Diskuse k článku

Pendolino se vrátí v pátek večer. Rekonstrukce stála 200 milionů

Dvojice nejvíc poškozených vozů pendolina z nehody ve Studénce se z oprav v Itálii vrátí pravděpodobně už v pátek večer. Původně dopravce očekával, že souprava do Česka přijede tuto sobotu a hranice překročí přes Bad Schandau a Děčín, odkud bude směřovat na pražské odstavné nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i15c80h92a62l 15T14u69r32e19c68e31k 6683299856141

V clanku chybi podstatna informace, kdo to nakonec zaplati.

+4/0
31.3.2018 9:21

P80e61t59r 20L28u34d33a63n97e44k 1287564467583

doufám, že ne zase my všichni ;-O

0/0
31.3.2018 15:02
Foto

P58e44t49r 82P40a78v48l60í82č60e79k 5379853325120

To se zase za celkovou cenou opravy jednotky skryje tzv. "všimných", tedy obálek jaksi mimochodem či bokem . . .;-(8-o

0/−5
31.3.2018 8:30

P98e65t62r 35N92o93v20o81t71n83y 1521500821

Z Itálie se jezdí do ČR přes Bad Schandau? Nechci vědět, odkud sem jezdí jiné zboží z jihu.

+1/−2
31.3.2018 0:36

R57a44d57e66k 21J73a74n28a47t37a 9495466534962

Opravdu to tak může být. Máme jen dva pro nákladní dopravu rozumně použitelné hraniční přechody na Západ (Děčin a Břeclav). Do býv. západního Německa, stejně jako na Linec, vedou i 29 let po revoluci pouze jednokolejky, do Německa dokonce jen nelektrifikované (!).

A pokud to Italové z někého důvodu poslali přes Brenner místo přes Tarvisio, tak pak už to je přes Bad Schandau i Břeclav zhruba stejně daleko ...

+3/0
31.3.2018 1:39

P11e78t81r 41N12o31v64o41t81n92y 1621520471

Ano, to je naše ostuda. To italské rozhodnutí (Brenner - Tarvisio) to tedy dost ovlivní. Ale asi největší roli hraje čas a cena a vyšlo to lepší vrchem.

0/−1
31.3.2018 2:06

R75a72d65e40k 88J94a90n25a35t92a 9675626214132

Taky asi hrálo roli, kud a kam zrovna jel nákladní vlak, na který by se to dalo pověsit. Ale to je samozřejmě ovlivněno těmi tratěmi.

+2/0
31.3.2018 2:11

L63e70o25š 26N80a95v91r40á98t39i80l 9313850515745

proc to v te italii rovnou nestrikli a novy dizajn? ajoooo... nase spriznena ceska strikarna by nemela kšeft....

+1/−8
30.3.2018 21:15

P51a93v24e73l 96S12o62v16i47č54k54a 4376718175212

Protože se překopává celý vnitřek a všechny přípravky a díly jsou na to v Česku, tak proč to zařizovat v Itálii?

+4/0
30.3.2018 21:28

O29n30d97ř66e92j 25P65e21t66r59á16š 8751430832195

On se mění venkovní lak? Že jsem si nevšiml :)

+2/0
30.3.2018 21:46

M13a53r25t73i40n 77R93u64z19i50c57k32a 1702708526347

To by byla skoda, za me je to nejlip vyvedene barevne provedeni vlaku u nas...

0/0
31.3.2018 15:15

P84e29t79r 18H82o63r92á35k 1199393379644

Myslím, že svépomocí by to bylo tak za deset milionů. Italové ale jistě mají radost z dobrého kšeftu.

0/−11
30.3.2018 21:01

P66a30v68e78l 95O44b10d38r63ž40á39l26e63k 6216574198692

Pokud znáte firmu, která by to byla schopna udělat, jistě na ni pošlete ČD kontakt.

+5/0
30.3.2018 21:54

K53r94y68š41t74o85f 95L34a11n54í19k 1289160445135

Lojza ma autodilnu se svareckou a je to machr :-)

+5/−1
31.3.2018 7:25

Z22d36e44n50ě70k 60K87o70v41á88ř 9928559129265

R^R^R^

0/0
31.3.2018 11:04

M96a34r54t33i80n23a 70L94e89v79á 6346438769

A to vše kvůli ignorantovi základních silničních pravidel.

+6/0
30.3.2018 20:31

L50e35o81p32o28l37d 26H88o29r69á85k 4572818829622

Jedna malá technická, proč přijede vlak z Itálie přes Bad Schandau?

+3/0
30.3.2018 20:21

L78e48o28š 83N78a36v75r10á85t46i91l 9733170325565

protoze obloukem po vysokorychlostni draze v DE je to rychlejsi.... (joke)

+3/0
30.3.2018 21:16

B19l16a93ž19e61j 87M19o69t65y38č22k96a 8367487965500

kdybych byl strojvůdce, tak bych do toho nikdy nevlezl, zlaté lokomotivy, ty nezastaví ani mostR^

0/−8
30.3.2018 18:40

J96i60ř90í 56B70r95e54z17o11l50u49b44s39k54ý 7297939420192

No jo, strojvedoucí IC507 Kriváň, co nabral na přejezdu sypač by mohl vyprávět, jak mu ta stará poctivá lokomotiva pomohla. Škoda, že to nepřežil.R^

+2/0
30.3.2018 18:50

T63o91m47á29š 94M53o18r81a89v70č81í98k 3377126443495

Když už zmiňujete to IC507, tak bych jen dodal, že nárazová rychlost byla podobná jako u Pendolina, cca 90 km/h.

0/0
30.3.2018 19:38

T41o81m60á60š 59M63o97r91a68v22č52í78k 3247456443795

I když někde se píše 142 km/h pro Pendolino.

0/0
30.3.2018 19:39

O86n72d55ř58e31j 12P16e81t73r80á35š 8711170722475

Pendolino mělo dle záznamových zařízení nárazovou rychlost oněch 142 km/h, přičemž brzdilo ze 160.

Ona se ta nehoda ve Studénce stala hned za obloukem, takže moc času na brždění nebylo

0/0
30.3.2018 19:42

M14i94k97u72l68á42š 82K54a65l98i78n16a 1512743935

Pán hovoří o lokomotivách asi myslí parní :-)

0/0
30.3.2018 21:39

P46e54t89r 93N36o81v53o22t47n35y 1981860781

Jo, ten asi neměl čas. Ale zase to neodnesli žádní cestující. Narozdíl od pendolína.

0/0
31.3.2018 0:52

V34á90c89l29a30v 17Z56e80l51i75n11k96a 2422170553792

Ale no tak. Pokud o té nehodě něco víte, tak vám musí být známo, že zemřel proto, že se do poslední chvíle snažil mít nad situací kontrolu a zůstával na místě. Kdyby se zdekoval do strojovny, jak se to obvykle radilo, tak tu s námi mohl být doteďka. Srovnávat při nárazu odolnost 90 tun těžké lokomotivy a skořepiny Pendolina je mimo mísu.

0/0
31.3.2018 8:27

D24a59n40i87e36l 35H44e77n80d90r93y90c57h 2718722817633

Co Ital to podvodnik a spekulant!

+1/−8
30.3.2018 18:03
Foto

J57i62n74d79ř58i97c93h 92L51n69ě52n92i61č29k35a 5723971869

Těch 200 mega za opravu není až tolik, kontextu s tím, kolik stojí nové soupravy. Pro srovnání - za takových 200 milionů by byly cca 4 nové tlakotěsné UIC-Z vozy pro rychlost 200 km/h (vycházím z ceny vozů Bmz a Ampz), avšak bez naklápění. Také srovnání se soupravami Viaggio Comfort za 450 milionů není úplně fér, protože jde myslím o velmi výhodnou cenu, kterou jsme získali díky tomu, že jsme je brali s ÖBB, které samy o sobě odebraly velkou sérii těchto jednotek, přičemž ani tyhle soupravy nejsou naklápěcí.

0/0
30.3.2018 16:51

O93n21d59ř52e88j 23P19e38t35r25á98š 8181780932475

Pokud se nepletu tak české railjety původně vysoutěžily ÖBB, přičemž je následně neodbraly a zakoupily je ČD za onu "rakouskou" vysoutěženou cenu - ostatně proto provoz právě do Rakouska.

0/0
30.3.2018 19:36

P48a78v41e75l 31S25o64v47i46č65k81a 4506258615652

Nesmíte zapomenout na to, že čelní vůz Pendolína je hnací (takže trakční výzbroj, motory, měniče) a druhý vůz v soupravě veze další vybavení (především transformátor). Navíc si myslím, že klasické UIC-Z vozy nejsou z hliníku...

0/0
30.3.2018 21:34
Foto

F30r92a70n77t60i32š20e67k 48H64a51v32e82l 1949840720751

Ekonomika na entou!!!ČD mají zřejmě dost peněz,když takhle plýtvají.Nebo zodpovědní šéfove dostanou "všimné"?!!![>-]

+1/−29
30.3.2018 16:17

R15a54d82e86k 58J51a81n32a56t74a 9925696474972

Tady byly v zasadě dvě možnosti. Nechat opravit dva vozy soupravy (jeden z nich byl tak poškozen, že ho v podstatě postavili znovu) nebo přijít o celou jednu sedmivozovou soupravu, protože zbylých 5 vozů samostatně jezdit nemůže.

+19/0
30.3.2018 16:38

M57a71r15t32i38n 40V27e71s37e79l39ý 1750348977426

Až se divím, jak jste ochoten to těmto hlupákům vysvětlovat. R^

+10/0
30.3.2018 18:57
Foto

I68v61a72n 89V76e95s42e73l16ý 4786218474307

Sice někde psali, že viník nehody měl "mizerné" povinné ručení, ale něco snad zaplatí pojistka, něco se třeba podaří na viníkovi vysoudit. Takže 200mil. se může zredukovat dost podstatně.

0/0
30.3.2018 17:37

R85a38d49e30k 50J17a78n27a59t66a 9535546144762

Obávám se, že ne. Na viníkovi, polské garážovce, nevysoudíte nic. Pojištění ČD nemají, u firmy takové velikosti pojištění většinou nemá smysl.

Spíš by se měla otevřít diskuse o zvyšení limitů povinného ručení (a tdy i pojistného). Za 99% nehod na přejezdech může silniční doprava, tak by to všichni zaplatili v pojistném.

+2/0
30.3.2018 19:35

D73a52n20i33e52l 48S62c93h11n13i92t50z65e82r 5641364201896

Povinné ručení je už teď o dost vysoké. Tady se řeší následky, ale na prevenci nic. Při rychlosti 160 km/h není mimoúrovňové křížení, což ostuda!

0/0
30.3.2018 21:44

P19a40v42e87l 59O88b68d55r80ž81á11l17e28k 6846104328882

Do 160 být nemusí. Pokud by mělo být, tak se 3/4 přejezdu zruší bez náhrady a to se starostové obcí zblázní.

0/0
30.3.2018 21:56

D62a82n35i71e84l 36S84c35h55n78i84t33z23e90r 5491764441246

Nemusí, a to je chyba. Jj starostové, v místě kde by vůbec nebyl problem, řeknou NE, jen protože tam ten přejezd stojí desítky let a hotovo. Zkrátka logika veškerá žádná.

+1/0
30.3.2018 22:20

L70u88k23á63š 51Č77e70r66n60ý 2857828278921

Laskavě se vůbec nevyjadřujte k něčemu o čemž nemáte nejmenší tušení.

0/0
30.3.2018 18:43

M28a75r30t81i10n 48V15e81s55e17l41ý 1800148447416

Taková už je lidská povaha.;-) Samozřejmě tím diskutér nejvíce ukázal vlastní hloupost.

0/0
30.3.2018 18:59

I89v42o 34N72a14v23r20á18t35i21l 5154638154

Nová sedla? V jednom vagonu koňská, v druhém cyklistická, třetí bude pro motorkáře. Každý si vybere! ;-D

+8/0
30.3.2018 14:53

T33o49m11á17š 62T59a18t13í41č89e11k 5710612670638

:-)

0/0
30.3.2018 16:24

T57o42m59á16š 45S80e33d36l23á78k 3138811192507

200 mega je docela dost. Nebylo lepší koupit rovnou zcela nové dva články, které by byly kompatibilní se stávajícími? U novějšího by byl i ten delší čumák, který je i bezpečnější v případě nehody. Takhle i po opravě je první vagon, vagonem smrti v případě střetu a to i pro cestujícího. Nechtělo by se mi být neustále ve střehu, kdy uvidím běžícího strojvedoucího, abych běžel za ním.

+3/−13
30.3.2018 14:34

P18a76v46e42l 80S42t53a98v77j30a94n41í10k 6108415627201

Mám pocit, že už se to koupit nedá pro své stáří, tak to museli vyrobit na koleni. Zřejmě proto ta cena.

+12/0
30.3.2018 14:37

T45o59m62á74š 74S15e68d82l80á96k 3368321132807

Měl jsem na mysli novější soupravy, ale teď se dívám, že příčný průřez je jiný, tak že by to nebylo ono.

0/−3
30.3.2018 15:08

P49a67v94e63l 53O67b89d29r23ž64á78l22e63k 6736444798912

Dva nové vozy by nestály 200 milionů a nekoupíte je v Alze s dodáním do druhého dne.

Nový by se vyráběl komplet na zakázku, a pokud by tam měla být nějaká změna konstrukce, tak by to znamenalo i celé nové schvalovací kolečko pro homologaci, které trvá několik let.

Tohle nejsou AAAčka se svařenou kastlí, opravené je na stejné úrovni jako nové. Možná byste se divil, jakou historii mají letadla, do kterých sedáte.

+21/0
30.3.2018 14:56

P72a12v42e53l 28S43v74o12b17o63d60a 4837150302942

To co se uz leta nevyrabi to nikde nekoupite.

+7/0
30.3.2018 14:57

J96a79n 37D46l46o56u73h71ý 7904329930839

Kolik ten vlak proboha stoji, kdyz oprava je pouze za 200 a neni to tedy “totalka” dle pojistovny?!

0/−10
30.3.2018 13:53

J62i21ř40í 33B12r88e33z34o89l59u61b15s91k91ý 7557899160152

Něco mi říká, že 700 mega souprava, ale hledat se mi to nechce.

0/0
30.3.2018 14:05

P24a91v68e81l 41S36t37a97v33j28a11n20í20k 6598445807631

Mám dojem, že 650 - 700 milionů.

0/0
30.3.2018 14:08



Najdete na iDNES.cz