Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní vize jako sci-fi. Technologie překreslí podobu veřejné dopravy

Zavádění nových technologií v hromadné dopravě se nezastaví u platby kartou přímo ve vozidle nebo u jízdenky v mobilu. Dopravní podniky nyní přemýšlejí, jak využít množství dat, která o nás do éteru šíří chytré mobilní telefony, nebo jak zapojit vznikající internet věcí do plánování veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26d60a36m 55F47a61r25i14n62i44c 5102587176166

hlasovy asistenti ... starinka -> objednavka drozky pro let do Prahy:

https://www.youtube.com/watch?v=CzuWnA78cH8&feature=youtu.be

0/0
1.5.2018 14:08

R94a91d83k29o 59K11ř33i42v17á46n11e64k 7600463875390

To s tím počtem vozů tramvaje podle mobilních objednávek je vtip století. Cestující budou mít místenky? Ráno se budou ty vozy odpojovat někde v centru města a odpoledne připojovat? Nebo se vytisknou na 3D tiskárně? :-):-):-)

0/0
28.4.2018 12:24

P26e36t63r 24V67a38r95g27a 3435523140370

K takovému článku mám jeden hlavní komentář: "když jsem ožralej, tak nepíšu, o čem sním" aneb větší snůšku hloupostí jsme dlouho nečetl.

Pár konkrétních připomínek:

1) elektronické placení: Ano, v některých městech se v MHD se odešlo o zakupování jízdenek v trafikách a platí se rovnou u řidiče - a to už i 20 let. Takže místo jednoho způsobu placení předem přes lístek, se dnes platí řadou způsobů: hotově (u řidiče), předplacenou kartou dopravce, předplacenou kartou jiného dopravce, platební kartou, možná někde mobilem a někde papírovou jízdenkou opatřenou předem. Podívejte se kolik terminálů mají autobusy v PIDu. Takže pestrost placení se rozšiřuje, nikoli zužuje. A vždy bude skupina lidí, kteří budou chtít platit jinak než mobilem - ty vyloučíte z přepravy a zbavíte se těch cestujících? PLUS, stejně se tiskne papírový doklad neb z daňových důvodů musí být prokazatelným způsobem vystaven doklad o uskutečnění zdanitelného plnění. S tímhle se musí poprat státní aparát. Plus je otázka, zda další level GDPR nedá smrtelnou ránu

2) chytrý mobil a letiště. Chce nám tím autor říci, že cestující, co nebude mít chytrý telefon (a to ještě ten správný), tak nebude jako cestující akceptován? To asi nemyslí vážně. Nebo, že bychom např. rodinám zakázaly létat na dovolené, když všichni členové nebudou mít chytrý telefon? Plus - co a tuhle vizi GDPR? Když nesmíte shromažďovat osobní údaje s věcmi (např. dnes v závodní jídelně už nesmí být vidět moje jméno, že já jsme si objednal oběd - neb by to byla fatální informace ;-D), tak tohle přes ten zákon nemlže projít. A proč vyvíjet aplikaci pro něco, co je ze zákona zakázané?

+2/0
27.4.2018 16:50

P26e89t59r 61V43a24r41g51a 3205893760190

3) ten blábol ostravského ředitele to je tedy síla. Už se ten pán seznámil s tím jak funguje hromadné doprava? Už vidím, jak má x volných autobusů a x řidičů - které platí - a ti v "garážích čekají s nastartovanými motory", aby mohli vyjet na trať, až se na zastávce sejde pár lidí. Kdo tu prázdnou, nevyužitou kapacitu zaplatí a kde ty volné řidiče sežene?

4) flexibilně nasadit bus navíc (či tramvaj) nedokáží ani dnes - neb není, kdo by vyjel. To spíše flexibilně něco nepřijede, neb není řidič, či je na cestě zácpa. Dnes vám flexibilně nepřidají bus ani vagón, ani když jim to oznámíte den dopředu. Takže, že něco bude na písknutí, tomu nevěřím ani v těžké opilosti

4) během 15 let ne vznikne na dráze ani 1km vysokorychlostní tratě. Dodnes jsme nedokázali modernizovat, či posílit tratě, u nichž se o té potřebě mluvilo už přes 40 lety a jsou případy, kdy jsou požadavky staré i 100 let (a pořád platné) a dosud se nic nestalo.

5) jelikož se na dráze posunovači masivně ruší - kdo tedy bude flexibilně odpojovat a připojovat vagóny to tedy nevím. Dnes, když chcete vagón navíc, protože jedete se školou - musíte to u drah objednat týdny i měsíce dopředu a výsledek i tak není jistý, Ze dne na den to nedokáží. o hodinách či minutách ani nesním.

6) a ten blábol, že na neelektrifikované tratě vyjedou lokomotiva na baterky nestojí za širší komentář. A při tempu elektrifikace (dráty) u nás, má SDZC práci ještě tak na dalších 200 let.

Celý ten článek mi přijde jako reminiscence na ABC z 60.let. jen to měli vydat na Apríla.

+1/0
27.4.2018 16:59

R34a83d52e88k 54J82a11n77a25t33a 9275736944922

1) Nemusí se hned odbavovat mobilem všichni. Stačí když to bude velká část a už to sníží podniku náklady (protože část nákladů tím přenášíte na zákazníka). Proč si myslíte, že ČD tolik propagují e-shop a aplikaci? A daňový doklad se nemusí tisknout, je platný i v elektronické podobě.

2) Ne. Prostě tam bude "fast lane" pro lidi s mobilem a pár přepážek klasických. Už dneska to tak máte s kiosky pro self check-in, a brány automatickou kontrolou pasu při pasové kontrole. Opět - nemusí do nich všichni.

3) Může to fungovat klidně, pokud to bude bez řidičů. Už dneska je část linek metra v Paříži automatických. Pokud je třeba, dokáže dispečer operatovně zahustit interval, aniž by tahal zaměstnance do práce. Samozřejmě, limitní interval je ten minimální, špičkový.

4) viz bod 3. A automatické autobusy klidně mohu časem být, když se už testují auta. Dokonce je to jednodušší - mají pevnou trasu, takže inteligence nemusí být tak velká jako u aut.

5) už jste někdy slyšel o automatickém spřáhlu? K vidění v Něměcku na regionálních tratích už asi 20 let. Posunovače fakt mít nemusíte.

6) hybridní vozidla (vedení/baterie) už existují. Dokonce i naše Škoda dodala takové tramvaje do Turecka.

0/0
27.4.2018 20:06

P48e65t94r 66V85a16r96g94a 3255273860480

ad1) tu úsporu pro dopravce bych zpochybnil neb to znamená další terminál (v PID už třetí, resp. čtvrtý a to v každém busu)

ad3) nebavíme se tu jen o metru (tudíž v ČR jen Praha) a o Paříži. Ten ředitel byl z Ostravy. v ČR nemáme ani to automatické metro, o tramvaji nemluvě a u busu o tom ani nesním - možná tak za 50 let

ad4) možná za 50 let. Dnes nedokážeme postavit kvalitně ani klasickou silnici/dálnici - tak si neumím představit "inteligentní silnici", resp. její realizaci v ČR

ad5) slyšel. Ale v ČR je to Yetti, obzvláště na regionálních tratích - jezdítu vlaky ze 60.let a vy mluvíte o autom. spřáhlu

ad6) ta tramvaj jede na baterie krátkou trasu. Chtěl bych vidět vlak "na baterky" na cestě z Masaryčky do KLadna, Rakovníka nebo dokonce až do Chomutova. O nákladním vlaku ani nemluvě. Při přepravě např. kamene z lomů Mořina do Chomutova bych to tak viděl na 20 vagonů s kamenem + 30 vagónů s baterkami

+1/0
27.4.2018 21:24

M30a46r14t45i28n 35R59u53z89i83c85k16a 1722598506357

Hezka vize, ale ja na telefon rozhodne spolehat nemuzu, proste se vam vybije baterie, prestane fungovat, vypadne sit nobe vam upadne a rozbije se,... a pak budete v pytli...

Mnohem radsi bych system videl nezavislejsi, i obycejna cipova karta dnes dokaze spoustu veci...

Co me vice dostava je fungovani mhd jako taxi - dynamicke jizdni rady, to je hezke, ale neprakticke, nemuzete se pak spolehnout na spoj, ktery pouzivate, nebot treba prijede diky zajizdkam o 10 min. pozdeji nebo naopak drive, nebo taky vubec, kvuli nizke poptavce... proste do oblasti s nizkou potrebou bude a je vhodnejsi IAD nebo jiny individualni prostredek pro dojezd k pravidelne trase spoje,...

Hlasovi asistenti, jak komu to bude vyhovovat, to je krok k tomu, aby uz mezi sebou lide vubec nemluvili, ale to je vedlejsi, stejne jako je vedlejsi jestli to napisu nebo reknu... ale mohou nahradit recepce a call centra, pro bezne pouziti dost roboticke a nakladne na vyvoj, viz pripad s objednavkami v usa,...

+2/0
27.4.2018 11:57

P22e92t71r 85V66a49r74g75a 3565533140690

ten článek je celý nesmysl- A MHD jako taxi je popřením základních principů a důvodů Hromadné dopravy. Infrastuktura tohle nemůže nikdy pojmout

0/0
27.4.2018 17:00

R22o38b67e35r12t 15M62á64s72l78o 1141911247507

Takže místo toho abych přišel na nádraží tři minuty před odjezdem a odjel přesně na čas, tam budu hodinu čekat, než se nashromáždí dost cestujícících, aby byl aspoň jeden vagón plný? Tak tomu říkám pokrok.

A ještě si budu muset stáhnout nějakou nádražní aplikaci, do které budu muset napsat kam chci jet, poleze mi tam spousta reklam atd...

+2/−1
27.4.2018 10:16

P13e64t79r 87V93a36r64g70a 3815323540100

Buďte v klidu - tohle nikdy nenastane, leda by ČD a i soukromí dopravci chtěli sami sebe "popravit". Jak byste asi tak sestavil grafikon - na jednokolejných tratích (a těch je většina) by to nešlo vůbec

0/0
27.4.2018 17:02

J81a80r70o38m88i74r 31H88o41b60l25i59k 1145667965

Je kouzelné, jak tito vizionáři mají jasno v tom, co bude fungovat. Ale že by to mohlo/mělo fungovat už dnes, byť na nižší technologické úrovni, nechtějí vidět.

Problém se většinou jmenuje - lidi. Lidi, kteří to nechtějí, neumí, nemají zájem a mají rozhodovací pravomoci.

p.s. jak se sledování pohybu po letištní hale, skenování obličeje pro identifikaci, elektronické šacování zavazadla slučuje s GDPR? Vždyť to jde přímo proti sobě. Nebo budou každému cestujícímu dávat při příjezdu na letiště podepisovat, že souhlasí s elektronickým vysvlečením do naha?

+3/0
27.4.2018 9:50

L85u62d42v88í79k 71G26a46j20d95o67š58í76k 2155513554452

Hezké, tedy až na to, že než k tomuhle dojde, tak bude fungovat najímaná individuální přeprava s autonomním řidičem, veřejná doprava se omezí pouze na sdílení a podobné modely "dopravních spojů" přestanou úplně existovat.

+1/−4
27.4.2018 9:37

L80u11d32v81í93k 44G88a38j69d34o18š52í48k 2295833364392

Což takhle to mínus nějak rozvést, pane Holasi? Nebo umíte jen nesouhlasně klikat, ale napsat protiargument nedokážete? ;-)

0/−2
27.4.2018 9:45

R78a17d49e43k 74J38a65n43a60t41a 9315256544832

Nikoliv. I autonomní auto s sebou ponese nevýhodu vysokých nákladů, protože bude vozido využito pouze jednotlivcem či malou skupinou a také nevýhodu nízké rychlosti. Takové řešení se hodí na "poslední míli" - jak náhrada taxi či malých autobusů.

Na páteřních trasách v rychlosti a nákladové efektivitě moderní železnici zatím nic nepřekonalo a jen tak nepřekoná.

+3/0
27.4.2018 9:50

J88a14n 79V78á12c43l25a90v28í52k 3592206461179

Můžu se zeptat, jak si to představujete kapacitně? Autobus ve špičce veze desítky cestujících, tramvaj něco přes sto, metro něco přes tisíc. Všichni tihle lidé se podle Vás vrátí k individuální dopravě po silnicích, které jsou už dnes často na pokraji kapacity?

+2/0
27.4.2018 10:23

M92a70r75t83i32n 47R35u43z16i11c15k72a 1662478436127

Tak to je ale blbost, jedna tramvaj s kapacitou 100 lidi zabere 60 metru, narvete do stejneho prostoru plne obsazena auta... i po zapocteni intervalu jste uplne jinde s kapacitou silnic a ulic...

Tohle je jeden z argumentu, ktery se pouziva na prosazeni autonomnich vozidel, ale je to presne ten, ktery je totalne nesmyslny...

verejna doprava je naopak presne to, co mesta potrebuji a casto potrebuji i dalsi kapacitu navysit... jinak se mesta ucpou...

0/0
27.4.2018 12:02

P67e23t25r 50V29a48r68g50a 3805913230860

Tohle je nesmysl z mnoha důvodů - jmenuji jeden. Kapacita infrastruktury (tohle nemůže pobrat, leda bychom zbourali polovinu každého města a místo toho postavili 8 proudé radiály

0/0
27.4.2018 16:34

L88a95d83i64s90l57a50v 88J65a46r92o16š 6574559960777

Japonská pošta už dnes zkouší doručovat balíky drony. Česká pošta už dnes zkouší doručovat balíky.

+10/−2
27.4.2018 9:28

I72v38o 75N77a57v25r83á45t94i94l 5874548124

Takové fantasmagorie, jako jsou v textu, duševně zdravý člověk nevyplodí, takže bych se Davida Moryse chtěl zeptat, co to hulí za model?

+5/−1
27.4.2018 9:24

L34a13d39i33s48l53a20v 27J50a81r19o95š 6534469310297

Ale tak proč ne? Z podobných fantazií sem tam něco vznikne (viz komunikátory ve Star Treku vs mobilní telefony), ale komunikátor ve Star Treku se objevil už pred více než padesáti lety. A to je jedna prkotina, takže počítám že u transportu to potrvá tak 4x déle, čili za dvěstě let možná...

0/0
27.4.2018 9:30

J18a92r72o50m89í77r 51K25r45á38l 4730219474699

A nebylo to naopak ? Že ty komunikátory byly inspirované osobními radiostanicemi, které se používaly už od 50. let ?

+2/0
27.4.2018 10:25

R94a69d94e86k 40J43a62n82a19t11a 9865606314562

Některé zmíněné v článku věci už jsou realita.

Třeba věta "také papírové jízdenky postupně zmizí.". U ČD už jsem si papírovou jízdenku nekoupil mnoho let.

Nebo věta "dopravce dozví jaká je aktuální poptávka. Podle toho se může upravit nasazení vozů". Podle počtu rezervací se už dnes rozhoduje o posílení spojů, jak u vlaků, kde se připojují celé vozy, tak u letadel, kde se občas změní typ stroje.

+1/0
27.4.2018 9:36

L66u80d14v78í62k 26G85a12j24d13o21š56í60k 2235863194792

Já tedy nevím, ale když sleduji turisty v Praze, tak jiné než papírové jízdenky nepoužívají.

Jinak nasazení vozů podle poptávky funguje v praxi asi tak, že nějaký pitomec z magistrátu rozhodl, že na jisté trase bude jezdit tramvaj pouze s jedním vozem, takže je permanentně přeplněná v kteroukoliv dení dobu a přes mnohočetné stížnosti s tím dopravní podnik není schopen udělat NIC už skoro 2 roky.

+2/0
27.4.2018 9:43

M97a79r80t86i48n 11R66u15z86i65c35k83a 1702638396557

V Praze se zatim jen testuje jizdne pres platebni kartu... tedy placeni online... v tom je Praha pozadu...

Papirove jizdenky jsou turistum mnohem blizsi, a take zajimavejsi, maji jizdenku primo v ruce, taky se tak chovam v zahranici, pokud neni mozne koupit nejakou predplacenou kartu...

+1/0
27.4.2018 12:06

P94e58t64r 34V94a58r31g82a 3915543900750

testuje - ale ve výsledku pak do autobusů PID přibude další terminál - už dnes tam mají řidiči 2 i 3 terminály (plus pokladnu na hotovost). Tímto tempem tam za chvíli nebudou mít kam ty terminály dávat

0/0
27.4.2018 17:05

M83a82r49t94i98n 31R87u80z50i69c28k79a 1462728746597

Vse lze integrovat do jednoho terminalu, to problem az tak neni, ...ale vyrobcum se do OEM terminalu moc nechce a pro jine to neni araktivni,...

0/0
28.4.2018 10:31

P60e28t52r 49V81a10r64g64a 3325833840490

No vidíte, a když v MHD či PID zaplatíte kartou či penězi, tak vám řidič vystaví papírový doklad ;-D, protože ze zákona musí. Vy máte u ČD ani "předplacenku" a nejezdíte náhodně.

0/−1
27.4.2018 17:08

R57a97d93e92k 19J89a31n14a26t39a 9835496744572

Papírový doklad vůbec být nemusí. Doklad stačí v PDF a pokud ho chcete stáhnete si ho z e-shopu. A nemusíte jezdit pravidelně. Funguje to tak i když jedete jednu za rok.

A nejedn ČD. I řada jiných e-shopů vám do balíčku se zbožím fakturu nepřibalí, ale pošla vám ji e-mailem. Vše je legální.

0/0
27.4.2018 17:35

P15e35t39r 83V86a31r82g71a 3315733110510

Ano u e-shopu dostávám fakturu buď papírově nebo do mailu. Jen jsme si myslel, že na to mají výjimku, protože např. firmy si stále posílají klasické papírové faktury a elektronické jen tehdy, pokud na to mají speciální smlouvu.

Ale u dopravců u příměstské dopravy jsem se s tím nesetkal. Stále vydávají jen papírovou podobu ať zaplatím, jak zaplatím (předplacenkou, hotově, kartou) - buď o tu možnost nemají zájem (třeba by to znamenalo další investice) nebo o ní neví.

Ale já bych asi trval na papíru stejně - při představě, že se mi mailbox bude plnit "fakturami" na 14,-, 32,- a pod. korun, se děsím. Už těď jej nestíhám čistit, natož číst (a to mi reklamy jdou rovnou do koše) a jentaktak tak stíhám zaregistrovat ty důležité "faktury" - SIPO, ČEZ, "byt. družstvo - vyúčtování"

0/0
27.4.2018 17:47

J92o83s27e83f 71V25a46l48a 9320523743343

takze dobrovolne dame koncernum pristup ke vsem nasim datum na mobilu - jmeno adresa, datum narozeni, kde se prave nachazim, adresy a telefonni cisla znamych, cislo bankovni konta atd. A pak se divme, ze FB prodava data dal. Ostatni to budou delat taky. Cili az se budete uchazet o nove zamestnani, staci jenom zadat Vase telefonni cislo (nic vic, ani jmeno neni treba) a novy zamestnavatel si o Vas vygoogluje, jaky jste mel do dneska plat, kolikrat tydne jste chodil do hospody, kolik bodu Vam sebrali za agresivni rizeni motoroveho vozidla a jake mate uchylky.......to uz bezne lze i dneska

0/0
27.4.2018 9:15

J69a56n 51S70t42u31h43l 1132744332

"Kromě PŘÍSLIBU vysokorychlostních tratí, které by měly dorazit i do Česka", tak tato věta mne fakt rozesmála;-D

+3/0
27.4.2018 7:41

P93e39t34r 47V95a62r66g85a 3755293910670

No tak slibem nezarmoutíš ;-) Myslím, že zde bylo myšleno slovo příslib jako slib nikoli příslib jako "veřejný příslib", což je právní akt.

0/0
27.4.2018 17:11

M95i46l86a42n 67V68o12l36e35k 5629593156239

Jako dítě jsem takové články četl hrozně rád. Jako dospělý se divím, čím vším se někdo živí. Pobavila mě ta představa: "Do budoucna by podobné čítače měly být i na zastávkách, aby dopravce upozornily na čekající cestující." Kde autor žije? Používá někdy MHD? Zaznamenal, že se v Praze nezavedla autobusová linka tunelem Blanka se zdůvodněním, že by ji používalo moc lidí?

+12/0
27.4.2018 7:34

O40n78d21ř38e10j 40Š97r75u69b89a86ř 1585331285826

to jako fakt? to je dobrej ulet. Asi praha stoji o to byt zacpana auty

0/0
27.4.2018 8:37

M81i45l75a55n 42V12o59l15e83k 5109623746119

Nejsou lidi...

+2/0
27.4.2018 8:45

O48n97d40ř79e29j 33Š64r83u54b57a75ř 1885921905366

uz aby byli roboti

0/0
27.4.2018 9:16

M56a98r82t43i49n 28R53u88z86i13c72k21a 1802738376387

tak to je tak, kdyz se planuje mestsky tunel a nepocita se s provozem autobusu, resp. s pruhem pro bus, jiank by opravdu tech autobusu jezdilo tolik, ze by kvuli doprave blokovali tunel, dost se divim, ze praha nestavi dalsi trasy metra a tramvaji, a nejlepsi prepravni tahy buduje silnicni, pritom by je slo vyuzi i pro okruzni linku metra, stacilo ke 4 puhum pridat dve koleje pod uroven vozovky...

0/0
27.4.2018 12:15

L46a64d95i37s70l58a17v 39J98a62r98o36š 6874109660487

Postavil si hospodu u cesty ale chodili mu tam lidi... :-D

0/0
27.4.2018 9:32

R21a32d57e83k 27J29a34n81a93t19a 9535756554222

"Zaznamenal, že se v Praze nezavedla autobusová linka tunelem Blanka se zdůvodněním, že by ji používalo moc lidí? "

-------

To ale nesouvisí s technologiemi, ale jednoduše s nedostatkem peněz, resp. s neochotou města na MHD přidat peníze.

+1/0
27.4.2018 9:38

M83i19l26a29n 38V33o96l63e64k 5969903526439

Nenapsal jsem to jako souvislost s technologiemi, ale jako příklad rozporu teorie a praxe. Co by lidé (zvláště s takovým uvažováním) měli dělat s informacemi, kolik je lidí na zastávkách?

+1/0
27.4.2018 9:53

R85o28l26a10n86d46o 34A10r57i25a52s 7218279397230

A pokud nastoupí někdo stejně dobrý jako Krnáčová, budou nožná v MHD i volské potahy a přívozy s pádly

+7/0
27.4.2018 7:30

F42r61a15n41t83i86š78e89k 20P68e70t42r 6509564661609

z časopisu ABC v roce 1960:

Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku.

zbytek článku vám rád najde strejda gůgl

+15/−1
27.4.2018 7:15

O92n74d84ř48e63j 76Z18d66e38r30a22d35i92č72k18a 6214935823308

Vláďa, Květa a Přemek by měli dostat přes tlamu, jak se na nás vybodli.. :-/

0/0
27.4.2018 10:12

R13o91b58e67r56t 17D38o16d41e25k 1148827520

Tak uz vim, proc jsou nektere spoje narvane k prasknuti, byt lze snadno predpokladat vetsi pocet pasazeru. Busy a tramvaje nemaji cipy. Tak to jo. To jako diky tem cipum zjisti, ze ranni busy do prace jsou plne? To snad vsichni vi uz nyni. Kdo to nevi, tak se muze zeptat ridice. Nebo ze po hokeji a koncerte vyleze z haly par tisic lidi je snad taky zrejme, tak proc pred halou nejsou nachystany busy a tramvaje? Az budou inteligentni zastavky, tak to pujde, ale ted to nejde?

+10/0
27.4.2018 6:22

D89a64n59i45e41l 90S59k65o52p48a13l62í73k 6531957464608

je to skoro neuvěřitelné ale v brně po velkých akcích jako majáles nebo přehlídka ohňostrojů na přehradě, dopravní podnik zvládne po konci akce přistavit dostatečný počet tramvají a autobusů aby se návštěvnici dostali domů. A dokonce k tomu stačí pár zaměstnanců s DPMO jejichž jedinou hi tech výbavou je obyčejná vysílačka.

Chci tím jen říct, že když se chce a trochu přemýšlí tak to jde i bez pokročilých technologií, ale když se nechce, tak to nové technologie nezachrání.

+5/0
27.4.2018 8:36

P59e47t67r 36V63a68r44g16a 3375403340700

Poslední věta je přesná. Bohužel z toho článku jasně "kouká" myšlenka - technologie vše vyřeší a přitom je zkušeným jasné, že technologie neřeší nic - technologie je jen prostředek, řešením je "organizace práce" a přístup lidí.

0/0
27.4.2018 17:28

D76a50v33i47d 68D44o38b23e71š 3795122327

Vidím to podobně. Například v Praze se budou dát skvěle využít moderní velké dotykové telefony. Po postupném rušení mostů a zavádění přívozů je budou cestující skutečně používat pro zrychlení jako pádla a plachty :-D

+20/−2
27.4.2018 4:09







Najdete na iDNES.cz