Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R96o64m55a64n 15P56o69l13á62č10e39k 5756309585

To jsou zase lži... Cena SOR NB 12 je cca 6 mil korun, za to elektro stojí 11 mil.

Takže opravdu je to skoro stejná cena?

+12/−1
doporučit
3.5.2018 11:15

D48a16v59i67d 25Z58a21h94r28a63d98n86í48č48e87k 3617137896471

A není mnohem lepší mít jednoduché a spolehlivé trolejbusy?

+9/0
doporučit
3.5.2018 14:01

J97a97n 20V43a11l67o78u81c46h 6962577728630

To je zase článek plný účelových bludů... "autobus spotřebuje 30x více nafty než běžné osobní auto" - kloubáky i při courání v kolonách a zastávkami spotřebují do 60l/100km. které auto jezdí po městě za 2l/100km? Možná tak na přepravenou osobu (když jede 5 lidí), ale to pak bus vychází na tři deci...

Otázkou je, zda budou dotace i na baterky v půlce životnosti vozů. Takhle se peníze ušetřené za rozdíl elektřina/nafta utopí v nových baterkách (jen s tím rozdílem, že zatímco naftu platíte průběžně, baterky - zvlášť, když nejsou dodávky vozů průběžné, ale velké skupiny nárazově dle dotací - jsou pak ranec najednou...). A jelikož dotace na obnovu baterek na 99% nebudou, za dotace se koupí celý vůz, ten v nějaké třetině životnosti se sešrotuje (protože vůz, který je nahrazován dotovaným, se prodat dle podmínek dotace nesmí - aspoň nyní to tak funguje), ekonomika se točí a ouřadové to vykáží jako eko-krok, ač celková emisní stopa takového postupu bude něco jako přecpaný Ikarus stoupající z Vysočan na Prosek...

+15/−4
doporučit
3.5.2018 11:59

D39a90n88i61e56l 75A49d13a50m 2127460911643

Autor by se měl probudit ze snění, vzít si kalkulačku, najít si technické údaje a přestat psát bláboly: "autobus spotřebuje zhruba 30krát více paliva než běžný osobní automobil. Každá tisícovka elektrobusů v dopravě pak denně představuje úsporu500 barelů nafty, což odpovídá téměř 80 tisícům litrů".

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/elektrobusy-nakupy-mesta-0yb-/eko-doprava.aspx?c=A180503_399125_eko-doprava_fih

+6/−1
doporučit
3.5.2018 12:49

I28v18a30n 25D11í96t49ě 1376315594389

"Obnovu vozidlového parku za stroje šetrnější k okolí nemotivuje snaha prospět životnímu prostředí. Lákadlem je miliarda korun z evropských dotací..."

Moc šetrnější k okolí to není, jen to má výfuk (= komín elektrárny) o několik desítek kilometrů dál. Navíc výroba akumulátorů není taky zrovna ekologická. A dotace samy o sobě na cokoliv jsou mor: křiví trh, svádí ke korupci, jsou nespravedlivé, ...

+9/−6
doporučit
3.5.2018 11:17

M71i57r98o46s76l74a96v 69B89u45č56e56k 6593353141364

To je typická cesta radosti a pokroku. Občané dejte nám své daně - lobby busy vyrobí, budete mít na ně. Čistý výfuk neznečistí - ani kouř ofuk eletráren - Co s vyřazenými AKU bateriemi se zatím neví - Ty zase dostanete darem ! ... Elektrobus do každé rodiny - neváhejte ani hodiny ! Vaše pokroková, daňo výrobní společnost.

+4/−1
doporučit
3.5.2018 13:29

P49a44v56e95l 72S51o46b49o69t60k31a 5950594

Doprava na baterky je blud.

Stejně jako je bludem budoucnost spalovacích motorů.

A stejně jako je blud individuální doprava poté, co ropa přestane být levná.

Budoucnost mají jen troleje jako hlavní pohon, a akumulátory na krátké vzdálenosti - na přejezdy mezi trolejovými trasami, na nakládku a vykládku zboží,....

+4/−1
doporučit
3.5.2018 11:12

J33o35z18e41f 60T89i97c76h13ý 8368755146759

Je celkom zaujimave, ze pri nabijani elektromobilov sa spominaju uholne elektrarne. No nikto uz nespomenie, ze ropu treba vytazit, dopravit, spracovat, vyrobene PHM doviest na pumpy. A ze toto vsetko nie je enviromentalne cisty proces, ze?

Keby niekto zaratal vsetky emisie potrebne na tento proces, cisla by vysli uplne inak.

Na Slovensku je 80% emisii z vyroby elektriny CO2 free. Do par rokov sa maju zatvorit aj tie dve velke uholne elektrarne. A ze Amici vyrabaju elektrinu v uholnych elektrarnach a V-power sa predava 91 oktanovy benzin je ich problem. To si musia riesit doma spolu s prechodom na elektricke auta, riesit aj prechod na cistejsiu vyrobu el. energie. Maju dostatocne dlhe pobrezie aby si mohli dovolit stavat veterne parky.

+3/0
doporučit
3.5.2018 14:38

P11e28t70r 60P70o88s95p69í98š92i73l 4638644296216

Vždy, když vidím autobus SOR, tak si vzpomenu, jak mi jeden řidič tohoto kousku vysvětloval, co ta zkratka znamená : "Sr_č Obrovských Rozměrů. (místo podtržítka je á).

+3/−1
doporučit
3.5.2018 12:29

P59e75t26r 53B10á20č66a 8195486255975

Je jedno co je to za nepouzitelny kramy, hlavne ze jsou dotace.

Dotace to je zlo.

+4/−3
doporučit
3.5.2018 16:28

D45a15n59i46e17l 80A90d96a49m 2277770191883

Přeloženo do češtiny: EUrobyrokraté prostřednictvím "dotací" vyhodí více než miliardu Kč z peněz daňových poplatníků na nesmyslný "projekt".

+4/−3
doporučit
3.5.2018 12:37
Foto

J41a10r89o33m42í43r 76H94l69u86b27e37k 2206320134651

Bude zima, bude mráz, pojedeme auty zas.

+2/0
doporučit
3.5.2018 17:08

D43a19v32i44d 71T53o89m19a62n 9845927712677

"Ceny elektrických autobusů se přitom od vozidel se spalovacími motory významně neliší. Začínají na 11 milionech korun, podle výkonu a velikosti mohou být o několik milionů dražší, dodal Herden."

Nekupoval DPP 18metrove SORky za cenu kolem 6 mega/kus?

+2/0
doporučit
3.5.2018 14:18

J79a92n 80P65y36t21e10l29a 5420766148

Baterky smysl mají, ale musí se u toho myslet. U linky na Staroměstskou (podobně jiná historická centra) je to jasné, přeci jen ty emise tam jsou, elektrobus navíc tolik nehučí atd. Jezdit s elektrobusem jinde než poskoky po městě ale asi dlouho nebudeme. Co je ale fajn jsou hybridy (spalovací + elektro nebo baterko-trolejbusy), pomáhá to přeci jen ekonomice provozu (u těch trolejbusů je třeba komplikované vrácení energie zpět do sítě, takhle si jen bere šťávu z drátů a při brzdění ukládá do baterek).

+1/0
doporučit
3.5.2018 18:50

J48i13ř74í 28J42o19z96a 3578873400151

Dopravní podnik města České Budějovice uzavřel výběrové řízení na nákup 11 nových elektrobusů. Výhercem se stala společnost Škoda Electric, a to s novým typem vozidla označeným jako Škoda 29 BB.Jednat se bude o elektrobusy s tzv. cyklickým (průběžným) nabíjením (Opportunity Charging), které budou využívat karoserii od polské společnosti Solaris Bus & Coach. Ačkoli příloha č. 1 ke kupní smlouvě nesprávně uvádí, že jde o technickou specifikaci „kloubových nízkopodlažních elektrobusů Škoda 29 BB, ve skutečnosti, jak vyplývá ostatně z poptávky provozovatele, se bude jednat o tzv. midibusy postavené na platformě vozů Urbino 8,9 LE.

Elektrobusy budou nasazeny na dvě zcela nové linky 12 a 22 vedoucí přes historické jádro města, což představuje významný krok ke zlepšení podmínek dostupnosti veřejné dopravy. Nevznikne tedy překryvná síť midibusů, ale nová pevná součást stávající sítě, včetně adaptace části stávajících tras převáděných z běžných autobusů na midibusy s elektrickým pohonem (modifikována bude trasa stávající linky 12). Linky zároveň zajistí obsluhu plánovaného záchytného parkoviště v Jírovcově ulici, kde bude zároveň konečná zastávka obou linek a bude zde probíhat dobíjení z trolejového vedení pomocí pantografu situovaného na střeše vozidla. V úseku Parkoviště Jírovcova – náměstí Přemysla Otakara II. – Nádraží bude trasa linek 12 a 22 společná a budou jezdit v prokladu ve sdruženém intervalu 10 minut. V zastávce Nádraží se jejich trasy budou větvit a linka 12 bude pokračovat do Havlíčkovy kolonie a linka 22 k českobudějovické nemocnici. Počet vypravených vozů na obě linky bude 8 v pracovních dnech a 4 o víkendu. Na zavedení nových elektrobusových linek je navázána úprava trasy linky 16, která by zajistila obsluhu Husovy kolonie namísto stávající linky 12.

Ve spolupráci s městem řeší DPMČB vybudování nových zastávek na trasách midibusových linek v ulicích Jírovcova, Krajinská, Karla IV., Boženy Němcové a na náměstí Přemysla Otakara II. Náklady na pořízení 12 ele

+1/0
doporučit
3.5.2018 13:12

J18á54n 74T26r87n20k79a 2703561504144

Elektrobus je dobrý maximálne pred voľbami. Vysoká cena, mizerný dojazd a samotné batérie navyše nie sú vôbec ekologické (výroba a následna likvidácia a navyše majú životnosť nejakých 5 rokov). Stále sa viac oplatí natiahnuť trolejové vedenie...

+1/−1
doporučit
3.5.2018 12:53

V36l89a92s45t70i82s21l13a45v 10K41o28l95d68u77s 9715764538870

Snad správná cesta. Konečně šance aby snad zmizela ta hnusná žlutá "Ropná pole"

0/−1
doporučit
3.5.2018 14:28

P44e83t37r 73G84a35b90r20h32e89l49í71k 9307620432762

https://youtu.be/17xh_VRrnMU

ale pořád budeme meldovat, jak je to "výhodné" a jak to zlepší životní prostředí ... ;-(

0/−1
doporučit
3.5.2018 12:52







Najdete na iDNES.cz