Diskuse k článku

Milovníkům velkých motorek a čtyřkolek ubude starost. Na emise už nemusí

Majitelům velkých motorek a čtyřkolek ubude od podzimu jedna z povinností. Ministerstvo dopravy u nich plánuje zrušit povinné kontroly množství škodlivin vypouštěných do ovzduší. Ta v současnosti dopadá na motocykly těžší než 400 kilogramů, zatímco majitelé lehčích motocyklů na povinné měření emisí nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i92ř90í 52S25c70h65m74i75d10t 5400873794735

Tak ještě by to chtělo po vzoru Slovenska u všech motorek zavést první kontrolu po 6 letech a další pak co 4 roky, což by znamenalo úsporu pro úplně všechny a kratší fronty na STK a zároveň zpřísnit běžné silniční kontroly, hlavně co se týče nadměrného hluku, protože co dokáže náš motorkář udělat z výfuky, tak to zřejmě nedokáže žádný jiný v Evropě;-).

0/0
15.5.2018 8:08

J13a25k28u15b 82P96r47o38k88e46š 6523718382833

Co mi přijde, jako naprosto kouzelné, že k článku o motocyklech nad 400kg, což jsou krom čtyřkolek v podstatě jen velké cesťáky a nějaké ty extrémní choppery, plesknou Ninju H2R, která má pohotovostní hmotnost 216kg a nejezdí nejen na emise, ale ani na STK, protože je to okruhový speciál a na silnici vůbec nesmí.

+1/0
9.5.2018 0:20

P10e77t17r 32P88o92s44p56í17š19i77l 4278914496716

Přiznejte, že důvodem bylo to, že se nevyplatí kvůli pár strojům dovybavovat stanice STK. Doposud majitelé museli se svým strojem někdy pravdu daleko, protože emise u některých čtyřkolek umělý změřit maximálně 2 stanice v republice.

0/0
8.5.2018 17:30

J89i68r32i 93R88u55s67n40o74k 4205172257283

Takova boure nevole. Pritom se to tyka jen moto nad 400 kg, kterych je v CR tak max do 10, jestli vubec. Primarne pravde podobne jde jen o ctyrkolky, ktere by asi mohly mit nad 400 kg. Pro predstavu - normalni velka cestovni motorka ma mezi 200 az 250 kg. Takze je tam jeste 150 kg rezerva.

0/0
8.5.2018 15:25

P53e10t52r 41P80o73s97p92í18š98i85l 4388564186186

Týká se to namátkou čtyřkolky CF MOTO X8, kterou tady prodává Journeyman. A jen u nás na malým městě znám zhruba 5 majitelů.

0/0
8.5.2018 17:33

J36i64r14i 96R65u97s77n29o77k 4495372417463

Jen potvrzujete to, co jsem rikal. Motorek se to prakticky netyka vubec. Jen ctyrkolek.

0/0
8.5.2018 17:46

P80e76t26r 52P62o19s34p84í21š74i72l 4968604336176

Některých opravdu velkých motorek se to také týká. Například Honda Goldwing.

+1/0
8.5.2018 20:53

J60i98r59i 31R48u54s13n28o61k 4155752797733

Kolik takovych motorek u nas je? Pres 400 kg je asi 5 typu motorek, z nichz kazda bude vysoko pres 600 000 Kc. Osobne si myslim, ze takovych bychom u nas spocitali na prstech obou ruk.

0/0
8.5.2018 21:26

J91a53k41u61b 60P94r27o19k22e14š 6543978112783

Teď jsem koukal Goldwing alespoň modelový rok 2018 má pohotovostní hmotnost "jen" 365kg.

0/0
9.5.2018 0:24

M92a32r92t11a 27V95i70n88t38r81o24v92á 1661772582631

A co letadla a tankery, ty nejvíce znečišťují ovzdušií!! To nevadí nikomu, hlavně že to sype

+1/0
8.5.2018 14:15

J46a86r39o60s91l66a42v 21J45o64s15e97f 5472940150324

Tak je dotlačte na průměrnou českou STK! ;-D;-D;-D

+1/0
9.5.2018 7:58

M46a74r20t95i68n 13K58r82o13u13p25a 2591463679380

Pro několik militantních příspěvků níže.

I ten co si koupí motorku a neupravuje ji tak může mít díky přísným eko-normám problém. Homologací motocykl projde ale i po docela málo kilometrech už normy nesplňuje. Prostě takový věci cpát do motorek je z důvodu prostoru a charakteru obtížné. A tak se švindluje ještě víc než u aut. No a protože motorky najezdí oproti autům minimum km tak zavládl kousek zdravého rozumu a tahle věc se zrušila. Pro ty co volají po přísnějších STK (i kvůli hluku) : Vůbec nic by se nevyřešilo. Na motorku se hodí homologované výfuky, projde STK a za půl hodiny tam jsou zase kvíláky. Běžné jsou i výfuky s homologační vložkou -nasadit/STK/vyndat- cca minuty.

+1/−1
8.5.2018 13:22
Foto

J48i59ř58í 66H66a68v50e86l35k88a 3809653610904

A to je jako omluva? Připadáte mi jako Pařížské ujednání o klimatu. Bohaté státy musí splňovat rozvojových se to netýká. Už tu máme tahače homologované jako traktory. Přibudou nám sem dodávky homologované jako čtyřkolky.

Pokud to chceme omeit omezme to nájezdem kilometrů. tedy nejméně jednou za 5 let nejpozději po ujetí 30 tis kilometrů.

Ale vyndat to se slovy že těch pár co to používají jako hoby neškodí?

0/0
8.5.2018 14:03

M72a50r43t75i90n 56K90r67o62u93p43a 2381553569880

Problém s emisemi je ještě větší než u "dieselgate" a v té jsou řidiči také nevinně. A jak to chcete řešit? Budzerovat majitele motorek za to že homolgace je bouda na předpisy? Odstavit tedy ti tisíce motorek o kterých kupující často ani netušili že katalyzátor po "pár tisících" neplní funkci (pokud ji vůbec kdy plnil) a přitom prošly homolačním řízením? Jako nejlogičtější je změnit homologační podmínky (stejně jako u aut) a nechat stávající stroje dojezdit. Pochybuji že existuje nějaké lepší řešení. Vzhledem kolik toho motorky najezdí jsou v emisích proti autům naprostí břídilové.

+1/0
8.5.2018 14:30

J51o81s74e76f 36Š65o47l88t37e47s 8634948870843

Emise jsou u motorek relativně nepodstatné. Jezdí jich málo a málo toho najezdí. To už je u motorek mnohem větší problém s hlukem.

+1/0
8.5.2018 21:50

P16a87v47e95l 91S40o62b81o82t54k21a 5460804

Správný motorkář jezdí jedině na elektro Harley ;-D

+2/0
8.5.2018 12:16

N95o64r33b38e22r92t 96Š82t16ú16r 7871350345347

A zvuk si pouští do sluchátek.

+2/0
8.5.2018 12:29

M60a15r38t37i60n 13K82r56o15u94p41a 2631263359690

Houby. Pořádná reprosoustava. Ostatně podobný udělátka se dnes dají koupit k některým elektroobilům jako doplněk.

Tady jedna zvrhlost: https://www.youtube.com/watch?v=SpX4rNtVP-g

0/0
8.5.2018 13:02

J98a29k65u88b 84P50r34o13k18e51š 6113898112983

Něco jako správný motorkář vůbec neexistuje. Každý jezdí jinak z jiného důvodu. A za sebe můžu říct, že jsem o elektro-motorce uvažoval, jen je problém, že to je tak jako druhý stroj a na to nemám prostor a v zásadě ani peníze.

0/0
9.5.2018 0:28

K80a58r70e66l 15M11a75z54a27č 3597433966499

Bože, tady někdo dostal rozum.

0/−1
8.5.2018 12:13

P58a37v95e57l 76S71o22b17o85t32k45a 5480824

Nebo si na ministerstvu konečně taky pár lidí koupilo motorku ;-D

+6/0
8.5.2018 12:17

J36a11k30u85b 59P22r80o56k33e45š 6703958212333

Nad 400kg? To asi těžko. To je většinou trochu jiná cenová kategorie.

0/0
8.5.2018 23:31

L93a53d12i15s55l87a11v 75K75a21l92o34u28s 7885916941360

Naopak, utáhnout šrouby, a na emise i se sekačkou na trávu. To by pak byl malý mimobankovní tok peněz.

0/0
8.5.2018 12:06

M34a28r31t74a 74V34i40n10t30r25o92v34á 1901352602651

Ano i s motorovým křovinořezem a pilou a taky s modely autíček a motorových člunů;-D

0/0
8.5.2018 14:06

P47e28t62r 82K26r88á60t81k59ý 5359186916351

včera návštěva STK+emise s osobním vozem, příjezd ráno v 6.30 (otvíračka až v 7hod) - přede mnou už fronta cca 30 aut a byl jsem v podstatě poslední, koho vzali, odjezd v 16.00 hod odpoledne, takže celý den čekání ve frontě, než se dostanu na řadu! připadal jsem si jako za komunismu, u konkurence v okolí je to prý stejné, všude fronty...Mezitím samozřejmě sem tam auta známých, co šla přednostně, ale namítejte proti tomu něco, když prostě to potřebujete mít a není prakticky možnost volby. Děkuji, pan ŤokuRv

+5/−2
8.5.2018 12:05

P92e91t63r 38H19o45r77á88k 1579293299704

Na STK se objednává a za hodinu jsem doma. Nechápu, proč nejsi objednaný a nesmyslně tam stojíš od rána. Jestli jezdíš tam, kde to neumí a jsi ochoten tam stát jako blbec, dobře ti tak.

+4/−2
8.5.2018 12:12

P15e34t71r 17E51b83r 2852410683790

protože to každá stanice nedělá, spíše jde o výjímky

+4/−2
8.5.2018 12:25

R69o38b21e19r45t 66P48r25a48ž25á48k 4738366335380

Dělá to dost STK.

+2/−1
8.5.2018 12:43

P94e81t88r 82H75o88r98á42k 1229203639884

Tady v okolí to dělají skoro všichni. Takže pochybuju, že by to někde nedělali. A kde to nedělají, tak je k tomu musí dotlačit zákazníci. Není přece důvod tam stát od rána dvacátý ve frontě a jít v 16.00, když můžu rovnou přijít až na 16.00. Stačí jenom to objednání. Ale kdo to řeší na poslední chvíli, tak si ale asi nakonec nemá co stěžovat. Musí prostě někde stoupnout do fronty, protože ti bystřejší jsou už jinde objednaní.

+2/−1
8.5.2018 12:53

P73e18t51r 31H60o66r22á31k 1359273989104

U nás bych se dnes mohl rovnou online objednat na 15.5 v několika termínech.

+1/0
8.5.2018 12:58

P20e49t42r 79P13o32s41p97í47š78i55l 4118964586916

U nás na liberecku se na STK objednat nedá.

0/0
8.5.2018 20:56

J90a70k94u98b 98P80r77o74k16e96š 6933868172233

Přijde mi, že alespoň telefonní objednávky už má STK snad v každé dědině (tedy pokud tam je), na STK jen tak na blind jsem byl naposledy někdy tak kolem roku 2000.

+1/0
8.5.2018 23:33

P11e13t77r 81K87r71á35t56k28ý 5389886786651

protože se tam objednat nedá, ani v žádné jiné v okolí se takový systém nevede.... a tam, kde se objednává, což jsou již dost vzdálené stanice, tak byla nejdříve možná lhůta za 3 týdny... Navíc - jedím tam roky a vždy jsem čekal max tak 2-3 hodiny, takže těžká změna

+1/0
8.5.2018 12:42

P50e94t61r 49H34o12r73á31k 1609393279104

U nás se objednává na odpoledne, přesto tam ráno vidím spoustu blbců, co tam stojí v sedm ráno desátí ve frontě. A pak takoví budou naříkat, jak za to může ministr dopravy. Ale můžou si za to jenom sami.

+2/−3
8.5.2018 12:49

J29a42k74u35b 82P19r45o33k83e45š 6753768292183

Můžu se zeptat, kde je takový bohem zapomenutý kraj? Však STK je snad v každém okresním městě, to znamená, že ať člověk bydlí kdekoliv, tak má do 50km většinou celou haldu stanic.

+1/0
8.5.2018 23:39

T85o65m43á51š 65J19o30u24s36k78ý 6540564

Cože? Místo toho, aby motorkáře pořádně zmáčkli kvůli extrémnímu hluku, tak jim ještě seberou povinnost kontroly zplodin? Rozhodně zavést měření hluku motoru, a pokud hluk překročí hlučnost běžného auta, tak motorku vyloučit z provozu.

+8/−7
8.5.2018 11:51

J68a84k42u91b 50P72r59o81k68e38š 6603308452293

Víte o tom, že ty motorky jsou tak už homologované? Těžko se dá předpokládat, že se do půl metru výfuku nacpe stejný tlumič, jako do tří metrů pod autem.

0/−1
8.5.2018 23:40

P53e54t81r 14B28á84č30a 8265256185865

„Motorkářům jsme chtěli vyjít vstříc. Dnes se jedná z větší míry o hobby záležitost s dobrým servisem.

Mimochodem tohle plati i pro nadsence s tuningem a ten tady posledni leta dokonale zabijite.

+4/0
8.5.2018 11:21

J18a72n 18C79h14o16b94o80t 5363508599907

Nadšenci s tuningem potřebují psychiatra, nebo pořádnou práci, a žádné úlevy.

+2/−6
8.5.2018 11:59

P90e94t12r 26B46á48č57a 8155236165465

8-o;-D

0/0
8.5.2018 12:01

J64a74k42u31b 59S68t36a52š68e34k 4147419103514

Tasi je také nutné rozlišovat tuning, „tuning“ a tuzink ;-D

+2/0
8.5.2018 12:07

J12a63k31u64b 49P19r78o92k63e89š 6193268672823

Problém je, že s tím mají problémy i sami účastníci, když se podíváte na většinu "tuningu" na nějakém srazu, tak je to vrak + 100kg kitu a nějaké lampičky. Naprosto úžasné je vidět, jak nějaký chytrolín nacpe do starého žigula 6 litr z BMW a nechá tam původní bubnové brzdy a ještě je hrdě natře na žluto nebo čereveno, aby to bylo vidět už z dálky.

0/0
8.5.2018 23:45

P76e67t12r 73B12á35č52a 8145716845445

a kdy se konecne ulevi autum aby tam netravili dovolenou?

+6/0
8.5.2018 11:14

L21i98b97o90r 65F86o63l12t74ý44n84e35k 2496725967674

"Velice často se totiž stávalo, že kontrolované stroje neplnily stanovené emisní normy, čímž vznikal velký prostor pro korupční jednání."

Tak to měření zrušíme. Tuhle logiku nechápu.

+10/−1
8.5.2018 10:54

J71a21k51u21b 43P11r52o74k11e31š 6393388732973

No hlavně nechápu, to jsou dvě protichůdná tvrzení ve dvou odstavcích, prvně píší, že s nimi nejsou problémy a pak jiný strejda tvrdí, že jsou a uplácí.

Osobně si teda myslím, že s nimi moc problémů nebude, (tedy nevím jak 4 kolkáři), ale jednostopé motorky nad 400 kg jsou většinou z kategorie milion + tam bych obcházení údržby, moc něčekal, kdo má na takovou motorku, tak má i na banány a hlavně jezdí dálky, takže nechce, aby se mu to někde po cestě rozsypalo.

0/0
8.5.2018 23:48

T97o90m46á29š 37K19u79c12h96a13ř 3547241918481

Mimochodem, taková auta jako Š120, či Favorit už by také na emise nemusela, když se vyskytují vzácně, ne? ;-)

Ono je to tak, že emise měly smysl u karburátorových aut, kde se zavrtělo šroubem na karburátoru a emise se seřídily (kdo tomu rozuměl, tak tím zase otočil zpět, protože to na chudou směs nejelo). Ale dneska není co seřizovat, dneska to auto prostě projít musí, protože jinak je na vyhození. Takze úplatky, úplatky, úplatky..

+8/0
8.5.2018 10:29

V91i41k61t10o15r 66Š80e92d30i72v11ý 8206561320886

Š 120 musí - ale hodnotí se podle tehdejších mezí

+1/0
8.5.2018 10:30

T43o56m34á37š 75K46u92c88h29a45ř 3867861688231

Samozřejmě, ale když jezdí tak málo jako motorky, je tu stejný argument je emisí zprostit.

+2/0
8.5.2018 10:35

V48i66k29t18o13r 81Š68e69d38i33v16ý 8276141700726

Rozdíl je v tom, že Š105 umí každá stanice změřit, když ale přijdete s H-D, neví kudy na to. Takže jde o ůlevu stanicím emisní kontroly.

+1/0
8.5.2018 11:27

J28a27r61o57s23l63a55v 30D85o25š12e98k 7529418644274

Nechápu proč taková úleva? Navíc bych rozhodně zavedl poviný test hlučnosti, cokoliv nad určitý limit bych zakázal. Tím by odpadla tak polovina těch nesmyslně uřvanejch strojů.

+11/−2
8.5.2018 10:24

Najdete na iDNES.cz