Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soutěž na mýto vyhrál CzechToll, ministerstvo smlouvu podepsat nesmí

Ministerstvo dopravy vybralo v obřím tendru na další provoz mýtného systému firmu CzechToll spoluvlastněnou společností PPF. Ta zvítězila s nejnižší nabídkou 10,7 miliardy korun. Výběrová komise nakonec ostatní nabídky nehodnotila, prověřila pouze, že nabídka CzechTollu splňuje požadavky soutěže. Smlouvu s vítězem ale úřad podepsat nesmí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14l21e39š 71N86o73v76á23k 4305372689176

Hlavně ať zmizí ten podělanej Kapsch... okradl stát o co mohl a namastil si kapsu jako nikdo jiný v této zemi... provozovat mýtný systém, kde 20% vybraného mýta spolkne provoz... to je sakra výhodný business pro rakouskou společnost...

0/0
11.4.2018 23:29

J36i13ř31í 94E43r33b20e83n 1553664386947

Myslíte si, že v zahraničí to je nějak výrazně levnější? Evropský průměr se pohybuje okolo těch 15 - 25 %.

0/0
12.4.2018 11:03

O85d30s74t69r33a14n71ě24n50ý 23U41ž18i45v69a84t71e50l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
11.4.2018 21:47

O14t95a27k21a28r 71F36u44k61a 8911183161724

Hmm, kamionové mýto, dle idnes. Takže busy nebo dodávky mají známky?

0/0
11.4.2018 16:14

J50i58ř53í 11H75r11u53b11e52c 7953324952916

To sice máte pravdu, platí mýto také, ale sazby busů a dodávek jsou mnohem menší a je jich také mnohém méně. Zkuste si stoupnout na most přes D0 např. u Třebonic a dělejte si čárky. Na 1 bus připadá 25-35 kamiónů.

0/0
11.4.2018 17:21

O84t89a89k85a96r 62F34u21k14a 8611423761734

takže znova, mýto a tudíž celá zakázka, se týkají pouze kamionů nebo co má znamenat to označení idnes?

0/0
11.4.2018 22:54

J11i12ř43í 88H52r79u15b44e50c 7893594902686

Je úplně jedno, kdo vybírá mýtné. Podstatné je kolik to stojí daňové poplatníky a jak spolehlivý je to systém. Když vidím neschopnost ŘSD resp. Ministerstva dopravy ve výstavbě a údržbě jedniček a dálnic tak je snad lepší , když to vybírá soukromá firma. Na mýtném se vybere cca 9 miliard Kč ročně od kamiónů a posuď sami co za to jejich řidiči dostávají. Nedostatek 2000 parkovacích míst je už legendární, malé špinavé a neudržované odpočívky, minimální možnost se osprchovat na parkovištích a to ani nemluvím o absenci praček, aby si řidič taky mohl občas vyprat. To se pak nemůže nikdo divit, že tohle povolání nikdo nechce vykonávat.

+2/0
11.4.2018 15:40

L19u70k95á12š 52B31r88a32n79d50e54j70s 2163215531471

No, jen doufám, že to nedopadne jako na Slovači, kde se přes všechny proklamace SkyTollu, pohybuje skutečná nákladovost na provozování nad 50%, což je opravdu šílené. Aniž bych chtěl hájit Kapsch, tak ten je teď kolem 22-24%, pokud se nepletu. Navíc v nákladech na Kapsche, jak je nyní uvedl Ťok, je 4,2 mld na mýtné brány, které stát hradil právě v rámci nákladů na provozování a teď jsou ve státním vlastnictví. Takže reálně to nebylo 24 mld, ale necelých 20.

To jen pro přesnost, nová nabídková cena CzechTollu je i tak výrazně nižší, super. Jen mi přijde škoda, že se nezvažoval alespoň hybridní systém, který by brány ještě využil. Takhle ty 4mld stát vyhodil z okna, bo brány budou bez využití.

0/0
11.4.2018 14:24
Foto

J39a53k91u68b 98V36a51š97k19o 1178784262853

Však ono by se pro ně dalo najít nějaké smysluplné využití od sledování hustoty dopravy, po umístění informačních tabulí, ale mám obavu, že to skončí namontováním radarů na měření rychlosti.

0/0
11.4.2018 15:27

P50a49t98r36i16k 92E25g50e17r 2598880559841

Mě není jasné proč v Česku nemůže systém fungovat jako v Chorvatsku, v Itálii nebo ve Francii kde se přijede k budce s obsluhou a otevře se závora a jede se dál.

Tady teď každý řídič bude muset mít elektronickou čtečku kterou budou muset mít skladem na čerpacích stanicích a zase to vyjde dráž.

0/−5
11.4.2018 14:20
Foto

J78a32k91u44b 80V72a93š89k12o 1608154982103

Dráž?

+1/0
11.4.2018 15:27

O19d44s54t13r43a23n19ě16n92ý 10U14ž70i79v15a59t31e88l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.4.2018 21:49

O45n41d78ř53e50j 72Z75e27m72a97n 5520914598479

Bože, Já to napoprvé četl jako CzechTroll :-)

0/0
11.4.2018 13:48

T48o30m16á92š 15S15e62d55l55á41k 3758711392917

Nevím, proč se tendr neprovádí aukčně a cena není snižovaná pomocí aukce. Firma, která by nabízela nejnižší cenu, by byla utajena, aby se nikdo s nikým nemohl domluvit.

Jinak Kapsch je neuvěřitelně předražený. Asi si mysleli, že mají tady snad monopol.

0/0
11.4.2018 13:47

M39i19r92o88s40l79a71v 69S66o31c65h92o80r 2372252492217

Milý Kapschi (a ostatní co jste prohráli, protože jste dali nenažranou cenu), nastuduj si prosím rozdíl mezi VÝBĚROVÝM ŘÍZENÍM a AUKCÍ.

U aukce (s licitací nejlevnější ceny) můžeš jít s cenou dolů tak dlouho, dokud to poslední konkurent nevzdá a zůstaneš sám, vítěz. U výběrového řízení holt musíš vyhodnotit možnosti konkurentů, a dát nejlepší cenu hned na první dobrou. Pokud jsi byť jen druhý nejlevnější, máš smůlu a musíš čekat...jestli se na toho nejlevnějšího "něco" nenajde, co by ho ze soutěže vyřadilo.

První fázi jsi prošvihl ,..., tak teď máš poslední šanci ve fázi 2 :-D Bych si tipl, že na MD už nejsou ti správní hoši, co?:-P

+5/−1
11.4.2018 13:38

J63o11s49e66f 32M58i97š66k25o82v81s84k33ý 9218741111468

A nebo se vyhlašuje 2-kolové výběrové řízení.

0/0
11.4.2018 14:21

P35a43v87e58l 12V29a66l75e59n48t71a 7491221817283

Chápu tu stížnost správně že jim vadí že vybrali toho s nejnižší cenu přičemž u nich dalším jednáním mohli dosáhnout na slevu a tedy nižší cenu? Nějak pak nechápu proč se dělá něco jako výběrko, ať to udělají jako dražbu.

+1/0
11.4.2018 13:09

J39i91ř64í 17E37r51b72e86n 1443894736637

Vždycky by se našel další vykuk, který by kvičel, že se už už chystal podat lepší nabídku než konkurence, ale elektronický licitátor naschvál klepl pomyslným kladívkem těsně předtím, než zájemce kliknul na tlačítko Odeslat... ;-)

0/0
11.4.2018 13:29

V88í86t 80B96r54z28o79b90o89h16a32t14ý 7970302103561

a proto se při výběrových řízeních používá tzv. last-call

0/0
11.4.2018 13:37

M97i59r94o75s69l10a66v 93H28r19a92c18h 9826699105245

Vydřiduch Kellner. To nevěstí nic dobrého. Chudáka mojí babičku O2 ždíme na tarifu kde má ho... za hodně a zadara se na fotbal u nás díky Kellnerovi taky nedá koukat. Hlavně že má giga miliardy. Už se těším až rozšíří mýto na osobáky.

0/−2
11.4.2018 12:56

J21i54ř12í 86E72r66b73e93n 1923114376487

Technická: o tom, kde a z čeho se bude vybírat mýto, rozhoduje vláda a ne správce systému.

0/0
11.4.2018 13:07

J84a41n 13Č39á30p 5721400452404

Podle mě to zařídil Tonda Blanik.

+3/−1
11.4.2018 12:54

J77o86s28e85f 24H13o35n18e85š 7811172450313

Vybudovat nový systém není totéž co převzít existující.Jestli je cena 10 MLD včetně vybudování systému,tak to je na zamyšlení.Úspěšnost výběru nevím kolik byla požadována

0/0
11.4.2018 12:45

L89u85k74á96š 68K35m91e30n81t 5759977384540

Tak ono se satelitním systémem nemusíte budovat a udržovat brány a celou infrastrukturu kolem toho, aby ty brány byly také schopny komunikovat. Takže už z toho je jasné, proč je to levnější.

0/0
11.4.2018 13:00

R43o77b89e77r61t 96H69o78r80á76č24e67k 5852516706675

Takovej úplatek ani nejde unést.

0/0
11.4.2018 12:45

V84i25l54é41m 48B19a22r52á55k 4746707199476

Jsou vypsány již sázky, jestli to MD stihne nebo ne? Já říkám ne, protože nemaká.

0/0
11.4.2018 12:41
Foto

P57e15t51r 86H85a57v91r40á95n14e54k 6481616203153

EU už tuším rok mluví o jednotném systému. Takže vyhraje Kapsch a pak se to za draho prekope na nový systém.

0/0
11.4.2018 12:30

J97i82ř11í 48E49r59b24e90n 1823824236937

Tušit můžete kde co. Ale dokud to není kodifikované, tak byste se načekal pěkných pár let a mezitím stále nadával na Kapsch. Navíc jednotný systém bude znamenat pouze nějaký základní jednotný princip využívající systém Galileo, ke kterému se pak budou moci připojovat jednotliví poskytovatelé a provozovatelé. Podobně jako tomu je třeba u mobilní telefonie.

0/0
11.4.2018 13:13

P67e76t35r 16A32n98d68r42ý28s19e25k 9983651226747

Satelitni system je samozrejme lepsi nez mytne brany, protoze pokid se rozhodne, ze zacneme od noveho roku vybirat mytne treba na silnicich prvnich trid nebo klidne polnackach, tak to proste klidne muzeme hned zacit vybirat. Krabiccku s GPS uz ty auta mit budou, jenom se v pocitwci nastavi novy tarif pro urcite silnice a muze se vybirat. Nemusi se stavet zadne nesmyslne mytne brany. Ale i tak nechapu, co nam tom stoji deset miliard, to je porad hodne. Nejlepsi by bylo, kdyby si to spravoval sam stat.

0/0
11.4.2018 12:29

L53u28k50á85š 10K57m11e47n56t 5909697694970

Tak o tom to právě je. Samozřejmě, že na tom ta společnost chce něco vydělat, proto to dělá. A v ceně jsou také její zkušenosti, znalosti, licence a fakt, že systém má hotový.

Pokud byste chtěl, aby něco podobného dělala státní firma, tak ta by samozřejmě také měla obří náklady. Musela by najmou lidi schopné takový systém vyvinout, spravovat a řídit jeho vývoj, protože vám jej nikdo nedá. Musela by pro něj mít technologie, infrastrukturu, ty by musela testovat a nebylo by to o tom, že za 10 let provozu systému dáte 10 miliard. Ale za 10 let by tu byla státní firma se systémem, který se zatím ani nedostal do praktického provozu, ale už by to celé stálo víc, jak těch 10 miliard.

Ono stát to bude stát 10 miliard, ale oproti tomu půjdou výnosy z výběrů mýta

+1/0
11.4.2018 12:55

P96e89t60r 13A12n44d97r71ý29s78e48k 9263611516717

Chapu, ze stat nema technologie a ze vybudovani systemu je drahe. Ale nikdy jsem nepochopil, proc stat plati te firme rocne za provoz tolik penez (v radech miliard). O pocatecni investici se nebavim, ale pote co system jede, tak je potreba nejaka udrzba atd ale ta rozhodne nestoji miliardy rocne. Myslel jsem to spis tak, aby stat koupil technologii vcetne zaskoleni lidi k jeji udrzbe a potom si udrzbu delal sam. Prijde mi uppne nehorazne kdyz tretinu rocniho vyberu myta sliznul Kapsch

0/0
11.4.2018 13:04

J78i73ř84í 49E82r46b48e46n 1643424366937

Třetinu ne, je to zhruba pětina a není to nijak výrazně víc než v zahraničí.

Za rok 2016 hlásil Kapsch tržby 2,1 miliardy Kč, výkonovou spotřebu 1,7 miliardy, osobní náklady na zaměstnance 146 milionů (134 zaměstnanci + 7 členů vedení), provozní zisk 485 milionů a odvedenou daň z příjmu právnických osob 92 milionů korun.

0/0
11.4.2018 13:41

L20u74k86á58š 40K39m97e44n31t 5289647944630

Tak samozřejmě, že to by se to soutěžilo, když byste dopředu věděli, co nabízí ostatní a nakonec byste je podtrhli. Problém současného řešení je v tom, že je extrémně zastaralé a nedá se snadno rozšířit na jiné komunikace. Ono bylo zastaralé už v době jeho vzniku. Další problém jsou pro stát nevýhodné smlouvy, které brání jednoduché změně. A toho samozřejmě Kapsch mistrně využíval a proto ten systém funguje doposud.

Čili logickým krokem je zavést satelitní systém, kde nemusíte nákladně budovat a udržovat systém bran. Satelitní systém umožní navíc pro nákladní dopravu zpoplatnit v podstatě jakoukoli komunikaci. Takže třeba nám kamiony přestanou ničit silnice nižších tříd ve snaze vyhnout se mýtu.

Celkově to jenom ukazuje, jak jsme zase zaostalí i proti takovému Slovensku. Ještě by to chtělo elektronickou dálniční známku, kterou si koupím i přes SMS na svou registrační značku a nebudu muset nic vylepovat nebo seškrabovat ...

+3/0
11.4.2018 12:26

J77i75ř81í 98E71r47b83e94n 1593744766277

Mám dotaz: když si koupím SMSkovou dálniční známku, znamená to, že moje registrační značka bude během pár desetin sekundy zavedena do databáze čísel s povolením provozu po dálniční síti, je to tak?

Jak potom probíhá kontrola? Předpokládám-li, že přes aktivní pevné kamery na bránách, tak to není zas tak velký rozdíl oproti pasivnímu mikrovlnnému systému - respektive, tak jako tak tam musí být brána s elektronickým zařízením a propojením s telematickou centrálou. Kamera zaregistruje nepovolené číslo, dá avízo policii a celní správě, a za pár minut mě dojede blikající auto s připraveným mastným pokutovým bločkem...

0/0
11.4.2018 13:27
Foto

P84e30t24r 59H51a23v48r68á17n14e61k 6531906883843

Vždy řeší výběrové řízení tak, aby se nedalo stihnout. To už je minimálně podruhé. Jak je možné, že to neřeší dříve ? Volení úředníci by měli ručit svým majetkem, jinak mají nulovou odpovědnost. Pardon, vlastně maji politickou.

0/0
11.4.2018 12:25

R32o52b37b57e54r29t 54B29e68r71g64e65r 2705884199

Ono je možné ve výběrovém řízení ještě po otevření obálek upravovat nabídky?

8-o

+8/0
11.4.2018 12:01

Z25d24e21n80ě22k 53G77l29a70s 7768508558945

Asi záleží na tom, jaké obálky to jsou.

+1/0
11.4.2018 12:08

P69e71t29r 54D79l57o97u71h17ý 5477299724644

Taky nechápu, co to ti ostatní melou. Zkrátka dali nějakou nabídku a že by možná slevili, no to je od nich hezké, ale měli hned nabídnout nejnižší možnou cenu.

+7/0
11.4.2018 12:09

J75i94ř89í 78P58o82k97o28r93n46ý 4396790175723

To ne, ale je možné dodávat obálky nové, určené jednotlivým členům hodnotící komise.

+3/0
11.4.2018 12:18

J77o74s17e85f 77K77r97a33l 3987103444207

dost pochybuji, že ty brány vymění za satelity, protože ty kamery na branách policie, celníci a další využívají k získání informací, podle niž zastavují nebo sledují vybraná auta :-P

0/−3
11.4.2018 11:59

J89i40ř21í 52E17r73b61e49n 1883114346797

On nikdo nemluví o tom, že by se brány bouraly. Jen se přestanou využívat k počítání mýtného.

+9/0
11.4.2018 12:03

A97d91a72m 96Ž50í77d82e25k 8105502355923

Tak honem všichni vyměnit krabice .... jak to tak znám, tak deset let používaná škatule musí být v lepším stavu, než když byla nová, jinak příjdeme o svých 1500 - a a toto bude trest všem motoristům za prohraný tendr

0/0
11.4.2018 11:59

J41i39ř42í 93E85r77b70e90n 1773244716177

Rozveďte to prosím, nějak se v tom neorientuju...

+1/0
11.4.2018 12:06

A87d81a92m 31Ž15í55d32e88k 8725822165793

kdyz chcete vozidlo pouzivat na zpoplatnenych komunikacich tak potrebujete mytnou jednotku .... za tu se plati kauce 1500 ...

problem u stavebnich aut (tatry apod) je, ze tu jednotku mate na prednim skle v bordelu a ona se proste i kdyz na ni nesahnete zaspini .... a i zaslost je duvodem k odepreni vraceni kauce

nedej boze, ze ji treba podrete, nebo protoze ve firme mate napr. 50 jednotek, tak si na ne napisete RZ ... to ji muzete rovnou hodit do kose

0/0
12.4.2018 10:37

J85i34ř36í 58E32r60b94e89n 1893854586757

Děkuji za vysvětlení. R^

0/0
12.4.2018 11:04

P43a29v54e12l 33S62o88b29o77t10k88a 5610944

Na jednání je pozdě - stranická pokladna ANO peníze od Kapsch nepotřebuje.

+1/0
11.4.2018 11:59

R88i92c93h93a12r14d 67P56ů36ž24a 9980529430428

tak holt mají udělat elektronickou aukci a kdo nabídne nakonec nejmíň vyhrál...bude to rychlejší než se s každým handrkovat...

0/0
11.4.2018 11:52

J55i62ř76í 27E97r95b43e55n 1713364766857

Jaký je rozdíl mezi elektronickou aukcí a výběrkem podle zákona?

A kdo by prohrál, soudil by se se státem kvůli tomu, že jako zájemce aktualizoval svou nabídku 0,9 s před vypršením času, byl levnější o pět tisíc oproti vítězi, ale systém už tu 150 MB přílohu nestihl přijmout...

0/0
11.4.2018 12:09

R49e29n27é 59C18i33c47h95y 8372708114946

tady se kope do firmy Kapsch, ale toto je firma s mnohaletou tradicí. A mýto funguje od samého začátku. Na rozdíl od registru vozidel, Open card apod. Samozřejmě nabízet nižší cenu po výběrovce je trochu mimo.

A ty mýtné brány, ty se budou nyní bourat?

A ještě maličkost. Vyhraje to Keller, kterého bere soudruh Zeman často na jednání do Ruska? Asi kapříci oboustranně... 8-o

+2/−7
11.4.2018 11:52

Z94d82e54n17ě86k 91G40l12a79s 7298568728245

Kapsch byla před pár lety oprsklá a chovala se drze k zadavateli, jako kdyby si ona diktovala podmínky. Přičemž v USA v té době byla v podlézavém vztahu už pár let, aby zakázku dostala.

+2/0
11.4.2018 12:02



Najdete na iDNES.cz