Diskuse k článku

Soutěž na mýto vyhrál CzechToll, ministerstvo smlouvu podepsat nesmí

Ministerstvo dopravy vybralo v obřím tendru na další provoz mýtného systému firmu CzechToll spoluvlastněnou společností PPF. Ta zvítězila s nejnižší nabídkou 10,7 miliardy korun. Výběrová komise nakonec ostatní nabídky nehodnotila, prověřila pouze, že nabídka CzechTollu splňuje požadavky soutěže. Smlouvu s vítězem ale úřad podepsat nesmí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30l55e95š 91N86o36v23á69k 4965852569826

Hlavně ať zmizí ten podělanej Kapsch... okradl stát o co mohl a namastil si kapsu jako nikdo jiný v této zemi... provozovat mýtný systém, kde 20% vybraného mýta spolkne provoz... to je sakra výhodný business pro rakouskou společnost...

0/0
11.4.2018 23:29

J38i76ř65í 41E22r82b45e15n 1553274666227

Myslíte si, že v zahraničí to je nějak výrazně levnější? Evropský průměr se pohybuje okolo těch 15 - 25 %.

0/0
12.4.2018 11:03

O24d22s37t38r67a49n10ě81n58ý 33U91ž89i90v54a81t43e58l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
11.4.2018 21:47

O89t74a77k26a51r 38F44u53k31a 8341313271924

Hmm, kamionové mýto, dle idnes. Takže busy nebo dodávky mají známky?

0/0
11.4.2018 16:14

J13i87ř83í 68H71r24u85b40e39c 7463564112796

To sice máte pravdu, platí mýto také, ale sazby busů a dodávek jsou mnohem menší a je jich také mnohém méně. Zkuste si stoupnout na most přes D0 např. u Třebonic a dělejte si čárky. Na 1 bus připadá 25-35 kamiónů.

0/0
11.4.2018 17:21

O52t73a51k31a37r 62F70u95k36a 8901433161724

takže znova, mýto a tudíž celá zakázka, se týkají pouze kamionů nebo co má znamenat to označení idnes?

0/0
11.4.2018 22:54

J82i92ř83í 45H24r77u63b65e30c 7133164312816

Je úplně jedno, kdo vybírá mýtné. Podstatné je kolik to stojí daňové poplatníky a jak spolehlivý je to systém. Když vidím neschopnost ŘSD resp. Ministerstva dopravy ve výstavbě a údržbě jedniček a dálnic tak je snad lepší , když to vybírá soukromá firma. Na mýtném se vybere cca 9 miliard Kč ročně od kamiónů a posuď sami co za to jejich řidiči dostávají. Nedostatek 2000 parkovacích míst je už legendární, malé špinavé a neudržované odpočívky, minimální možnost se osprchovat na parkovištích a to ani nemluvím o absenci praček, aby si řidič taky mohl občas vyprat. To se pak nemůže nikdo divit, že tohle povolání nikdo nechce vykonávat.

+2/0
11.4.2018 15:40

L67u57k28á59š 37B31r25a71n85d70e12j10s 2963685551961

No, jen doufám, že to nedopadne jako na Slovači, kde se přes všechny proklamace SkyTollu, pohybuje skutečná nákladovost na provozování nad 50%, což je opravdu šílené. Aniž bych chtěl hájit Kapsch, tak ten je teď kolem 22-24%, pokud se nepletu. Navíc v nákladech na Kapsche, jak je nyní uvedl Ťok, je 4,2 mld na mýtné brány, které stát hradil právě v rámci nákladů na provozování a teď jsou ve státním vlastnictví. Takže reálně to nebylo 24 mld, ale necelých 20.

To jen pro přesnost, nová nabídková cena CzechTollu je i tak výrazně nižší, super. Jen mi přijde škoda, že se nezvažoval alespoň hybridní systém, který by brány ještě využil. Takhle ty 4mld stát vyhodil z okna, bo brány budou bez využití.

0/0
11.4.2018 14:24
Foto

J75a96k49u62b 97V40a91š55k92o 1328774462233

Však ono by se pro ně dalo najít nějaké smysluplné využití od sledování hustoty dopravy, po umístění informačních tabulí, ale mám obavu, že to skončí namontováním radarů na měření rychlosti.

0/0
11.4.2018 15:27

P31a69t44r98i54k 94E23g77e76r 2628220909111

Mě není jasné proč v Česku nemůže systém fungovat jako v Chorvatsku, v Itálii nebo ve Francii kde se přijede k budce s obsluhou a otevře se závora a jede se dál.

Tady teď každý řídič bude muset mít elektronickou čtečku kterou budou muset mít skladem na čerpacích stanicích a zase to vyjde dráž.

0/−5
11.4.2018 14:20
Foto

J96a32k81u45b 27V19a18š67k54o 1168654682833

Dráž?

+1/0
11.4.2018 15:27

O36d65s71t65r15a53n77ě57n63ý 10U66ž10i51v72a42t29e98l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.4.2018 21:49

O37n70d96ř43e69j 73Z57e15m67a37n 5550764638779

Bože, Já to napoprvé četl jako CzechTroll :-)

0/0
11.4.2018 13:48

T40o70m68á57š 15S20e57d67l23á53k 3438311242447

Nevím, proč se tendr neprovádí aukčně a cena není snižovaná pomocí aukce. Firma, která by nabízela nejnižší cenu, by byla utajena, aby se nikdo s nikým nemohl domluvit.

Jinak Kapsch je neuvěřitelně předražený. Asi si mysleli, že mají tady snad monopol.

0/0
11.4.2018 13:47

M74i45r75o48s55l71a38v 96S85o91c94h96o18r 2982842492127

Milý Kapschi (a ostatní co jste prohráli, protože jste dali nenažranou cenu), nastuduj si prosím rozdíl mezi VÝBĚROVÝM ŘÍZENÍM a AUKCÍ.

U aukce (s licitací nejlevnější ceny) můžeš jít s cenou dolů tak dlouho, dokud to poslední konkurent nevzdá a zůstaneš sám, vítěz. U výběrového řízení holt musíš vyhodnotit možnosti konkurentů, a dát nejlepší cenu hned na první dobrou. Pokud jsi byť jen druhý nejlevnější, máš smůlu a musíš čekat...jestli se na toho nejlevnějšího "něco" nenajde, co by ho ze soutěže vyřadilo.

První fázi jsi prošvihl ,..., tak teď máš poslední šanci ve fázi 2 :-D Bych si tipl, že na MD už nejsou ti správní hoši, co?:-P

+5/−1
11.4.2018 13:38

J85o46s87e69f 79M14i83š23k88o84v68s57k52ý 9108471591238

A nebo se vyhlašuje 2-kolové výběrové řízení.

0/0
11.4.2018 14:21

P61a16v31e90l 49V42a83l75e61n18t11a 7571821727513

Chápu tu stížnost správně že jim vadí že vybrali toho s nejnižší cenu přičemž u nich dalším jednáním mohli dosáhnout na slevu a tedy nižší cenu? Nějak pak nechápu proč se dělá něco jako výběrko, ať to udělají jako dražbu.

+1/0
11.4.2018 13:09

J56i84ř35í 73E94r41b90e35n 1653864686497

Vždycky by se našel další vykuk, který by kvičel, že se už už chystal podat lepší nabídku než konkurence, ale elektronický licitátor naschvál klepl pomyslným kladívkem těsně předtím, než zájemce kliknul na tlačítko Odeslat... ;-)

0/0
11.4.2018 13:29

V43í90t 56B47r94z69o62b87o94h64a54t48ý 7370942383321

a proto se při výběrových řízeních používá tzv. last-call

0/0
11.4.2018 13:37

M14i86r37o84s84l11a53v 62H33r48a44c90h 9696799645145

Vydřiduch Kellner. To nevěstí nic dobrého. Chudáka mojí babičku O2 ždíme na tarifu kde má ho... za hodně a zadara se na fotbal u nás díky Kellnerovi taky nedá koukat. Hlavně že má giga miliardy. Už se těším až rozšíří mýto na osobáky.

0/−2
11.4.2018 12:56

J79i91ř50í 83E14r70b16e87n 1303834556917

Technická: o tom, kde a z čeho se bude vybírat mýto, rozhoduje vláda a ne správce systému.

0/0
11.4.2018 13:07

J40a86n 46Č10á12p 5681300782584

Podle mě to zařídil Tonda Blanik.

+3/−1
11.4.2018 12:54

J82o64s42e47f 93H23o56n35e70š 7271252980493

Vybudovat nový systém není totéž co převzít existující.Jestli je cena 10 MLD včetně vybudování systému,tak to je na zamyšlení.Úspěšnost výběru nevím kolik byla požadována

0/0
11.4.2018 12:45

L67u45k53á53š 27K43m80e48n64t 5109547604310

Tak ono se satelitním systémem nemusíte budovat a udržovat brány a celou infrastrukturu kolem toho, aby ty brány byly také schopny komunikovat. Takže už z toho je jasné, proč je to levnější.

0/0
11.4.2018 13:00

R46o11b43e87r11t 58H85o54r95á37č18e46k 5192566596625

Takovej úplatek ani nejde unést.

0/0
11.4.2018 12:45

V65i39l91é89m 28B11a55r58á50k 4866977209286

Jsou vypsány již sázky, jestli to MD stihne nebo ne? Já říkám ne, protože nemaká.

0/0
11.4.2018 12:41
Foto

P64e86t85r 71H76a54v90r82á26n65e23k 6941716173453

EU už tuším rok mluví o jednotném systému. Takže vyhraje Kapsch a pak se to za draho prekope na nový systém.

0/0
11.4.2018 12:30

J16i18ř86í 30E85r15b43e24n 1683414286107

Tušit můžete kde co. Ale dokud to není kodifikované, tak byste se načekal pěkných pár let a mezitím stále nadával na Kapsch. Navíc jednotný systém bude znamenat pouze nějaký základní jednotný princip využívající systém Galileo, ke kterému se pak budou moci připojovat jednotliví poskytovatelé a provozovatelé. Podobně jako tomu je třeba u mobilní telefonie.

0/0
11.4.2018 13:13

P87e38t60r 71A86n44d77r71ý31s59e46k 9783141716747

Satelitni system je samozrejme lepsi nez mytne brany, protoze pokid se rozhodne, ze zacneme od noveho roku vybirat mytne treba na silnicich prvnich trid nebo klidne polnackach, tak to proste klidne muzeme hned zacit vybirat. Krabiccku s GPS uz ty auta mit budou, jenom se v pocitwci nastavi novy tarif pro urcite silnice a muze se vybirat. Nemusi se stavet zadne nesmyslne mytne brany. Ale i tak nechapu, co nam tom stoji deset miliard, to je porad hodne. Nejlepsi by bylo, kdyby si to spravoval sam stat.

0/0
11.4.2018 12:29

L49u73k78á93š 56K92m19e51n42t 5109767344220

Tak o tom to právě je. Samozřejmě, že na tom ta společnost chce něco vydělat, proto to dělá. A v ceně jsou také její zkušenosti, znalosti, licence a fakt, že systém má hotový.

Pokud byste chtěl, aby něco podobného dělala státní firma, tak ta by samozřejmě také měla obří náklady. Musela by najmou lidi schopné takový systém vyvinout, spravovat a řídit jeho vývoj, protože vám jej nikdo nedá. Musela by pro něj mít technologie, infrastrukturu, ty by musela testovat a nebylo by to o tom, že za 10 let provozu systému dáte 10 miliard. Ale za 10 let by tu byla státní firma se systémem, který se zatím ani nedostal do praktického provozu, ale už by to celé stálo víc, jak těch 10 miliard.

Ono stát to bude stát 10 miliard, ale oproti tomu půjdou výnosy z výběrů mýta

+1/0
11.4.2018 12:55

P30e71t27r 40A58n53d12r53ý65s93e35k 9603921456247

Chapu, ze stat nema technologie a ze vybudovani systemu je drahe. Ale nikdy jsem nepochopil, proc stat plati te firme rocne za provoz tolik penez (v radech miliard). O pocatecni investici se nebavim, ale pote co system jede, tak je potreba nejaka udrzba atd ale ta rozhodne nestoji miliardy rocne. Myslel jsem to spis tak, aby stat koupil technologii vcetne zaskoleni lidi k jeji udrzbe a potom si udrzbu delal sam. Prijde mi uppne nehorazne kdyz tretinu rocniho vyberu myta sliznul Kapsch

0/0
11.4.2018 13:04

J56i70ř17í 25E23r39b93e50n 1883464706177

Třetinu ne, je to zhruba pětina a není to nijak výrazně víc než v zahraničí.

Za rok 2016 hlásil Kapsch tržby 2,1 miliardy Kč, výkonovou spotřebu 1,7 miliardy, osobní náklady na zaměstnance 146 milionů (134 zaměstnanci + 7 členů vedení), provozní zisk 485 milionů a odvedenou daň z příjmu právnických osob 92 milionů korun.

0/0
11.4.2018 13:41

L78u86k27á71š 20K20m64e51n58t 5429167304600

Tak samozřejmě, že to by se to soutěžilo, když byste dopředu věděli, co nabízí ostatní a nakonec byste je podtrhli. Problém současného řešení je v tom, že je extrémně zastaralé a nedá se snadno rozšířit na jiné komunikace. Ono bylo zastaralé už v době jeho vzniku. Další problém jsou pro stát nevýhodné smlouvy, které brání jednoduché změně. A toho samozřejmě Kapsch mistrně využíval a proto ten systém funguje doposud.

Čili logickým krokem je zavést satelitní systém, kde nemusíte nákladně budovat a udržovat systém bran. Satelitní systém umožní navíc pro nákladní dopravu zpoplatnit v podstatě jakoukoli komunikaci. Takže třeba nám kamiony přestanou ničit silnice nižších tříd ve snaze vyhnout se mýtu.

Celkově to jenom ukazuje, jak jsme zase zaostalí i proti takovému Slovensku. Ještě by to chtělo elektronickou dálniční známku, kterou si koupím i přes SMS na svou registrační značku a nebudu muset nic vylepovat nebo seškrabovat ...

+3/0
11.4.2018 12:26

J68i31ř82í 78E53r43b62e57n 1943944716917

Mám dotaz: když si koupím SMSkovou dálniční známku, znamená to, že moje registrační značka bude během pár desetin sekundy zavedena do databáze čísel s povolením provozu po dálniční síti, je to tak?

Jak potom probíhá kontrola? Předpokládám-li, že přes aktivní pevné kamery na bránách, tak to není zas tak velký rozdíl oproti pasivnímu mikrovlnnému systému - respektive, tak jako tak tam musí být brána s elektronickým zařízením a propojením s telematickou centrálou. Kamera zaregistruje nepovolené číslo, dá avízo policii a celní správě, a za pár minut mě dojede blikající auto s připraveným mastným pokutovým bločkem...

0/0
11.4.2018 13:27
Foto

P60e20t81r 36H30a38v92r86á45n33e66k 6471326243503

Vždy řeší výběrové řízení tak, aby se nedalo stihnout. To už je minimálně podruhé. Jak je možné, že to neřeší dříve ? Volení úředníci by měli ručit svým majetkem, jinak mají nulovou odpovědnost. Pardon, vlastně maji politickou.

0/0
11.4.2018 12:25

R37o92b64b23e63r85t 64B53e18r20g71e44r 2135174599

Ono je možné ve výběrovém řízení ještě po otevření obálek upravovat nabídky?

8-o

+8/0
11.4.2018 12:01

Z83d90e55n78ě59k 98G82l24a38s 7148238428245

Asi záleží na tom, jaké obálky to jsou.

+1/0
11.4.2018 12:08

P45e63t44r 55D38l92o35u63h39ý 5807179164954

Taky nechápu, co to ti ostatní melou. Zkrátka dali nějakou nabídku a že by možná slevili, no to je od nich hezké, ale měli hned nabídnout nejnižší možnou cenu.

+7/0
11.4.2018 12:09

J65i72ř25í 57P92o88k78o84r49n74ý 4916530645503

To ne, ale je možné dodávat obálky nové, určené jednotlivým členům hodnotící komise.

+3/0
11.4.2018 12:18

J54o78s36e19f 49K52r49a18l 3547743264157

dost pochybuji, že ty brány vymění za satelity, protože ty kamery na branách policie, celníci a další využívají k získání informací, podle niž zastavují nebo sledují vybraná auta :-P

0/−3
11.4.2018 11:59

J19i81ř95í 53E19r47b72e62n 1433194976797

On nikdo nemluví o tom, že by se brány bouraly. Jen se přestanou využívat k počítání mýtného.

+9/0
11.4.2018 12:03

A20d33a63m 39Ž95í87d52e11k 8735522795843

Tak honem všichni vyměnit krabice .... jak to tak znám, tak deset let používaná škatule musí být v lepším stavu, než když byla nová, jinak příjdeme o svých 1500 - a a toto bude trest všem motoristům za prohraný tendr

0/0
11.4.2018 11:59

J12i71ř67í 62E55r56b28e50n 1413864796957

Rozveďte to prosím, nějak se v tom neorientuju...

+1/0
11.4.2018 12:06

A88d94a65m 53Ž80í11d17e44k 8795562975263

kdyz chcete vozidlo pouzivat na zpoplatnenych komunikacich tak potrebujete mytnou jednotku .... za tu se plati kauce 1500 ...

problem u stavebnich aut (tatry apod) je, ze tu jednotku mate na prednim skle v bordelu a ona se proste i kdyz na ni nesahnete zaspini .... a i zaslost je duvodem k odepreni vraceni kauce

nedej boze, ze ji treba podrete, nebo protoze ve firme mate napr. 50 jednotek, tak si na ne napisete RZ ... to ji muzete rovnou hodit do kose

0/0
12.4.2018 10:37

J88i20ř22í 65E32r24b41e66n 1123214516477

Děkuji za vysvětlení. R^

0/0
12.4.2018 11:04

P79a20v16e85l 90S57o47b33o53t66k49a 5110324

Na jednání je pozdě - stranická pokladna ANO peníze od Kapsch nepotřebuje.

+1/0
11.4.2018 11:59

R98i30c71h45a45r14d 54P73ů51ž72a 9450449610288

tak holt mají udělat elektronickou aukci a kdo nabídne nakonec nejmíň vyhrál...bude to rychlejší než se s každým handrkovat...

0/0
11.4.2018 11:52

J27i55ř22í 93E77r52b27e72n 1703934306537

Jaký je rozdíl mezi elektronickou aukcí a výběrkem podle zákona?

A kdo by prohrál, soudil by se se státem kvůli tomu, že jako zájemce aktualizoval svou nabídku 0,9 s před vypršením času, byl levnější o pět tisíc oproti vítězi, ale systém už tu 150 MB přílohu nestihl přijmout...

0/0
11.4.2018 12:09

R31e19n74é 71C32i69c21h43y 8332928684316

tady se kope do firmy Kapsch, ale toto je firma s mnohaletou tradicí. A mýto funguje od samého začátku. Na rozdíl od registru vozidel, Open card apod. Samozřejmě nabízet nižší cenu po výběrovce je trochu mimo.

A ty mýtné brány, ty se budou nyní bourat?

A ještě maličkost. Vyhraje to Keller, kterého bere soudruh Zeman často na jednání do Ruska? Asi kapříci oboustranně... 8-o

+2/−7
11.4.2018 11:52

Z66d16e96n73ě38k 46G70l50a38s 7398298768405

Kapsch byla před pár lety oprsklá a chovala se drze k zadavateli, jako kdyby si ona diktovala podmínky. Přičemž v USA v té době byla v podlézavém vztahu už pár let, aby zakázku dostala.

+2/0
11.4.2018 12:02

Najdete na iDNES.cz