Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odbory Škody odmítly nabídku zvýšení mezd o 10 procent a mimořádné prémie

Škoda Auto odborářům nabídla růst tarifních mezd o 10 procent a vyplacení mimořádné prémie 5 000 korun ve mzdě za duben. Odbory nabídku odmítly, pokládají ji za nedostatečnou. Firma ale podle odborů označila tuto nabídku za konečnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e56t46r 22M84a61t36e16j87k44a 3319828593402

Negativní komentář má jen ten, kdo v té Škodě nepracuje...

Ti co remcaj, buďto vůbec nemaj tušáka o co jde a nebo zavidej platum... Realita je však trosku jiná.. K nám na halu za poslední rok se přislo ucházet o práci možná tak 300 lidí, možná více... Skoda auto nabírá , tak proč ne...Platy v novinách jsou luxusní ... REALITA ? všichni odcházej se slovy --- tak tohle já dělat nebudu a ti co zůstanou, tak odejdou po první výplatě, která není aní 20 000 čistého ... Můj kolega dostal 17 000 a čuměl jak vyvoraná myš... protože v novinách píšou 40 000 ... o to se bojuje, o REALITU .. proč toho nevyužít, kdyz zisk je uz nekolik let obrovský a zaměstnancům místo odměn se přidávaj směny...R^

+4/−1
29.3.2018 13:15

P69e37t35r 34Č67e41r30m86á18k 9608575549440

Číslo 40tis je realita, je to průměr dělnických profesí, nikdo neříká že to má každej lojza co tam přijde z ulice, to vůbec ne, ale je to průměr na poměrně malém vzorku lidí takže jej bude dosahovat výrazně více než třeba průměrné mzdy ČR. Koneckonců číslo nezpochybňují ani samotní odboráři, to prostě ani dost dobře nejde, to je prostě účetní realita. R^

+1/−3
29.3.2018 16:30

L77u45c65i91a69n 50P43a70p39a98z84i17a19n 5724637371705

Dělníci se stejnou produktivitou práce u stejné firmy v Německu berou násobně více. Je čas přestat si hrát na přehnaně skromného. To pak je spíše hodnoceno za blbce.

+1/−1
31.3.2018 16:03

P93e30t51r 75Č57e54r27m36á30k 9968185289470

No a co že někde jinde berou jinou mzdu? Na světě by se našlo mnoho závodů VW které mají podobnou produktivitu jako ty české, a mzdová úroveň tam bude nižší, znamená to snad něco? Ne, nikoliv, mzda se řídí ryze trhem práce a v rámci něj mají zaměstnanci škody v ČR vysoce nadprůměrné ohodnocení. Za blbce pak působí právě ti co by se chtěli srovnávat s německem, ono až by jim k té německé mzdě přibyly také německé životní náklady tak by se rychle vraceli domu ;-)

+1/0
1.4.2018 10:01

J85a64r39o27s58l70a32v 52J60o42s26e68f 5402370490264

Zajímalo by mne, kolik směn týdně odpracuje "produktivnější" Němec na montáži Golfu ve VW a za kolik. A porovnání s "méně produktivním" Čechem v MB.

+2/−1
28.3.2018 21:03

R58o67b66e58r47t 65D36o13d67e29k 1898477640

Produktivita se vycisluje v penezich, ne odpracovanych smenach. Auto vyrobene nemeckym delnikem se proste prodava s vetsim ziskem , nez auto vyrobene v Cesku. Je preci jasne, ze pokud smontujete za hodinu Superba za milion a jiny za tu dobu smontuje BMW za 2 mil, tak ten z BMW ma lepsi kseft a vydelava vice. Takovy Federer je take ve svem oboru produktivnejsi nez hrac c. 20 a neni to tim, ze hraje vice zapasu. Jen je v nich efektivivnejsi a tim produktivnejsi.

0/−1
29.3.2018 7:24

T49o53m34á52š 90L23e30k77n90e24r 2915144271

Vaše teorie má trhlinu. V koncernu prodává právě Škoda s největším ziskem. A proč? Samozřejmě také díky mzdovým nákladům. Srovnatelná škoda Octavia stojí podobně jako stejně vybavený Golf a je za stejné peníze. Kdo vydělá víc, když ve škodě pracují za menší mzdu? A kdo je tedy produktivnějším?

+3/0
29.3.2018 8:51

P42e87t35r 16Č27e27r77m20á71k 9388515689100

Trhlinu nemá, škoda vydělává víc především proto že platí méně za technologie koncernu a také třeba narozdíl od VW nenese náklady na řešenim dieselgatu, pokud se vemou jednotlivé provozy tak není nic divného že ten v německu má lepší produktivitu než v ČR.

0/−1
29.3.2018 16:39

J29a37r36o58s38l80a83v 86J21o88s91e26f 5482240290484

Nepsal jsem o BMW, ale o výrobě Golfu (tedy srovnatelného vozu s Fábií). Jinak jsem přesvědčen a z rozhovoru s lidmi, kteří pracovali např. v Německu vím, že to, co si dovolují zaměstnavatelé u nás vůči zaměstnancům by jinde neprošlo!

+2/0
29.3.2018 8:56

M66i53r73o54s29l32a48v 77R61e12š71k69o 1543769255

By mě zajímalo kolik z těch co tu píší že škodováci chcou moc by šlo do škodovky dělat . Například po týdnu na montáži by už tvrdili neco jiného .

+7/0
28.3.2018 18:03

J81a82r90d92a 91H50o42f84m21a29n40n 4310985424

aby nesplakali nejen odboráři nad výsledkem svého vydírání

+1/−5
28.3.2018 19:21

M89i77r13o57s70l15a83v 76R24e79š95k88o 1583969355

A vám doporučuju Kvasiny až pojedete 4 odpolední pak budete mít volnou jen neděli a pak pojedete 10 dní v kuse :D

+2/0
28.3.2018 20:16

V18l24a41s43t73i19m42i57l 30Š36t96e33c68h62e34r 1885115499445

10 dní v kuse nic není.V podnikání naprosto běžná věc.Jednou jsem měl dokonce 6 týdnů v kuse,což je 42 dní.Jinak dělám řemeslo,takže žádný noťas a kancl.

+1/−1
28.3.2018 20:40

M70i34r68o21s82l71a40v 14R68e20š96k13o 1913459585

Tak tady nejde jen o těch 10 dní ale i o tempo v jakém těch 10 dní musí člověk pracovat. A samozřejmě když dokončíte zakázku tak si ji necháte řádně zaplatit .

+2/0
28.3.2018 21:28

M12i15c97h86a35l 32Š56e30v82č31í73k 8803256244

Tak ve Škodě se zrovna dělníci nijak zvlášť nedřou. Na lince je to jen o nudné rutině, ano opruz, ale žádná fyzická dřina to není. Zvládají to v klidu i ženský. Na vše jsou normy, nesmí opakovaně zvedat břemena, chodit s břemenem, natahovat ruce nad ůroven ramen, pod uroven kolen, nesmi mit opakovanou jednostrannou zátěž, vše se dá v klidu s rezervou stíhat. Pokud něco z toho výjímečně není splněno, musí se střídat atd. U většiny firem makají v daleko víc a v horších podmínkách. Navíc o dělníky na linkách ani tak nejde, těch se vždy sežene dost, na linkách dělá tak 20% lidí, ale nedostatek je řemeslníků, specialistů, techniků... nic proti dělníkům, jsou potřeba, ale chce to trochu objektivity, já si to osobně vyzkoušel na mnoha pozicích. A pokud přjde na linku zlenivělé netáhlo a nezvládá to a uteče, tak u subdodavatelů nebo v jiné fabrice se nechytne už vůbec.

0/−3
28.3.2018 23:11

M88i90r93o48s23l35a11v 49R13e58š70k42o 1143729465

Že to hodně lidí nevydrželo a do týdne uteklo :D

+2/0
29.3.2018 0:08

J32a33r14o87m19í59r 29Č89e24c24h 1213248137852

Co to tu pisete za nesmysl!Vy jste zrejme nikdy na lince nepracoval,jinak by jste nenapsal takovou do nebe volajici hloupost.

0/−1
1.4.2018 6:45

P89a19v90e25l 89S78v29o12b63o77d20a 4567620122492

Mam jednoduchy dotaz na nektere chytroliny z diskuze. Napadlo vas treba to, ze kdyz si delnas ve skodovce vydela vice, ze take vice utrati? Napadlo vas, ze to je prinos nejen pro toho delnase ze skodvky? Pochybuji, pac ti, kter tady 25 let melou neco o stehovani fabrky kdovikam., tohle nepochopi.

+8/0
28.3.2018 12:06

J25a91n 27M82a83z59ů96r68e91k 2158644698115

Tak jistě, ale já bych mohl rict, že když peníze zůstanou ve škodovce mohou je investovat, najmout nové lidi atd

+1/−1
28.3.2018 12:32

J79a34n 12J21i96r62o22u48s79e27k 7243939274301

Nezůstanou, jsou odesílány do koncernu a zpět jako investice se do Ša vrací pouze nepatrný zlomek.

+1/0
28.3.2018 17:07

J69a35r77d61a 96H27o49f98m32a92n40n 4290355924

si porovnej investice do škodovky s tím kolik si vyvezli ven .......

0/0
28.3.2018 19:22

J49a97n 19J35i19r28o32u38s75e98k 7583989884101

Vždyť to říkám... A zapomeň, že to je jediné co škoda do Německa platí.

0/0
28.3.2018 19:35

P44e73t13r 88Č66e38r36m42á24k 9528665529600

No a co? Napadle chytráka jako tebe že Škodovce coby soukromému subjektu existujícímu kvůli tvorbě zisku je to úplně jedno? Proč by ze svých peněz měla dotovat sociální nebo ekonomické postavení cizích subjektů nad rámec toho co sama uzná za vhodné? Aby se ještě více rozevřely ty nůžky a za chvilku jim tam chodili děľasové s požadavkem na 50 na ruku? ;-)

+2/−4
28.3.2018 13:02

J79a12k18u79b 77S36t29a97n80ě17k 8880846974971

A právě proto, ze tohle nechápete, nikdy nebude úspěšně řídit ani autodilnu, natož pak Škodovku. ...

+2/−1
28.3.2018 13:25

P40e59t78r 13Č96e37r48m63á57k 9898505629960

Právě proto že to chápu nemusím narozdíl od vás u toho pásu stát ;-)

+1/−4
28.3.2018 13:28

J65a17k83u65b 67S65t66a51n36ě67k 8280806714681

Argument by nebyl? Sociální odpovědnost korporací se to jmenuje.... A moc dobře víme, proč u našich klientů klademe důraz na to, aby vedení na tyto věci nezapominalo.

0/0
28.3.2018 13:30

P12e63t65r 23Č14e67r40m95á82k 9458495699240

Nepleťte si pojmy s dojmy, sociální odpovědnost korporací nijak nesouví s tím aby průměr dělníka v cizí firmě byl místo 130% 140% průměrné mzdy ;-) Firma je ekonomický subjekt, nikoliv sociální.

+1/−1
28.3.2018 13:32

J21a26k54u27b 39S24t39a63n90ě96k 8500316284401

Samozřejmě ze škodovce zalezi i na tom , aby i ostatní zaměstnanci byli "dobře" placeni, to je právě ta sociální odpovednost coz delaji prave tim, ze napriklad tlaci na pracovni trh výší mzdy. Když na tom budou lépe všichni, víc prodají, víc vydělají...

+2/0
28.3.2018 13:38

P55e14t90r 59Č31e34r68m46á98k 9908765469940

To je samozřejmě nesmysl, škodovce naopak navyšující se mzdová úroveň vadí protože pak zvedá tržní cenu práce a tedy i jim náklady, což jim pouze snižuje zisk. Vzhledem k její globální působnosti a naopak velikosti českého trhu to ani jinak být nemůže.

+1/−2
28.3.2018 13:50

T65o69m33á48š 26B96y50d55e34l81s50k88ý 8650411150

ale to není podmínkou o tom utrácení. Taky by si měli odkládat na horší časy. mám kamaráda co dělá v M.Boleslavy a je se současným platem docela spokojený. 10% se mi zdá dost, protože je to celé zavádějící. Jestliže si někdo vydělá 40 000, tak je 10% hodně, u 18 tisíc by to bylo málo.

dělal jsem kdysi také ve velmi prosperujícím podniku, odbory měly s vedením dohodu o každoročním zvyšování platu ve stylu 7% + inflační spirála a nebylo co řešit.

+1/−2
28.3.2018 13:23

V20l66a25s90t84i36m84i90l 91Š84t28e44c55h73e26r 1625495919295

A napadlo vás,že když se ve škodovce zvyšují mzdy,že to brzdí rozvoj v podnikání v okolí?8-o

+1/−1
28.3.2018 20:44

J73a93n 67M58a34z33ů76r84e30k 2318504708645

já bych je hnal vidlema do ruska drahé odboráře....když se daří chtějí víc, když ne, odmítají změny...arogance až na půdu

+7/−9
28.3.2018 11:26

R91i62c36h42a75r84d 60N67o79c77a41r 1626975616942

Povsik má dvě letadla... Z čeho asi ...

0/−1
28.3.2018 11:30

J80a17n 28M10a95z45ů67r21e52k 2178894668175

problém je, že tito profi odboráři, kteří se celý den poflakují a jednou za rok vyhrožují stávkou a jsou to paraziti na běžných zaměstnancích nelze ani brát vážně. Dělník odborář má u mě mnohonásobně větší kredit, než odborář-politik jako právě Povsik....ten by tu směnu u pásu potřeboval

+2/−3
28.3.2018 11:34

R50i63c68h51a23r62d 51N92o47c83a86r 1646405606922

Kdby jenom jednu . .celý měsíc, 6. noční, 17 směnný provoz... aby viděl, co to je a jak to vypadá, když "stojí za lidma" Rv

0/−1
28.3.2018 11:36

P25a35v94e36l 70S81v13o22b13o49d73a 4297340512822

Takze podle vas dvou expertu by pote, co by si vyzkousel praci v provozu, pristoupil na navyseni o 5 procent aby se inteligenti vase razeni meli hur. Logika vasich prispevku mi fakt unika.

+4/−1
28.3.2018 11:54

R34i84c27h53a27r26d 18N89o48c45a20r 1126435336402

Jste mimo misu

0/−2
28.3.2018 12:02

P45a65v84e73l 94S26v22o63b94o35d46a 4507650112482

Asi ano. Jenze vy take protoze pokud vam vadi, ze delnas vydelava vic nez vy bez monterek, tak proc nejdete k tomu pasu?

+2/−1
28.3.2018 12:07

R42i27c50h63a58r12d 46N86o43c76a17r 1456555896602

Furt jste mimo. Je to o tom že dělník nepůjde stávkovat.

+1/−2
28.3.2018 12:11

Z79d69e88n71ě14k 18H44a60n55z66l 2228314325275

Dělník ve Škodovce půjde stávkovat,taková je tam nálada

+2/−1
28.3.2018 14:45

R79i74c52h87a98r12d 92N60o78c73a38r 1986775506952

Jedíne do řitě půjde. Protože se bojí a stávky ty trapné hodinové jsou dávno započítané v produkci vozu v rámci roku.

+1/−1
29.3.2018 13:24

Z87d80e65n72ě44k 54H76a61n92z96l 2398974655945

Tady vládne bojová nálada.Pořád se budem bát

+1/0
29.3.2018 13:50

D96a46n79i23e68l 63H11e63n56d55r87y67c28h 2898242437143

Konecne odbory, ktere jsou vyjednavaji v zajmu vsech pracovniku! Takhle to ma vypadat a ne jen remcat u piva, te mame nizjou mzdu! Presne takhle si platy vystavkovali i Nemci a jine zeme na zapad od nas, nikdo nikomu nic zadarmo nedal, jen my jsme porad (az na vyjimky) prizdisr@ci a vecni remcalove u piva! Bravo odbory Skoda MB!!!

+7/−3
28.3.2018 10:54

R40i92c63h67a84r55d 57N86o71c12a23r 1586905696132

Jen Vám na to odpovím - dělal jsem 19 ve škodovce 19 let na pozici specialista - žádné montérky. Logistika plánování a vývoj, ale že bych si i já šáhnul na 40.557 platu ... ani omylem. Dělník má tak Tarif I (cca 22 000 brutto + nějaké osobko, ale tohle mu nedá ani na to, co plácají novináři. Tohle je jen součet s nějakým směšným bonusem, co škodovka upustí. Lidi, aby měli slučný prachy, tak nesmí rozjet linku třeba týden a pak se škodovka chytí za hlavu. Problem je v tom, že odbory jsou zaměstnaci Škoda Auto a ne jako IGmetal. Tam to funguje. Tady ne...

+2/0
28.3.2018 11:20

D36a65n81i37e57l 84H18e86n93d33r33y19c84h 2758362867463

To co si kdo vystavkuje to ma. Nevim kolik ma delnik ve skodovce v MB, ale delnik u pasu u BMW v Regensburgu nastupni plat 16,60 € brutto! A to ma Skoda MB vysi marze nez BMW!

+3/−1
28.3.2018 11:46

R58i91c98h15a11r36d 21N89o32c36a96r 1606875146642

Jenže stávkovat lidí nepůjdou. Bojí se.

0/−3
28.3.2018 11:50

D85a83n41i62e17l 86H84e29n32d16r68y43c60h 2458722217453

No právě, hlavně že by chtěli přidat...

0/−2
28.3.2018 13:05

P25e76t10r 98Č69e97r34m38á70k 9468355589210

Pochopitelně, risk ztráty tak vysoce dobře placeného zaměstnání za to stojí málokomu. A pokud má někdo pocit že je za vykonanou práci nedoceněný a jinde by dostal více, nic mu přeci nebrání odejít a jít zkusit štěstí jinam a zjistit svou skutečnou hodnotu na trhu práce.

0/−3
28.3.2018 13:05

Z35d16e28n68ě33k 10H44a72n78z59l 2738714765985

Nebojí

+2/−1
28.3.2018 14:46

P42e92t59r 53Č58e24r60m45á20k 9148645269850

Asi se od vašich dob hodně změnilo když dnes je dělnický průměr 40, to že se do něj počítají i bonusy není nic proti ničemu - peníze to prostě jsou. Škodovka samozřejmě není blázen a v situaci kdy dělnický průměr je o 30% vyšší než průměrná mzda v čr (ve které jsou obsaženy i lidé s vysokou kvalifikací a vysokou mzdou) nebude přidávat víc než uznají za vhodné, a 10% je víc než slušná nabídka.

+1/−1
28.3.2018 13:12



Najdete na iDNES.cz