Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko si od evropské banky půjčí sto miliard na modernizaci železnice

Ministr dopravy Dan Ťok podepsal memorandum o úvěru od Evropské investiční banky. Sto miliard korun půjde především na nákup nových vlaků a modernizaci železnice, ale i na zlepšení kvality silnic. Na železnici z těchto peněz zmodernizují koridor u Ústí nad Orlicí nebo ostravský železniční uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a82r11t54a 61V13i95n90t92r80o59v32á 1801952732811

A kolik si půjčí na dokončovací práce!?? Pořádně opravit a nahnat tam kamiony co se motají po dálnicích a p.

0/0
7.4.2018 12:26

J64a51n 98J35e96m48e30l78k45a 1305550

Źadlužit stát o 44 mld na nové vlaky mi nepříjde ok, když dráhy daly 40 mld ze svého na modernizace. Ty peníze by měly jít hlavně do infrastruktury. A to, že si musí půjčovat i na stavby, kde platí 15%, zbytek EU je divné.

+1/−2
7.4.2018 7:35

R25o21m24a98n 90S33t12o88n70e78k 1819733539861

půjčuji si protože ty stavby už nebude platit EU :-)

+1/0
7.4.2018 7:38

Z46d91e16n94ě51k 10K39o84v32á55ř 9408179409145

Honzíku, k čemu bude moderní trať, když po ní bude jezdit šrotová 810?

Myslíš, že do takového vozu někdo vleze?

+1/0
7.4.2018 8:04

R95a62d31e19k 41J57a80n78a78t81a 9685976774172

Vozidla si klidně může pořídit dopravce (ať už státní či soukromý). Není to tak kapitálově náročné a lze to udělat poměrně rychle (od objednávky k dodání jsou řádově měsíce až roky, a lze si je i pronajmnout).

Stát by měl především stavět infrastrukturu - protože ta má dlouhou návratnost, řádově mnoho desítek let, takže do toho soukromník nepůjde.

A 810 už dnes jezdí jen tam, kde objednavatel chce co nejlevnější vozidlo. Například v celém Libereckém kraji jezdí snad už jen jeden nebo dva kusy.

+1/0
7.4.2018 11:02

J13a13n 82J76e54m48e60l56k23a 1825920

Ale já si nemyslím, že tady se někdo baví o náhradách 810, ale rychlících MD. A s EU TSI si myslím varianta 810ky neexistuje, protože by vážila o 15 tun víc..

0/0
7.4.2018 14:30

J29a25n 40V88o67n67d82r91á96č91e17k 8565720428942

Když už budou modernizovat železnici, tak ať ji rovnou překopou na vysokorychlostní... Je zbytečné investovat miliardy, když se rychlost zvýší jen o pár km/h... :-P

+2/0
7.4.2018 1:02

P16a67v23e34l 36B52í31n32a 1803285722633

Memorandum? S tím si ANO obvykle tapetuje ne?

0/0
6.4.2018 23:59

D61a91n53i49e48l 47A25d21a42m 2497890201233

Loňská ztráta ČNB byla 243 miliard Kč....

0/−5
6.4.2018 21:59

V84l16a80d24i95m56í20r 43R58e42t91t43i88n56g50e97r 5915586695945

Sice to jde kvůli obraně na železnice, ale já bych preferoval směřování do silnic.

+1/−2
6.4.2018 21:45

M14a30r10t53i51n 67S18v56o31b62o65d76a 7129207512455

Železniční doprava má jen 14% podíl na celkovém objemu dopravy v ČR.

+1/−1
6.4.2018 21:08

R50a18d84e71k 62J29a12n58a60t16a 9595906734222

A právě investice do infrastuktury mohou tento podíl klidně znásobit.

Uvědomite si, že zatímco za posledních 50 let jsme postavili přes 1000 km nových dálnic, novou trať ani jednu (přitom v zahraničí se nové tratě staví).

+4/0
6.4.2018 23:31

R49o90m29a25n 19S63t15o36n71e37k 1479623229951

máme cca 3 km nové tratě studenka-letiště Leoše Janáčka :-)

+1/0
7.4.2018 7:40

P40a77v15e14l 56M83o72r97a41v84e28c 3502919442188

A dvakrát denně na ní i jede vlak :)

(nevím jak často, ale afaik těch vlaků na letiště jezdí hodně málo a trať je málo využívaná)

0/0
7.4.2018 22:57

I27v82a18n 23M73a57r85e11k 6864408232

Jestli chtějí vidět zmodernizovanou železnici, stačí se podívat k našim východním bratrům na Slovensko na zmodernizované úseky, můžeme se od nich učit! R^

0/0
6.4.2018 20:30

Z45d56e34n10ě17k 16K81o45v75á80ř 9848699649655

8-o8-o8-o;-D;-D;-D Tak ten byl hodně dobrej. R^

+1/0
6.4.2018 20:36

R28o31m82a34n 45S63t44o37n29e29k 1799133819121

který úsek Žilina-Ružomberok nebo Ružomberok-Poprad nebo Vrutky-banská Bystrica? :-)

0/0
6.4.2018 20:53

M66a53r76t27a 73V43i48n25t72r41o76v21á 1671552682371

Aj zubačka z tatr.lomnice je nová.;-)

0/0
7.4.2018 12:22

P41e23t53r 57B55á35č13a 8765506755785

Zeleznice k nicemu, vsechno do silnic, ktere nestihaji kapacitu soucasnych aut.

+2/−14
6.4.2018 18:51

J17i37n14d29ř13i34c79h 78Š31k13o66p94e31k 4265121570505

kapacita silnic nebude nikdy dostatečná, protože každé její navýšení kapacity přitáhne další dopravu

0/0
7.4.2018 10:49

P56a34v95e87l 67M90o86r65a59v34e55c 3412509102758

A víte, že nestíhají ani ty železnice? Třeba i pro vás jako zarytého automobilového zaslepence: je dost problém zásobovat automobilky v ČR díly plus odvážet hotová auta. To se často děje po železnici, ale ta nestíhá..

0/0
7.4.2018 22:58

M97i63r40e87k 68G21a73j86e87r 5761476339740

Nejtragictejsi na tom je, ze ty penize vyplytvaji na nepodstatna vylepseni a ne na to, aby se CR stala soucasti teto mapy vysokorychlostnich trati v Evrope:

http://www.projectmapping.co.uk/Europe%20World/Resources/Railteam%2010.pdf

+2/0
6.4.2018 17:49

Z27d31e40n53ě76k 61K30o26v79á89ř 9498459279635

Nová trať Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí bude dost podstatné vylepšení. :-P

0/0
6.4.2018 17:52

R53a98d33e46k 79J13a89n96a66t84a 9245886384822

To ovšem mělo být hotové už před 10 lety.

+2/0
6.4.2018 20:07

R47o17m21a29n 67S22t48o37n92e12k 1649883789591

modernizace železničního uzlu ostrava je důležitá investice

+1/0
6.4.2018 19:54

A73n90t51o51n57í29n 86K63a40t67z29e83r 8302633546390

Ale vždyť si tito šizuňkové půjčují už celých 30let od kde jaké banky a co máme postaveno NIC.Tak že zase jen vyhozené peníze oknem!!;-ORv

0/−3
6.4.2018 17:26

R86o32m47a78n 71S78t29o77n14e24k 1259153309811

D 1 těsně před dokončením,D 5 a D 8 dokončené,koridor Praha-Ostrava z větší části dokončený a určitě by se našlo spoustu dalších NIC

+2/−2
6.4.2018 18:08

M90i33r40e77k 92G93a71j47e80r 5621596539790

Vsadim boty, ze ted si management vyplati kosmicke odmeny. Penez je najednou prebytek. Platit to prece budou budouci generage.

+5/−2
6.4.2018 17:22

P61a47v38e27l 72S47o72b76o65t41k79a 5550934

Čímž vláda pomůže státním Českým Drahám zlikvidovat soukromou konkurenci na železnici.

+1/−1
6.4.2018 17:02

Z70d73e46n43ě13k 80K42o58v76á94ř 9528519709605

Tak ony ČD jsou bezkonkurenční už teď.

+1/−2
6.4.2018 17:04

J66i48ř51í 83H29r28u97b66e39c 7753954522666

Proč cpou peníze do druhu dopravy, který vykazuje jen 25% dopravních výkonů?

+2/−6
6.4.2018 16:41

R57o14b34e91r59t 32P97r33a97ž11á46k 4598776205310

Asi aby vykazoval víc.

+6/−1
6.4.2018 16:55

Z84d51e84n75ě12k 86K16o38v24á57ř 9608379959135

Po raketové modernizaci ČD razantně stoupá počet cestujících. Je jen dobře, že stát pochopil moderní železnice = míň aut (všude).

+8/0
6.4.2018 17:05

A43n70t46o60n23í84n 54K52a13t91z29e71r 8362673476140

To je zajímavé,že když mají nákladní dopravu dát na železnici,tak řvou že je to neekonomické,tak ku..a co je podle nich ekonomické!!Že ředitel a poskoci berou od půlmiliónu víš nebo co??Podle toho by měli brát jen minimální mzdu zato co předvádějí!!

0/−3
6.4.2018 17:29

R34o50m17a75n 81S86t89o30n49e79k 1519743199441

nákladní dopravu není hlavně kam dát, koridory jsou mnohdy přetížené

+7/0
6.4.2018 18:09

T98o93m12á29š 64S39e10d97l64á35k 3768421482927

Kdyby se skutečně u nás modernizovala železnice, stahlo by to většinu lidi ze silnic, protože hodně lidí preferuje rychlost přepravy a pohodlí.

Bohužel drážní projekty jsou u nás jak z doby kamenné. A koncepčnost nulová.

Mám někdy pocit, že je to záměr, nebo ti lidé nechápou, jaké jsou dnešní technologické možnosti.

+3/0
6.4.2018 17:10

T56o39m59á47š 90S19e32d20l29á29k 3318551802267

Tohle není modernizace, ale nutná oprava. Modernizace vypadá jinak. Zajeďte se podívat do Číny. Tam vlak jede 380 km/h a paní tam postaví na stůl vajíčko a to zůstane stát na svém místě. V CZ jsem při rychlosti 60km/h chytal kelímek málem na sousedním sedadle.

+4/0
6.4.2018 16:33

Z20d43e42n78ě42k 67K92o34v69á17ř 9138179149355

Jo, v Číně tam by chtěl žít každý.

Tyhle světácké kecy mám nejraději. Článek je o rekonstrukci tratí z 19. století. Nikoliv o stavbě nových vysokorychlostních.

+2/−1
6.4.2018 17:03

M85i81r97e48k 48G96a72j19e29r 5141836989210

No prave!

0/0
6.4.2018 17:23

T87o73m81á96š 18S58e82d87l30á91k 3978101792987

Tohle nejsou kecy. Jaký smysl má provádět rekonstrukci tratí z 19. století, pokud nechcete stavět nějaký muzejní skanzen?

Svět je už někde jinde. Já bych Čínu nezatracoval. Dokázali zmodernizovat i japonský Šinkansen, tak že mají tento typ už modernější, než mají Japonci.

+1/0
6.4.2018 17:25

Z31d69e52n43ě82k 15K96o34v47á30ř 9828179839525

Trať z 19. století se rekonstruuje proto, aby se na ní dala efektivně provozovat regionální doprava (lidé dojíždějící za prací, studenti do škol), tak aby se pohodlně jezdilo. Dobrý příklad jak vypadá takto zrekonstruovaná trať je Praha - Benešov.

Jak vypadá nerekonstruovaná trať z 19.století, kde neustále kolabuje doprava, je Praha - Beroun.

To co ty meleš dokolečka o Číně je úplně něco jiného.

+3/0
6.4.2018 17:36

T10o24m38á93š 42S56e14d60l86á20k 3948581312477

No jo Praha - Benešov, 49 km a vlak tam jede hodinu.;-D Trať po rekonstrukci. No není to úžasné.;-DRv

0/−4
6.4.2018 17:51

Z64d89e10n48ě67k 96K51o49v76á69ř 9118939249635

Tome, ty si stojíš na vedení?

Osobní vlak jede hodinu, protože sbírá lidi z obcí, kteří jedou do Prahy za prací, za studiem. Železniční tratě se nestaví proto, aby se tam vlaky proháněly prázdné odněkud nikam 300 km/h za hodinu.

Rychlík jede Praha Benešov za 38 minut. Což se blíží rychlosti auta.

+5/0
6.4.2018 17:57

R36a60d24e10k 73J39a86n16a62t13a 9665336944692

Regionální trať s mnoha zastávkami ani o moc rychlejší být nemůže. Až bude VRT Praha-Brno, bude to po ní trvat do Benešova cca 15-20 minut (ovšem bez zstávek, takže regionální vlak bude po staré trati jezdit stále).

+1/0
6.4.2018 20:10

T82o42m48á33š 83S59e68d56l30á44k 3488861112607

I ten nejrychlejší vlak, co nikde nezastavuje, to jede celkem 73km/h. To je rychlost odpovídající 19.století a ne dnešním požadavkům, která má konkurovat autům a autobusům.

0/0
7.4.2018 2:45

R47a68d92e48k 42J49a34n35a94t93a 9835906594582

To proto, že je na trati zároveň hustý provoz těch zastávkových vlaků. Vlaky s přiliš rozdílnou cetsovních rychlost nelze efektivně provozovat na jedněch kolejích. A protože se toto ví (a ví se, že je tam v plánu VRT), tak byl tento úsek koridoru modernizován bez přeložek. To je rozdíl oproti zbytku 4. koridoru dále na Budějovice - podél kterého žádná VRT nepovede a regionální doprava není tak hustá - tam má smysl dělat větší modernizaci.

0/0
7.4.2018 11:06

M37a95r80c44e11l 80B65í43l31ý 2763202632939

No hlavně kolik z toho půjde opravdu na výstavbu a kolik z toho za "vícenáklady" (rozumněj rozdíl ve vysoutěžené a skutečné ceně)...

0/−1
6.4.2018 16:32

L78e40o78p60o86l38d 35H68o93r20á27k 4892548459572

Tak hlavně, aby z těch peněz něco zbylo i na ty stavby. O dálnicích hanba mluvit, ale překvapilo mě, že opravené pendolino z Itálie přijelo z Bad Schandau :-/

0/−1
6.4.2018 16:07

J46a53k49u91b 98Z20e29m33á62n14e84k 2294933131468

Tak to bude trasa Brno - Ostrava ještě veselejší. Skoro jsem nevěřil, že může být hůř, ale k jednokolejce a pravidelným výlukám mezi Brnem a Vyškovem (nebo rovnou Kojetínem) se přidají ještě celé další dva rozvrtané úseky. Takové přímé spojení s pěti přestupy na náhradní dopravu musí mít něco do sebe.

0/0
6.4.2018 15:46

M26i38c77h54a54l 93S26t42e96b62l33o 5889431854637

Je zajímavý, jak skoro nikoho nezajímají obří peníze pro železnici - každá dálnice je pod drobnohledem, ale železnice?

Good to have, ale kde jsou ty super důležité dálnice a obchvaty měst?

0/−2
6.4.2018 15:17



Najdete na iDNES.cz