Diskuse k článku

Prostě to postavíme. Praha oprášila myšlenku stavby metra až na letiště

Praha oprášila myšlenku vybudování metra na letiště. Postavila by ho sama v případě, že by neuspěla na úterním jednání na ministerstvu dopravy. Magistrát totiž chce, aby stát deklaroval, že začne stavět chystanou železnici z Prahy do Kladna okolo letištního areálu i bez evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20o25z17e36f 28S90t10e75b85i65l29a 3515127315717

... misto oprašení by to chtelo vyprášit !!

+1/0
28.3.2018 18:08

J71o48s10e21f 18V74o68l14f72í93k 4488335259603

...Nejnovější odhady mluví o tom, že první vlaky na letiště vyjedou na přelomu let 2028 a 2029...

Tak tomu říkám rychlost!

+2/0
27.3.2018 16:34

S98i59l69v43e75s82t35r 94K15a35d83e18ř12á93b16e19k 8820683635500

Tak ono by asi nebylo rozumné, aby tam první vlaky vyjely v době, kdy tam ještě nepovede žádná trať.

+1/0
1.4.2018 19:44

K37a43r22e56l 10N35o11v49o47t31n54y 1964605524702

Vlak na letiště? Ano pro dálkové spoje, kde se cestující dostane na Havlák bez přestupu rychlostním vlakem ( v budoucnu asi tratě z Brna, Ostravy), Metro na letiště? Ano, pro spoje kdy lokálka doveze pasanty na Masaryčku či Hlavám a stejně by museli přestoupit. No a co vytížení linky A týká, debilní Chalupoida do Motola je nevytížená, takže tím směrem omezit provoz ( stejně některé vlaky končí dříve) a A protáhnou na Dědinu a dál na letiště. A tím by se vyřešila i tramvaj tím směrem. Navíc to metro ( či chcete li LRV) by nemuselo od celou dobu jet v tunelu, jen by se u Havláku opět ponořit pod zem.

+1/−4
27.3.2018 13:57

J14o30s91e41f 86B94r87o23ž15e15k 7823905602121

Nesmysly někoho, kdo tam asi nikdy nebyl.

Metro je do Motola dost vytížené, navíc se má postavit na Vypichu ještě jedna zastávka. A všechna jezdí až do Motola - právě proto, že vytížené je. Nemá na konečné stanic Bčka (Zličín a ČM) kvůli tomu, že ty jsou v nákupních centrech, ale je hned za nimi - nemocnice Motol, Homolka, Radio, tam a zpět jezdí desítky lidí a bylo by jich ještě mnohem víc, kdyby konečně bylo protažené do Řep podle původních plánů.

Vidláky je samozřejmě vlak z Masaryčky fajn, pro pražáky je mnohem podstatnější metro, kterým mohou kamkoliv.

+1/0
27.3.2018 14:19

K78a86r39e50l 55N96o57v32o35t31n29y 1824985924652

OK, jako občan P6 jsem asi nikdy do Motola metrem nejel. Pak mi vysvětlete, proč některé vlaky metra nejedou až do Motola, když jsou tak vytížené?

+1/0
27.3.2018 15:30

J86o61s62e14f 43B63r48o78ž48e71k 7183505482331

Vlastně všechny do Motola jedou. Ano, občas jako všude jinde se stane, že zahlásí, že vlak končí ve stanici ....... (Veleslavín, Kačerov, Smíchovské nádraží, ...), ale neexistuje na to ani jízdní řád - stačí se do něj podívat.

Právě jsem tam před hodinou jel - cca 100 lidí vystupovalo v Motole. Zdá se to na jeden vlak málo? Nevím kdy jste tam jel naposledy - ale asi je to hodně dlouho, ano, z P6 se do Motola cestuje jen do té nemocnice a pokud tam zrovna nepracujete, tak jako pacient tak jednou za rok? Já jezdím přes Motol velmi často, stejně jako Bčkem a můžu porovnávat.

V době ranní špičky míří do Motola víc lidí, než do ostatních stanic za Dejvickou, včetně toho Veleslavína - a víc než třeba na Zličín - a totéž z něj. Mezi 6 a 9tou ráno je takový Zličín téměř bez cestujících oproti všem co se střídají na směnách v nemocnicích okolo konečné Motola, stejně jako pacienti apod.

+3/−3
27.3.2018 18:59

K43a93r29e28l 58N85o28v75o20t31n12y 1244175714692

No 100 lidí je asi dost, ovšem pokud se podíváte na to kolik cestujících projde terminálem Havláku ( nyní asi 40 T/ den) + těch, kteří tam míří denně, tak Vám bude jasné, že tam metro patří. Tak jako koleje VRT. To pochopí všichni mimo taxikářů;-D;-D

0/0
29.3.2018 13:17

J15o65s75e15f 23B22r49o94ž38e96k 7973455332891

Ano, já to přece celou dobu píšu, že ano. Ale taky to, že metro do Motola bylo správné a teď ho stačí podle původního projektu dotáhnout přes Řepy až na letiště nebo tam protáhnout Bčko ze Zličína. Což může být za pár let hotovo. A pak začít řešit VRT, proč ne. To ovšem bude stále běh na dlouhou trať - alespoň 30 let.

0/0
2.4.2018 7:56

R70a17d34e49k 80J86a96n84a87t78a 9745166104422

"pro pražáky je mnohem podstatnější metro, kterým mohou kamkoliv"

----

Vlakem můžete taky kamkoliv - přestoupit lze snadno na metro A (Veleslavín, Hradčanská), metro C (Vltavská) i metro B (Náměstí Republiky). Jízdenky platí stejné jako v MHD (vlaky jsou už 25 let integrované v PID). Prostě taková čtvrtá linka metra, ovšem o něco rychlejší, protože má méně zastávek. A interval nebude delší než 10 minut (spojí se přepravní proud z letiště s přepravním proudem z Kladna, který je větší, takže lidí je dost).

+1/0
27.3.2018 20:53

J86o93s21e61f 33B71r75o12ž12e83k 7723275292811

K čemu je o pár minut rychlejší "rychlodráha" do centra, když většina lidí potřebuje mimo centrum a přesedání a čekání na "rychlodráhu" sebere mnohem víc času, než při použití metra?

Lepší je prostě dotáhnout metro až k letišti (rychle) a až se vyřeší vše kolem vlaků do Kladna, tak tam udělat přípojku - proč ne. Protože metro je až ve Zličíně nebo Motole a nemusí řešit všechny problémy a další tunely skrze starou zástavbu.

A ty přestupy vlak-metro jsou dost příšerné kdekoliv, na Nám. Rep. obzvlášť. O přestupech na Vltavské ani nemluvím. Jediný rozumný přestup by byl opět na Veleslavíně - ale ten počet cestujících z letiště sem klidně pobere pár autobusů a není nuté kvůli tomu utrácet desítky miliard za vlak.

+2/−1
28.3.2018 11:14

R79a32d29e88k 30J40a85n40a40t16a 9815326874282

Pravděpodobně jste nikdy nezkoumal, jak bude modernizovaná trať vypadat. Na Veleslavíně budou propojedné vestibuly, stejně jak na Hradčanské. Obě tyto stanice budou pod zemí. Na Vltavské to rovněž bude kousek (nová zastávka samzořejmě bude jižněji, než Praha-Bubny, přestup bude kratší než mezi B a C na Můstku). I Masarykovo nádraží bude kompletně přestavěno.

Dále máte nějakou zmatenou přestavu, že příprava metra trvá méně času než příprava železnice. Není tomu tak. Hlavní brzdou jsou politici a ti budou dokola tancovat kolem obojího (viz trasa D). Český volič holt neumí vybrat shcopné lidi a vlatsně si ani nepřeje aby byli politici schopní (viz závist a přání voličů, aby byly platy politiků nízké - pak samozřejmě do politiky jde pouze neschopný člověk nebo naopak člověk schopný si tam přikrádat)

+3/0
28.3.2018 12:59

J67o89s27e43f 47B42r93o95ž19e13k 7333705652981

Máte pravdu, nezkoumal - určitě ne do hloubky. Ale znám české prostředí. Právě proto, že je v plánu přestavba x nádraží, tak je nová výstavba v polích, kde nic není, rychlejší - to není Dčko, kde se všichni hádají o to, jestli tahle podoba budovy je optimální u Thomayerky nebo ne. A znovu říkám - metro z Bčka Zličína může vést nad zemí, třeba i v tubusech (tak jako část přes P13) a tedy mnohem rychleji, než D, i protažení z Motola bude jednodušší.

Přestavba třeba Bubny, nebo Maričky - už vidím, jak různá občanská sdružení, kluby za starou Prahu apod. žádají o zachování současné podoby, vyhlašování za památku atd.... - vždyť tohle je standardní postup a každý most v havarijním stavu má podle nich být chráněn. Takže se budou hledat kompromisy, předělávat, řešit architektonické soutěže, soudy, odvolání a podobně a rychlodráha bude tak za 50 a více let.

0/0
2.4.2018 7:53

J40o31s46e96f 24B79r64o15ž98e51k 7863215222561

Kdyby místo neustálých slibů a keců o tom, co všechnu udělají něco dělali, tak by nepadaly mosty a plánované stavby by už byly alespoň rozestavěné.

Jenže stávající garnitura je totálně neschopná a jediné co umí je míchat polívkou na náměstí.

0/0
27.3.2018 13:53

J17a79r30o27s88l53a24v 83J26o81s10e85f 5442470380334

Když postavíte metro a dráhu až k letišti, přijdou chudáci poctiví pražští dročkaři o svá lukrativní korýka a budou muset jít konečně řádně pracovat. Koho budou okrádat? ;-D;-D;-D;-D

+4/0
27.3.2018 11:45

J78a26n 16S25l73o40v74í59k 3859897140878

Metro je od letiště už doslova kousek a dráha by se stejně na většině úseku musela zakopat pod zem, takže proč kopat dva tunely.

0/0
27.3.2018 11:43

J34a21r44o94s54l81a83v 61J95o52s49e48f 5192860170614

Špatně! Jeden tunel pro metro, druhý pro dráhu a třetí na peníze - tedy tři!!

+3/0
27.3.2018 11:46

J79a41n 78Č78e70k61a22l 7639415944504

Ten "kousek" není zas takový kousek, a hlavně se ta trať stejně bude stavět, protože metro neobslouží Kladno, tak proč proboha stavět obojí?

+3/0
27.3.2018 13:54

L91u16c89i51a39n 66P33a78p37a56z88i51a48n 5914557491265

Ostuda, už dávno mělo být postaveno. Raději létám z Vídně, kde vše funguje jak má.

+2/0
26.3.2018 23:32

R30a62d74e34k 30J87a52n33a19t71a 9185556494812

Ovšem právě ve Vídni jezdí na letiště vlak, nikoliv metro/tramvaj.

Dokonce tam jezdí i dálkové linky. Končí tam vybrané Railjety z Grazu, Mnichova a samzořejmě i z linky Bregenz-Innsbruck-Salzburg-Linz.

+2/0
26.3.2018 23:41
Foto

M81a89r50t87i21n 13P46i59š96t79o29r82a 8818528846899

Létat by se mělo velmi výjimečně, průměrně nanejvýš jednou za život. Tím je dilema vyřešeno.

+1/−1
26.3.2018 20:49

D37a32v68i66d 24P25e73t86r 7270806680635

Dnešní svět se změnil a letadlo je trochu to co dříve mezistátní vlak. Dnes se létá na dovolenou cca 2x ročně a někdo také služebně (klidně i 60x za rok).

+4/−1
26.3.2018 21:30

P85e43t23r 17V29a11r48g68a 3655113150600

re: "Dnes se létá na dovolenou cca 2x ročně" - tohle bude mít k průměru v ČR hodně daleko

+1/0
26.3.2018 23:18

K15a26r25e24l 37N50o67v68o50t66n86y 1284285274232

To je Váš názor, neboj mnou nepochopený vtip?

0/0
27.3.2018 13:11

P25a75v34e24l 33H85e65w90l43i92t 5857683745323

Tak je před volbami - to ještě půjde věcí. Jůůůůůůůů. A ty slogany: "Každý pražský důchodce, zasměje se od srdce." "Je to velká novina, že jsme jedna rodina, maminka i tatínek, Krnáčová Dolínek."

+3/0
26.3.2018 20:33

R83e50n67é 65T66y61c 9635205568711

Metro na letiště bude a pokud ho nevybudujeme my, tak naše děti určitě, jen si budou ťukat na čelo ! Problém se soupravami metra (jejich zaplněním nebo naopak...) by byl vyřešen tím, že by se střídaly ve směru trasy A a trasy B. Stejně tak by se snadno regulovalo množství vlaků metra. Další výhoda pro případ, že by na jednom směru byla porucha, doprava by fungovala v druhém směru... a lidé samozřejmě budou mít zájem cestovat i jinými směry... metro bude také rozšířeno do jiných směrů..

0/0
26.3.2018 20:23

R12a52d28e94k 27J92a56n29a11t81a 9315556504352

Jasně, protože by bylo metro na letiště málo vytížené, tak to vyřešíme tím, že tam přivedeme linky hned dvě. Kam na ty vtipy chodite?

+1/0
26.3.2018 20:33

R79e45n80é 39T59y33c 9925565818101

Jednak bude výhodné, až ty linky jednou někdo chytrý propojí a... nárůst obyvatel v této oblasti, která se stane dobře přístupná bude značný a pro mnohé atraktivní. Je jen potřeba myslet trochu dopředu...

+1/0
26.3.2018 20:42

R74a44d13e76k 59J60a55n63a21t24a 9665616824222

V blízkosti letiště se moc lidem bydlet nechce. Ani ta okna zdarma to nezachrání.

+2/0
26.3.2018 23:46

R71e47n75é 92T22y55c 9315115298221

Řepy, Sobín... v pohodě. Proč by se tam lidem nechtělo bydlet? A pokud by tam bylo propojené A s B metrem tak super.

0/0
2.4.2018 22:31

J25a41r80o27m39í27r 21J78e58ž71e23k 1263272223259

staví se tam, kde nakoupili spekulanti pozemky ne kde by se to zdálo logické

0/0
27.3.2018 10:55
Foto

P33e32t69r 98J85. 24D65r78a28h55o46v60z55a79l 4880864285221

A to chcete pořádat Olympiádu...

+3/0
26.3.2018 20:21

J12a56n 46Č44e24k81a92l 7849495494144

No pokud by ji měl organizovat současný magistrát, tak by byly atletické dráhy nejen pozdě a 20x předražené, ale byly by škvárové, do zatáčky a ještě do kopce...

0/0
27.3.2018 13:53

P62e10t33r 58Š74t10ě39p 2973773590236

Víte co, magistráti? Jděte už do pr.... O metru D se mluví už 20 let a skutek utek. Naposledy jsem o něm četl nějakou zhůvěřilost, že nemají peníze, tak ho postaví napůl se soukromou firmou. A vzápětí zase roztáčí pohádky o metru na letiště - a na to se vezmou peníze kde? Prodáme Karlův most, než spadne?

0/0
26.3.2018 20:12

M38i26c25h47a20l 70K74l27a13c91á34k 1390972985

Jó kdyby jen 20 let, modré déčko bylo vyprojektováno už v roce 1974....

0/0
26.3.2018 23:38

K23a76r85e34l 84N14o30v79o39t78n51y 1824605314302

Modročár s Krndou před volbami slibují i nemožné;-D!!

0/0
27.3.2018 13:43

D23a86v88i24d 34P96e33t15r 7960666550745

Je to sice hodně drahé, ve srovnání s pozemní variantou, ale byl bych raději pro metro. Je jasné, že se budou muset zvýšit příjmy státu (=daně), aby bylo na podobné projekty, ale takové věci usnadní mnoha lidem život.

0/−2
26.3.2018 20:08

P78e74t85r 59Č18e98r29m75á10k 9268305919340

Nejde o to že je to drahé (Praha má díky neschopnosti posledních vedení peněz na investice do infrastruktury relativně hodně - v podstatě od dokončení metra do Motola se nic velkého nedělá), ale neefektivní. Za ty samé peníze se dá postavit úsek metra v lokalitách kde bude účelné a vyyžité, nebo jiná dopravní stavba která usnadní život mnohem více lidem.

+3/0
26.3.2018 20:27

D37a34g95m44a18r 41U28r90b66a80n70o20v51á 3191849883783

Studie o tom, že by metro na letiště bylo neefektivní by se měla přehodnotit. Lidé, co dnes vystupují na Nádraží Veleslavín by pokračovali až na letiště. Je jich opravdu mnoho, na Petřiny a do Motola jezdí už jen téměř prázdné soupravy. Na letišti by přestoupili na své autobusy tak, jako dnes přesedají na Veleslavíně. Jenže to by se zjistilo, že se metro do Motola stavělo zbytečně.

+1/0
26.3.2018 20:45

J61a28n 86V47o74j15t60í13š64e33k 6522321105476

Jde o to, že ten vlak na letiště se stavět stejně musí a bude. A prostě je zbytečný aby tam jezdil vlak i metro.

+1/0
26.3.2018 20:54

M85i71r92e41k 72G94a80j11e31r 5461426599820

Vlak by take mirne ulehcil doprave v Praze, protoze hodne lidi, co jedou na letiste nebo z letiste vubec necestuji do Prahy samotne. Tem by to take ulehcilo manipulaci se zavazadly. Dalsi vyhodou vlaku by bylo to, ze tisice lidi by na letiste nemuselo cestovat auty, protoze dnes bez auta pres Prahu trva ta cesta moc dlouho.

+2/0
26.3.2018 22:22

P29e77t46r 87Č76e65r24m37á51k 9398155509850

Nejde o to co by se zjistilo, ale že metro do motola zkrátka už dneska vede, takže protahovat ty dle vás poloprázdné linky na ještě méně vytíženou trasu na letiště je prostě vzhledem k nákladům neefektivní. To už skutečně dává větší smysl stavět metro D bez stanic.

0/0
26.3.2018 22:27

J30o38s56e37f 62B66r23o57ž69e72k 7643475912561

Naprosto není pravda. Každým metrem do Motola přijede nebo odjede desítky lidí - je to dnes druhá-třetí nejvytíženější konečná, kam se hrabe třeba Hostivař a už vůbec nemluvím o Letňanech. Nakonec Motol je druhá největší nemocnice a hned vedle je Radio a Homolka, takže tohle opravdu není zbytečná stavba.

A metro na letiště by bylo lepší vést už přímou trasou z Bčka bez další zastávky a po povrchu (jako železnici). A bylo by vše v pohodě. A to že by se v budoucnu po protažení Ačka do Řep ještě Ačko napojilo na Bčko a tím i letiště by bylo také v pohodě, v Londýně to takhle funguje ke všeobecné spokojenosti.

0/0
27.3.2018 13:51

K16a66r47e85l 26N37o72v11o29t45n54y 1164445334802

To vytížení Motola čerpáte odkud? Ze statistiky DP nebo z vlastního pozorování? On už W. Churchill prohlásil, že věří jen statistikám, které osobně upravil;-D;-D!!

0/0
29.3.2018 13:24

K71a43r51e12l 66N54o93v79o91t88n15y 1954255164292

Jo a PS. To Vaše Béčko by mělo z Havláku do centra asi o 4 stanice ( cca 15 min) delší dojezd!

0/0
30.3.2018 14:04

P75a24t21r28i32k 80E44g71e66r 2648690929651

Vedení kolejové dopravy na mezinárodní letiště v Ruzyni je správná myšlenka a existují tři možnosti:

a) železnice Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně - Kladno

b) metro A (možná také metro B)

c) tramvaj Divoká Šárka - Letiště Ruzyně

určitě první možnost A je správná. Jsem proti pořizování velkokapacitních autobusů, ale pokud je DP Praha pořídí tak ať je zavede na linku 119 a zavede zcela novou linku 199 v trase plánované trasy metra D.

Doufám, že dříve se bude jezdit na letiště i na Praze 4 v podzemí než z Letňan do Čakovic to raději prodlužute úsek metra C Háje - Petrovice - Uhříněves.

0/0
26.3.2018 20:05

M55a17r27t21i17n 23H46e91i92s13l50e53r 4484226522159

Nejlepší je tramvaj - Evropská je docela rychlá. Při tom mnohem lacinější nas stavbu a provoz a srovnatelně rychlé. Moderní T14/T15 jsou dostatečně reprezentativní. Navíc některé zastávky mohou být na znamení (to metro neumí). A z Dejvické to může jít více různými směry - možná i pod zemí směrem na Letnou a do centra.

+2/0
26.3.2018 20:20

M13i39r34e39k 29G21a61j48e62r 5161396989890

Tramvaj by byla dobra jen pro Prazaky. Vlak, pripadne metro, by dobre poslouzil vsem.

0/−2
26.3.2018 22:23

P33a86t36r43i96k 78E13g97e16r 2388320279241

Asi jste neslyšel o vlakotramvaji ta by totiž mohla opustit tramvajovou síť v Praze a vyrazit na železnici. Vlaky chce Praha dostat pod zem metro S to doufám, že se napojí i na současné tři linky A, B, C. Uvítal bych také linky E, H, K, M, R, T na linky S a U jsem si již zvykl. Určitě by metro A mělo vést na Kladno, metro D do Příbrami, metro E do Benešova, linka C by se měla změnit na linku M nebo T, protože metro C by mělo být prodloužené do Berouna.

0/0
27.3.2018 6:55

P81a36v94e59l 23M58o46r54a97v51e13c 1874865764927

Ten vlak by tam mohl jezdit klidne i za rok, v Japonsku by to meli za par mesicu, nevim proc by to tady melo byt nejdrvi za 10 let.

+2/−2
26.3.2018 20:02

Najdete na iDNES.cz