Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prostě to postavíme. Praha oprášila myšlenku stavby metra až na letiště

Praha oprášila myšlenku vybudování metra na letiště. Postavila by ho sama v případě, že by neuspěla na úterním jednání na ministerstvu dopravy. Magistrát totiž chce, aby stát deklaroval, že začne stavět chystanou železnici z Prahy do Kladna okolo letištního areálu i bez evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91o61z78e92f 95S18t76e46b54i33l48a 3575287815917

... misto oprašení by to chtelo vyprášit !!

+1/0
28.3.2018 18:08

J57o66s32e15f 64V21o89l72f21í36k 4408565849353

...Nejnovější odhady mluví o tom, že první vlaky na letiště vyjedou na přelomu let 2028 a 2029...

Tak tomu říkám rychlost!

+2/0
27.3.2018 16:34

S77i86l97v52e22s96t69r 22K55a68d11e39ř91á36b85e61k 8350443585170

Tak ono by asi nebylo rozumné, aby tam první vlaky vyjely v době, kdy tam ještě nepovede žádná trať.

+1/0
1.4.2018 19:44

K88a25r27e49l 73N81o12v87o67t66n64y 1604915214752

Vlak na letiště? Ano pro dálkové spoje, kde se cestující dostane na Havlák bez přestupu rychlostním vlakem ( v budoucnu asi tratě z Brna, Ostravy), Metro na letiště? Ano, pro spoje kdy lokálka doveze pasanty na Masaryčku či Hlavám a stejně by museli přestoupit. No a co vytížení linky A týká, debilní Chalupoida do Motola je nevytížená, takže tím směrem omezit provoz ( stejně některé vlaky končí dříve) a A protáhnou na Dědinu a dál na letiště. A tím by se vyřešila i tramvaj tím směrem. Navíc to metro ( či chcete li LRV) by nemuselo od celou dobu jet v tunelu, jen by se u Havláku opět ponořit pod zem.

+1/−4
27.3.2018 13:57

J46o50s14e16f 84B32r45o21ž62e14k 7343285622861

Nesmysly někoho, kdo tam asi nikdy nebyl.

Metro je do Motola dost vytížené, navíc se má postavit na Vypichu ještě jedna zastávka. A všechna jezdí až do Motola - právě proto, že vytížené je. Nemá na konečné stanic Bčka (Zličín a ČM) kvůli tomu, že ty jsou v nákupních centrech, ale je hned za nimi - nemocnice Motol, Homolka, Radio, tam a zpět jezdí desítky lidí a bylo by jich ještě mnohem víc, kdyby konečně bylo protažené do Řep podle původních plánů.

Vidláky je samozřejmě vlak z Masaryčky fajn, pro pražáky je mnohem podstatnější metro, kterým mohou kamkoliv.

+1/0
27.3.2018 14:19

K59a10r94e96l 77N45o62v68o57t77n39y 1944805544882

OK, jako občan P6 jsem asi nikdy do Motola metrem nejel. Pak mi vysvětlete, proč některé vlaky metra nejedou až do Motola, když jsou tak vytížené?

+1/0
27.3.2018 15:30

J13o49s47e79f 60B48r20o30ž37e73k 7833535142631

Vlastně všechny do Motola jedou. Ano, občas jako všude jinde se stane, že zahlásí, že vlak končí ve stanici ....... (Veleslavín, Kačerov, Smíchovské nádraží, ...), ale neexistuje na to ani jízdní řád - stačí se do něj podívat.

Právě jsem tam před hodinou jel - cca 100 lidí vystupovalo v Motole. Zdá se to na jeden vlak málo? Nevím kdy jste tam jel naposledy - ale asi je to hodně dlouho, ano, z P6 se do Motola cestuje jen do té nemocnice a pokud tam zrovna nepracujete, tak jako pacient tak jednou za rok? Já jezdím přes Motol velmi často, stejně jako Bčkem a můžu porovnávat.

V době ranní špičky míří do Motola víc lidí, než do ostatních stanic za Dejvickou, včetně toho Veleslavína - a víc než třeba na Zličín - a totéž z něj. Mezi 6 a 9tou ráno je takový Zličín téměř bez cestujících oproti všem co se střídají na směnách v nemocnicích okolo konečné Motola, stejně jako pacienti apod.

+3/−3
27.3.2018 18:59

K45a49r62e48l 11N18o65v69o63t24n75y 1234775914362

No 100 lidí je asi dost, ovšem pokud se podíváte na to kolik cestujících projde terminálem Havláku ( nyní asi 40 T/ den) + těch, kteří tam míří denně, tak Vám bude jasné, že tam metro patří. Tak jako koleje VRT. To pochopí všichni mimo taxikářů;-D;-D

0/0
29.3.2018 13:17

J75o88s51e90f 31B59r63o85ž48e12k 7473485782661

Ano, já to přece celou dobu píšu, že ano. Ale taky to, že metro do Motola bylo správné a teď ho stačí podle původního projektu dotáhnout přes Řepy až na letiště nebo tam protáhnout Bčko ze Zličína. Což může být za pár let hotovo. A pak začít řešit VRT, proč ne. To ovšem bude stále běh na dlouhou trať - alespoň 30 let.

0/0
2.4.2018 7:56

R32a92d90e58k 14J22a37n76a55t78a 9455326434842

"pro pražáky je mnohem podstatnější metro, kterým mohou kamkoliv"

----

Vlakem můžete taky kamkoliv - přestoupit lze snadno na metro A (Veleslavín, Hradčanská), metro C (Vltavská) i metro B (Náměstí Republiky). Jízdenky platí stejné jako v MHD (vlaky jsou už 25 let integrované v PID). Prostě taková čtvrtá linka metra, ovšem o něco rychlejší, protože má méně zastávek. A interval nebude delší než 10 minut (spojí se přepravní proud z letiště s přepravním proudem z Kladna, který je větší, takže lidí je dost).

+1/0
27.3.2018 20:53

J33o14s46e70f 28B93r61o83ž42e62k 7813145802621

K čemu je o pár minut rychlejší "rychlodráha" do centra, když většina lidí potřebuje mimo centrum a přesedání a čekání na "rychlodráhu" sebere mnohem víc času, než při použití metra?

Lepší je prostě dotáhnout metro až k letišti (rychle) a až se vyřeší vše kolem vlaků do Kladna, tak tam udělat přípojku - proč ne. Protože metro je až ve Zličíně nebo Motole a nemusí řešit všechny problémy a další tunely skrze starou zástavbu.

A ty přestupy vlak-metro jsou dost příšerné kdekoliv, na Nám. Rep. obzvlášť. O přestupech na Vltavské ani nemluvím. Jediný rozumný přestup by byl opět na Veleslavíně - ale ten počet cestujících z letiště sem klidně pobere pár autobusů a není nuté kvůli tomu utrácet desítky miliard za vlak.

+2/−1
28.3.2018 11:14

R24a46d62e68k 85J12a40n30a83t64a 9725786974982

Pravděpodobně jste nikdy nezkoumal, jak bude modernizovaná trať vypadat. Na Veleslavíně budou propojedné vestibuly, stejně jak na Hradčanské. Obě tyto stanice budou pod zemí. Na Vltavské to rovněž bude kousek (nová zastávka samzořejmě bude jižněji, než Praha-Bubny, přestup bude kratší než mezi B a C na Můstku). I Masarykovo nádraží bude kompletně přestavěno.

Dále máte nějakou zmatenou přestavu, že příprava metra trvá méně času než příprava železnice. Není tomu tak. Hlavní brzdou jsou politici a ti budou dokola tancovat kolem obojího (viz trasa D). Český volič holt neumí vybrat shcopné lidi a vlatsně si ani nepřeje aby byli politici schopní (viz závist a přání voličů, aby byly platy politiků nízké - pak samozřejmě do politiky jde pouze neschopný člověk nebo naopak člověk schopný si tam přikrádat)

+3/0
28.3.2018 12:59

J43o71s54e98f 25B77r62o43ž64e76k 7303845152481

Máte pravdu, nezkoumal - určitě ne do hloubky. Ale znám české prostředí. Právě proto, že je v plánu přestavba x nádraží, tak je nová výstavba v polích, kde nic není, rychlejší - to není Dčko, kde se všichni hádají o to, jestli tahle podoba budovy je optimální u Thomayerky nebo ne. A znovu říkám - metro z Bčka Zličína může vést nad zemí, třeba i v tubusech (tak jako část přes P13) a tedy mnohem rychleji, než D, i protažení z Motola bude jednodušší.

Přestavba třeba Bubny, nebo Maričky - už vidím, jak různá občanská sdružení, kluby za starou Prahu apod. žádají o zachování současné podoby, vyhlašování za památku atd.... - vždyť tohle je standardní postup a každý most v havarijním stavu má podle nich být chráněn. Takže se budou hledat kompromisy, předělávat, řešit architektonické soutěže, soudy, odvolání a podobně a rychlodráha bude tak za 50 a více let.

0/0
2.4.2018 7:53

J60o38s76e10f 41B74r61o18ž25e76k 7453415542121

Kdyby místo neustálých slibů a keců o tom, co všechnu udělají něco dělali, tak by nepadaly mosty a plánované stavby by už byly alespoň rozestavěné.

Jenže stávající garnitura je totálně neschopná a jediné co umí je míchat polívkou na náměstí.

0/0
27.3.2018 13:53

J30a81r97o48s94l61a50v 69J18o81s87e12f 5982800810854

Když postavíte metro a dráhu až k letišti, přijdou chudáci poctiví pražští dročkaři o svá lukrativní korýka a budou muset jít konečně řádně pracovat. Koho budou okrádat? ;-D;-D;-D;-D

+4/0
27.3.2018 11:45

J48a11n 95S91l68o54v87í71k 3469337470348

Metro je od letiště už doslova kousek a dráha by se stejně na většině úseku musela zakopat pod zem, takže proč kopat dva tunely.

0/0
27.3.2018 11:43

J55a77r62o83s33l59a23v 82J78o80s88e53f 5972900300934

Špatně! Jeden tunel pro metro, druhý pro dráhu a třetí na peníze - tedy tři!!

+3/0
27.3.2018 11:46

J21a39n 74Č80e36k39a37l 7449445624434

Ten "kousek" není zas takový kousek, a hlavně se ta trať stejně bude stavět, protože metro neobslouží Kladno, tak proč proboha stavět obojí?

+3/0
27.3.2018 13:54

L74u92c35i11a71n 24P25a23p39a29z14i77a49n 5664987171665

Ostuda, už dávno mělo být postaveno. Raději létám z Vídně, kde vše funguje jak má.

+2/0
26.3.2018 23:32

R21a52d92e77k 34J92a60n17a57t65a 9965266494272

Ovšem právě ve Vídni jezdí na letiště vlak, nikoliv metro/tramvaj.

Dokonce tam jezdí i dálkové linky. Končí tam vybrané Railjety z Grazu, Mnichova a samzořejmě i z linky Bregenz-Innsbruck-Salzburg-Linz.

+2/0
26.3.2018 23:41
Foto

M49a70r26t47i88n 52P78i26š38t81o76r89a 8748178606359

Létat by se mělo velmi výjimečně, průměrně nanejvýš jednou za život. Tím je dilema vyřešeno.

+1/−1
26.3.2018 20:49

D23a37v32i70d 33P90e68t64r 7490986740935

Dnešní svět se změnil a letadlo je trochu to co dříve mezistátní vlak. Dnes se létá na dovolenou cca 2x ročně a někdo také služebně (klidně i 60x za rok).

+4/−1
26.3.2018 21:30

P24e57t28r 96V89a11r63g17a 3325293200630

re: "Dnes se létá na dovolenou cca 2x ročně" - tohle bude mít k průměru v ČR hodně daleko

+1/0
26.3.2018 23:18

K86a93r24e21l 10N44o28v52o55t32n52y 1694925784932

To je Váš názor, neboj mnou nepochopený vtip?

0/0
27.3.2018 13:11

P58a12v60e96l 88H77e84w12l80i63t 5797983725523

Tak je před volbami - to ještě půjde věcí. Jůůůůůůůů. A ty slogany: "Každý pražský důchodce, zasměje se od srdce." "Je to velká novina, že jsme jedna rodina, maminka i tatínek, Krnáčová Dolínek."

+3/0
26.3.2018 20:33

R53e12n93é 26T67y82c 9385765568641

Metro na letiště bude a pokud ho nevybudujeme my, tak naše děti určitě, jen si budou ťukat na čelo ! Problém se soupravami metra (jejich zaplněním nebo naopak...) by byl vyřešen tím, že by se střídaly ve směru trasy A a trasy B. Stejně tak by se snadno regulovalo množství vlaků metra. Další výhoda pro případ, že by na jednom směru byla porucha, doprava by fungovala v druhém směru... a lidé samozřejmě budou mít zájem cestovat i jinými směry... metro bude také rozšířeno do jiných směrů..

0/0
26.3.2018 20:23

R15a80d31e47k 91J15a57n13a21t16a 9155156714312

Jasně, protože by bylo metro na letiště málo vytížené, tak to vyřešíme tím, že tam přivedeme linky hned dvě. Kam na ty vtipy chodite?

+1/0
26.3.2018 20:33

R31e84n12é 90T43y57c 9305445548101

Jednak bude výhodné, až ty linky jednou někdo chytrý propojí a... nárůst obyvatel v této oblasti, která se stane dobře přístupná bude značný a pro mnohé atraktivní. Je jen potřeba myslet trochu dopředu...

+1/0
26.3.2018 20:42

R12a29d58e52k 34J94a64n80a54t95a 9905176564472

V blízkosti letiště se moc lidem bydlet nechce. Ani ta okna zdarma to nezachrání.

+2/0
26.3.2018 23:46

R20e74n15é 75T86y66c 9475485398711

Řepy, Sobín... v pohodě. Proč by se tam lidem nechtělo bydlet? A pokud by tam bylo propojené A s B metrem tak super.

0/0
2.4.2018 22:31

J94a82r79o47m43í97r 43J69e35ž30e44k 4715565144781

staví se tam, kde nakoupili spekulanti pozemky ne kde by se to zdálo logické

0/0
27.3.2018 10:55
Foto

P25e51t33r 59J75. 39D23r38a64h80o67v51z54a57l 4870624635891

A to chcete pořádat Olympiádu...

+3/0
26.3.2018 20:21

J85a57n 51Č25e27k47a55l 7619315814354

No pokud by ji měl organizovat současný magistrát, tak by byly atletické dráhy nejen pozdě a 20x předražené, ale byly by škvárové, do zatáčky a ještě do kopce...

0/0
27.3.2018 13:53

P12e48t28r 11Š96t70ě25p 2233873630416

Víte co, magistráti? Jděte už do pr.... O metru D se mluví už 20 let a skutek utek. Naposledy jsem o něm četl nějakou zhůvěřilost, že nemají peníze, tak ho postaví napůl se soukromou firmou. A vzápětí zase roztáčí pohádky o metru na letiště - a na to se vezmou peníze kde? Prodáme Karlův most, než spadne?

0/0
26.3.2018 20:12

M81i54c25h66a74l 56K88l22a46c67á80k 1800692565

Jó kdyby jen 20 let, modré déčko bylo vyprojektováno už v roce 1974....

0/0
26.3.2018 23:38

K36a10r33e85l 14N24o18v40o12t61n41y 1494505564852

Modročár s Krndou před volbami slibují i nemožné;-D!!

0/0
27.3.2018 13:43

D72a48v75i36d 54P74e96t98r 7600716980715

Je to sice hodně drahé, ve srovnání s pozemní variantou, ale byl bych raději pro metro. Je jasné, že se budou muset zvýšit příjmy státu (=daně), aby bylo na podobné projekty, ale takové věci usnadní mnoha lidem život.

0/−2
26.3.2018 20:08

P18e44t66r 30Č66e57r53m69á69k 9908375839480

Nejde o to že je to drahé (Praha má díky neschopnosti posledních vedení peněz na investice do infrastruktury relativně hodně - v podstatě od dokončení metra do Motola se nic velkého nedělá), ale neefektivní. Za ty samé peníze se dá postavit úsek metra v lokalitách kde bude účelné a vyyžité, nebo jiná dopravní stavba která usnadní život mnohem více lidem.

+3/0
26.3.2018 20:27

D32a51g51m62a34r 35U15r42b36a73n29o15v54á 3251819393113

Studie o tom, že by metro na letiště bylo neefektivní by se měla přehodnotit. Lidé, co dnes vystupují na Nádraží Veleslavín by pokračovali až na letiště. Je jich opravdu mnoho, na Petřiny a do Motola jezdí už jen téměř prázdné soupravy. Na letišti by přestoupili na své autobusy tak, jako dnes přesedají na Veleslavíně. Jenže to by se zjistilo, že se metro do Motola stavělo zbytečně.

+1/0
26.3.2018 20:45

J72a23n 14V51o10j95t44í41š73e90k 6962851255816

Jde o to, že ten vlak na letiště se stavět stejně musí a bude. A prostě je zbytečný aby tam jezdil vlak i metro.

+1/0
26.3.2018 20:54

M21i90r86e31k 33G54a46j35e46r 5931396809690

Vlak by take mirne ulehcil doprave v Praze, protoze hodne lidi, co jedou na letiste nebo z letiste vubec necestuji do Prahy samotne. Tem by to take ulehcilo manipulaci se zavazadly. Dalsi vyhodou vlaku by bylo to, ze tisice lidi by na letiste nemuselo cestovat auty, protoze dnes bez auta pres Prahu trva ta cesta moc dlouho.

+2/0
26.3.2018 22:22

P47e25t21r 41Č71e40r68m27á24k 9788965329540

Nejde o to co by se zjistilo, ale že metro do motola zkrátka už dneska vede, takže protahovat ty dle vás poloprázdné linky na ještě méně vytíženou trasu na letiště je prostě vzhledem k nákladům neefektivní. To už skutečně dává větší smysl stavět metro D bez stanic.

0/0
26.3.2018 22:27

J16o31s60e43f 18B55r21o91ž18e23k 7673925582831

Naprosto není pravda. Každým metrem do Motola přijede nebo odjede desítky lidí - je to dnes druhá-třetí nejvytíženější konečná, kam se hrabe třeba Hostivař a už vůbec nemluvím o Letňanech. Nakonec Motol je druhá největší nemocnice a hned vedle je Radio a Homolka, takže tohle opravdu není zbytečná stavba.

A metro na letiště by bylo lepší vést už přímou trasou z Bčka bez další zastávky a po povrchu (jako železnici). A bylo by vše v pohodě. A to že by se v budoucnu po protažení Ačka do Řep ještě Ačko napojilo na Bčko a tím i letiště by bylo také v pohodě, v Londýně to takhle funguje ke všeobecné spokojenosti.

0/0
27.3.2018 13:51

K64a47r75e20l 22N28o35v96o25t61n59y 1344555554632

To vytížení Motola čerpáte odkud? Ze statistiky DP nebo z vlastního pozorování? On už W. Churchill prohlásil, že věří jen statistikám, které osobně upravil;-D;-D!!

0/0
29.3.2018 13:24

K96a22r89e98l 77N48o24v74o12t84n83y 1694775394122

Jo a PS. To Vaše Béčko by mělo z Havláku do centra asi o 4 stanice ( cca 15 min) delší dojezd!

0/0
30.3.2018 14:04

P53a48t23r56i14k 78E47g67e83r 2138290199151

Vedení kolejové dopravy na mezinárodní letiště v Ruzyni je správná myšlenka a existují tři možnosti:

a) železnice Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně - Kladno

b) metro A (možná také metro B)

c) tramvaj Divoká Šárka - Letiště Ruzyně

určitě první možnost A je správná. Jsem proti pořizování velkokapacitních autobusů, ale pokud je DP Praha pořídí tak ať je zavede na linku 119 a zavede zcela novou linku 199 v trase plánované trasy metra D.

Doufám, že dříve se bude jezdit na letiště i na Praze 4 v podzemí než z Letňan do Čakovic to raději prodlužute úsek metra C Háje - Petrovice - Uhříněves.

0/0
26.3.2018 20:05

M97a83r82t98i64n 37H20e10i77s93l79e45r 4494726722359

Nejlepší je tramvaj - Evropská je docela rychlá. Při tom mnohem lacinější nas stavbu a provoz a srovnatelně rychlé. Moderní T14/T15 jsou dostatečně reprezentativní. Navíc některé zastávky mohou být na znamení (to metro neumí). A z Dejvické to může jít více různými směry - možná i pod zemí směrem na Letnou a do centra.

+2/0
26.3.2018 20:20

M38i58r56e67k 23G18a20j21e98r 5511846589540

Tramvaj by byla dobra jen pro Prazaky. Vlak, pripadne metro, by dobre poslouzil vsem.

0/−2
26.3.2018 22:23

P15a95t57r38i18k 76E28g12e83r 2148500289111

Asi jste neslyšel o vlakotramvaji ta by totiž mohla opustit tramvajovou síť v Praze a vyrazit na železnici. Vlaky chce Praha dostat pod zem metro S to doufám, že se napojí i na současné tři linky A, B, C. Uvítal bych také linky E, H, K, M, R, T na linky S a U jsem si již zvykl. Určitě by metro A mělo vést na Kladno, metro D do Příbrami, metro E do Benešova, linka C by se měla změnit na linku M nebo T, protože metro C by mělo být prodloužené do Berouna.

0/0
27.3.2018 6:55

P74a54v42e21l 63M16o73r42a54v53e72c 1514915884727

Ten vlak by tam mohl jezdit klidne i za rok, v Japonsku by to meli za par mesicu, nevim proc by to tady melo byt nejdrvi za 10 let.

+2/−2
26.3.2018 20:02







Najdete na iDNES.cz