Diskuse k článku

Dopravní vize jako sci-fi. Technologie překreslí podobu veřejné dopravy

Zavádění nových technologií v hromadné dopravě se nezastaví u platby kartou přímo ve vozidle nebo u jízdenky v mobilu. Dopravní podniky nyní přemýšlejí, jak využít množství dat, která o nás do éteru šíří chytré mobilní telefony, nebo jak zapojit vznikající internet věcí do plánování veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26d23a92m 11F90a91r20i36n75i35c 5702467116926

hlasovy asistenti ... starinka -> objednavka drozky pro let do Prahy:

https://www.youtube.com/watch?v=CzuWnA78cH8&feature=youtu.be

0/0
1.5.2018 14:08

R96a49d98k94o 63K58ř52i57v75á12n94e75k 7190853775550

To s tím počtem vozů tramvaje podle mobilních objednávek je vtip století. Cestující budou mít místenky? Ráno se budou ty vozy odpojovat někde v centru města a odpoledne připojovat? Nebo se vytisknou na 3D tiskárně? :-):-):-)

0/0
28.4.2018 12:24

P76e60t41r 16V95a47r52g93a 3975863480850

K takovému článku mám jeden hlavní komentář: "když jsem ožralej, tak nepíšu, o čem sním" aneb větší snůšku hloupostí jsme dlouho nečetl.

Pár konkrétních připomínek:

1) elektronické placení: Ano, v některých městech se v MHD se odešlo o zakupování jízdenek v trafikách a platí se rovnou u řidiče - a to už i 20 let. Takže místo jednoho způsobu placení předem přes lístek, se dnes platí řadou způsobů: hotově (u řidiče), předplacenou kartou dopravce, předplacenou kartou jiného dopravce, platební kartou, možná někde mobilem a někde papírovou jízdenkou opatřenou předem. Podívejte se kolik terminálů mají autobusy v PIDu. Takže pestrost placení se rozšiřuje, nikoli zužuje. A vždy bude skupina lidí, kteří budou chtít platit jinak než mobilem - ty vyloučíte z přepravy a zbavíte se těch cestujících? PLUS, stejně se tiskne papírový doklad neb z daňových důvodů musí být prokazatelným způsobem vystaven doklad o uskutečnění zdanitelného plnění. S tímhle se musí poprat státní aparát. Plus je otázka, zda další level GDPR nedá smrtelnou ránu

2) chytrý mobil a letiště. Chce nám tím autor říci, že cestující, co nebude mít chytrý telefon (a to ještě ten správný), tak nebude jako cestující akceptován? To asi nemyslí vážně. Nebo, že bychom např. rodinám zakázaly létat na dovolené, když všichni členové nebudou mít chytrý telefon? Plus - co a tuhle vizi GDPR? Když nesmíte shromažďovat osobní údaje s věcmi (např. dnes v závodní jídelně už nesmí být vidět moje jméno, že já jsme si objednal oběd - neb by to byla fatální informace ;-D), tak tohle přes ten zákon nemlže projít. A proč vyvíjet aplikaci pro něco, co je ze zákona zakázané?

+2/0
27.4.2018 16:50

P34e43t47r 82V38a75r21g83a 3245493200650

3) ten blábol ostravského ředitele to je tedy síla. Už se ten pán seznámil s tím jak funguje hromadné doprava? Už vidím, jak má x volných autobusů a x řidičů - které platí - a ti v "garážích čekají s nastartovanými motory", aby mohli vyjet na trať, až se na zastávce sejde pár lidí. Kdo tu prázdnou, nevyužitou kapacitu zaplatí a kde ty volné řidiče sežene?

4) flexibilně nasadit bus navíc (či tramvaj) nedokáží ani dnes - neb není, kdo by vyjel. To spíše flexibilně něco nepřijede, neb není řidič, či je na cestě zácpa. Dnes vám flexibilně nepřidají bus ani vagón, ani když jim to oznámíte den dopředu. Takže, že něco bude na písknutí, tomu nevěřím ani v těžké opilosti

4) během 15 let ne vznikne na dráze ani 1km vysokorychlostní tratě. Dodnes jsme nedokázali modernizovat, či posílit tratě, u nichž se o té potřebě mluvilo už přes 40 lety a jsou případy, kdy jsou požadavky staré i 100 let (a pořád platné) a dosud se nic nestalo.

5) jelikož se na dráze posunovači masivně ruší - kdo tedy bude flexibilně odpojovat a připojovat vagóny to tedy nevím. Dnes, když chcete vagón navíc, protože jedete se školou - musíte to u drah objednat týdny i měsíce dopředu a výsledek i tak není jistý, Ze dne na den to nedokáží. o hodinách či minutách ani nesním.

6) a ten blábol, že na neelektrifikované tratě vyjedou lokomotiva na baterky nestojí za širší komentář. A při tempu elektrifikace (dráty) u nás, má SDZC práci ještě tak na dalších 200 let.

Celý ten článek mi přijde jako reminiscence na ABC z 60.let. jen to měli vydat na Apríla.

+1/0
27.4.2018 16:59

R43a67d46e89k 16J25a82n33a58t29a 9575196154942

1) Nemusí se hned odbavovat mobilem všichni. Stačí když to bude velká část a už to sníží podniku náklady (protože část nákladů tím přenášíte na zákazníka). Proč si myslíte, že ČD tolik propagují e-shop a aplikaci? A daňový doklad se nemusí tisknout, je platný i v elektronické podobě.

2) Ne. Prostě tam bude "fast lane" pro lidi s mobilem a pár přepážek klasických. Už dneska to tak máte s kiosky pro self check-in, a brány automatickou kontrolou pasu při pasové kontrole. Opět - nemusí do nich všichni.

3) Může to fungovat klidně, pokud to bude bez řidičů. Už dneska je část linek metra v Paříži automatických. Pokud je třeba, dokáže dispečer operatovně zahustit interval, aniž by tahal zaměstnance do práce. Samozřejmě, limitní interval je ten minimální, špičkový.

4) viz bod 3. A automatické autobusy klidně mohu časem být, když se už testují auta. Dokonce je to jednodušší - mají pevnou trasu, takže inteligence nemusí být tak velká jako u aut.

5) už jste někdy slyšel o automatickém spřáhlu? K vidění v Něměcku na regionálních tratích už asi 20 let. Posunovače fakt mít nemusíte.

6) hybridní vozidla (vedení/baterie) už existují. Dokonce i naše Škoda dodala takové tramvaje do Turecka.

0/0
27.4.2018 20:06

P96e58t95r 14V95a75r20g66a 3335423640210

ad1) tu úsporu pro dopravce bych zpochybnil neb to znamená další terminál (v PID už třetí, resp. čtvrtý a to v každém busu)

ad3) nebavíme se tu jen o metru (tudíž v ČR jen Praha) a o Paříži. Ten ředitel byl z Ostravy. v ČR nemáme ani to automatické metro, o tramvaji nemluvě a u busu o tom ani nesním - možná tak za 50 let

ad4) možná za 50 let. Dnes nedokážeme postavit kvalitně ani klasickou silnici/dálnici - tak si neumím představit "inteligentní silnici", resp. její realizaci v ČR

ad5) slyšel. Ale v ČR je to Yetti, obzvláště na regionálních tratích - jezdítu vlaky ze 60.let a vy mluvíte o autom. spřáhlu

ad6) ta tramvaj jede na baterie krátkou trasu. Chtěl bych vidět vlak "na baterky" na cestě z Masaryčky do KLadna, Rakovníka nebo dokonce až do Chomutova. O nákladním vlaku ani nemluvě. Při přepravě např. kamene z lomů Mořina do Chomutova bych to tak viděl na 20 vagonů s kamenem + 30 vagónů s baterkami

+1/0
27.4.2018 21:24

M46a42r74t92i41n 37R50u74z71i38c11k62a 1872828136247

Hezka vize, ale ja na telefon rozhodne spolehat nemuzu, proste se vam vybije baterie, prestane fungovat, vypadne sit nobe vam upadne a rozbije se,... a pak budete v pytli...

Mnohem radsi bych system videl nezavislejsi, i obycejna cipova karta dnes dokaze spoustu veci...

Co me vice dostava je fungovani mhd jako taxi - dynamicke jizdni rady, to je hezke, ale neprakticke, nemuzete se pak spolehnout na spoj, ktery pouzivate, nebot treba prijede diky zajizdkam o 10 min. pozdeji nebo naopak drive, nebo taky vubec, kvuli nizke poptavce... proste do oblasti s nizkou potrebou bude a je vhodnejsi IAD nebo jiny individualni prostredek pro dojezd k pravidelne trase spoje,...

Hlasovi asistenti, jak komu to bude vyhovovat, to je krok k tomu, aby uz mezi sebou lide vubec nemluvili, ale to je vedlejsi, stejne jako je vedlejsi jestli to napisu nebo reknu... ale mohou nahradit recepce a call centra, pro bezne pouziti dost roboticke a nakladne na vyvoj, viz pripad s objednavkami v usa,...

+2/0
27.4.2018 11:57

P37e14t84r 37V77a43r78g61a 3875193520430

ten článek je celý nesmysl- A MHD jako taxi je popřením základních principů a důvodů Hromadné dopravy. Infrastuktura tohle nemůže nikdy pojmout

0/0
27.4.2018 17:00

R55o76b44e14r35t 93M77á50s57l64o 1871301687397

Takže místo toho abych přišel na nádraží tři minuty před odjezdem a odjel přesně na čas, tam budu hodinu čekat, než se nashromáždí dost cestujícících, aby byl aspoň jeden vagón plný? Tak tomu říkám pokrok.

A ještě si budu muset stáhnout nějakou nádražní aplikaci, do které budu muset napsat kam chci jet, poleze mi tam spousta reklam atd...

+2/−1
27.4.2018 10:16

P32e68t57r 43V26a23r72g94a 3385283570360

Buďte v klidu - tohle nikdy nenastane, leda by ČD a i soukromí dopravci chtěli sami sebe "popravit". Jak byste asi tak sestavil grafikon - na jednokolejných tratích (a těch je většina) by to nešlo vůbec

0/0
27.4.2018 17:02

J43a13r63o23m15i31r 83H17o28b94l93i96k 1365927145

Je kouzelné, jak tito vizionáři mají jasno v tom, co bude fungovat. Ale že by to mohlo/mělo fungovat už dnes, byť na nižší technologické úrovni, nechtějí vidět.

Problém se většinou jmenuje - lidi. Lidi, kteří to nechtějí, neumí, nemají zájem a mají rozhodovací pravomoci.

p.s. jak se sledování pohybu po letištní hale, skenování obličeje pro identifikaci, elektronické šacování zavazadla slučuje s GDPR? Vždyť to jde přímo proti sobě. Nebo budou každému cestujícímu dávat při příjezdu na letiště podepisovat, že souhlasí s elektronickým vysvlečením do naha?

+3/0
27.4.2018 9:50

L66u71d26v63í67k 47G20a20j13d54o92š39í69k 2605473254552

Hezké, tedy až na to, že než k tomuhle dojde, tak bude fungovat najímaná individuální přeprava s autonomním řidičem, veřejná doprava se omezí pouze na sdílení a podobné modely "dopravních spojů" přestanou úplně existovat.

+1/−4
27.4.2018 9:37

L97u60d74v86í44k 59G66a46j61d20o37š73í60k 2165323184202

Což takhle to mínus nějak rozvést, pane Holasi? Nebo umíte jen nesouhlasně klikat, ale napsat protiargument nedokážete? ;-)

0/−2
27.4.2018 9:45

R38a65d11e93k 67J94a91n52a19t60a 9385546464672

Nikoliv. I autonomní auto s sebou ponese nevýhodu vysokých nákladů, protože bude vozido využito pouze jednotlivcem či malou skupinou a také nevýhodu nízké rychlosti. Takové řešení se hodí na "poslední míli" - jak náhrada taxi či malých autobusů.

Na páteřních trasách v rychlosti a nákladové efektivitě moderní železnici zatím nic nepřekonalo a jen tak nepřekoná.

+3/0
27.4.2018 9:50

J56a77n 50V37á42c39l74a31v22í59k 3262166361829

Můžu se zeptat, jak si to představujete kapacitně? Autobus ve špičce veze desítky cestujících, tramvaj něco přes sto, metro něco přes tisíc. Všichni tihle lidé se podle Vás vrátí k individuální dopravě po silnicích, které jsou už dnes často na pokraji kapacity?

+2/0
27.4.2018 10:23

M45a51r47t69i31n 59R31u81z24i60c40k64a 1812438346987

Tak to je ale blbost, jedna tramvaj s kapacitou 100 lidi zabere 60 metru, narvete do stejneho prostoru plne obsazena auta... i po zapocteni intervalu jste uplne jinde s kapacitou silnic a ulic...

Tohle je jeden z argumentu, ktery se pouziva na prosazeni autonomnich vozidel, ale je to presne ten, ktery je totalne nesmyslny...

verejna doprava je naopak presne to, co mesta potrebuji a casto potrebuji i dalsi kapacitu navysit... jinak se mesta ucpou...

0/0
27.4.2018 12:02

P37e91t24r 52V80a95r20g77a 3885773440160

Tohle je nesmysl z mnoha důvodů - jmenuji jeden. Kapacita infrastruktury (tohle nemůže pobrat, leda bychom zbourali polovinu každého města a místo toho postavili 8 proudé radiály

0/0
27.4.2018 16:34

L51a76d60i68s19l17a67v 22J67a32r86o45š 6744639880967

Japonská pošta už dnes zkouší doručovat balíky drony. Česká pošta už dnes zkouší doručovat balíky.

+10/−2
27.4.2018 9:28

I77v57o 41N96a23v31r34á91t83i12l 5484418684

Takové fantasmagorie, jako jsou v textu, duševně zdravý člověk nevyplodí, takže bych se Davida Moryse chtěl zeptat, co to hulí za model?

+5/−1
27.4.2018 9:24

L79a52d25i25s38l71a83v 78J95a71r36o66š 6854689680377

Ale tak proč ne? Z podobných fantazií sem tam něco vznikne (viz komunikátory ve Star Treku vs mobilní telefony), ale komunikátor ve Star Treku se objevil už pred více než padesáti lety. A to je jedna prkotina, takže počítám že u transportu to potrvá tak 4x déle, čili za dvěstě let možná...

0/0
27.4.2018 9:30

J16a15r42o30m80í21r 29K12r18á39l 4290519684839

A nebylo to naopak ? Že ty komunikátory byly inspirované osobními radiostanicemi, které se používaly už od 50. let ?

+2/0
27.4.2018 10:25

R17a67d35e52k 87J78a70n30a46t90a 9155286814852

Některé zmíněné v článku věci už jsou realita.

Třeba věta "také papírové jízdenky postupně zmizí.". U ČD už jsem si papírovou jízdenku nekoupil mnoho let.

Nebo věta "dopravce dozví jaká je aktuální poptávka. Podle toho se může upravit nasazení vozů". Podle počtu rezervací se už dnes rozhoduje o posílení spojů, jak u vlaků, kde se připojují celé vozy, tak u letadel, kde se občas změní typ stroje.

+1/0
27.4.2018 9:36

L14u40d36v61í65k 63G77a95j16d21o87š68í33k 2225163974512

Já tedy nevím, ale když sleduji turisty v Praze, tak jiné než papírové jízdenky nepoužívají.

Jinak nasazení vozů podle poptávky funguje v praxi asi tak, že nějaký pitomec z magistrátu rozhodl, že na jisté trase bude jezdit tramvaj pouze s jedním vozem, takže je permanentně přeplněná v kteroukoliv dení dobu a přes mnohočetné stížnosti s tím dopravní podnik není schopen udělat NIC už skoro 2 roky.

+2/0
27.4.2018 9:43

M41a19r21t63i68n 41R43u80z88i65c84k68a 1502248626397

V Praze se zatim jen testuje jizdne pres platebni kartu... tedy placeni online... v tom je Praha pozadu...

Papirove jizdenky jsou turistum mnohem blizsi, a take zajimavejsi, maji jizdenku primo v ruce, taky se tak chovam v zahranici, pokud neni mozne koupit nejakou predplacenou kartu...

+1/0
27.4.2018 12:06

P43e97t77r 12V67a85r14g16a 3215613230630

testuje - ale ve výsledku pak do autobusů PID přibude další terminál - už dnes tam mají řidiči 2 i 3 terminály (plus pokladnu na hotovost). Tímto tempem tam za chvíli nebudou mít kam ty terminály dávat

0/0
27.4.2018 17:05

M29a55r58t24i47n 48R72u18z69i31c45k98a 1922808766977

Vse lze integrovat do jednoho terminalu, to problem az tak neni, ...ale vyrobcum se do OEM terminalu moc nechce a pro jine to neni araktivni,...

0/0
28.4.2018 10:31

P91e37t64r 96V35a38r89g23a 3375943830550

No vidíte, a když v MHD či PID zaplatíte kartou či penězi, tak vám řidič vystaví papírový doklad ;-D, protože ze zákona musí. Vy máte u ČD ani "předplacenku" a nejezdíte náhodně.

0/−1
27.4.2018 17:08

R52a17d27e78k 61J42a16n70a30t12a 9505536684212

Papírový doklad vůbec být nemusí. Doklad stačí v PDF a pokud ho chcete stáhnete si ho z e-shopu. A nemusíte jezdit pravidelně. Funguje to tak i když jedete jednu za rok.

A nejedn ČD. I řada jiných e-shopů vám do balíčku se zbožím fakturu nepřibalí, ale pošla vám ji e-mailem. Vše je legální.

0/0
27.4.2018 17:35

P78e37t80r 24V29a43r90g30a 3165623550800

Ano u e-shopu dostávám fakturu buď papírově nebo do mailu. Jen jsme si myslel, že na to mají výjimku, protože např. firmy si stále posílají klasické papírové faktury a elektronické jen tehdy, pokud na to mají speciální smlouvu.

Ale u dopravců u příměstské dopravy jsem se s tím nesetkal. Stále vydávají jen papírovou podobu ať zaplatím, jak zaplatím (předplacenkou, hotově, kartou) - buď o tu možnost nemají zájem (třeba by to znamenalo další investice) nebo o ní neví.

Ale já bych asi trval na papíru stejně - při představě, že se mi mailbox bude plnit "fakturami" na 14,-, 32,- a pod. korun, se děsím. Už těď jej nestíhám čistit, natož číst (a to mi reklamy jdou rovnou do koše) a jentaktak tak stíhám zaregistrovat ty důležité "faktury" - SIPO, ČEZ, "byt. družstvo - vyúčtování"

0/0
27.4.2018 17:47

J69o78s60e58f 84V96a46l97a 9890683203113

takze dobrovolne dame koncernum pristup ke vsem nasim datum na mobilu - jmeno adresa, datum narozeni, kde se prave nachazim, adresy a telefonni cisla znamych, cislo bankovni konta atd. A pak se divme, ze FB prodava data dal. Ostatni to budou delat taky. Cili az se budete uchazet o nove zamestnani, staci jenom zadat Vase telefonni cislo (nic vic, ani jmeno neni treba) a novy zamestnavatel si o Vas vygoogluje, jaky jste mel do dneska plat, kolikrat tydne jste chodil do hospody, kolik bodu Vam sebrali za agresivni rizeni motoroveho vozidla a jake mate uchylky.......to uz bezne lze i dneska

0/0
27.4.2018 9:15

J49a70n 76S70t84u77h46l 1332504142

"Kromě PŘÍSLIBU vysokorychlostních tratí, které by měly dorazit i do Česka", tak tato věta mne fakt rozesmála;-D

+3/0
27.4.2018 7:41

P42e34t96r 94V66a74r24g93a 3765433700560

No tak slibem nezarmoutíš ;-) Myslím, že zde bylo myšleno slovo příslib jako slib nikoli příslib jako "veřejný příslib", což je právní akt.

0/0
27.4.2018 17:11

M30i86l82a37n 66V66o79l14e73k 5199273796739

Jako dítě jsem takové články četl hrozně rád. Jako dospělý se divím, čím vším se někdo živí. Pobavila mě ta představa: "Do budoucna by podobné čítače měly být i na zastávkách, aby dopravce upozornily na čekající cestující." Kde autor žije? Používá někdy MHD? Zaznamenal, že se v Praze nezavedla autobusová linka tunelem Blanka se zdůvodněním, že by ji používalo moc lidí?

+12/0
27.4.2018 7:34

O57n65d30ř44e38j 25Š32r39u65b45a36ř 1605891395716

to jako fakt? to je dobrej ulet. Asi praha stoji o to byt zacpana auty

0/0
27.4.2018 8:37

M83i95l91a76n 40V92o50l89e86k 5579203786529

Nejsou lidi...

+2/0
27.4.2018 8:45

O46n39d33ř16e27j 31Š19r18u93b58a47ř 1275471275636

uz aby byli roboti

0/0
27.4.2018 9:16

M50a55r75t75i37n 18R29u77z26i50c49k80a 1162758426867

tak to je tak, kdyz se planuje mestsky tunel a nepocita se s provozem autobusu, resp. s pruhem pro bus, jiank by opravdu tech autobusu jezdilo tolik, ze by kvuli doprave blokovali tunel, dost se divim, ze praha nestavi dalsi trasy metra a tramvaji, a nejlepsi prepravni tahy buduje silnicni, pritom by je slo vyuzi i pro okruzni linku metra, stacilo ke 4 puhum pridat dve koleje pod uroven vozovky...

0/0
27.4.2018 12:15

L28a45d78i92s35l22a30v 42J68a30r62o88š 6474549580917

Postavil si hospodu u cesty ale chodili mu tam lidi... :-D

0/0
27.4.2018 9:32

R75a85d49e41k 80J43a51n43a26t60a 9165656764492

"Zaznamenal, že se v Praze nezavedla autobusová linka tunelem Blanka se zdůvodněním, že by ji používalo moc lidí? "

-------

To ale nesouvisí s technologiemi, ale jednoduše s nedostatkem peněz, resp. s neochotou města na MHD přidat peníze.

+1/0
27.4.2018 9:38

M12i42l61a70n 29V80o68l33e38k 5379353436179

Nenapsal jsem to jako souvislost s technologiemi, ale jako příklad rozporu teorie a praxe. Co by lidé (zvláště s takovým uvažováním) měli dělat s informacemi, kolik je lidí na zastávkách?

+1/0
27.4.2018 9:53

R17o55l40a39n71d90o 57A15r30i35a11s 7158839937450

A pokud nastoupí někdo stejně dobrý jako Krnáčová, budou nožná v MHD i volské potahy a přívozy s pádly

+7/0
27.4.2018 7:30

F75r74a16n63t64i28š27e29k 37P75e34t76r 6339514571219

z časopisu ABC v roce 1960:

Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku.

zbytek článku vám rád najde strejda gůgl

+15/−1
27.4.2018 7:15

O15n47d36ř44e87j 85Z31d44e74r29a44d81i16č60k65a 6454865323578

Vláďa, Květa a Přemek by měli dostat přes tlamu, jak se na nás vybodli.. :-/

0/0
27.4.2018 10:12

R62o31b71e77r87t 88D35o12d63e46k 1238347630

Tak uz vim, proc jsou nektere spoje narvane k prasknuti, byt lze snadno predpokladat vetsi pocet pasazeru. Busy a tramvaje nemaji cipy. Tak to jo. To jako diky tem cipum zjisti, ze ranni busy do prace jsou plne? To snad vsichni vi uz nyni. Kdo to nevi, tak se muze zeptat ridice. Nebo ze po hokeji a koncerte vyleze z haly par tisic lidi je snad taky zrejme, tak proc pred halou nejsou nachystany busy a tramvaje? Az budou inteligentni zastavky, tak to pujde, ale ted to nejde?

+10/0
27.4.2018 6:22

D71a24n94i67e56l 58S57k89o52p71a88l45í82k 6451237764208

je to skoro neuvěřitelné ale v brně po velkých akcích jako majáles nebo přehlídka ohňostrojů na přehradě, dopravní podnik zvládne po konci akce přistavit dostatečný počet tramvají a autobusů aby se návštěvnici dostali domů. A dokonce k tomu stačí pár zaměstnanců s DPMO jejichž jedinou hi tech výbavou je obyčejná vysílačka.

Chci tím jen říct, že když se chce a trochu přemýšlí tak to jde i bez pokročilých technologií, ale když se nechce, tak to nové technologie nezachrání.

+5/0
27.4.2018 8:36

P88e89t10r 92V93a89r42g69a 3485543610830

Poslední věta je přesná. Bohužel z toho článku jasně "kouká" myšlenka - technologie vše vyřeší a přitom je zkušeným jasné, že technologie neřeší nic - technologie je jen prostředek, řešením je "organizace práce" a přístup lidí.

0/0
27.4.2018 17:28

D66a96v60i94d 80D19o91b64e96š 3875372747

Vidím to podobně. Například v Praze se budou dát skvěle využít moderní velké dotykové telefony. Po postupném rušení mostů a zavádění přívozů je budou cestující skutečně používat pro zrychlení jako pádla a plachty :-D

+20/−2
27.4.2018 4:09



Najdete na iDNES.cz