Diskuse k článku

VIDEO: V Praze poprvé přistálo letadlo American Airlines z Filadelfie

Na pražském letišti v sobotu před devátou hodinou ranní přistálo letadlo American Airlines na pravidelné lince z pensylvánské Filadelfie. Spojení, které plánují největší světové aerolinky do Prahy provozovat během letní sezóny, zajišťuje Boeing 767-300 pro 209 pasažérů ve třech cestovních třídách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31a10c67l84a67v 74M10e68d74e12k 5161372865635

No, nevím nevím ... Ta Filadelfie mi nedává moc smysl. Sama o sobě moc zájemců nepřitáhne - a jako přestupní bod taky moc ne.

Potenciál mají vpodstatě jen 3 cílové lokality : NY (tam už z Prahy lítá Delta), Miami a LA.

A pokud to bylo zamýšleno jako letiště pro přestupy, tak jednině Atlanta. Počet přípojů v Atlantě a Filadelfii aboslutně nelze srovnávat.

0/0
7.5.2018 4:03

J87a21k39u34b 72V78o46k93a23t96ý 8454207132294

zřejmě táhne, jinak by asi nenabízeli let denně. Ono při možnosti přestupu úplně všude po Americe je to celkem jedno kudy letíte jestli JFK, ATL nebo PHL

0/0
7.5.2018 14:05

J18a20n 43L18u45k47á44š 7457373913862

Jednak PHL je jeden z halvnich hubu AA, takze to s temi pripoji nebude tak spatne.

Navic, pokud je to treba na PHL levnejsi, tak autem je to odtamtud do NYC kousek, ale taky do DC, Baltimore nebo Atlantic City.

0/0
9.5.2018 17:47

M59i84c80h30a86l 74M53i64l41l84e32r 9756102769572

s prihlednutim na dostupne informace se zda, ze American Airlines skutecne zaradily na linku Praha - Philadelphia jedno z jejich starsich typu letadel.

Ze zdroju vyplyva, ze maji 24 x B767 300 ER, ale tato letadla planuji uz od 2019 nahrazovat letadly B787- 8

B767 se ve svete vseobecne povazuji za technologicky "stary model", ktery je nahrazovan jinymi typy letadel.

Napr. Qantas vymenil sve B767 za sice mensi ale modernejsi B737-800 na nekterych linkach doma a na Novy Zeland, za A330 - 200 na domacich linkach a A 330-300 na mezinarodnich a v posledni dobe za B787-800 Dreamliner.

0/0
6.5.2018 9:12

V41a90c33l37a66v 69M10e93d76e38k 5351572135855

pokud jde o stáří konkrétního kusu - to není podstatné, aerolinky mají ve zvyku na lince letadla střídat.

Mluvit o nějakých 737 na lokálních linkách Quantasu - to jste hodně mimo, s tímhle se lety přes Atlantik opravdu létat nedají.

B787 mají ještě aerolinky relativně malé množství, a zcela logicky je nasazují na ty nejlukrativnější tratě.

B767 je letdlo hodně oblíbené. Má rozložení sedaček 2-3-2, takže nikdy nepřelézáte více než jednoho cestujícího. Ostatní widebody letadla bývají oproti němu nazývány "dobytčáky"

0/0
7.5.2018 4:18

V14a91c38l80a21v 22M44e12d52e80k 5481512745955

Navíc dalším, co se bere v potaz je kapacita. Ty rozdíly sice nejsou nijak dramaticky vysoké - ale aerolinky se snaží s volnými místy plýtvat co nejdéle.

Například Delta také na jaře a na podzim létá PRG-JFK s 767-300, a přes léto, kdy je o trochu vyšší zájem létá s A330-200. 218 nebo 253 cestujících je zkrátka rozdíl.

A JFK-AMS létá s 767-400, které má větší kapacitu, než A330 i B787 (s vyjímkou 787-10, která ale ještě nelétá)

0/0
7.5.2018 4:58

M98i47c20h48a41l 16M21i86l42l51e86r 9936302149692

nerekl jsem NIKDE, ze by nejake aerolinky mely pouzivat B737 pres Atlantik!! pouze poukazal jak se B767 zamenuje v RUZNYCH pripadech.

Qantas (bez -u- ve jmene) je dal na linku z vychodniho pobrezi Australie na sve 2-4 lety denne z kazdeho mesta na Novy Zeland. 2200 az 2700km vzdalenost, podle toho odkud se leti. Vyhoda je, ze mohou pasazerum dat vetsi vyber letu pres den, nez s vetsim letadlem, ale za pohodlne jsem to nikdy nepovazoval. Vzdy davam prednost letat s necim vetsim. ;-D

Nejlepsi bylo letet mezi NZ a Australii s A380 Emirates.

Horsi je, ze nektere aerolinky pouzivaji B737 na delsi vzdalenosti, napr Fijian Air z Melbourne svuj jediny let denne na Fiji, skoro 4000km v B737 hranici s nocni murou a je to pro nas to jedine, co nas odrazuje od castejsich cest na Fiji. Qantas tam kdysi letal s B747! ted uz vubec ne.

Qantas, ktery mel velkou flotilu B767 je zamenil za novejsi technologii u A330-200 na ruznych domacich linkach a A330-300, B 787-8 na nekterych zamorskych. Dale na delsich linkach pouziva A380 a jeste nektere B747.

Do Evropy s A380 a ted take B787-8.

0/0
7.5.2018 5:03

J18a52n 71V11á83c92l43a57v79í11k 3382476921599

737 létají celkem běžně přes Atlantik z Britských ostrovů.

0/0
7.5.2018 9:11

M26i25c79h37a57l 16M82i17l31l87e93r 9436412909532

tem bych se vyhybal jak cert krizi

0/0
8.5.2018 11:29

P87a77v64o64l 11K23o43l55e91n57č80i28n 7200611411575

Letenku mám na tento let koupenou už od ledna... Na srpen.

0/0
6.5.2018 5:57

P97e89t97r 47Č18e55r12n75ý 8257901524866

A to se chlubíte nebo si stěžujete? ;-D:-P

+4/0
6.5.2018 8:40

B70o86r50e47k 51T98o97m81i28s 2846603119278

Agenti FBI na výletě ?

+1/−11
5.5.2018 18:44

V34a81c88l49a60v 79V41a15v96r51a 3557704135137

jen málokterý rozumbrada ví jestli se náhodou i hodně staré modely Boeingu vyrábějí podstatně zmodernizované i v současnosti. Ostatně americké aerolinky mají moderní flotilu a ne vykopávky. A je fuk o jaký model se jedná.

To je jako označit bojové F16ctky Falcon za starý šrot když se modernizované k nepoznání vyrábějí stále od r.1974 a slouží v 25 zemích světa.

0/0
5.5.2018 18:23

J50a36n 64V65á28c94l57a93v89í39k 3552466311219

767 se dnes už skoro nevyrábí, tenhle konkrétní stroj je z roku 1995.

Většina F-16 po světě spadá do kategorie starý šrot, to že si nechaly Emiráty vyrobit pár Block 60 na tom moc nemění.

+1/0
5.5.2018 19:34

J79a76n 66L83u10k95á61š 7847973723742

767 v osobnim provedeni se uz par let nevyrabi, jeste pred 2 lety se delala cargo verze pro Fedex (Nevim, jestli uz skoncili.) a jen diky tomu, ze Fedex podal velkou objednavku, jelikoz chtel zachovat jen 1 typ ve sve flotile. Boeing to jinak chtel vyradit, jelikoz 767 je stejny segment trhu jako 787.

Dale je na 767 zalozen novy tanker pro US Air Force.

0/0
9.5.2018 17:58

V63a86c31l51a91v 92V52a60v69r52a 3447964725797

o zavazadlo se nestarám abu u mezinárodních letů ani při vnitroamerických letech. Pokud není včas na exitu, přivezou mi ho až domů.

Pensylvánie - Česko?

Co to je za nesmysl? Co bych dělal právě tam? Kdyby to byl OBER uzel v Atlantě, NY, aspoň Detroitu, Chicagu..někde na Floridě... ale tam?

0/−1
5.5.2018 18:14

I34v60o 50Ž80i91ž86k75a 8813687401421

Letěl jsem z Miami s přestupem v Dallasu do Londýna a se zavazadlem jsem se musel táhnout. Naštěstí jsem si destinace na čárovém kódu všiml, jinak by se tam točil kufr dodnes. :-)

+1/0
5.5.2018 18:32

M63i34c28h21a20l 96M74i94l23l83e96r 9836232659782

jedna vec je prilet domu a neshledat se se zavazadlem, uplne jina vec je neshledat se s nim po priletu do zahranici.

Ne kazda aerolinka, v uplne kazde zemi dorucuje zpozdena zavazadla do domu.

0/0
6.5.2018 13:46

J15a65n 38V33á14c94l97a53v67í42k 3372656861619

Právě tam kde? v Česku nebo v Pensylvánii?

Možná jsem tu linku špatně pochopil, ale myslel jsem, že je primárně pro Američany, kteří během léta plánují cestu do Prahy bez několika přestupů, zatímco Češi, kteří by z Filadelfie pokračovali dál (úplně malé letiště to není a "pár" spojů tam snad létá) budou spíš doplněk.

+1/0
6.5.2018 14:25

P76a88v91e18l 67M94o18r39a94v89e47c 1784685494757

Tak Philadelphia je docela velkej hub America Airlines.

0/0
7.5.2018 6:14

V38a61c95l23a59v 59V19a93v16r63a 3537704265597

Vsadím co mám, že tento spoj nevydrží déle než do konce září. To jsou jen kecy k ničemu. Pamatuji mnoho amerických měst napojených letecky i na Prahu a nakonec zbyl jen New York a kdo ví jestli ještě existuje

Ano ČSA (za totality) létala opravdu i do exotických destinací a dnes se ani neuživí a trasy ochotně přenechává jiným. Ve stylu poptávka / nabídka zajde i tento spoj, jako spoje na Floridu, do Atlanty, Chicaga,

0/0
5.5.2018 18:10

J26a11n 67V78á14c74l14a38v44í46k 3362266181519

New York snad jen v sezóně.

Podle mého se to změní až s větším nástupem low-cost společností s narrow-body letadly na trasách mezi USA a Evropou.

0/0
7.5.2018 0:52

V78a73c93l10a91v 88M24e70d21e15k 5701602185195

kolik narrow-body je schopných transatlantických letů?

0/0
7.5.2018 4:41

J86a42n 63V65á73c91l68a73v38í37k 3892746811389

Z používaných snad jen 757.

Letos by se ale měl k zákazníkům začít dostávat A321LR a třeba Norwegian při té souvislosti zmiňovalo i Prahu. Sice neříkám, že právě oni takový spoj zavedou, ale zároveň ani nejsou jediný zákazník.

0/0
7.5.2018 9:01

J69a16n 98L88u48k13á33š 7547543433832

A320/321 umoznuje dalkove lety i v puvodnim provedeni, musi mit ale misto jednoho ci dvou kontejneru se zavazadly pridavnou nadrz. Lze to tam vsadit ci vymontovat pomerne rychle. Air France to obcas spouziva pri letech do zamorskych uzemi Francie.

(A318/319 ani konkurent B737 nejsou kontejnerovane, takze se jich to netyka.)

0/0
9.5.2018 17:54
Foto

P82e95t59r 37A75d20l40e45r 8763482686641

uplne jsem se rozbrecel: tak clenove crew se tesili? a co delali clenove posadky? a uz nechte tech destinaci, cesky je to cil ... sice to nezni tak svetove, ale ...

a pro znalce letecke techniky: b767-300 se vyrabi porad novy), cili to muze byt starsi druh, ale novy vyrobek ... a to uz nevmluvim o kazdorocnich povinnych prohlidkach, behem nichz se v tom letadle vymeni (az na drak) skoro vsechno ...

+2/0
5.5.2018 18:01

P97a55v11e52l 88M35o89r76a46v44e79c 1864375194207

Ne už se nedělá, vyrábí se jen cargo verze.

0/0
7.5.2018 6:16
Foto

P32e41t98r 56A95d86l27e14r 8363702276371

co ze se vyrabi? zkuste to rici cesky (jde to, cetl jsem o tom knizku, i s obrazky) ...

+1/0
7.5.2018 16:47

P83a10v49e90l 61M32o71r28a11v20e93c 1224315224447

Jedná se o americké letadlo tak nevím proč bych to měl říkat česky když se běžně používá slovo cargo verze (Čech jsem jen z půlky a v ČR ani nežiju)

0/−1
8.5.2018 8:19
Foto

P36e86t19r 42A32d49l49e22r 8183912486281

to vam mohu rici uplne presne, proc se vase rec nema hemzit cizimi vyrazy ... a to jsem vernym poddanym jejiho velicenstva alzbety toho jmena druhe (vlastne uz od narozeni), a bydlim uz hodne dlouho a hodne daleko od srdce evropy (od evropy vubec) ...

ten duvod je prostinky: kdyz mluvim (pisi) v nejake reci, mel bych mit k te reci uctu (a potazmo tim projevit uctu tem, jejichz rec to je) ...

cargo je naklad, neboli jde o nakladni letadlo ...

jsou mezi nami taci, kteri vini lidi, jenz pouzivaji zbytecne moc cizich slov, z urciteho vychloubani: hec, to jsem vzdelan, to koukate? takhle daleko bych nesel, ale rekl bych, ze neochota mluvit nebo psat spravne je spise neucta nez lenost ... a ja ziji uz strasne dlouho podle zasady, ze kdyz chci, aby mi nekdo projevoval uctu, musim zacit u sebe a projevit ji ja jemu ...

mam uctu k ceskemu narodu, tudiz mam i uctu k jeho reci ...

+1/0
8.5.2018 18:03

M73i46c33h39a33l 87M24i95l63l24e31r 9456592509982

co takhle nakladni verze? Hezky cesky.;-)

+1/0
8.5.2018 5:50

P77a98v91e59l 43M87o93r77a84v61e34c 1934975594217

Proč bych to říkal česky když se jedná o americké letadlo.

0/−2
8.5.2018 8:17

M35i94c96h18a49l 82M51i69l93l44e32r 9306842919982

protoze clanek je v cestine a diskuze pod nim je v cestine, ne v anglictine. ;-D proto!

Nehlede ani k tomu, ze ruzni diskuteri anglicky neumi a znalost anglictiny neni predepsanou podminkou vstupu do diskuze.

A pro tvou informaci - ja sam ziji v anglicky mluvici zemi od normalizace, moje rodina tady cesky nemluvi, pouzivam anglictinu nejakych 95% sveho casu a stala se mi druhou materstinou.

Presto se snazim si zachovat cistotu materstiny a nezk..... ji anglicismy.!!

+1/0
10.5.2018 14:46

A25n63t47o87n24i28n 20K42a36d92l78c48e25k 9882509451546

Nastesti mam Viden bliz a neni treba resit podobne narazovky.

+3/−1
5.5.2018 16:46

M11a29r91t11i60n 66H51a83n23z61a14l 8448259779605

Zrovna s Austrian je USA docela za raketu...

0/0
5.5.2018 22:39

A51n91t81o84n78i19n 18K75a80d92l77c25e48k 9322839271196

Austrian nejsou levni, ale je to ideal. Sice take nekdy zahnu s British, pred tim Air Berlin, ale kdyz mam dostatek casu na nakup, tak si vzdy koupim tak nejak v narazove akci za slevu Austrian. Chicago-Viden na primo.

+1/0
5.5.2018 23:45

J30a69n 26M49a76z31ů63r22e55k 2158384498115

Urcite super, ale jeste by to chtělo L.A.

0/0
5.5.2018 16:04

K33r60y22š85t69o98f 50L28a60n36í90k 1979320845205

A Floridu.

0/0
5.5.2018 16:33

I88v30o 30Ž10i16ž98k15a 8753757371891

Na Floridu létám přes Londýn a je to určitě lepší, než z Prahy. Na letišti Heathrow je přímo hotel, ráno se v klidu nasnídám a ve tři odpoledne už si mohu užívat floridského podnebí. Přestup ve Fiadelfii je úplně zbytečný, v USA si navíc při vnitrostátním přestupu musím vyzvedávat i zavazadlo. Rv

+1/0
5.5.2018 18:06

J78a95n 25Z78í67m89a 3243535113797

S touhle firmou le lepsi neletat. Uziva nasili na cestujicich.

0/0
5.5.2018 15:56
Foto

T92o62m21á93š 96K88i29r63o27v 1445118545367

To si pletete s UNITED AIRLINES

0/0
5.5.2018 15:59

J32a75n 18Z23í69m42a 3433465673837

Kaslo na to co je na webu. Pred vice jak deseti lety jsem u neceho takoveho osobne byl.

0/0
5.5.2018 16:05

P88a16v86e16l 66M38o11r77a67v67e75c 1874755934777

To jsou United.

0/0
7.5.2018 6:17

G39a89b91r15i43e93l 53M20e22d35o72n 9804825569254

Tak tady je to Filadelfie, v clanku u hokeje mezi Svycary a Rakusaky je to zas Philadelphia... Teda redakce, vy v tom mate bordel, ze by jeden az zaplakal... :-D

+1/−1
5.5.2018 15:23

T98o12m34á94š 45T16a31t94í51č33e36k 5520942200428

A nebude to náhodou jméno klubu?

0/−1
5.5.2018 20:09
Foto

P77a64v95e86l 96F60ü59r88s52t 5832860816913

R^

0/0
5.5.2018 15:11

F70r60a16n16t36i44s40e33k 91V64a61n10i74c93e14k 2179812439643

Pred par dny jsem letel v business class s AA z Londyna do NYC, wifi tam byla, ale po nekolika marnych pokusech se na ni pripojit jsem si dal pivo a spal. Myslel jsem si ue si dam FB status "in the air" nebo tak neco... 

0/−1
5.5.2018 14:19

A67l37e48š 89V88y21k95y18p92ě74l 2882630222236

A reknete sam, stalo se neco, ze jste si dal pivko a dvacet k tomu misto "zbytecneho" surfovani? ;-)

0/0
5.5.2018 15:42

P65e43t50r 58Č42e47r86n37ý 8977231964676

;-D

0/0
5.5.2018 15:46

P48a16v71e48l 91M43o90r21a91v37e58c 1464505714847

Koukám že k nám poslali to nejstarší co ve flotile mají.

0/0
5.5.2018 13:56



Najdete na iDNES.cz