Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americké sankce mažou akcie ruských firem, Rusal odepsal až polovinu

Ruské akcie v pondělí oslabují. Například hliníkárenský gigant Rusal během obchodování na burze v Hongkongu odepsal téměř padesát procent. Firma se totiž ocitla na novém sankčním seznamu Spojených států, který je reakcí na údajné vměšování Moskvy do předloňských amerických voleb. Na ruském trhu byl propad akcií o něco mírnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D52a65n63i70e37l 33A72d25a14m 2717100681633

Dobrá doba k nákupu levných akcií.

+2/0
11.4.2018 17:27

M43i64r84o92s84l96a45v 41Š50e29j10n75a 2461597558412

Začal ideální čas na nákup padajících ruských akcií. Jejich cena padá, protože Američané jsou nyni povinni je prodat. Kvalita akcií se nezměnila, jen nastal uměle vyvolaný převis nabidky

+3/−2
9.4.2018 19:54

L81u55c33i17a94n 29P25a39p30a73z91i78a51n 5904417611225

Odporné sankce, Rusko to nepoloží, kdo seje vítr, sklidí bouři! Chybné rozhodnutí USA.

+2/−3
9.4.2018 19:08

R40o47m19a74n 53S32t48o18n98e11k 1459623949891

stav ruských financí svědčí o opaku

+4/−1
9.4.2018 19:09

L73u27c83i31a25n 76P61a68p23a49z55i71a21n 5154657891585

A stav amerických financí balancující co chvíli nad bankrotem svědcí o čem? V Rusku je proti tomu stabilita.

+1/−3
9.4.2018 19:11
Foto

M87i48c62h16a21l 45G65r38e33š83l97i95k 9271786762356

Stabilita v Rusku :-): https://cs6.pikabu.ru/post_img/big/2014/03/15/2/1394838740_2118206857.jpg

+1/−1
9.4.2018 19:56

J82o27s61e67f 69P26o83p60l70u34h69á29r 3809203432527

Tak to mate naprostou pravdu. Rusove jsou stabilne v p.....i.

A bohuzel to vypada, ze uz jim nejdou ani ty zbrane. V posledni dobe prave Indie zacina zvazovat nakup F-35 misto Su-57.

+1/0
11.4.2018 12:05

J18o52s57e23f 41P83o61p80l28u92h91á91r 3629723942697

jj, v Rusku je stabilita. Stabilne jsou v sedince.

+1/−1
11.4.2018 12:08

V78l46a38d86i14m32í88r 70R64o11z44e85h74n45a56l 5228500557866

.

Zařazení na černou listinu znamená, že americké úřady dotčeným osobám a společnostem zmrazí veškerý majetek. Neříkalo se tomu u nás znárodnění?

+4/−3
9.4.2018 18:12

M74i31c62h92a97l 65M79i48l76l33e90r 9976972399102

zmrazeni a znarodneni jsou dva odlisne pojmy. Zrejme se moc nevyznas v ekonomickem nazvoslovi.

Znarodneni = majtek pripadne statu = stat ho de facto ukradne, jako to udelali Klemovi komunisti

Zmrazeni= majetek nadale patri puvodnimu majiteli, ale ten s nim nemuze svobodne nakladat, docasne k nemu nema pristup

+3/0
9.4.2018 20:51

D50a43n81i55e47l 85A63d86a58m 2397490751153

Poškození vlastníka neférovým zůosobem.

0/0
11.4.2018 17:29

L81u45b78o51š 16R85y29c48h26n53a 1399318341821

Mohl si je dát do Ruské banky.:-) Ale tam by na ně bylo vidět;-D

0/0
17.4.2018 12:23
Foto

M21i47c72h13a46l 56G74r94e22š40l94i18k 9101216442136

Pre srandu by mohlo skúsiť nejaké sankcie Rusko voči USA. Ale asi by to skončilo rovnako - pádom akcií ruských firiem. :-)

+7/−3
9.4.2018 14:21

L62u58c88i73a66n 40P54a49p90a21z19i61a34n 5894527341235

To si nemyslím.

0/−2
9.4.2018 19:09

B13e51d48ř85i35c12h 28J40a86n33á48č55e97k 1840181147226

No není to úžasné sledovat potápějícího se okupanta, a zastánce zemi porušujicich lidska práva a jejich diktátorů, Putina?

+11/−5
9.4.2018 12:34

T89o79m41á59š 26K79u92c32h22a34ř 3477221708321

Na toto máme u nás takové pořekadlo o psu a holi..:-P

+4/−5
9.4.2018 12:28

I87v69a94n 96Z68y94k27á36n 9550703439786

"Demokracie" po Americku. Můj nepřítel na mě hází bobek. A jaktože ty nejsi taky jeho nepřítel? Za trest tě potrestáme, aby jsi věděl, s kým se máš a nemáš kamarádit.

U mě jsou USA prachsprostý násilnický a znásilňující ksindl. Je to rakovina povýšenecké nabubřelosti a arogance.

+7/−20
9.4.2018 12:20

R17o15m92a92n 35S10t57o21n10e71k 1919623859701

přesně jste popsal chováni Ruska R^

+15/−3
9.4.2018 12:24

I55v63a23n 77Z79y27k25á10n 9600853139876

Tak pak to znamená, že jsou jeden jako druhý. A jak to tak bývá, k jednomu z nich někteří zbožně vzhlíží a na druhého plivou. Bipolární svět, který jsme tu už měli a máme ho tu zase.

0/−8
9.4.2018 12:55
Foto

M48a18r94t62i33n 69K26l46u72m86p38a29r 5976468647584

Co je špatného na bipolárním světě? Myslíte, že se každý bude mít rád s každým? To je v rozporu s naší biologií a racionalitou.

+5/0
9.4.2018 13:25

I31v25a77n 41Z20y97k48á62n 9230773899256

Neřekl jsem ani slovo o tom, že bipolární svět je ve své podstatě špatný. Z čeho jste to usoudil? Jen se podivuji lidem, když rozhodně nelze říct, že bychom neměli dost vlastních bohatých varovných zkušeností z dekád minulých, že tak ochotně hledají potřebu třímat v rukách vlajku cizího státu, za níž chtějí jít s pocitem, že je to ochránce-spasitel. Ta stádovitá potřeba být pod něčím čepcem, odevzdaná a věrná. Po světě i v Evropě je dost států, jejichž obyvatelstvo tímto nedostatkem sebevědomí netrpí a ti lidé v těch zemích jsou hrdými obránci vlastní budoucnosti. Tak proč to nejde u nás? Tady, sice za pochybných okolností, vytrhneme hlavu z Ivanova chomoutu, abychom ho pak dobrovolně navlékli do Johnova? To je prostě nepoučitelnost! Neoroduji pro žádného světového lídra, který si logicky dělá své nároky a hraje si svoji, pro něj výhodnou geopolitiku. Snažím se stát s odstupem od všech takových a sledovat je v kontextu a hlavně bez předsudků a bez zbožtěné naivity. Ale už to je pro mnohé zde důvod, když netáhnu s jejich karavanou, aby vám lidé dali nálepku putincovců. To je trochu na palici, ne? Tyhle ovce samy chtějí vidět svět černobílý, bipolární, protože je to tak pohodlné v tomto kontextu přemýšlet. Snáze se zpracovávají jen nuly a jedničky, než uvažovat v oboru reálných čísel s jejími nuancemi.

0/−4
9.4.2018 14:16
Foto

M63a16r54t17i88n 47K61l48u26m46p47a31r 5466498977684

Protože malá země jako jsme my může jenom obtížně stát stranou a tvářit se, že se jí to vlastně nedotýká.

Vy si trochu pletete potřebu být pod čepcem s realitou zahraniční politiky, kdy je zcela běžné, spojovat se s ostatními dohromady. Pochopitelně, že země v pozici supervelmoci je v pozici seniora a leadera.

Neshledávám na tom nic zvláštního. Být skutečně neutrální se povedlo jen pár zemím a podívejte se, jak dopadlo takové Holandsko nebo Belgie. Dohody a to mnohdy i ty o neutralitě mají hodnotu jen a pouze tehdy, jsou-li podložené velmi pádnými argumenty silné a univerzální armády.

V takové situaci nejsme a vzhledem k dlouhodobému podfinancování armády ani být nemůžeme.

PS. Zkuste někdy odstavce, lépe se to potom čte a člověk se v tom neztrácí.

+4/0
9.4.2018 14:31

I35v93a78n 43Z62y66k78á44n 9180713769506

Nepochopili jsme se. Já mluvil o nekritickém přístupu lidí, kteří mají potřebu nad sebou cítit ochranná křídla nějaké supervelmoci a v rámci této jejich "lásky" neměří tou samou spravedlivou optikou na obě strany. Mohu být diplomat, stratég, být ve správné chvíli na té pro nás správné straně, ale pokud jsem zároveň pokrytec a dělám, že nevidím, neslyším zlo nejen z jedné, ale obou stran, to mi vadí. A ta nekritičnost je tu dnes ne nepodobná té, která byla před 30 lety. S tím rozdílem, že tenkrát byla lidem ordinovaná a oni ji museli veřejně akceptovat a také ji občas deklarovat, s vědomím, že musí. Dnes řada lidí podléhá podobné fanatičnosti na druhou stranu, a to bohužel i bez toho, že je to existenční nutnost. A nejsmutnější na tom je, že v obou situacích to nám nic nepřináší. Vždy budeme dělat práci užitečných, využívaných "idiotů". Nikdo nám nevěnuje nic pro naše krásné slovanské, či chcete-li keltské oči. V jejich očích hrajeme roli pěšáků, u nichž jsou povoleny jakékoliv ztráty.

(nový odstavec, snad potěším :-) )

Myslím, že čas dozrává k tomu si férově přiznat, že je potřeba revidovat roli armády a očekávání, která jsou s ní spojená. Viz Váš odkaz na neutralitu. Většina států, která stojí jak v paktech, tak mimo ně co by neutrální, by neustála vojenský zásah některé ze supervelmocí, resp. ze strany států, které mají i v dnešní době latentní mocenské ambice. A zároveň z historie velmi dobře víme, a to jak té dávnější, tak nedávno minulé, že ani členství v paktech nás nijak nechrání, resp. ani jejich členy nestaví do rovných postavení, pokud se bavíme o závazcích, pokud se bavíme o základních axiomech členství. Pokud je někdo tak výlučně silný, že si z mezinárodních smluv může udělat trhací kalendář, tak si ho také udělá. Ať už je to RF, USA, Turecko, Izrael, případně další. Všechny tyto státy jsou toho aktivním příkladem.

0/−2
9.4.2018 15:45
Foto

M69a41r49t54i79n 10K82l65u42m30p39a60r 5846258417834

A nedivte si, že vám lidé dávají nálepku Putinova poskoka, když tu spustíte takovouto litanii o tom jaký jsou Spojené státy ksindl a rakovina.

To mi zrovna příliš neutrální, tedy pozice do které se sám stavíte, nepřišlo. Každá akce v mezinárodní politice má svou příčinu a následek. Vytrhnout jednu akci z kontextu a ohnivě ji okomentovat svede každý, reálně zhodnotit celkovou geopolitickou situaci, jaké kroky k dnešku vedly, co jim předcházelo, jak byly propojené, to je příliš pracné a časově náročné.

+4/0
9.4.2018 14:37

I77v55a93n 70Z98y79k37á28n 9980563629956

Pane Klumpare, až bude Ruská federace takto podle intervenovat na burze, tak mě to naprdne stejně tak, ale to se v tomto směru nestalo, a tak jsem si vylil srdíčko jen vůči strýčku Samovi. Burza je sice velmi spekulativní místo, člověk s tím vědomím musí do toho rizika jít, nicméně burza by měla být ringem, kde proti sobě soupeří zákonně férové ekonomické ukazatele, argumenty a nemělo by to být hřiště, kde do rozehraného mače zasáhne někdo svévolně s nařízením, že takto rozehrané se mi to nelíbí a někomu z hráčů odeberu žetony, někoho z hráčů proti jeho vůli přinutím prodat a nebo na jiné tlačím čistě POLITICKY vytvořenou snahou vytvořit negativní náladu na trhu, kdy je jediné správné .. všichni prodávejte, ať ceny letí dolů! Tohle je prasárna a je to zneužití "pravomocí", zneužití a využití velké "armády" nevinných lidí, drobných akcionářů, kteří nestojí o to být spoluúčastni něčeho podobného. Samozřejmě se dá s vysokou pravděpodobností předpokládat, že podobné sankce nejsou jen politickým nástrojem, ale pro správně informované jsou i velkým prostorem pro vygenerování budoucích finančních zisků.

0/−3
9.4.2018 16:09

M37i19r98o27s69l20a77v 84Č96e91r51m46á65k 3426352140648

To je snadné někoho odsoudit, ale jak byste postupoval vy? Mají snad USA vyvolat válku? Když se někdo vměšuje, je třeba reagovat. Samozřejmě se dá diskutovat o tom, jestli je to moc nebo málo. Ale existují horší reakce. Někdy jste ve slepé uličce, a musíte volit jen mezi dvěma špatnými řešeními. A jasně, je v tom i obchodní strategie. Nic není bílé, ale ani černé.

+2/0
9.4.2018 12:32

I28v57a46n 34Z93y66k61á76n 9160503899136

Pokud to vy vidíte tak, že je USA vždy ten spravedlivý, učiněný charakter, který má právo dělat si nárok na to dávat lekce, pak se vaší reakci ani nedivím.

Nezní otázka, jestli MAJÍ USA vyvolat válku, ale kdy a kde ji vyvolat PLÁNUJÍ.

0/−3
9.4.2018 12:51

K31a55r33l 47R85i37e33g30e22l 4894732468566

KGB Ruska/SSSR se uz jednou pokusila vyvolat treti svetovou valku na ukor Ciny, tesne pred nasim masivnim masovym obsazenim vojsky "varsavske smlouvy" - jen souhrou nahod k tomu nedoslo...bylo to v dobe kdy si tam docasne mysleli, ze maji materialni a vojenskou prevahu a dojde k prekvapeni...coz je u USA fakt uz od druhe svetove a presto ji nikdy nevyvolali...

+4/0
9.4.2018 13:24

I86v84a14n 57Z14y66k53á32n 9630793979266

USA vyvolaly válečných konfliktů po světě nemálo. To, že se jim neříká světové, ještě neznamená, že se nejednalo o války.

0/−3
9.4.2018 14:03
Foto

M71a43r52t47i49n 63K69l87u80m75p45a27r 5976798147124

Já bych zrovna toto nemínusoval, protože i když mně samotnému se to nelíbí, tím myslím ty války ne ten příspěvek, tak je to pravda.

+1/0
9.4.2018 14:58

P83e51t37r 83T98á76b16o80r57s29k11ý 6830456791667

No stačí se podívat, kolik území si který stát kde uloupl na území. Nám ten opravdový přítel také kus ukradl. Také Finsku, Rumunsku, Německu atd. Zlikvidoval Ukrajinu a trvale ničí Gruzii, atd. A jinak se snaží rozeštvávat obyvatele v celé Evropě.

+1/0
9.4.2018 15:10

I74v35a31n 24Z93y79k82á71n 9360143589756

Zabředl jste v konvenčních technikách do první poloviny 20.století, kdy se o statky bojovalo s vidinou, že se přepíší hranice zemí. Od té doby ti chytří pochopili, že není podstatné, kolik území mám na globusu obarveného svoji barvou, ale kolik z toho území fakticky kontroluji. Politicky a obchodně.

0/−1
9.4.2018 15:51

J21a49n 85C58e34p62e51k 1484216520

No za to rus se chová naprosto mírumilovně. Podněstří, Gruzie, Ukrajina atd.

+1/0
9.4.2018 14:49

P23e26t93r 36T71á88b30o61r84s52k10ý 6180706911767

Naprosto s vámi nesouhlasím, ale dávám vám plus. Abyste měl lepší den, protože tohle se léčit nedá.

0/0
9.4.2018 15:05







Najdete na iDNES.cz