Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O39n25d67ř52e44j 90M55a61r51e94k 2372407282895

Tak to Brnu nezávidím a to jsem myslel že po Hollanovi už nemůže být hůř

+4/−1
doporučit
27.4.2018 9:31

R28a46d21e40k 33D26o93l26e76ž61a13l 2419563100320

"Před dvaceti lety lidé dávali přednost bydlení na okraji města, poblíž parku, poblíž školy, nákupního centra."

To je ovšem americký trend. V Česku je to přesně opačně. Před dvaceti lety všichni chtěli bydlet v centrech a o okrajích měst se vyjadřovali jako o "králíkárnách". Dneska se naopak centra velmi vylidňují a všichni se stěhují pryč.

Mimochodem, i v těch Státech všichni chtějí bydlet v centru, protože je to levnější (což se netýká všech měst, třeba v New Yorku to neplatí).

+3/−2
doporučit
27.4.2018 8:45

M67a28r22t62i88n 73T46e74s21a35ř 2539303633663

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Něco podobného psal před lety už Karel Kuča ve své tlustoknize o městě Brně (mám ji doma). Nádraží vzal čert, ale ty železniční náspy plus obě řeky tvoří natolik nepřekonatelné bariéry, že jsou v Brně zácpy, jaké jsou. Dobudování obou severojižních spojek (Pisárky, vinohradský tunel) tomu pomůžou jen trochu - nehledě na to, že obě akce jsou rovněž v nedohlednu. Další překážky tvoří obrovské kompaktní areály dnes už neexistujících továren - místo nich jsou možná moderní firmy (někde stále brownfieldy), ale zpravidla je těch firem víc v jednom areálu a nerozseknutí areálů nedává smysl (přes první brněnskou by mohla vést cyklostezka od Stránské skály ke Svitavě).

+2/0
doporučit
27.4.2018 7:36

J54a65n 21Č74e12k85a30l 7979275364324

Pominu jeho teorii železničního "okruhu" v Londýně, která je úplně mimo mísu, protože jednak je ten okruh tvořen metrem a ne vlaky, a železnice, které tam jsou, jdou klidně i skrz centrum, ale jsou všechny mimoúrovňově.

Především ale - jakkoliv je hezká představa dialogu aktivistů s developery, tak je často naivní, pokud je účelem jedné strany jen zdržovat a zabránit projektu jako takovému tím, že protistranu znechutím obstrukcemi...

+2/−2
doporučit
27.4.2018 8:53

D24a23n48i15e49l 12S44o54b38o83t76a 9259774396260

Nemíchal bych dohromady aktivisty, kteří se snaží blokovat stavby na druhé straně republiky a ty, kteří si brání zastavění lokalit, kde žijí. První skupina to dělá buď kvůli penězům nebo z podstaty, aby měli proti čemu protestovat, druhá skupina nechce další zahušťování svého bydliště. Rozdíl mezi oběma skupinami je velký.

+1/0
doporučit
27.4.2018 8:17

J81i70ř98í 15P79l94a39v58s31k95ý 9900656541249

s aktivisty se nejedna, s aktivisty se nemluvi, na aktivisty se nesaha ... aktivista je jiny zivocisny druh, a pri kontaktu s nim hrozi nebezpeci nejake osklive infekce.

+2/−7
doporučit
27.4.2018 6:41

D12a68v11i84d 39K73n59a96p68e71k 8327194746355

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Zná pan architekt výkřik poslední doby s názvem podjezd, nadjezd, tunel nebo něco ze starší doby jako přejezd? Tak se člověk dostane na druhou stranu kolejí. Bez problémů.

0/−2
doporučit
27.4.2018 10:05







Najdete na iDNES.cz