Diskuse k článku

Stát nechce skomírající lokálky rušit úplně, mohla by je využít elektroauta

Úředníci hledají způsob, jak zakonzervovat nevyužívané tratě. Do budoucna na nich mohou jezdit samořiditelná elektroauta nebo cyklisté. Česká železniční síť je spolu s belgickou nejhustší v Evropě, přičemž údržba řady lokálních tratí nedává podle úřadů ekonomický smysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a78r62t87i20n 47R14u67z91i88c58k51a 1572838236227

Nebo udelame autobusove trate, jako v australii,...

https://www.youtube.com/watch?v=PLbhhdoCdl0

0/0
17.4.2018 13:38

M41a80r36t32i32n 85R83u42z78i66c71k34a 1662428436347

https://www.youtube.com/watch?v=r4u1tL1MmoA

0/0
17.4.2018 13:39

Š26i58m18o64n 94M12a13r47t98y64n28e24k 7313145843856

To je zajímavé řešení. Ale praktická využitelnost je u nás malá - jednokolejné tratě a všude tam kde vedou koleje vede i silnice (a většinou je kratší, než železnice).

+1/0
17.4.2018 13:42

M55a84r27t14i42n 23R94u80z92i77c55k41a 1792428436357

jo, ale interval by byl takovy, ze by se krizovali ve stanicich, jako vlaky...

0/0
17.4.2018 13:47

M55a25r27t40i34n 15R57u45z78i32c83k32a 1312648286567

a lze sjet i na silnici do vsi...

Jinak to reseni je spise jako bus highway oproti autum, ktere jsou na ucpanych silnicich, tedy na lokalky to asi moc nepomuze...

0/0
17.4.2018 13:49

Š62i85m47o21n 56M26a29r83t44y22n83e11k 7333575163286

Přesně tak. Tady jde o lokálky v jejichž okolí je slabý provoz i na silnicích.

0/0
17.4.2018 14:16

M31a84r87t75i87n 67R54u30z78i68c67k62a 1892218576717

Ale jinak chapu iniciativu obci, je lepsi nerozprodavat pozemky pod trati, kbyby se situace v budoucnu zmenila, byl by problem provoz obnovit...

0/0
18.4.2018 21:14

J22i36ř84í 27H55r94u23b97e98c 7963564892926

Nabídněte tratě různým spolkům a fanouškům a ti mohou dráhu vč. drážní dopravy provozovat za náklady tj. bez zisku jako turistickou atrakci. Ani nevíte kolik Anglánů-šotoušů by si rádo zaplatilo za jízdu taženou bublající bobinou.

+2/−1
17.4.2018 13:16

Š73i43m54o74n 77M14a98r79t39y80n74e28k 7923895773576

Ty tratě jsou nabízeny, ale není o ně zájem. Navíc i kdyby takový zájemce byl, tak musí tu trať udržovat ve stavu odpovídajícím předpisům. A že by to vydělával ona turistech? ani náhodou. Stačí se podívat na jindřichohradecké úzkokolejky - ty jsou celkem raritní a letos je to jejich asi poslední sezona (krachují).

+2/0
17.4.2018 13:37

R60a30d54e11k 35J39a21n31a31t11a 9755886744762

Takových fanoušků a sponzorů není neomezený počet, a ani turistů byste pro tolik tratí nesehnal. Mnoho regionálních tratí potřebuje buď zásadní modernizaci, nebo zrušení.

+2/0
17.4.2018 16:14

M88a70r97i40a85n 93V34á17ň25a 3428536725419

Budoucnost dopravy, jakékoliv, je v pohybu nad zemským povrchem, nikoliv po něm.

0/0
17.4.2018 12:22

J95a14n 51V37á12c32l30a50v45í35k 3452916471149

Vzhledem k energii nutné udržet něco nad povrchem, bych si tím nebyl tak jistý.

+4/0
17.4.2018 12:53

J43o52s56e12f 33Š90o64l13t84e57s 8934598900623

No udělat z tratí cyklostezky není vůbec od věci. Pustil bych tam i skůtry a všechny dvoustopé elektrovehikly. Rázem vyřešíte problém s auty. Spousta lidí bude dojíždět ve dvou stopách, pokud bude mít možnost. Teď ještě levné dvoustopé vozidlo s kabinou a je to.

+1/0
17.4.2018 11:11

Š36i23m38o67n 81M66a78r34t27y58n47e85k 7513555473346

To by bylo pěkné - pár cyklistů, několik mopedů a mezi nima se proplétá Tesla S.;-D

+1/0
17.4.2018 11:39

J71o94s92e55f 30Š73o71l85t50e48s 8504408100653

Píšu dvoustopé.

0/0
17.4.2018 11:40

J78o17s72e39f 87Š18o22l16t34e65s 8464638270383

A jako idiot píšu dvoustopé a myslím jednostopé, sorry ;-D;-D

+5/0
17.4.2018 11:40

L53u84d15v23í57k 47M32a32t64o96u16š16e48k 1651807408274

Jsem jednoznačně za obnovu tratí, vždyť silnice už dávno nestačí a o ekologii nemluvě. Co naši předci těžce budovali, současný úředník jedním razítkem likviduje.

+4/−2
17.4.2018 10:38

Š38i93m26o91n 68M77a77r26t59y25n59e87k 7683895823196

A proč tedy po těch tratích skoro nikdo nyní nejezdí? Proč všichni jezdí radši po silnicích?

+5/−1
17.4.2018 10:42

J54a56n 96V63á45c27l51a28v55í84k 3182416801129

Oni to budovali, protože v té době ani často neměli jinou možnost - silniční doprava jak ji známe dnes tehdy neexistovala.

Silnice ve vybraných lokalitách sice někdy skutečně nestačí, ale lokálka na druhé straně republiky to neřeší.

+9/0
17.4.2018 10:43

R72a49d52e34k 28H35o33d22a60ň 9266367441413

Obnova tratí je nesmysl. Venkov se vylidňuje, takže provozovat lokálky je ekonomicky neúnosné (potřebujete údržbu vlaku, údržbu kolejí, je prostě ekonomičtější tohle řešit silnicí a autobusy/dodávkami). K tomu se přidává fakt, že kvůli husté železniční síti je problém provozovat rychlejší vlaky tam, kde ta lokálka musí na páteřní trasy atd.

Prodávat ty tratě je pitomost, je tam zpevněné podloží.... a opravdu je efektivnější z toho udělat buď cyklostezku nebo silnici (k čemuž je ale potřeba ji rozšířit)

+5/−2
17.4.2018 10:46

J87a16n 71V75á38c26l33a39v21í33k 3432636911759

Navíc nějaký malý autobus může zajet do kdejakého zapadlého hnízda, kdežto spousta vesnic nikdy železnici neměla a stavět jí tam dnes pro pár lidí je už úplný nesmysl.

+4/−1
17.4.2018 10:49

M74a73r22t91i69n 84V77i23n86t47r 8250647643827

A když už vesnice tu lokálku má, tak se po ní dá jezdit jen jedním až dvěma směry.

Třeba taková trať č. 256 Čejč - Ždánice byla ještě jakž takž použitelná pro dojíždění lidí do Hodonína a možná i do Břeclavi (i když jela dost oklikou), ale pokud lidi z těch vesnic potřebovali do Kyjova nebo třeba do Brna, taková trať pro ně byla prakticky k ničemu (a ještě mohla představovat důvod, aby tam nemusel jezdit autobus, když "přece tam mají vlak").

+3/0
17.4.2018 11:52

Š30i44m45o47n 18M81a20r39t49y23n41e12k 7633785423386

Vlaky na venkově nemají smysl. Vlaky pro osobní dopravu začínají mít smysl jen jako spojnice mezi většími sídly popřípadě pro paprskovitou dopravu do velkého centra.

+3/−2
17.4.2018 11:58

Š28i90m64o42n 57M46a86r13t43y73n56e19k 7913835373226

V čem je ekologičtější kolejová jednotka 810 případně 814 než autobus?

+3/0
17.4.2018 10:48

M61a67r55t90i88n 96V25i83n93t64r 8430727783387

"Co naši předci těžce budovali, současný úředník jedním razítkem likviduje."

někdy si zjistěte, kolik takových těžce budovaných tratí opustili už naši předci. Řada místních tratí vydržela jen pár let, z okolí mě napadá třeba Kuřim - Veverská Bítýška (1911 - 1936).

Naši předci nebyli zas tak nostalgičtí a když vybudovali něco, co se ukázalo jako chyba (podnikatelský záměr nevyšel, trať si na sebe nevydělávala), zase to zrušili.

Z jakého důvodu bychom se měli chovat výrazně jinak?

Proč by měl současný úředník rozhodnout, že se ta těžce nerentabilní trať bude těžce dotovat z našich daní (víc než ostatní dotované tratě), když dopravní obsluhu zajistí mnohem levněji a současně komfortněji (protože může zastavovat i v centru obce, ne kus za dědinou) autobus?

+4/0
17.4.2018 11:18

J81i24ř44í 53K19á96b72r98t 6509726967582

Tenhle spolek odborníků zlikviduje všechno.Už vidím,jak se budou prodávat koleje a vše kolem.Cyklostezky,to by lidé přivítali,ale naši poslanci a vládní činitelé,ty si vozí zadky v Bavorácích,tak cyklostezky nepotřebují.Já bych navrhl,prodat budovu parlamentu,senátu i vládních budov a odstěhovat je někam do Jižní Afriky,aby tady nemohli škodit.Ono jim nestačí,že prodali vodovody Francouzům a teď je velký problém,.co s tím.Čest práci !

+2/−10
17.4.2018 9:22

T43o74m17á62š 29K56u38c13h89a12ř 3207861478391

Chápu, že tam jednou mohou vzniknout místo tratě silnice. Souvislost s eletromobily, nebo s autonomními vozy mi ale uniká. :-P

0/0
17.4.2018 9:22

J93a48n 58V62á81c53l40a64v45í74k 3942576401289

Možná se jedná zejména o jednokolejné tratě, kdy pozemky jsou často příliš úzké, aby se na nich dala postavit klasická silnice, ale právě autonomní auta by díky vzájemné komunikaci mohla upravit rychlost, aby se potkala v rozšířených místech? ale to jen hádám...

0/0
17.4.2018 10:25

L25e87o68p15o28l90d 47P80r18o85k11e23š 8259494347

Ve světě se budují rychlodráhy 3 generace a České MD plánuje něco podobného s horizontem 2060.

To u nás v Brně jsme o krok před světem a uvažujeme o teleportu , tedy zatím jen do Prahy. S výstavbou zařízení se začne hned po dobudování velkého městského okruhu a generálním úklidu Hlavního nádraží , takže tak kolem roku 2100 - 2200.

+8/0
17.4.2018 9:08

M90a21r34e66k 71Ř66e78h59á90č19e25k 3141134205708

Mělo by to odkoupit konsorcium Blahoš-Zababa a udelat z toho neco pro deti. Mimochodem, nevite, ja si tato firma dnes stoji? Od detstvi jsem o ni uz neslysel.

+6/0
17.4.2018 9:00

Z87d34e98n97ě84k 74M23á51č80a28l48a 1553675499760

;-DR^

+1/0
17.4.2018 9:35

L79u40k24á24š 21Š82m83a32h72e56l 2587194182234

Firma Zababa kupodivu existuje http://www.masinka.cz/, ale zlí automobilisté jim chtějí zbourat sídlo.

0/0
17.4.2018 10:04

P18e75t42r 77P97e24t23r 6883262518483

A kdo to bude platit? Opravdu si myslíte, že děti tak milují mašinky, aby bylo takovýchto tratí po republice několik desítek?

0/0
18.4.2018 13:24

R26a97d82i84m 52S27i32m91u51n41e44k 2730870956584

vždycky když vidím lokálku, jak v ní jedou dva lidé, tak si pomyslím, že kdyby každému cestujícímu proplatili taxíka, tak to vyjde na zlomek...

+15/0
17.4.2018 8:55

J14a50n 75V34á38c25l14a42v67í19k 3722226891519

Já se trochu uklidňuju tím, že obráceně ty vlaky třeba jezdí plné, ale jo - dost tratí je asi nesmyslných a autobus nebo mikrobus by odvedl stejnou službu levněji.

+3/0
17.4.2018 10:28

J61a66n 51O97n71d72r66o84u48š87e13k 5406859256718

Budoucnost dopravy je v kolejich. Auta se proste do.mest.nevlezou a zacpy uz jsou dnes normalni stav. Jenze autobus ten problem resi jen okrajově, protoze stoji v zacpe taky. Takze setri jen parkování. Jediná možnost je vlak nebo metro nebo tramvaj.nebo kombinace. Neco cose lidi doveze rychle do centra. A k tomu vlaku lidi muzou dojet na kole.nebo autem.

+8/−2
17.4.2018 8:54

Š76i41m68o89n 12M65a18r48t49y26n19e10k 7933495263426

Víte kde je jeden z problémů dnešní železnice? V tom, že jsou přeplněné hlavní tratě a velké dopravní uzly. Takže tam více vlaků nenacpete bez obrovských investic.

+5/0
17.4.2018 8:57

J54a20n 12O98n79d76r32o89u33š85e47k 5646379466358

Souhlas, ale bez nich to nepujde. Vzdycky si rikam, ze kdyby v americe pri osidlovani staveli tratě jako dnes, byli by indiani jeste dnes v klidu ve svych teepee☺

+1/0
17.4.2018 8:59

M84a27r27t95i42n 41N53e98r49m95u57t 4139570548624

Tady se ale bavíme o lokálkách, které tento problém vyřešit nemohou, protože v jejich rajonu žádné zácpy nehrozí

+2/0
17.4.2018 9:08

L65e90o98p70o70l85d 75P23r71o95k63e45š 8109774787

Myslíte , že když dnes jedu do práce jedním autem , tak v budoucnu pojedu dvěma?

+1/−1
17.4.2018 9:11

L70u82k22á79š 83Š25m75a32h30e98l 2237654122594

To asi ne. Ale průměrný dojezd do práce roste a často různí členové rodiny pracují v různých místech, což si vynucuje více aut v rodině. Dříve jedno vždycky stačilo.

0/0
17.4.2018 9:58

J83i28ř29í 41B77r32e80z72o37l75u63b97s51k13ý 7337469760172

Auta se nevlezou, ale už vidím, jak jedu vlakem z Řep na Anděl ;-D

0/−1
17.4.2018 9:54

L98u70k26á86š 29Š44m74a78h50e25l 2757494702724

Úplně normálně, vybral jste si špatný příklad. Z nádraží Praha-Zličín (které je na okraji sídliště Řepy) na nádraží Praha - Smíchov Na Knížecí. Pražský Semmering se té trati říká.

+2/0
17.4.2018 10:00

J19i21ř22í 22H44o26f67m98a55n 6885197849146

www.complextrans.eu

0/0
17.4.2018 10:43

M29a26r34t28i95n62a 45V58a12n87k66o41v10á 4967133532402

Drezínu! Jako ve Swe a jinde.

0/0
17.4.2018 8:49

M57a61r35c92e35l41a 91H21o34r41á90č41k71o69v96á 7197592703588

K čemu vymýšlet takový nesmysl jako elektroauta, když by se ty lokálky daly jednoduše opravit a zprovoznit. Ale tady se všechno musí dělat složitě, když to jde jednoduše

+1/−6
17.4.2018 8:45

J33o89s56e52f 18B36r60o18ž33e54k 7123265692951

Protože je stejně nikdo používat nebude a provoz a údržba jsou drahé a nikdy se nezaplatí.

+1/−1
17.4.2018 8:48

M12a58r61c32e77l36a 90H91o36r84á37č13k67o70v26á 7957442893478

Kdyby jezdily vlaky častěji, tak by se zaplatily. Ale když na chatě v Posázaví vidím, jak vlak jede jednou za dvě hodiny, nedivím se místním, že raději jedou autem.

+1/−1
17.4.2018 8:58

Š41i94m16o66n 14M81a84r97t80y83n87e79k 7383735703746

Takže dle Vaší logiky, když vlak jede jednou za 2 hodiny a v něm jede jen 10 lidí by se to změnilo tak, že kdyby jel každých 10 minut, tak v něm pojede 100 lidí?

Kde ty lidi vezmete?

+3/−2
17.4.2018 9:04

M67a47r57t36i92n 32N42e97r30m67u79t 4329920468174

No trochu to smysl dává, pokud vlak jezdí častěji, víc lidí zvolí vlak, dále údržba a provoz trati, nádraží apod. stojí přitom skoro stejně. Ale v případě lokálek to je stejně beznadějné.

+3/−1
17.4.2018 9:10



Najdete na iDNES.cz