Diskuse k článku

Aktivisté a developeři se spolu naučí žít i v Česku, říká americký urbanista

„V Česku, stejně jako v San Diegu, spolu lidé neumějí jednat, místo toho proti sobě bojují. To se ale časem změní,“ předpovídá americký architekt a urbanista Mark Johnson, který se podílí na návrhu nové brněnské čtvrti. „Lidé, kteří žijí blízko parku, jsou zdravější,“ říká také v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T50o48m80á71š 67T71a60t16í24č60e41k 5290672570908

A nemůžeme raději, pane urbanisto, všechny aktivisty a developery poslat k vám do USA? :-P

0/0
27.4.2018 17:45

K66a35r21e84l 38D34r43d16a 6244372817

Přijde mi jako velký odborník, s Václavákem v Brně. ;-)

Ten Václavák lemují koleje. Celá Praha je zaříznutá Hlavním nádražím. Vinohrady, Žižkov, Karlín... nejsou dodnes součástí Prahy. Bariéra jako hrom. Magistrála stav pěkně podtrhla... Také si myslím, že zrušit Masaryčku a Hlaváč, tak Praha vypadá zcela jinak. ;-)

A počítám, že stejné je to na Smíchově a ve Vršovicích.

A pokud jde o ty aktivisty, tak mi přijde, že jeho výzkum mají dávno v kapse. Zajistit starousedlíkům život dál u parku. Co pak dělat s developerem, co udělá ze stávající výstavby stísněný vnitroblok a do stávající zeleně vystrčí nové byty s reklamou "bydlení v zeleni"? ;-)

Myslím, takové vtipné poznatky. ;-)

0/0
27.4.2018 14:32

D58a30v10i94d 21K80n63a45p10e73k 8387964406765

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Zná pan architekt výkřik poslední doby s názvem podjezd, nadjezd, tunel nebo něco ze starší doby jako přejezd? Tak se člověk dostane na druhou stranu kolejí. Bez problémů.

0/−2
27.4.2018 10:05

V14l40a79d79i96s36l65a95v 23Ž39i86d53e58k 3928730260

Ale:

- za velkých investic

- netak pohodlně

Vím jaká je to překážka v Ostravě, cesta a koleje v centru města. A to tu všechno jmenované máme.

PS: Urbanista a architekt není to stejné.

0/0
27.4.2018 11:09

O14n74d56ř40e89j 11M85a23r65e29k 2482137222905

Tak to Brnu nezávidím a to jsem myslel že po Hollanovi už nemůže být hůř

+4/−1
27.4.2018 9:31

J92a95n 23Č53e61k29a13l 7359445394544

Pominu jeho teorii železničního "okruhu" v Londýně, která je úplně mimo mísu, protože jednak je ten okruh tvořen metrem a ne vlaky, a železnice, které tam jsou, jdou klidně i skrz centrum, ale jsou všechny mimoúrovňově.

Především ale - jakkoliv je hezká představa dialogu aktivistů s developery, tak je často naivní, pokud je účelem jedné strany jen zdržovat a zabránit projektu jako takovému tím, že protistranu znechutím obstrukcemi...

+2/−2
27.4.2018 8:53

V92l34a86d65i34s36l14a51v 35Ž56i34d31e83k 3468240390

Ob strany většinou projekt chcou, ale mají o něm rozdílné představy. Viz Libeňský most, jedni chcou stavět nový most, druzí starý renovovat. Že současný stav je neudržitelný se shodnou.

Oni ani aktivisé nejsou tak hloupí, aby nevěděli, že město se vyvíjí.

+1/0
27.4.2018 11:11

R93a65d41e16k 26D91o11l47e92ž56a45l 2489223950100

"Před dvaceti lety lidé dávali přednost bydlení na okraji města, poblíž parku, poblíž školy, nákupního centra."

To je ovšem americký trend. V Česku je to přesně opačně. Před dvaceti lety všichni chtěli bydlet v centrech a o okrajích měst se vyjadřovali jako o "králíkárnách". Dneska se naopak centra velmi vylidňují a všichni se stěhují pryč.

Mimochodem, i v těch Státech všichni chtějí bydlet v centru, protože je to levnější (což se netýká všech měst, třeba v New Yorku to neplatí).

+3/−2
27.4.2018 8:45

D48a21n11i44e17l 60S36o98b94o21t97a 9699644466710

Nemíchal bych dohromady aktivisty, kteří se snaží blokovat stavby na druhé straně republiky a ty, kteří si brání zastavění lokalit, kde žijí. První skupina to dělá buď kvůli penězům nebo z podstaty, aby měli proti čemu protestovat, druhá skupina nechce další zahušťování svého bydliště. Rozdíl mezi oběma skupinami je velký.

+1/0
27.4.2018 8:17

M90a69r24t15i73n 41T77e96s48a75ř 2419843273413

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Něco podobného psal před lety už Karel Kuča ve své tlustoknize o městě Brně (mám ji doma). Nádraží vzal čert, ale ty železniční náspy plus obě řeky tvoří natolik nepřekonatelné bariéry, že jsou v Brně zácpy, jaké jsou. Dobudování obou severojižních spojek (Pisárky, vinohradský tunel) tomu pomůžou jen trochu - nehledě na to, že obě akce jsou rovněž v nedohlednu. Další překážky tvoří obrovské kompaktní areály dnes už neexistujících továren - místo nich jsou možná moderní firmy (někde stále brownfieldy), ale zpravidla je těch firem víc v jednom areálu a nerozseknutí areálů nedává smysl (přes první brněnskou by mohla vést cyklostezka od Stránské skály ke Svitavě).

+2/0
27.4.2018 7:36

P79a68v12e23l 60N33o82v71á45k 3782314420399

No to jistě, ovšem výhledově:-)

0/0
27.4.2018 7:02

J42i21ř15í 92P40l82a56v84s53k78ý 9960896361179

s aktivisty se nejedna, s aktivisty se nemluvi, na aktivisty se nesaha ... aktivista je jiny zivocisny druh, a pri kontaktu s nim hrozi nebezpeci nejake osklive infekce.

+2/−7
27.4.2018 6:41

O43n13d95ř40e29j 50Š80r63u41b39a66ř 1505851475186

az bude hrozit, ze u vaseho domu vyroste nejaka osklivost, tak se sam rad stanete aktivistou :-)

+5/−1
27.4.2018 7:40

R97o78b36e51r97t 48M64o36t70k48a 4536437839935

Problem je v tom, že účastníci řízení - aktivisté - nejsou často ti, kterých se to přímo dotýká a které uvádíte, ale profesionální prudiči, diky kterym jsou v očích společnosti všichni slušní degradováni.

+5/−1
27.4.2018 8:19

O25n33d25ř69e96j 74Š38r41u82b89a23ř 1885601575726

neni aktivista jako aktivista, jak pise pan Svoboda nahore

+1/0
27.4.2018 8:29

O62n73d41ř70e46j 44M79a27r63e84k 2182947472685

asi tak R^

0/−1
27.4.2018 9:29



Najdete na iDNES.cz