Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Města nakupují autobusy na elektřinu. Lákadlem je miliarda z dotací

Dopravní podniky letos začaly ve velkém nakupovat elektrobusy. Do začátku příštího roku by mělo po českých městech jezdit na 65 nových autobusů poháněných elektromotorem napájeným z baterie. Obce k nákupům motivují dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a83v27i49d 98V36i83k32t39o77r80a 9364404955817

Samozřejmě, že dotace. Bez nich by po slepé uličce s názvem elektromobil/bus neštěkl ani pes.

0/0
14.5.2018 14:26

L52a36d50i90s91l13a45v 70K82a11l26o77u82s 7405106771710

Chci taky DOTACI.:-P

0/0
3.5.2018 20:51

J47a24n 22V16á54c43l19a76v79í47k 3672316241529

Tak se podívejte na vypsané dotační programy a o nějakou si zažádejte.

+2/0
3.5.2018 22:42

J71a31n 32P43y20t98e92l62a 5300736808

Baterky smysl mají, ale musí se u toho myslet. U linky na Staroměstskou (podobně jiná historická centra) je to jasné, přeci jen ty emise tam jsou, elektrobus navíc tolik nehučí atd. Jezdit s elektrobusem jinde než poskoky po městě ale asi dlouho nebudeme. Co je ale fajn jsou hybridy (spalovací + elektro nebo baterko-trolejbusy), pomáhá to přeci jen ekonomice provozu (u těch trolejbusů je třeba komplikované vrácení energie zpět do sítě, takhle si jen bere šťávu z drátů a při brzdění ukládá do baterek).

+1/0
3.5.2018 18:50

J81a78r25o34m66í53r 56H46l79u58b67e57k 2676390304941

Bude zima, bude mráz, pojedeme auty zas.

+2/0
3.5.2018 17:08

P56e82t36r 65Z32a25s79k12o34č20i19l 2775432618489

V zimě elektromobily nemaj problém (akorát větší spotřebu), na rozdíl od spalováků, co nejdou nastartovat.

0/0
5.5.2018 20:45

P30e59t85r 80B62á37č96a 8635226105765

Je jedno co je to za nepouzitelny kramy, hlavne ze jsou dotace.

Dotace to je zlo.

+4/−3
3.5.2018 16:28

J66i16ř91í 72S64c84h51w68a72c66h 8728904538256

zlo bohužel čiší téměř z každého tvého příspěvku.....

Dotace je dobro, ve zlo ho obrátí ti co mají rádi hlavně sebe.....

0/−3
3.5.2018 16:56

J55a10r54o64m29í46r 37H11l24u15b19e47k 2796440244931

Dobro pro tebe.

0/0
3.5.2018 17:09

J54i38ř12í 19S24c12h44w28a27c46h 8238574208786

dobro pro mne či kohokoliv jiného je zlo pro tebe? Jak typické.....

0/0
4.5.2018 10:54

J56o91z22e89f 18T21i51c62h66ý 8458575306789

Je celkom zaujimave, ze pri nabijani elektromobilov sa spominaju uholne elektrarne. No nikto uz nespomenie, ze ropu treba vytazit, dopravit, spracovat, vyrobene PHM doviest na pumpy. A ze toto vsetko nie je enviromentalne cisty proces, ze?

Keby niekto zaratal vsetky emisie potrebne na tento proces, cisla by vysli uplne inak.

Na Slovensku je 80% emisii z vyroby elektriny CO2 free. Do par rokov sa maju zatvorit aj tie dve velke uholne elektrarne. A ze Amici vyrabaju elektrinu v uholnych elektrarnach a V-power sa predava 91 oktanovy benzin je ich problem. To si musia riesit doma spolu s prechodom na elektricke auta, riesit aj prechod na cistejsiu vyrobu el. energie. Maju dostatocne dlhe pobrezie aby si mohli dovolit stavat veterne parky.

+3/0
3.5.2018 14:38

V75l13a88s38t52i78s45l25a23v 45K85o52l29d10u28s 9895874658940

Snad správná cesta. Konečně šance aby snad zmizela ta hnusná žlutá "Ropná pole"

0/−1
3.5.2018 14:28

J39a89n 86V31á33c84l42a86v48í52k 3782546241499

Na to zapomeňte, pokud snížíme spotřebu nafty, tak nám tam Bureš toho svinstva prostě přimíchá víc.

+3/0
3.5.2018 14:38

Z37d87e63n81ě16k 88M28o49r43á54v92e97k 5157768248263

A víte, že Agrofert pěstuje jen 5% produkce řepky v této zemi?

0/0
4.5.2018 13:05

J56a11n 87V12á91c62l45a22v11í17k 3282936121379

A rovnou jistě doplníte, jaký je podíl Agrofertu na výrobě meřo.

0/0
4.5.2018 17:08

Z74d92e16n97ě14k 60M90o12r33á83v87e50k 5717478878783

Jestli vám na tom záleží, tak to sem napište.

0/0
4.5.2018 17:25

O90d44s80t71r37a62n96ě22n60ý 35U95ž10i45v92a86t20e30l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
3.5.2018 14:18

P49e51t64r 33V21a69r26g21a 3945203850770

to je přece pro autora to samé - 6 mega za kus nebo 11 mega za kus - vždyť to není ani 2x dražší ;-D;-D;-D - tudíž to není významný rozdíl.

P.S.: že kapacita elektrobusu je nižší, tudíž investice na "sedačku" je více než dvojnásobná nikde ale neříkejte ;-)

+2/0
3.5.2018 17:33

D17a74v94i49d 63Z29a49h12r67a56d12n64í53č10e90k 3987657156321

A není mnohem lepší mít jednoduché a spolehlivé trolejbusy?

+9/0
3.5.2018 14:01

J47a93n 62V60á26c47l36a36v20í68k 3112216501129

Problém trolejbusů jsou troleje.

+1/0
3.5.2018 14:11

I12v74o 56N87a35v49r53á33t90i80l 5464838184

Narozdíl od tunové baterky plné drahého a jedovatého svinstva trolej opravdu problém není.

+4/0
3.5.2018 14:16

J30a56n 25V25á29c94l54a79v54í69k 3792426871469

Problém to je, protože na rozdíl od baterie, kterou Vám dodá výrobce, musíte pro trolejbus postavit troleje a trolejbus je s nimi následně víceméně spjatý.

0/0
3.5.2018 14:31

J80i22ř75í 56J86u11r53á13š97e88k 8337185260967

V Opavě jezdí hybridy. Tam kde konči trolej se jede na naftu.

+1/0
3.5.2018 14:59

J96a50n 38V69á45c11l52a27v89í22k 3852946301169

I to je samozřejmě řešení, ale vhodné spíš do míst, kde není takový problém s emisemi z dopravy.

0/0
3.5.2018 15:04

J56a94n 12P28y55t17e64l85a 5200686708

Teď už místo naftohybridů dělají trolejbusy s baterkami. V Brně je teď pár nových, používají to na výluku (místo autobusů tam tak normálně jezdí trolejbusy a kousek tykadla sundají). Win-win.

0/0
3.5.2018 20:35

J37a31n 29V13á22c27l40a71v45í62k 3572716381149

Však jistě, ale to už se vracíme k článku, což se panu Zahradníčkovi asi zdá složité a nespolehlivé.

0/0
3.5.2018 22:44

J28a11r79o68m57í65r 73K25r57á81l 4900429384169

Tak např. v tom Hradci troleje jsou a není problém doplnit menší baterky pro jízdu tam, kde trolej není. Dobíjet se pak může z troleje.

0/0
3.5.2018 18:21

M97i50r89o85s51l58a75v 39B25u95č69e19k 6723763891444

To je typická cesta radosti a pokroku. Občané dejte nám své daně - lobby busy vyrobí, budete mít na ně. Čistý výfuk neznečistí - ani kouř ofuk eletráren - Co s vyřazenými AKU bateriemi se zatím neví - Ty zase dostanete darem ! ... Elektrobus do každé rodiny - neváhejte ani hodiny ! Vaše pokroková, daňo výrobní společnost.

+4/−1
3.5.2018 13:29

M20a42r53t56i27n 12M45a84i40k98s22n70a56r 3144543398362

Akubaterie se recyklují už nějaký ten pátek, proč by s tím teď měl bý problém? A kouř elektráren... tak, né že by se objevovalo více a více elektráren z obnovitelných zdrojů :)

0/0
3.5.2018 14:30

M97i43r39o64s16l80a51v 61B69u34č49e53k 6613953641514

Poukazuji, na "Směšnost kruhu". Dej nám daně - dostaneš dotaci - elektrárny smrdí, tedy obnovitelné zdroje = dej nám daně, ať se tedy nesmrdí. Atom elektrárny nebrat - je nebezpečný. Náklady na likvidaci Aku baterie neřeš, až skončí dotace a vše bude odepsané, co bude dále - neřeš. Děláme pokrok:-)

+1/−2
3.5.2018 14:43

J79i91ř56í 31S95c61h51w33a86c50h 8668274758266

takových demagogických "kruhů" složených z polopravd a lží lze vymyslet mraky prakticky na cokoliv....

+2/0
3.5.2018 17:01

Z54d49e65n63ě43k 50M91o11r80á76v46e74k 5747508748593

Vymyslel jste "směšný kruh" a jste s ním směšný.

0/0
4.5.2018 13:01

J89i55ř60í 74J90o62z73a 3478783750461

Dopravní podnik města České Budějovice uzavřel výběrové řízení na nákup 11 nových elektrobusů. Výhercem se stala společnost Škoda Electric, a to s novým typem vozidla označeným jako Škoda 29 BB.Jednat se bude o elektrobusy s tzv. cyklickým (průběžným) nabíjením (Opportunity Charging), které budou využívat karoserii od polské společnosti Solaris Bus & Coach. Ačkoli příloha č. 1 ke kupní smlouvě nesprávně uvádí, že jde o technickou specifikaci „kloubových nízkopodlažních elektrobusů Škoda 29 BB, ve skutečnosti, jak vyplývá ostatně z poptávky provozovatele, se bude jednat o tzv. midibusy postavené na platformě vozů Urbino 8,9 LE.

Elektrobusy budou nasazeny na dvě zcela nové linky 12 a 22 vedoucí přes historické jádro města, což představuje významný krok ke zlepšení podmínek dostupnosti veřejné dopravy. Nevznikne tedy překryvná síť midibusů, ale nová pevná součást stávající sítě, včetně adaptace části stávajících tras převáděných z běžných autobusů na midibusy s elektrickým pohonem (modifikována bude trasa stávající linky 12). Linky zároveň zajistí obsluhu plánovaného záchytného parkoviště v Jírovcově ulici, kde bude zároveň konečná zastávka obou linek a bude zde probíhat dobíjení z trolejového vedení pomocí pantografu situovaného na střeše vozidla. V úseku Parkoviště Jírovcova – náměstí Přemysla Otakara II. – Nádraží bude trasa linek 12 a 22 společná a budou jezdit v prokladu ve sdruženém intervalu 10 minut. V zastávce Nádraží se jejich trasy budou větvit a linka 12 bude pokračovat do Havlíčkovy kolonie a linka 22 k českobudějovické nemocnici. Počet vypravených vozů na obě linky bude 8 v pracovních dnech a 4 o víkendu. Na zavedení nových elektrobusových linek je navázána úprava trasy linky 16, která by zajistila obsluhu Husovy kolonie namísto stávající linky 12.

Ve spolupráci s městem řeší DPMČB vybudování nových zastávek na trasách midibusových linek v ulicích Jírovcova, Krajinská, Karla IV., Boženy Němcové a na náměstí Přemysla Otakara II. Náklady na pořízení 12 ele

+1/0
3.5.2018 13:12

J76i22ř82í 92J10o93z51a 3578323970211

Naklády na pořízení činí 142 milionů korun... přijde mi to jaká drahá legrace, ale budiž dotace jsou dotace.

+1/0
3.5.2018 13:14
Foto

S39t10a18n39i98s55l49a28v 24D75o58n46á75t 6173363307650

Dotace, jinými slovy krádež.

+3/−1
3.5.2018 13:25

J57á13n 88T94r71n25k63a 2133641634804

Elektrobus je dobrý maximálne pred voľbami. Vysoká cena, mizerný dojazd a samotné batérie navyše nie sú vôbec ekologické (výroba a následna likvidácia a navyše majú životnosť nejakých 5 rokov). Stále sa viac oplatí natiahnuť trolejové vedenie...

+1/−1
3.5.2018 12:53

Z73d55e32n11ě67k 57M48o44r90á53v44e47k 5327358288623

Likvidace baterií? Proboha proč, ty materiály se v baterii časem nijak neztratí, jen se mění jejich struktura, takže je potřeba to znovu přepracovat a vyrobit znovu baterie. Tesla poskytuje na baterie osmiletou záruku bez ohledu na nájezd.

+1/0
3.5.2018 13:24

O46d34s56t34r86a25n37ě66n27ý 63U35ž20i22v67a83t91e46l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
3.5.2018 17:37

Z62d59e94n83ě89k 52M15o68r71á26v44e66k 5587548578483

No i jako vtip je to slabé.

0/0
4.5.2018 11:08

O88d44s50t28r39a34n48ě68n17ý 72U10ž39i84v18a79t41e76l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
4.5.2018 12:16

M62a40r88t64i12n 50M49a65i81k80s55n64a49r 3824963758652

Ok, cena je zatím vyšší, protože je to technologie nemasová, zatím v začátku, proto se těmhle věcem dávají dotace (dotace do začátku dává smysl, nechápu dotace pro zajeté firmy, ty očividně by měli "umřít". Mizerný dojezd? V Praze za den najezdí 260km s nabíjením o přestávkách, bez nich by to bylo 150km, to na město v pohodě stačí. Baterie rozebírá ZM v druhém příspěvku, takže recyklace je v pohodě. Jo a trolleje, ty se musí plošně udržovat, dělat jim servis, omezují dopravu (v praze u Zahradního města rádi schazují troleje kamióny, což pak znamená půl dne bez tramvaje v daném úseku) :)

0/0
3.5.2018 14:36

J64a28n 94V57á95c44l30a69v45í31k 3442416671429

Mizerný dojezd? to je u autobusu městské dopravy velký problém - co kdybyste s ním chtěl na dovolenou do Chorvatska, že? i když nevím, jak byste tam jel trolejbusem...

0/−1
3.5.2018 14:46

O41d36s86t27r76a93n18ě10n78ý 47U76ž89i67v66a86t61e17l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
3.5.2018 17:38

J60a56n 86V41á23c76l57a67v81í91k 3292806801149

Mám možná převratnou myšlenku - ten autobus dobíjet vždy na konečné.

0/0
3.5.2018 18:27

O44d46s49t86r32a17n56ě19n58ý 88U69ž20i94v77a57t67e40l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
3.5.2018 18:28

J12a77n 44V82á34c17l85a53v93í73k 3502296351359

No vidíte a já si nepamatuju, že bych viděl na konečné autobus, který by jí projel.

0/0
3.5.2018 18:34

O17d58s65t95r84a33n29ě47n73ý 84U52ž10i77v82a34t16e46l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
3.5.2018 19:54

J72a14n 44V61á50c77l35a98v62í24k 3792466621619

Já zase celkem často nastupuji i vystupuji na konečné.

0/0
3.5.2018 22:47

O45d18s68t43r84a86n28ě90n71ý 54U77ž58i96v19a48t63e84l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
4.5.2018 8:01

J75a20n 48V43á81c62l30a72v96í25k 3272596331669

No tak řekněme, že na místních trasách by DPP mohl nasadit elektromobusy bez větších problémů. Vlastně je tady poblíž testuje.

A i na těch Vašich problémových linkách přece není řešení dřít řidiče bez přestávky.

0/0
4.5.2018 11:32



Najdete na iDNES.cz