Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starou škodovku po dědečkovi nevyhazujte, může být vaší zlatou cihlou

Obliba sběratelských automobilů stále roste. Zhodnocují se už i ty, které jste ještě nedávno mohli vidět v ulicích. Jestli vám v garáži stojí stará škodovka a přemýšlíte o tom, jestli se jí zbavit, ještě si to rozmyslete. Hodnota veteránů stoupá ročně až o desítky procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a79v97e19l 52S40y45r15o64v39ý 3592352909289

To je škoda, už jsem se jí zbavil před pár lety, ale každopádně viděl jsem už pár kousků v pražské pobočce vystavených, vypadaj libově

0/0
10.5.2018 17:09

M34a70r60e24k 59Z20b84o82ř55i42l 4513180358630

Dědeček já vašnivý sběrač veteránů už jsme byli i navštívit mototechnu kde mojí nově i veterány,byl jak malý kluk úplně mě dostával do kolen. Staré škodovky má dvě a těch se opravdu nikdy nevzdá i kdybyb měl za ně dostat statisíce:-)

0/0
13.4.2018 21:10

A25l67e11x 49S89l85a83v75í32č60e29k 8827961639668

strcim sveho mustnaga na 20 let do garaze a treba na nem vydelam.

+1/0
12.4.2018 20:47
Foto

M97i84r46o48s47l79a32v 76S53t88e29i19n41e33r 4640662430156

Mustang je v USA oblíbený veterán, je jich dost zachovaných, ale jistě časem bude vzácnější.

0/0
13.4.2018 8:27

P81e89t95r 38Č20e44r14m43á58k 9488985939760

Vzácnější ano ale na druhou stranu žádný skok to neudělá - už dneska jsou to průměrně 50let stará auta, a tím že to kdysi byla levná studentská masovka jich je opravdu i dnes stále kvanta zachovalých, takže o nějaké vzácnosti to asi nebude, spíš o klasickém autě.R^

0/0
14.4.2018 9:47

R23o31m25a56n 57T15r69y86l83č 1910902572605

No tak žigul je opravdu rarita.za 20 let za něj dostanete i 50000 :-)

0/0
12.4.2018 20:11

P70e76t52r 51F66r93i85č 2779256720705

Bez ohledu na cenu - věřte nevěřte, ano, už i Lady typových řad 2105 a 2107 jsou na silnicích docela raritou, o typových řadách 2101 a 2103, a hlavně kombících 2102 a 2104 vůbec nemluvě (ty už dnes téměř vidět vůbec nejsou).

+2/0
12.4.2018 21:19

R69o73m12a44n 14T31r82y76l58č 1210162872255

Tak to jsem ti všiml, že na silnicích vidět nejsou. Ale rozhodně nejde o nějaké skvosty, za které by někdo platil horentní sumy nebo nedej bože je považoval za technické majstrštiky

0/0
14.4.2018 9:23

T75o17m60á73š 27Z97á96m15e79č59n72í37k 9906166814153

Já už se na pár kousků byl podívat v Mototechně, je to snad lepší než jít do muzea, tady Vás v tom i nechaj projet, když projevíte jakože zájem.

0/0
12.4.2018 18:43

L18u98k96a57s 53B86u83c13h34t82a 8619190234987

To ano, je to hezké ty staré auta ale já bych si tam pořídil spíš nějaké moderní:-)

0/0
15.4.2018 12:54

P48ř64e88m36y74s59l 43H21r59o27m74a65d88a 2234386178221

;-D Tak to u nás bude asi za pár let vypadat jako na Kubě 8-o

Průměrné stáří běžně prodávaných aut v autobazarech se navyšuje a už se začíná přibližovat věku pro veterány. No a i s cenou mi to přijde tak, že po desátém roku stáří auta, už zase začíná cena auta stoupat. Už to bazarníci berou asi jako auto na investici do veterána ;-D

+4/0
12.4.2018 18:10

R24a10d71e49k 22D18o39l70e87ž32a57l 2489433450870

Jinak, vlastní zkušenost: děda se svěřil, že má ve stodole Jawu 555 (původní Pionýr z roku 1962). Zajásali jsme, jací jsme boháči. Papíry k tomu pochopitelně neměl. A když jsem obhlížel burzy, tak jsem zjistil, co toho tam chybí. Děda si nevzpomněl, kde by to mohlo být. Prý tomu akorát dělal výbrus, ale blbě, takže se tomu přidíral motor.

No za několik málo tisíc jsme to prodali, ale takhle jednoduchý jako v článku to rozhodně není.

0/0
12.4.2018 17:52

P90ř80e21m17y47s64l 40H32r71o95m48a78d82a 2874976698731

Pionýrů je strašně moc. Stejně jako všech motorek JAWA a ČZ. Tady se o nějaké investici moc mluvit nedá. Lidé nemají za co utrácet a tak utrácejí za blbosti. Věří, že co bylo před pár lety vrakem na sešrotování, tomu zázračně začne cena růst. Investice se vyplatí je do unikátů, né do staré panelky, kterých se vyrábělo desetitisíce a dodnes jich je v garážích obrovské množství.

+3/0
12.4.2018 18:13

R27a70d47e18k 50D58o36l56e58ž64a85l 2369843720260

Jo, pravda. Proto moc nechápu ty ceny, za které jsou schopni lidi nabízet obyč stodvacítku, třeba. Kdyby třeba původní GLS, tak neřeknu.

No a tu motorku nakonec někdo koupil, tak dobrý. Byl to ten typ ještě před panelkou. I tak jich je ještě spousta a žádný unikát to není.

+1/0
12.4.2018 20:00
Foto

M81i86r74o17s12l31a68v 57S83t77e10i52n72e39r 4560822890626

Já mám ve své "sbírce" Hondu Camino z r. 1982 a ze stejného roku Zündapp ZA25, oba fichtly v originálním stavu a beze stopy koroze. V létě je občas projedu.

Jawu jsem vzdal, za staré otlučené v špatném stavu se požadují nereálné ceny. V Bavorsku za tu cenu koupím Virago 250, ale netroufal bych si s tím mezi ty dvacetituny, které se u nás řítí 100 km/h po okresce do Plzně. Suzuki Maraudera jsem raději daroval švakrovi v Mettmanu. Na fichtlu jezdím jenom po lese a po okreskách 3. třídy, kde potkám spíš traktor nebo Š120.

0/0
13.4.2018 8:40

M83a31r72t97i79n 49P32r83o60k88o10p 6536957850335

Ty auta nejsou sportovní, není to větsinou dílo známého designéra, kterých už je na světě třeba jen dvacet.

Na co Vám bude tak obyčejné auto, až zakáží všechny spalovací motory ?

Investice do sportovního veterána má větší význam, protože ho aspoň vytáhňete na okruh . Tohle byly auta podprůměrná i když byla nová a v normálním provozu, výbavou i kvalitou.

Až děda bude mít cupe, ze sedmdesátých bude to něco jiného a Rapid a Garde nemyslím.

+3/0
12.4.2018 17:41

R32a96d95e23k 89D66o52l58e22ž62a39l 2509153630270

Důležitá jsou ovšem dvě kritéria - původní a komplet. Často totiž ten dědeček opravoval svoji škodovku díly z jiných aut. I když to bylo mnohdy vylepšení, tak teď to cenu snižuje. Druhá věc je, že když svoji škodovku odstavil, tak z ní začal prodávat zajímavé náhradní díly, takže teď toho půlka chybí.

Aut, která by splňovala obojí, je dost málo.

+10/0
12.4.2018 17:27

M12i80r95o72s11l50a53v 83S16i34n84d27e69l79a57r 2395817244292

Pokud při tom nerozkutal karoserii, tak to lze bez velkých dramat vrátit zpět - alespoň na autech typu MB a novější.

0/0
13.4.2018 0:44

S50i41l60v69i10e 94H40r72a59b44o49v98s26k30a 5434858286578

Dnes jel v něčem takovém starší pár důchodců. Já jela za nimi. Děs.Pán kličkoval po cestě jak zajíc.Jinak jsou ta auta hezká. Ale určitě ne do dnešního provozu.

0/−11
12.4.2018 16:45
Foto

P32a84v82e78l 23S88t87r14a48k81o78š 6637321570355

Tak to spíš nebyl do dnešního provozu ten pán :)

+15/0
12.4.2018 17:15

S85i22l84v51i21e 95H77r69a77b92o48v66s34k68a 5964368926398

Tak to máte pravdu.

0/0
12.4.2018 19:03

Z81d59e39n45ě71k 28H70a80n94z55l 2588924945215

Žena za volantem,je taky o strach

+1/−3
12.4.2018 18:34

P91e72t39r 17Č58e44r16m61á53k 9248145849730

To že český trh veteránů zasáhla velká retrovlna a ceny skutečně rostou dvouciferným číslem je pravda. Na druhou stranu ale není reálné že by se škoda 120 obchodovala za 80tis. To že jí áčka v rámci svého nového programu za tuto sumu nabízí je věc zcela jiná. Podobná cenová bublina je pak prolezlá napříč trhem - některé škodovky se inzerují za statisíce přitom se neobchodují ani za polovinu.

+7/0
12.4.2018 16:08

M31i63r44o51s54l84a34v 50S96i95n49d50e65l79a40r 2105317204832

Možná nějaká hodně, hodně slušná v původním stavu, jo. Kupé v jedinečném stavu se obchodují za 250-300. Ve stavu na jednoduchou renovaci tak za 150. Vraky, se kterými nemá smysl nic dělat za 30-50.

+1/0
13.4.2018 0:50

P96e37t74r 60Č39e88r77m58á32k 9308155249410

120 za 80 skutečně pouze v raritním stavu a především modelu - tedy GLS a pod. Nevím pak jaké kupé máte na mysli (mezi erkem a garde/rapidem je cca dvojnásobný rozdíl), každopádně ani erko v top stavu se reálně neobchoduje za víc jak 200 (jasně najede se i inzerát za 600, ale to je to scifi - nabízet lze, ale nikdo to prostě nekoupí). U vraků to samé - záleží oč jde, vrak erka se skutečně prodá i za vyšší desítky tisíc, obyčejné 742 v pojízdném stavu kolem 20. Pochopitelně mluvíme v nějaké obecném pohledu, vždy se najdou extrémy na obou stranách - někdo sežene na vesnici levně stodolní uloženku a nebo naopak movitý člověk z nostalgie koupí rapida za 120tis... Podstata problému je ta bublina trhu - kdyby se škodovky měly skutečně obchodovat za statisíce tak adekvátně tomu by každý druhý mercedes nebo amerika musela stát milion, a to se samozřejmě neděje, takže je to jen ta retrovlna a jen na českém trhu.

+3/0
13.4.2018 2:20

M85i53r49o26s60l14a13v 18S70i70n93d76e88l66a91r 2635757604322

Je prvaděpodobné, že trh se nachází ve fázi bubliny, ale to nic nemění na tom, že ta auta se nyní za ty velké sumy prodávají. Nevím jak eRka, moc je nesleduji, a navíc tam už ten trh moc likvidní nebude. Bežná inzerce obsahuje jen vraky, bastly nebo kusy s požadovanou cenou, kterou zmiňujete. Co s týče Grade nebo Rapidů, tam to zhruba běží tak, jak jsem psal (stačí to sledovat a občas si nějaké takové auto prohlídnout). I mě nabízel překupník za auto 140t.

+1/0
13.4.2018 15:14

P13e29t87r 46Č56e12r15m61á76k 9368125299900

Ano prodávají, ale nikdo je nekupuje. V tom spočívá ta bublina, že inzerované ceny vytváří pouze virtuální dojem hodnoty (navíc špičkující se navzájem), přitom to auto je pak reálně prodáno třeba za méně než polovinu. I poslední Rapid 136 se neobchoduje za více jak 100-120tis a to musí být v úplně super top stavu, normálně kolem 80-90, takže pokud Vám někdo nabízel 140 měl jste to okamžite vzít - tržní cena se k tomu nepříblíží ani zdaleka. Pro lepší orientaci je dobré navštívit různá škodovácka fóra, kde si lze udělat poměrně dobrý obrázek o tom za kolik se co fakticky obchoduje.

+1/0
13.4.2018 17:48

M80i18r64o22s40l23a49v 27S17i75n36d65e80l83a49r 2325847934552

Ne, bublina spočívá v tom, že se obchody provádí, ale za dlouhodobě neudržitelné ceny. Podstatou bubliny nejsou nesmyslně vysoké nabídky, ale realné obchody (byť za "nesmyslné" ceny). Tržní cena je daná tím za kolik se věc prodává a ničím jiným. Ano, fóra navštěvuji pravidelně a je pravda, že se tam nad cenama kroutí očima, ale žádné obchody typu rapid v super stavu za 100t se tam nedějí. O tom sice leckdo mluví, ale když dojde na lámaní chleba, tak se najednou zjistí, že nic takového není, nebo je to nějaký hrůzostav.

Já nemám důvod za něco prodávat (ani za těch 140). Naopak jsem se poohlížel po dalším kousku. Dost jsem toho viděl a celkově mi přišlo vše drahé, vzhledem ke stavu a v podstatě vše se prodalo. Něco jsem vyloženě nechtěl, u něčeho dlouho váhal. A v cenové relaci kolem 100 byly kousky vyžadující už celkem velké zásahy. Jediné, co jsem byl ochoten akceptovat, byl práce kolem předních blatníků a lak, zbytek měl být bezvadný - to se nabízelo tak od 140... Nicméně za rapida v super top stavu (pod čímž si představuju auto bez nutnosti jakéhokoli zásahu), kterého koupíte za 100 vám dám třeba 150 :-).

+2/0
13.4.2018 18:19

P68e82t21r 22Č97e17r92m24á54k 9518365809670

To právě nikoliv, ty obchody se nerealizují, resp. jeden z 50ti ano a jinak jsou to jen plané nabídky. Pak se velmi mýlíte - tržní cena je taková cena za kterou to někdo v okamžik prodeje je ochoten koupit, nikoliv ta za kterou to někdo nabízí. To je rozdíl od ceny v čase a místě obvyklé a nebo samotné hodnoty. A jak správně podotýkáte tak fóra tu realitu jasně podtrhávají - tam se totiž skutečně obchoduje. A obchody typu super stav rapidu za 100tis se tam skutečně nedějí - rapidů v reálné hodnotě přes 100tis se objeví na trhu ročně pouze jednotky ks, zato rapidů v normálním stavu odpovídající používání se ročně zobchoduje několik desítek až stovek.

Prodá se pak skutečné ledacos, podstatná otázka je právě to za kolik na konec:-) Typický učebnicový příklad je dnes to že někdo začne nabízet zcela průměrné auto jako top stav (myslí si že když to není shnilý na papír tak to je super) za ty peníze co si přečetl na netu (kde to ovšem je právě ta virtuální bublina podobných lidí jako on), pak dlouho drží cenu i když mu 20 kupců co se vyznají řeknou že to má sotva poloviční hodnotu, ale nabídnou třeba 70%, no a nakonec to rád prodá tomu kdo mu to tam v cash vysype na kapotu těch 60%. To je naprostý evergreen. Proto když člověk bedlivě sleduje trh a fora zjistí že v reálu ta bublina nefunguje a nakonec se většina aut zobchoduje za +- reálnou cenu odpovídající hodnotě. Opět podotýkám - extrémy se jistě najdou, ale to gró takhle funguje.

0/0
13.4.2018 21:04

M50i12r94o80s11l79a33v 62S21i15n95d52e61l79a75r 2285657394902

""Podstatou bubliny nejsou nesmyslně vysoké nabídky, ale reálné obchody (byť za "nesmyslné" ceny). Tržní cena je daná tím za kolik se věc prodává a ničím jiným"".

Měl jsem za to, že z toho vyplyne, že je dána reálným obchodem, což jsem chtěl sdělit, z kontextu to vyplývá, ale mohl jsem to napsat lépe :-). Prodává prostě nahraďte prodá.

Na kterém škodováckém fóru se reálně obchodují auta tak, aby současně nebyla v běžné inzerci?

Já jsem popsal vlastní zkušenost z poslední doby, nic obecného. Top rapidy jsem v poslední době zaznamenal dva a oba 200+. Ty co jsem viděl a potenciálně mne zajímaly se prodaly, a to jsem vždy dal nějakou okamžitou (ale nižší) nabídku, se prodaly. Vůbec netvrdím, že se prodá za prvotní cenu, kterou každý prodávající napoprvé vystřelí.... Jinak moje nabídka 150 za super top rapida (nerenovovaného) zatím platí. :-)

Obecně se nabízí (na můj vkus) předražený šroty, ale ty kvalitní kousky jsem za vaše ceny neviděl.

Samozřejmě, že úsilí spojené s nalezením vhodného kusu, je třeba připočíst k nákladům celé transakce.

0/0
13.4.2018 22:40

P42e55t60r 18Č69e94r66m15á47k 9988935749790

No a právě proto že se za ty horentní sumy neprodá je to jenom virtuální bublina a ne tržní cena.;-)

Inzerce se pak překrývají, proč ny neměly? Jde o to že fóra jsou jako síto - co má reálnou cenu to se rychle prodá, co tu virtuální tak pak dlouhé měsíce visí na inzertních portálech. Mimochodem velmi dobře jako lakmusový papírek slouží také aukce - ty prověřují tržní cenu téměř dokonale.

Top rapid za 200+ je pak nesmysl, takovou žádný hodnotu nemá, ani bendix :-) Problém ve Vašem hledání pak není v sumě (ta je více než těch tržních 120-130), ale v tom že se ročně obchodují jen jednotky ks. To je přesně ten příběh diskuzních fór kde se pak zobchodují zajimavé ks za normální peníze - chce to zkrátka čas.

0/0
14.4.2018 9:58

M94i67r25o77s87l67a30v 15S69i92n56d77e24l68a45r 2365267944882

Náš problém je, že se neshodneme na tom, co je tržní cena :-) na trhu, který není ideálně likvidní. A také, jak definujeme cenu něčeho.

To kolik se zobchoduje kusů, je také dost dáno cenou - když budu nabízet 100k, budu na pěkný kousek čekat hodbě dlouho, pokud se tedy dočkám (protože půjde spíš o náhodnou koupi), když budu nabízet 500k, bude toho hodně, protože to osloví i lidi, kteří by jinak o prodeji neuvažovali.

Jediné, co jsem chtěl říci, je to, že obchody, kdy se ta auta prodávají za ceny, které jsem někde nahoře napsal (tj. top 200+, malá renovace 150, větší renovace 80, vrak 40) opravdu probíhají, o čemž jsem se přesvědčil (o účastnících obchodu si můžeme myslet, co chceme). Pro mne jako kupujicího je důležité, co musím zaplatit, abych dostal to, co chci v nějakém historicky krátkém čase (to neobnáší čekat dva roky - v takovém případě si raději zaplatím službu - překupníka). Ostatně po řadě let vrtání se v těhle autech raději zaplatim "balík" za !původní! topku/skoro topku (které stále existují), než se pouštět do větších renovací zchátralých kusů.

btw. Bendixe na prodej jsem snad neviděl v jiném stavu než ve stavu záchrana za pět dvanáct. Ano aukce jsou ideální lakmusový papírek - např. ten hezkej bílej LUX za 600k+ vloni :-), nebo letos ten červenej - to ani nevím, jak dopadlo. Proběhlo několik aukcí normalních sériových kusů aukcí třeba na aukru i na první pohled dobře vypadajících, ale vše byly problematické kusy - tj. po různých nedokumentovaných a nekvalitních rekonstrukcích, problémy s papíry, nevyhovující stav karoserie. čekal bych, že skončily v rozsahu 60-90k. Nic z toho jsem neviděl, ale zkušenost říká, že jakmile jsou pochybnosti z fotek, tak realita bude špatná/tragická.

0/0
14.4.2018 12:44

P22e44t47r 22Č89e92r34m84á44k 9748855639260

No na tom se nemusíme shodovat - tržní cena je definovaná - je to ta za kterou to někdo v okamžik prodeje je ochoten koupit.;-)

Počet obchodovaných ks skutečně závisí na ceně - pokud by se prodávali 120 za 100tis tak se jich skutečně za rok moc neprodá, jelikož se obchodují za mnohé méně tak se obchody pohybují v řádu jednotek tisíc.

Nikdo pak nezpochybňoval že existuje obchod za 200 atd, ale že to je jeden ze sta až padesáti zrealizovaných prodejů podle modelu. Pokud bychom z reálně uskutečněných obchodů udělali průměr, jsme na těch cenách 10-50-100, čemuž by se velmi blížil i modus.

Ano pak jsou samozřejmě raritky které se v podststě neobchodují (když jí budete chtít koupit tak bez ohledu na cenu neuspějete protože prostě nejsou nikde na prodej), jako je ten bendix nebo kabria, ale o tom si myslím až tak řeč nebyla, šlo spíš o to že někdo uměle vytváří dojem že za 120 po dědovi dostane 100tis, což je prostě případ jeden ze sta, jinak bude rád za půlku.

0/0
17.4.2018 18:24

J39i25ř57í 92P64o96k40o96r18n84ý 2712614137402

Možná ale auta ve výborném stavu, ale ne ty stovky, stodvacitky a favority co ještě jezdí po vesnicích, s deseti vrstvami laku :-)

+14/0
12.4.2018 16:04

M55i36l30o77š 30K13r15u61m45p 2564557354

A co STK a emise? Jaký to má smysl, když tyhle krabice na kolech smějí jezdit taky?

+3/−13
12.4.2018 15:56

M83i62l81o85š 40B83o39u39k47a97l 8203527703294

To chce klid. Veteránistů je tak málo, že nemá smysl mluvit o emisích. A ti, co mají starý klumpr a pravidelně jezdí (a třeba si myslí, že až dojezdí, tak prodají za půl mega;-D), tak do pěti let přestanou, protože se to rozpadne na prach.:-P

+7/−1
12.4.2018 16:01
Foto

P64a90v14e58l 74S59t85r62a78k58o24š 6957651590215

Když nám tu mohou smradit TDIčka bez filtrů a rádoby motorky z vybrakovanými výfuky, nějakej veterán se v tom ztratí :)

+10/−1
12.4.2018 17:13

J77a79n 11N47o39v22á76k 1245329543874

a co Babeta?

0/0
12.4.2018 15:45
Foto

M32i72r91o56s25l76a17v 10S47t24e57i85n80e95r 4480302820336

Hledaní a cenění veteráni jsou vždy jenom určité značky. Taková Š120 nebo Lada, Trabant nebo Aero Minor nikdy v oblibě nedosáhnou na klasické kabriolety.

Škodu Felicii z r. 1965 bych určitě konzervoval, to ostatní je šrot, který zabírá místo. Na stejném místě by mohlo stát auto o 30 roků starší- třeba Populár Liduška. Ale i KDF nebo Opel z válečných let mají šanci, hledají je třeba filmaři.

+10/−4
12.4.2018 15:20

V70l44a28d78i28m69í28r 19K15r41u16p86k75a 4818144864366

Zase jeden z klasických veteránistů přesvědčených o své pravdě. :-/ Mám podle Vás šrot zvaný Wartburg 311 a jeho cena za dobu 10 let vzrostla 10 násobně. A navíc nadělal spoustu radosti celé rodině.

+9/0
12.4.2018 15:54

H23o70n31z42a 46R88a64š22í95k 7300927294515

Takže ze 3000 na 30000? Wartburg je šrot. Ale když to mate jako hobby, tak proc ne...

+2/−8
12.4.2018 16:09

V89l90a92d90i60m19í69r 53K53r31u37p15k71a 4748934594486

Ne, z 11.000 Kč na 110.000 Kč. A není to zbožné přání, ale reálně získaná cena. Za šrot, vy odborníku...

+3/0
12.4.2018 18:10

H74o81n93z68a 35R59a60š89í33k 7550627664315

Jsem odborník. Jezdil jsem dvěma Wartburgy a podvozek byl časem spis bitumen a ipa než kov. Občas prostě i pres servis nenaskocil. Při jízdě do kopce se muselo zapnout topení, jinak se přehrál motor... Prostě šrot :D

0/−4
12.4.2018 18:24

V49l35a89d63i50m24í93r 83K30r94u26p82k68a 4488934364746

Záleží také na majiteli. Někdo má spolehlivé auto, někdo šrot.

+2/0
12.4.2018 18:30

H23o70n61z57a 54R21a35š81í64k 7410417104375

S tím souhlasim, ale v tomto případě bylo auto častěji v garazi kvůli opravám než na cestě...

0/0
12.4.2018 18:31

P63a17v86e32l 81J12o25n18á33š 5781655639545

Pan Krupka zřejmě provozuje veterána a ne auto typu dojezdimtodotechnický.

0/0
12.4.2018 20:40

H86o76n85z66a 20R66a62š58í41k 7910147734945

Já ho posuzují z hlediska použitelnosti a z toho pohledu je to šrot. Když si ho někdo nalesti a ma z toho radost, tak proč ne...

0/0
12.4.2018 20:42

P24e64t80r 85F82r61i83č 2919406190955

Nic ve zlém, ale vy budete fakt "odborník" ;-) Jinak byste totiž věděl, že wartburgy měly klasický rám, na kterém bylo všechno postaveno a čistě teoreticky podlaha mohla být i dřevěná a to auto by stále bylo schopné jezdit na rozdíl třeba od jiných aut se samonosnou karoserií.

To, že vám motor občas nenaskočil, nebylo autem, ale rukama mechanika - wartburg nebyl problém nastartovat i po kompletním umytí arvou a wapkou včetně pojistek a to i když svíčky byly utopené ve vodě (tak, že v ní stály) ;-)

Přehřát wartburga? U klasiky nemožné, pokud bylo řádně odvzdušněno, trochu problém byl pouze u aut už s náporovým chladičem, tam to možné bylo, když mu člověk podržel do 5km kopce celou dobu pedál plynu na podlaze.

+1/0
12.4.2018 21:32
Foto

M46i65r90o21s65l88a91v 94S93t98e33i57n95e97r 4300732460786

Wartburg je ještě stejná technika, jako DKW, později IFA. Veškeré vozy s termosyfonem se do delšího kopce přehřívají, proto se DKW překládalo jako "Do Kopce Wytlačiti". Vodní čerpadla se objevila až s vyššími výkony motorů, v šedesátých letech.

0/0
13.4.2018 8:25

M31i24r81e57k 86G86a60j37e47r 5951146799610

Ted jeste rict, kolikrat vic jste do nej musel investovat, nez dostanete zpet pri prodeji.

0/0
12.4.2018 17:27



Najdete na iDNES.cz