Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Města nakupují autobusy na elektřinu. Lákadlem je miliarda z dotací

Dopravní podniky letos začaly ve velkém nakupovat elektrobusy. Do začátku příštího roku by mělo po českých městech jezdit na 65 nových autobusů poháněných elektromotorem napájeným z baterie. Obce k nákupům motivují dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D67a51v37i37d 56V44i65k52t75o50r43a 9464834525897

Samozřejmě, že dotace. Bez nich by po slepé uličce s názvem elektromobil/bus neštěkl ani pes.

0/0
14.5.2018 14:26

L12a81d61i26s35l11a28v 82K72a65l45o93u16s 7985906721930

Chci taky DOTACI.:-P

0/0
3.5.2018 20:51

J27a74n 42V15á67c73l44a23v18í27k 3122826821939

Tak se podívejte na vypsané dotační programy a o nějakou si zažádejte.

+2/0
3.5.2018 22:42

J59a21n 52P66y93t47e78l47a 5830486688

Baterky smysl mají, ale musí se u toho myslet. U linky na Staroměstskou (podobně jiná historická centra) je to jasné, přeci jen ty emise tam jsou, elektrobus navíc tolik nehučí atd. Jezdit s elektrobusem jinde než poskoky po městě ale asi dlouho nebudeme. Co je ale fajn jsou hybridy (spalovací + elektro nebo baterko-trolejbusy), pomáhá to přeci jen ekonomice provozu (u těch trolejbusů je třeba komplikované vrácení energie zpět do sítě, takhle si jen bere šťávu z drátů a při brzdění ukládá do baterek).

+1/0
3.5.2018 18:50

J64a70r21o50m58í52r 84H77l48u29b18e19k 2836440174261

Bude zima, bude mráz, pojedeme auty zas.

+2/0
3.5.2018 17:08

P12e27t83r 26Z98a88s70k85o81č62i42l 2955342258789

V zimě elektromobily nemaj problém (akorát větší spotřebu), na rozdíl od spalováků, co nejdou nastartovat.

0/0
5.5.2018 20:45

P89e93t46r 13B13á33č72a 8585746265155

Je jedno co je to za nepouzitelny kramy, hlavne ze jsou dotace.

Dotace to je zlo.

+4/−3
3.5.2018 16:28

J43i74ř50í 12S67c32h85w30a76c30h 8108314688746

zlo bohužel čiší téměř z každého tvého příspěvku.....

Dotace je dobro, ve zlo ho obrátí ti co mají rádi hlavně sebe.....

0/−3
3.5.2018 16:56

J98a35r67o95m19í87r 52H32l49u27b25e47k 2406130924381

Dobro pro tebe.

0/0
3.5.2018 17:09

J68i19ř98í 93S55c95h44w79a93c20h 8198144488586

dobro pro mne či kohokoliv jiného je zlo pro tebe? Jak typické.....

0/0
4.5.2018 10:54

J89o71z77e38f 14T97i14c62h64ý 8388615216349

Je celkom zaujimave, ze pri nabijani elektromobilov sa spominaju uholne elektrarne. No nikto uz nespomenie, ze ropu treba vytazit, dopravit, spracovat, vyrobene PHM doviest na pumpy. A ze toto vsetko nie je enviromentalne cisty proces, ze?

Keby niekto zaratal vsetky emisie potrebne na tento proces, cisla by vysli uplne inak.

Na Slovensku je 80% emisii z vyroby elektriny CO2 free. Do par rokov sa maju zatvorit aj tie dve velke uholne elektrarne. A ze Amici vyrabaju elektrinu v uholnych elektrarnach a V-power sa predava 91 oktanovy benzin je ich problem. To si musia riesit doma spolu s prechodom na elektricke auta, riesit aj prechod na cistejsiu vyrobu el. energie. Maju dostatocne dlhe pobrezie aby si mohli dovolit stavat veterne parky.

+3/0
3.5.2018 14:38

V33l85a30s90t82i37s47l60a89v 31K73o28l12d89u87s 9115984778480

Snad správná cesta. Konečně šance aby snad zmizela ta hnusná žlutá "Ropná pole"

0/−1
3.5.2018 14:28

J82a90n 36V52á68c11l98a94v34í16k 3532706421439

Na to zapomeňte, pokud snížíme spotřebu nafty, tak nám tam Bureš toho svinstva prostě přimíchá víc.

+3/0
3.5.2018 14:38

Z70d21e93n72ě28k 36M75o11r96á98v49e14k 5197118178263

A víte, že Agrofert pěstuje jen 5% produkce řepky v této zemi?

0/0
4.5.2018 13:05

J60a65n 59V23á37c43l95a42v61í88k 3822426221549

A rovnou jistě doplníte, jaký je podíl Agrofertu na výrobě meřo.

0/0
4.5.2018 17:08

Z46d59e40n84ě41k 78M93o37r79á51v71e81k 5937368138633

Jestli vám na tom záleží, tak to sem napište.

0/0
4.5.2018 17:25

D91a97v86i17d 54T87o21m28a16n 9365247602217

"Ceny elektrických autobusů se přitom od vozidel se spalovacími motory významně neliší. Začínají na 11 milionech korun, podle výkonu a velikosti mohou být o několik milionů dražší, dodal Herden."

Nekupoval DPP 18metrove SORky za cenu kolem 6 mega/kus?

+2/0
3.5.2018 14:18

P38e53t43r 87V51a62r88g72a 3345683380320

to je přece pro autora to samé - 6 mega za kus nebo 11 mega za kus - vždyť to není ani 2x dražší ;-D;-D;-D - tudíž to není významný rozdíl.

P.S.: že kapacita elektrobusu je nižší, tudíž investice na "sedačku" je více než dvojnásobná nikde ale neříkejte ;-)

+2/0
3.5.2018 17:33

D32a84v18i50d 54Z49a68h39r96a96d84n54í14č10e58k 3487217776141

A není mnohem lepší mít jednoduché a spolehlivé trolejbusy?

+9/0
3.5.2018 14:01

J64a42n 26V50á96c38l93a51v73í23k 3902666381589

Problém trolejbusů jsou troleje.

+1/0
3.5.2018 14:11

I84v31o 12N13a77v60r86á54t31i23l 5414678874

Narozdíl od tunové baterky plné drahého a jedovatého svinstva trolej opravdu problém není.

+4/0
3.5.2018 14:16

J82a51n 14V50á60c55l63a72v88í16k 3442206221609

Problém to je, protože na rozdíl od baterie, kterou Vám dodá výrobce, musíte pro trolejbus postavit troleje a trolejbus je s nimi následně víceméně spjatý.

0/0
3.5.2018 14:31

J97i94ř26í 15J39u56r95á29š77e55k 8447435270277

V Opavě jezdí hybridy. Tam kde konči trolej se jede na naftu.

+1/0
3.5.2018 14:59

J19a21n 12V19á39c49l20a10v68í71k 3392216731849

I to je samozřejmě řešení, ale vhodné spíš do míst, kde není takový problém s emisemi z dopravy.

0/0
3.5.2018 15:04

J95a24n 67P92y65t98e88l59a 5140176118

Teď už místo naftohybridů dělají trolejbusy s baterkami. V Brně je teď pár nových, používají to na výluku (místo autobusů tam tak normálně jezdí trolejbusy a kousek tykadla sundají). Win-win.

0/0
3.5.2018 20:35

J21a91n 63V72á57c16l26a38v46í63k 3772146341799

Však jistě, ale to už se vracíme k článku, což se panu Zahradníčkovi asi zdá složité a nespolehlivé.

0/0
3.5.2018 22:44

J71a49r97o35m53í75r 28K81r20á33l 4630879514779

Tak např. v tom Hradci troleje jsou a není problém doplnit menší baterky pro jízdu tam, kde trolej není. Dobíjet se pak může z troleje.

0/0
3.5.2018 18:21

M27i38r58o16s93l18a27v 57B56u36č21e65k 6233823371304

To je typická cesta radosti a pokroku. Občané dejte nám své daně - lobby busy vyrobí, budete mít na ně. Čistý výfuk neznečistí - ani kouř ofuk eletráren - Co s vyřazenými AKU bateriemi se zatím neví - Ty zase dostanete darem ! ... Elektrobus do každé rodiny - neváhejte ani hodiny ! Vaše pokroková, daňo výrobní společnost.

+4/−1
3.5.2018 13:29

M27a20r43t22i92n 59M90a34i59k41s81n38a80r 3404193698632

Akubaterie se recyklují už nějaký ten pátek, proč by s tím teď měl bý problém? A kouř elektráren... tak, né že by se objevovalo více a více elektráren z obnovitelných zdrojů :)

0/0
3.5.2018 14:30

M48i20r17o15s70l20a25v 61B24u92č70e24k 6873613451544

Poukazuji, na "Směšnost kruhu". Dej nám daně - dostaneš dotaci - elektrárny smrdí, tedy obnovitelné zdroje = dej nám daně, ať se tedy nesmrdí. Atom elektrárny nebrat - je nebezpečný. Náklady na likvidaci Aku baterie neřeš, až skončí dotace a vše bude odepsané, co bude dále - neřeš. Děláme pokrok:-)

+1/−2
3.5.2018 14:43

J88i15ř52í 54S38c84h67w47a34c55h 8618354888756

takových demagogických "kruhů" složených z polopravd a lží lze vymyslet mraky prakticky na cokoliv....

+2/0
3.5.2018 17:01

Z26d26e50n11ě73k 71M29o25r56á98v27e60k 5777658298203

Vymyslel jste "směšný kruh" a jste s ním směšný.

0/0
4.5.2018 13:01

J71i79ř46í 83J90o34z65a 3248353620521

Dopravní podnik města České Budějovice uzavřel výběrové řízení na nákup 11 nových elektrobusů. Výhercem se stala společnost Škoda Electric, a to s novým typem vozidla označeným jako Škoda 29 BB.Jednat se bude o elektrobusy s tzv. cyklickým (průběžným) nabíjením (Opportunity Charging), které budou využívat karoserii od polské společnosti Solaris Bus & Coach. Ačkoli příloha č. 1 ke kupní smlouvě nesprávně uvádí, že jde o technickou specifikaci „kloubových nízkopodlažních elektrobusů Škoda 29 BB, ve skutečnosti, jak vyplývá ostatně z poptávky provozovatele, se bude jednat o tzv. midibusy postavené na platformě vozů Urbino 8,9 LE.

Elektrobusy budou nasazeny na dvě zcela nové linky 12 a 22 vedoucí přes historické jádro města, což představuje významný krok ke zlepšení podmínek dostupnosti veřejné dopravy. Nevznikne tedy překryvná síť midibusů, ale nová pevná součást stávající sítě, včetně adaptace části stávajících tras převáděných z běžných autobusů na midibusy s elektrickým pohonem (modifikována bude trasa stávající linky 12). Linky zároveň zajistí obsluhu plánovaného záchytného parkoviště v Jírovcově ulici, kde bude zároveň konečná zastávka obou linek a bude zde probíhat dobíjení z trolejového vedení pomocí pantografu situovaného na střeše vozidla. V úseku Parkoviště Jírovcova – náměstí Přemysla Otakara II. – Nádraží bude trasa linek 12 a 22 společná a budou jezdit v prokladu ve sdruženém intervalu 10 minut. V zastávce Nádraží se jejich trasy budou větvit a linka 12 bude pokračovat do Havlíčkovy kolonie a linka 22 k českobudějovické nemocnici. Počet vypravených vozů na obě linky bude 8 v pracovních dnech a 4 o víkendu. Na zavedení nových elektrobusových linek je navázána úprava trasy linky 16, která by zajistila obsluhu Husovy kolonie namísto stávající linky 12.

Ve spolupráci s městem řeší DPMČB vybudování nových zastávek na trasách midibusových linek v ulicích Jírovcova, Krajinská, Karla IV., Boženy Němcové a na náměstí Přemysla Otakara II. Náklady na pořízení 12 ele

+1/0
3.5.2018 13:12

J68i79ř24í 58J89o72z47a 3768533720851

Naklády na pořízení činí 142 milionů korun... přijde mi to jaká drahá legrace, ale budiž dotace jsou dotace.

+1/0
3.5.2018 13:14
Foto

S87t73a34n73i58s53l37a77v 16D11o28n24á83t 6813883147840

Dotace, jinými slovy krádež.

+3/−1
3.5.2018 13:25

J90á60n 36T74r20n28k60a 2453411504374

Elektrobus je dobrý maximálne pred voľbami. Vysoká cena, mizerný dojazd a samotné batérie navyše nie sú vôbec ekologické (výroba a následna likvidácia a navyše majú životnosť nejakých 5 rokov). Stále sa viac oplatí natiahnuť trolejové vedenie...

+1/−1
3.5.2018 12:53

Z39d88e74n47ě84k 90M72o59r27á75v22e86k 5577568508503

Likvidace baterií? Proboha proč, ty materiály se v baterii časem nijak neztratí, jen se mění jejich struktura, takže je potřeba to znovu přepracovat a vyrobit znovu baterie. Tesla poskytuje na baterie osmiletou záruku bez ohledu na nájezd.

+1/0
3.5.2018 13:24

D65a40v75i10d 67T62o85m92a45n 9205767542737

Nafta se taky neztrati, jen se zmeni jeji struktura ;-)

0/0
3.5.2018 17:37

Z37d26e12n98ě89k 75M22o52r75á97v89e26k 5547668248473

No i jako vtip je to slabé.

0/0
4.5.2018 11:08

D48a27v63i76d 19T78o10m73a36n 9285767132817

;-(

0/0
4.5.2018 12:16

M11a73r24t27i84n 88M59a19i86k66s79n38a97r 3884423858832

Ok, cena je zatím vyšší, protože je to technologie nemasová, zatím v začátku, proto se těmhle věcem dávají dotace (dotace do začátku dává smysl, nechápu dotace pro zajeté firmy, ty očividně by měli "umřít". Mizerný dojezd? V Praze za den najezdí 260km s nabíjením o přestávkách, bez nich by to bylo 150km, to na město v pohodě stačí. Baterie rozebírá ZM v druhém příspěvku, takže recyklace je v pohodě. Jo a trolleje, ty se musí plošně udržovat, dělat jim servis, omezují dopravu (v praze u Zahradního města rádi schazují troleje kamióny, což pak znamená půl dne bez tramvaje v daném úseku) :)

0/0
3.5.2018 14:36

J23a95n 70V54á96c92l23a76v64í58k 3252376721719

Mizerný dojezd? to je u autobusu městské dopravy velký problém - co kdybyste s ním chtěl na dovolenou do Chorvatska, že? i když nevím, jak byste tam jel trolejbusem...

0/−1
3.5.2018 14:46

D98a19v69i74d 33T75o97m68a76n 9645377602597

Aktualne mestsky bus ujede po meste treba 500 km denne. Kdyz bude nahrazen busem s dojezdem napr. 150 km, budete potrebovat minimalne 3. Vyrobit, zaplatit, servisovat, parkovat, .....

0/0
3.5.2018 17:38

J82a48n 20V88á67c87l51a15v80í41k 3372136801119

Mám možná převratnou myšlenku - ten autobus dobíjet vždy na konečné.

0/0
3.5.2018 18:27

D49a30v40i43d 80T24o94m79a28n 9385247192207

V dnesnim provozu je cas straveny na konecne naprosto minimalni, dost casto se jen odmaze zpozdeni (ne vzdy cele) a jede se.

0/0
3.5.2018 18:28

J84a53n 28V16á26c46l43a39v38í53k 3682576491309

No vidíte a já si nepamatuju, že bych viděl na konečné autobus, který by jí projel.

0/0
3.5.2018 18:34

D65a28v76i42d 71T52o74m58a48n 9465307552457

Ja s temi autobusy jezdim a vidim to dost casto. Pokud neverite, prohledejte tematicke diskuse ridicu DPP.

0/0
3.5.2018 19:54

J63a13n 29V80á74c57l77a66v61í61k 3342206661469

Já zase celkem často nastupuji i vystupuji na konečné.

0/0
3.5.2018 22:47

D70a21v75i71d 85T41o92m39a61n 9515947512667

Tak to mate samozrejme ty nejzarucenejsi informace z velkeho vzorku linek a spoju.

0/0
4.5.2018 8:01

J44a36n 14V81á84c69l10a78v36í18k 3712926981719

No tak řekněme, že na místních trasách by DPP mohl nasadit elektromobusy bez větších problémů. Vlastně je tady poblíž testuje.

A i na těch Vašich problémových linkách přece není řešení dřít řidiče bez přestávky.

0/0
4.5.2018 11:32







Najdete na iDNES.cz