhu nejsou. Pak se dostáváme do takových nesmyslů, že auta 10 let stará se prodávají ještě za třetinu své původní ceny.

0/−2
26.3.2018 21:58

P75e19t74r 11Č98e66r40m85á66k 9388635699910

Záleží na úhlu pohledu. Dneska je naopak díky operákům, fleetům a značkovým programům nejvetší výběr ojetin s jasným původem a stavem, to nikdy lepší nebylo.

Na ojetině za 200tis není nic divného, adekvátni nové auto bude stát x krát tolik a dacie co za těch 200tis bude nová zase nikdy nesplní požadavky.

+1/−1
26.3.2018 22:18
Foto

M63i62r84o29s61l20a11v 41S92t79e28i40n83e59r 4220642630686

Je třeba uvážit, že výrobci v současnosti zadávají konstruktérům malých vozů ekonomickou životnost asi 150 tis. km, u vozů pro firemní flotu asi 250 tis. km.

Programmed reliability má po ujetí naplánované trasy ukončit ekonomicky zdůvodnitelnou životnost.

Neznamená to, že třeba VW Pasát po ujetí 250 tis. km zůstane stát, jenom je jeho zbytková hodnota už tak nízká, že se firmě nevyplatí investovat třeba nový turbokompresor, katalyzátor nebo rozvody. Na nový vůz dostane odpisy, ten starý je už odepsaný, tak putuje do bazáru, samozřejmě v zahraničí, neboť v EU je předepsaná roční záruka.

Firma se nebude zabývat výměnou brzdových kotoučů, škrábáním rezu, zavařováním děr v podlaze, natíráním a lakováním, to je spíš něco pro bastlíře.

0/0
26.3.2018 20:44

V67á90c55l60a15v 69P93o81u87s13t22k67a 3790321172

Takhle se chová většina Němců. Prostě si koupí nové auto a to po čtyřech či pěti letech odloží do bazaru bez jediné starosti o něj. Ovšem oni na to narozdíl od nás mají.

0/0
26.3.2018 20:54

P23e15t39r 55Č33e51r57m15á81k 9828385559700

Není to úplně přesné. Ekonomickou životnost mají delší, spíše bych těch cca 250tis nazval servisní nenáročností - fleetoví zákazníci obnovují auta především v daňově a účetně výhodném intervalu, bez ohledu na stav auta. Tomu skutečně odpovídá to časování pravidelných servisních zásahů.

Na příkladu zákazníků kteří mají opravdu velké nájezdy je vidět že naopak ekonomickou životnost řeší až zhruba na dvojnásobku uvedeného počtu km, tam už opravdu servisní náklady převýší tu zůstatkovou hodnotu.

0/0
26.3.2018 22:14

M25i16l28a31n 13Z68e95l77e46n12k57a 1246344798329

Asi málo kdo prodává svoje auto, protože je bez chyb.

0/0
26.3.2018 20:04

B97o28h34u98m94í32r 70E53l81i18á40š 1271208854722

No..tak starsi ojety auto bude mit pravdepodobne vzdy nejakou skrytou zavadu..

Zas jeden clanek s obrovskou vypovidajici hodnotou

0/0
26.3.2018 19:56

R77o75b24e33r66t 80M83a90t64u21l36a 8397769136815

"Téměř pětinu problémů tvořily závady v elektronice vozidla, ve 13 procentech byl defektní motor a v šesti procentech podvozek."

To je konkrétně co? Já mám totiž pocit, že pro některé taky kupující je skrytá závada i nefunkční světla(auto kontrolují tak, že si toho všimnou až cestou domů, když zapadne Slunce a oni nic nevidí;-D)

0/0
26.3.2018 18:59

J41i97ř71í 34E16r62b57e38n 1603474536627

Kupoval jsem Octavii v nenáviděných Áčkách a problémy s elektronikou jsou toho druhu, že zlobí mikrospínače v zámcích (občas zamykám nadvakrát až natřikrát) a nefunguje reostat vnitřního osvětlení. Nic tragického.

Motor celkem šlape, semtam pocukává v tahu nebo v přechodových režimech. Lambda sonda, konstatoval servisman, ale i s tím se dá jezdit a úspěšně projít emisemi.

Nejdražší oprava byla na podvozku, kde mě nenapadlo zkontrolovat pera a po 3/4 roce jedno prasklo v posledním závitu. Tak jsem měnil všechny čtyři a pro jistotu i s tlumiči a silentbloky...

0/0
26.3.2018 19:06

R45o22b71e50r84t 90M72a34t80u10l10a 8227509236375

Na Škodovku z Áček to docela ujde;-D Akorát já mám raději něco s čím se člověk nemusí bát jet k moři

0/0
26.3.2018 19:16

J69i87ř68í 92E93r50b10e75n 1413554846797

Jezdím skoro denně 2 - 3 jízdy, takže 99 jízd ze sta mám na vzdálenost 20-40 km, jednou za měsíc 80-100 km, jednou za rok 200-300 km. Na to mi letitá plynová octavie bohatě stačí, nemám důvod si dimenzovat vůz tak, abych ho využil jednou do roka. K moři si auto raději půjčím a nemusím se starat o jeho servis, známky atd.

0/0
27.3.2018 8:37

P19e29t46r 62K84n23ě28b48o77r91t 3691500

I nová auta mají skryté vady.

0/0
26.3.2018 18:43
Foto

M47i13r78o11s41l96a58v 82S91t35e87i50n91e53r 4580222450456

Můj Yeti měl (a ještě má) maličkou prasklinu na předním skle, vpravo, mimo výhled řidiče. Stalo se to zřejmě při transportu nového vozu k obchodníkovi, zřejmě to pojišťovna zaplatila. Mně neřekli nic, ale slevili celkem 28% z ceníkové ceny, závady jsem si všiml až po ujetí asi 500 km. Koupil jsem to auto s 6 km na tachometru.

Teď už bude hnedle 5 roků, má 83 tisíce najeto a pořád držák. Vyměněna byla jenom škrticí klapka při 72 tis.km. Je 4x4, 110 HP a spotřeba má průměr 5,4l /100 za celou dobu používání.

+1/0
26.3.2018 20:54

P39a94v10e21l 62K14u43d46r25n98a 2327748587761

V praci mam sluzebni na operak a kdyz vidim tu bezstarostnou jizdu, kdy mimo dolevani kapalin nic neresim, tak bych dnes do bazaru pro auto uz asi nesel. Par tisic mesicne za nizsi stredni tridu bych "utahnul".

+1/−4
26.3.2018 17:06

J27i27ř55í 89E70r98b44e43n 1953114866837

Děkujeme za příspěvek a posíláme klíčenku za to, jak jste (ne)poradil statisícům obyčejných řidičů bez privilegií :-)

+1/−1
26.3.2018 18:59

R41o95b70e40r63t 15M13a42t62u74l50a 8367509736665

Když vidím pro kolik novějších(nových) aut než mám jezdí odtahovka na dálnici tak si tu "bezstarostnou" jízdu můžete klidně nechat pro sebe

+1/−1
26.3.2018 19:02

P94e81t59r 60Č27e76r20m33á73k 9978685509460

Jestliže více jak 2/3 těchto vad řeší servis do 20tis Kč tak v tom není větší problém, to vzhledem k tomu že to je jednorázová investice tak je to vcelku akceptovatelná suma odpovídající potřebě ojetiny.

+11/0
26.3.2018 17:03

L11a94d97i97s33l78a72v 47S75l83e45z26á71k 4268243

O některých skrytých vadách třeba neví ani původní majitel. Horší jsou vady (bouračky), které původní majitel záměrně nepřiznal... :-(

+8/0
26.3.2018 17:01

D51a76v28i49d 96R41y49c61h46e50t69s16k30ý 9716951420940

Češi co nemají peněz nazbyt často kupují ojeté auto za 250 tis., něco s dieselem v plné palbě, kašlou na ověření kilometrů a pak se jim auto vysype. Po koupení do něj nacpou dalších xx tisíc na pneu, brzdy, rozvody. Přitom prakticky mají na nové auto, jen by nesměli mít kolotočářské požadavky.

+1/−4
26.3.2018 16:50

P64e65t40r 66Č76e51r13m70á10k 9298285979240

Tam nejde ani o kolotočářské požadavky ale o prosté nároky na auto. Kolem těch 300tis se dá koupit nové vesměs jen malé auto z B segmentu, což dnešní většinové potřebě nestačí.

0/0
26.3.2018 17:14

V43á54c60l94a81v 96P79o28u52s14t60k43a 3600571622

Tak máte - li 250 tisíc, tak v novotě za to mnoho nepořídíte, ale pětileté kompaktní rodinné MPV už bez problémů ano a s trochou štěstí i ve slušném stavu.

0/0
26.3.2018 17:19

R71o51b75e78r51t 49M61a15t84u57l74a 8347259776955

Lidi, které u ojetiny zajímá hlavně stav pneu by si opravdu měli ve vlastním zájmu raději koupit nové. My ostatní si můžeme klidně koupit limuzínu;-)

0/0
26.3.2018 19:06

P22e30t62r 32Š17t24ě55p 2353883970616

To neznáte mého kolegu, který na denní dojíždění cca 60km jedním směrem chce koupit tu nejstarší dieselovou Oktávku, požadovaná cena do 50.000kč. Na námitky, že se mu to nejspíše rozsype hned za měsíc bohorovně odpovídá, že na tyhle auta je levný servis. Na to už jsem neříkal nic, ale myslím si něco o tom že nejsem dost bohatý na to, abych kupoval levné věci.

0/0
26.3.2018 20:55

V75á21c60l78a32v 25P93o49u98s58t52k48a 3560731802

Tak svým způsobem má pravdu. Pokud by na tom měl řešit rozvody, turbo, spojku a klimu zároveň, je skutečně lepší koupit druhou takovou oktávku.

0/0
26.3.2018 21:20

L49i74b47o17r 72M64o49u56č91k40a 1798387505482

tak da rozum, ze kvalitniho auta bez investic, se malo kdo zbavuje...

0/0
26.3.2018 16:41

M25a26r85t80i88n 73K49a54r15á34s58e40k 9748773478688

No ono je dost problem kdyz clovek koupi desetilete auto, za petinu ceny, a pak se citi podvedeny ze to auto neni jako nove....

+6/0
26.3.2018 16:24

L80i16b58o35r 74M80o86u81č35k96a 1358647685482

prodaval jsem 14 lete auto za 30 tacu... co chodilo za exory, ze to ma tady a tady skrabanec a vlastne to ani neni novy...

+7/0
26.3.2018 16:43

P52e86t53r 10S83k42á66l67a 7667983416940

v tom bych viděl celý problem,ale prodejce by měl být rozumný,ale pak zase nezbohatne

0/0
26.3.2018 16:43

P69e23t57r 41S88k71á18l32a 7587733786240

jako bývalý dovozce bych si dneska auto v bazaru nekoupil,skončil jsem po osmnácti letech se ztrátou,ale měl sem to čím dotovat,dovozem něčeho jiného,jak se někdo ozval s reklamací,nechal jsem to opravit,jenom aby ten dotyčný byl spokojen,kamarád z bazaru mi říkal,ty si tak hodnej,až jsi blbej :-)

0/0
26.3.2018 16:23

J73o44s38e13f 55Š91o47l83t84e65s 8814718860733

Holt, koupě ojetiny je vždy něco za něco. Pokud je aspoň vizuálně v dobrém stavu, pořád je to levnější, než koupě nového. I přes poměrně drahé opravy.

0/0
26.3.2018 16:07

L93i15b12o22r 48M58o93u78č20k73a 1338927175632

tohle zvazuje i stavajici majitel a spis se zbavi vozu s drahyma zavadama, nez s prkotinama

+1/0
26.3.2018 16:45

J88a77r17o38s36l49a13v 62L22e74b61e56d19a 3136409857540

Je třeba vybírat z té druhé poloviny ;-D

Já jsem nikdy nové auto nekupoval, neb je mi na to líto peněz, včetně havarijního pojištění. A všechna auta mi sloužila dobře bez velkých nároků na opravy.

+2/0
26.3.2018 16:07

J58a47r54o11s48l10a73v 96L47e69b16e42d46a 3916859527240

I když teda stát v dánském pískovišti s Felicií, která přestala dobíjet baterku kvůli pošlému usměrňovači, nebyla zrovna radost. Ale záhadu jsme za pomoci přítele na telefonu odhalili a zbývalo jen dojet si autobusem 40 km pro nový.

Teď si raději připlácím pár drobných na asistenci i při závadě po celé EU.

0/0
26.3.2018 16:14

M52i52r86e17k 42P25r48o82k59š 4892771288

Ojeté auto jsem si koupil jen jednou poprvé, před mnoha a mnoha lety. Byla to Škoda 105 , já byl mladý a naivní a jak je zvykem u nás v krajích, navenek pěkné, uvnitř špatné.Od té doby už ne..

0/0
26.3.2018 16:03
Foto

M68i36r36o32s95l76a32v 12S80t45e60i32n82e33r 4270312420236

Většina majitelů se rozhodne auta měnit, když je na obzoru větší výdaj, třeba rozvody nebo katalyzátor. To je tak zhruba kolem 200 tis. km.

V bazárech však stojí jenom vozy po důchodcích, co jezdili jednou týdně manželce na hrob. Těch 200 tisíc najede soukromník za 10 roků, firma za 4 -5 roků. Zázraky se nedějí, desetileté auto má mládí už dávno za sebou.

Auta po bouračce mají vždy problémy s airbagy, nenastavitelnou geometrií nápravy a s korozí, zajistit sváry je vždy obtížné. Nakydat na ně tér není spolehlivá ochrana proti korozi. Hydraulicky vytažené plechy už nemají původní tuhost, při příští bouračce se složí jako harmonika.

+2/0
26.3.2018 15:58

K90a95r85e34l 33N60o75v50o15t38n62y 6659491829295

A proto kupuji auta max. 1 rok stara a vyhradne pres velka dealerstvi.

0/0
26.3.2018 16:04

M28a10r78e16k 24J51a25n63e50č42k16a 1907636343181

Kdo autům moc nerozumí a nechce se tím ani zabývat, koupí si prostě nové a pokud nemá moc peněz nazbyt, tak se uskromní i s třídou vozu a výbavou. Komu je líto dát více peněz za novku, ale autům rozumí, sáhne raději po ojetině v solidním stavu a klidně ve vyšší třídě a bohatou výbavou. Každého volba.

0/0
26.3.2018 18:22

Z97b27y49n46ě98k 80Č41e43j12k75a 5556558711923

nebo to chce umět kupovat, mít trpělivost a být flexibilní.

0/0
26.3.2018 20:09

K48a25r95l77a 13K63r33i47z24o28v71a 3758422455916

a co na to stát?

0/0
26.3.2018 15:51

J27a68r22o26s95l40a45v 25L13e83b48e86d65a 3756399677950

Utíráte se sama, nebo na to potřebujete úředníka?

Pokud nemáte na to, abyste auto kupovala u spolehlivého prodejce a zkontrolovala si ho, tak si někoho přizvěte nebo kupujte jen nová.

+5/0
26.3.2018 16:09

J52i69ř11í 27H20o23r60á69k 9838595121

Hlavně nekupovat v AAA a auto ESA... Záruka, že auto má vady je 100%.

0/0
26.3.2018 15:48

J31a73n 32Š47l95é51g84l 8172430398743

"Smluvní záruku na ojetý automobil poskytují vesměs jen velká dealerství anebo největší autobazary, a to v délce do šesti měsíců."

To možná ano, ale uznání reklamace je úplně něco jiného :-)

+8/0
26.3.2018 15:47

J62i13ř10í 92E93r64b76e66n 1703844596747

Nemluvě o tom, že záruky poskytují jen na vybrané vady, u kterých si jsou jisti jejich nízkým výskytem.

0/0
26.3.2018 19:02



Najdete na iDNES.cz