Diskuse k článku

VIDEO: RegioJet představil nové lokomotivy, mají vozit osmnáctivozové vlaky

Soukromý železniční dopravce RegioJet ve středu veřejnosti představil nejnovější přírůstek do flotily. Dvě lokomotivy Traxx od kanadského výrobce Bombardier společnost nasadila do provozu na trasách z Prahy do Ostravy a do Jablůnkovského Návsí. Lokomotivy stavěné na rychlost do 160 kilometrů chce používat na mezistátních linkách na Slovensko a do Rakouska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a82k50u44b 26Č10u97b90a 9620836177

Jablůnkovského Návsí? Zaprvé je to Jablunkov a za druhé Návsí je už x let osamostatněno od Jablunkova, který žádnou železniční stanici nemá...

Dneska novináře může dělat kdejaký polonegramot.

+2/0
27.6.2018 18:15

J20a90n 47D91o47b89r77o33v38s10k80ý 9989441259946

Rv

0/0
20.5.2018 8:13

P56e47t22r 97F95i35a55l25a 3874805191286

S RJ jezdím pravidelně, ale na našem nástupišti je problém i 12 vozů, 18 si opravdu představit neumím.

0/0
17.5.2018 9:39

J39a91n 25C97e35p38e10k 1754166750

No co, tak budete z posledních vagonů vyskakovat do polí. :-D

+1/0
17.5.2018 14:19

P77e79t88r 75S86k36u63h16r11a51v10y 3113142507521

Bombadier vyrabi v Kanade letadla, v Evrope je v podstate uplne samostatna firma Bombadier co vyrabi vlaky. Velke centrum je kousek od Berlina, kde byly i tyto lokomotivy patrne vyrobeny.

0/0
17.5.2018 9:29

L49u84k20á83š 45K31r14a66u80s 4598931467830

V někdejší východoněmecké lokomotivce v Henningsdorfu u Berlína Bombardier vyrábí elektrické jednotky. Lokomotivy se staví jinde

0/0
18.5.2018 6:01

K82r73y15š24t29o50f 70L44a28n17í58k 1679880345745

to se bude hodit. napr. minuly tyden odesla lokomotiva a cekalo se v ceskem brode 2 hodiny na dalsi soupravu. nastesti mely kazda jen 6 vozu, tak to utahla.

+3/0
17.5.2018 8:19

J17o76s38e89f 20H56o81n88e25š 7641312400553

Dlouhé vlaky je cesta k odstanění ztrátovosti žel.dopravy.Je spousta krátkých vlaků a mělo by se zvážit jejich zrušení neboť způsobují zahuštění na kolejích

+3/−2
17.5.2018 8:02

V74l32a94d37i41s26l31a28v 76Ž94i85d84e10k 3818150650

Problém s ekonomikou mají hlavně vedlejší a regionální tratě. Tam nehrozí přehuštění, ba naopak.

0/0
17.5.2018 12:10

J13a34n 76V42a78l91o72u81c64h 6552727358900

Ano, ale jen do jisté míry. Když pojede místo 3 vagonů po hodině 12 vozový vlak po 4 hodinách, cestující ubudou.

0/0
17.5.2018 14:31

R25o97m63a28n 40J87e52s84c63h40k57e 9178525877985

Za prvé je musíte zaplnit, za druhé musíte mít také tak dlouhé nástupiště.

Dříve měl soukromník celou trať i s vozidly. Dneska nám "Zlutý mor" zabírá

přeplněnou trať 260, kde jsou nedostatečná nádraží bez ostrovních nástupišť.

Pokud má zpoždění, tak to odnáší i další cestující. Všichni se tam bohužel nevlezou.

0/−1
17.5.2018 19:22

M43i14r35e55k 10Z83á59v61o95d62n23ý 7952407310558

To jsem zvědav, u které nástupiště asi tak zastaví. Nebo budou lidé přebíhat půl vlaku, aby mohli vystoupit. To jsou zase bláboly mluvčího :/

+7/0
17.5.2018 7:57

J75a69n 58C91e85p78e86k 1314816500

Zastaví kdekoliv, ale vyskakovat budou muset lidé mezi koleje nebo do pole.

0/0
17.5.2018 14:20

M26a22t27ú70š 46B83e70n49a84k 9818304512473

Na Slovensku to je zakázané a je určená max. dĺžka vlaku a tá je medzi Žilinou a Košicami buď 13, alebo 15 vozňov, takže môžu snívať dalej. Aj keď zase RJ prechádzajú bežne porušovania predpisov...

0/0
19.5.2018 12:57

R79i90c40h48a11r31d 76T73l56u54š41t84í80k 3472922951232

Technická poznámka: Jablunkovský, nikoliv Jablůnkovský, městečko Jablunkov leží vedle Návsí, Jablůnka na Vsetínsku. Samotný Jablunkov nádraží nemá, nejbližší stanice jsou v Návsí a potom v Bocanovicích. Přičemž obojí jsou samostatné obce.

+7/0
17.5.2018 4:37

J64a26n 13P73e58t66e46r44a 2351265392344

:-) to jsou problémy , jedna díra jako druhá :-)

0/−1
17.5.2018 10:00

R90o46m72a54n 28P20o22l93á47č47e30k 5606739525

Siemens je hezčí :-).

Ale vážně. Jenom otázka pro znalejší... Nebude to pak stejně líné jako peršing pokud tomu zapřáhnout 18 vozů?

+7/−1
16.5.2018 22:32

J64i72ř39í 61B13r33e55z87o67l65u34b43s15k41ý 7737119660952

Tak ten výkon a tažná síla je někde jinde, takže to bude určitě lepší.

+1/−1
16.5.2018 22:37

R59o44m32a63n 93P21o35l28á82č82e29k 5266779825

To sice ano cca 40kW na vůz je to lepší, ale i tak Fyzika je neuprosná...

0/−1
16.5.2018 22:41

J23i84ř23í 81B70r95e64z35o10l44u57b14s88k92ý 7757169610732

40 kW na vůz? Traxx má 5,6 MW oproti 3,5 MW u 162. To je 2,1 M rozdíl, na 18 vozů je to 116 kW na vůz navíc. O 50 kN větší tažná síla a je modernější, takže bych čekal lepší řízení TM, jestli to má něco jako řízený skluz, nevím, někde jsem o tom četl, ale nepamatuju si to. A nepochybně bud líp brzdit než 162

+1/−3
16.5.2018 22:46
Foto

J46o62s63e23f 18J41o19ž44k49a 76S14ý72k14o48r48a 3553608910560

Maximální přípustné zrychlení / zpomalení, ale asi bude dané, ne? Cestující veřejnosti by se asi moc nelíbilo, kdyby s ní zacházeli nešetrně ;-)

+1/0
16.5.2018 22:50

J59i29ř94í 98B94r18e32z28o46l17u46b35s16k76ý 7667529410292

Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by zrychlení bylo problém.

Ono taky není, třeba taková 162/3 umí neskutečně vypálit od perónu, když táhne tří vozový osobák.

Problém "velkých" vlaků není jenom s tím pohnout (i peršan rozhýbe 1500 tun uhlí), aby to nešlo do skluzu, ale taky udržet rozumné zrychlení ve vyšších rychlostech, tam to bez výkonu nejde, a stejně tak udržet rychlost s těžkým vlakem třeba ve stoupání.

+4/−1
16.5.2018 23:00
Foto

J58o70s15e49f 61J60o25ž58k94a 71S52ý64k49o46r25a 3243158240270

Myslím, že si rozumíme.

Já se na to koukám z toho pohledu, že 386 s 18 na tom bude stejně jako 162 s deseti. A rozhodně bude lepší než 162 se dvanácti.

0/0
17.5.2018 0:05

R67o64m28a10n 19P90o97l42á39č78e65k 5376819955

Jenže 162 umí max 13 vozů ;-).

Přepočet je cca 270 kW na vůz u 162 (13 tažených) a 310 kW (18 tažených).

+3/0
16.5.2018 22:52

J24i40ř43í 85B54r78e43z48o79l58u36b55s92k51ý 7967879890612

Jo takhle, tak to jo.

Otázkou je, jestli jim těch 18 vozů vůbec pustí na trať.

+5/0
16.5.2018 23:01
Foto

J60o38s24e61f 93J52o14ž39k70a 62S82ý29k25o15r24a 3823528320840

Kdysi byla přípustná délka omezena na 100 náprav, nebo 700 metrů. A stejně byly povolovány výjimky - dvojité wapy měly 715 bez mašiny. Těch cca 500 nebude problém na trať pustit. Spíš půjde o to, kde mají tak dlouhé perony. Tam, kde budou chtít zastavovat to problém nebude, ale když budou muset zastavit jinde, nebo se fíra netrefí (bo selže AVV), tak to bude "legrace".

+3/0
17.5.2018 0:10

P80e29t69r 47C33h25v47a51s81t44e14k 6899412893758

Tak těch 18 vozů bude pouze na nočních spojích, takže to takový problém asi nebude. Celkově by jich Jančura měl mít 28 strojů. 8 ve vlastnictví a pak chce ještě dalších 20 na opci. V každém případě je zajímavý stroj a důležité je, aby dobře a spolehlivě jezdil, krása v tomto případě je vedlejší. :-)

+1/0
17.5.2018 9:20

J75i30ř67í 10S77t48e42h49l48í72k 9847965383211

Když jedeš s Vectronem a slabě prší,tak je jeho výkon na dvě věci.V tom případě je lepší laminátka(230),Tam si pomohu přídavnou a jedu.Elektronika moderních lokomotiv odbuzuje a zpomaluje.;-D

+1/0
17.5.2018 7:06

M49i77r67o53s65l15a80v 41S68v75o38b77o14d62a 2573354579

Ať začnou jezdit i jinde než jen Praha Ostrava je tady více tratí co potřebuji konkurenci ale tam se jim moc nechce. Jen kecaji co dělají pro lidi a redaktoři o tom piši stále dokola kolik jim za tu reklamu plati?

+6/−8
16.5.2018 22:06

M91a86r35t39i48n 61H84a32n16z41a85l 8298979609405

A Vídeň s Bratislavou jsou na lince do Ostravy?

+4/0
16.5.2018 22:12

R50o22m70a94n 36S31t87o34n69e93k 1889973339491

si stěžujte svoje hejtmanovi a ministru dopravy R^

+1/0
16.5.2018 22:16

M70i38r85e90k 46K36o14u51b85a 6190383166

Open-access plati na vsech tratich v CR - v zasade kdokoliv, kdo ma licenci, muze prijit a jezdit.

Problem je, ze jen nekolik trati je dostatecne konkruenceschpnych, aby se na nich vyplatila komercni doprava.

+5/−1
16.5.2018 22:21
Foto

J67o43s97e48f 54J48o77ž76k47a 62S49ý85k40o31r69a 3983108690540

Pokud by součástí tendru na rychlíky do Ostravy a pod., byla i doprava z přípojných stanic, pak by se asi nikdo nehlásil.

Vyzobat rozinky, to černej a žlutej umí, ale další obslužnost je asi nezajímá.

A není se ani co divit. Jeden pár ráno a druhý pár odpoledne, to asi nikoho neuživí.

+10/−1
16.5.2018 22:28

M71a86r97t66i70n 57V42i16n23t13r 8460707843847

Všichni vyzobávají rozinky. Buď je spoj dotovaný, nebo si na sebe musí vydělat sám. Pokud soukromý dopravce nedosáhne na dotovaný spoj (MD a kraje s ním neuzavřou smlouvu), pak mu nezbývá, než zobat rozinky.

+1/0
17.5.2018 9:39

M96a25r29t89i71n 54V43i59n54t71r 8330747453157

Rozinkou je buď tržní situace (Praha-Ostrava), nebo veřejná zakázka. Ty druhé rozinky zatím na většině tratí nejsou otevřeně soutěženy.

Tím neříkám, že by měly nebo neměly být soutěženy. Říkám jen, že RJ jiné než "tržní rozinky" nemá k dispozici.

+1/0
17.5.2018 10:10

M16i15r44e51k 84K49o83u43b80a 6440413776

Regioje se už několika soutěží účastnit mohl a nezúčastnil se.

0/0
17.5.2018 20:00

J96a15n 70P62e43t26e78r11a 2541335542784

Dobrej komunistickej názor :-)

Tak vyzobavej ty nejatraktivni a jezdí i bez dotací když ses tak chytrej.

Nebýt té konkurence , lístek do Vídně je furt za 1100 Kč a do Ostravy jezdí kozenkove vlaky ..:-P

+3/0
17.5.2018 10:03

P20a96v98e38l 37K53r93á47l 5810959114178

S koženkovými vlaky je to nesmysl. Mohutná obměna vozového parku začala dávno předtím, než Jančura na koleje vůbec pomyslel. Ale v tom množství u ČD chvíli trvalo, než změna začala být vidět.

0/0
17.5.2018 13:23

R97o11m28a10n 44J23e80s48c55h40k76e 9468535827195

Kapacita tratí a nádraží je nedostatečná. Dříve soukromník měl koleje i vozidla komplet. Dneska pustí kde koho a pak čekáte až projede pomalý diesel a zdržuje osobní dopravu.

0/0
17.5.2018 19:29

J88a58n 66K13o60m80r89s72k73a 8512832158532

Jančura nejezdí pro lidi. To je naivní představa. Každý firma se snaží vydělat. RJ není dobročinný podnik. Jančura si pouze vybral nejlepší trať a zapojil do toho svůj obchodní "talent", který spočívá v podstřelení stávajících cen za přepravu a myslel si naiva, že dampingovými cenami přemůže ČD. Prostě vyzobává třešničky.

Jančura je v tomto smyslu blb. Ale český stát, úředníci, jsou absolutně nekompetentní, protože místo toho aby tato trať Praha - Ostrava vydělávala peníze a ze zisku se platili ztrátové úseky tak si zde rádoby hrajou na podnikatele.

Dráha je služba a vypravování 8000 vlaků denně u ČD stojí nějakou kačku. Toto nejde provozovat predátorským stylem, ale lidi očekávají možnost služby v kteroukoliv hodinu. Jenom c ČR je cestování vlakem velmi levnou záležitostí. Všude jinde je vlak, respektive tarif za 1km vyšší.

Tak teď budeme mít delší vlaky od RJ a tzn. že budou koleje více vytížené. Pro ostatní to znamená, více kamiónů na silnici, protože nákladní vlaky musí dát ze zákona přednost osobní dopravě.

+10/−4
16.5.2018 22:46

F90r46a40n24t19i69š55e44k 24F60l10i20n19t72a 1404640669323

Co je špatného na tom, že chce RJ na provozování svých vlaků vydělat? Stejné je to u každého podnikatele, který provozuje svou podnikatelskou činnost na vlastní riziko. Píšete, že ČD vypravují 8.000 vlaků denně a že to stojí nějakou kačku. To je pravda, ale už se nezmiňujete o skutečnosti, že drtivou většinu těchto vlaků provozují ČD absolutně bez podnikatelského rizika, protože se jedná o vlaky ve veřejné zakázce, kde dostávají zaplaceno za ujetý kilometr bez ohledu na počet přepravených osob. Myslíte si, že by RJ nebo LE nechtěli takto "podnikat"? Vždyť to je podnikateův sen, mít zaručený zisk. Jsou to ale kraje a stát, kdo veřejné zakázky stále zadává ČD.

Píšete, že by trať Praha - Ostrava moha ČD vydělávat na ztrátové úseky. Ae stát na této trati ušetřil, protože zde již žádný dopravce nejezdí v dálkové dopravě ve veřejné zakázce. Na druhou stranu stát více vyplácí dopravcům na kompenzacích za zákonem nařízené slevy. To ale není proto, že na této trati "ujídají" RJ a LE. To je proto, že se díky konkurenci zvýšila kvalita cestování a s tím se výrazně zvýšil i počet přepravených osob.

Nevím, proč by mělo prodloužení vlaku přinést větší vytížení tratí a zmenšit kapacitu pro nákadní vlaky. Prodloužením již provozovaného vlaku a použitím výkonnější lokomotivy se jízdní doby nijak výrazně neprodlouží oproti současnému stavu.

+6/−1
17.5.2018 5:27

J90a82n 69P84e57t33e39r97a 2551265212544

Přesně tak CD nedělá žádnou charitu ale jezdí dotované spoje na těchto pralesnich linkách

+2/−1
17.5.2018 10:04

P35e92t39r 75P94e63t92r 6463312448233

"zaručený" zisk.

Jenže ten zisk musí být přiměřený. Proto není dotovaná doprava bůhví jaká láce ale zbohatnete spíš na té komerční. náklady + přiměřený zisk se musí rovnat příjmům z jízdenek + platba od státu. To opravdu není tak, že by si dráhy nastavily zisk 100% a stát jim to doplatil.

Ostatně Jančura se třeba ucházel o trať přes Krnov do Olomouce ale byl dražší než jakou cenu nabídly ČD takže to prohrál. Udělal jim konkurenci a dráhy tam nasadily novější vagony a snížily cenu. Pořád je to ovšem tak, že dokázaly být levnější jak on. Jenže tímhle konkrétně se nikde nechlubí.

Trať Praha-Ostrava ve výsledku vyjde dráž díky kompenzacím ale nemáte pravdu v tom, že by to bylo kvůli vzrůstu počtu cestujících. Ty nynější "dotace" na tuto trať jsou 10x vyšší než předtím dotace ČD a o tolik počet cestujících rozhodně nevyskočil. Ty kompenzace prostě platily dráhy ze svého a měly je započítané v rozpočtu na tu trať. Teď se na druhou stranu doplácí 10x více ale zase jsou levnější jízdenky. V konečných číslech to stojí stejně akorát dřív jste to platil vy a dneska to platí stát (což vlastně taky platíte vy akorát z daní)

0/0
17.5.2018 15:35

R62o54m43a15n 12J50e71s27c42h19k83e 9618235697315

Dneska nám zavazí na přetížené trati 260. Pokud mám kvůli tomu zpoždění, tak ho tam nechci. Není to jeho vina. Nádraží jsou nedostatečná, chybí ostrovní nástupiště, chybí výhybky například v Brně Židenicích. SŽDC hlavně vybírá peníze a málo investuje.

0/0
17.5.2018 19:27

J60i81ř90í 78S71t98e27h13l15í74k 9277795953441

Jenom mne zajímá,kde má kromě prahx perony na 18.vozů?;-DBude se nastupovat nadvakrát?

+27/−2
16.5.2018 22:01

M10a73r84t69i48n 55V31e12s88e33l94ý 1150548937226

Nedávno jsem vystupoval v Zábřehu z posledního vozu asi devítivozové soupravy. Fíra zastavil dost brzo, takže to bylo do kolejí. Chlápek, co vystupoval přede mnou, to vzdal a přešel si celým vozem dopředu. ;-)

+7/0
16.5.2018 22:36
Foto

L26u18k76á61š 34N42o41v63o40t64n51ý 6636367398108

Škoda, že ty vagóny nejsou... Co já vím... Třeba průchozí. To by pak mohl třeba i člověk přejít do vozu který je na nástupišti.

0/−5
17.5.2018 0:06

P37e32t90r 30M96a19r20š75o53u30n 5745398786116

Jasně to je super řešení,když vám vlak zastavi, vy zjistíte teprve v ten moment že není nástupiště, tak se vydáte vlakem k dalším dveřím. Možná vás zachrání křičet na celý vagon, neodjizdet, já chci vystoupit. Jak pohodlne a moderní pojetí dopravy :P

+6/0
17.5.2018 0:35

P54e75t92r 71F19i92a58l19a 9123436203663

S tím si Jančura nedělá starosti, jeho průvodčí naženou lidi do předních vagonů, a ti musí projít vlakem, to dělají běžně už nyní.Rv

+6/0
17.5.2018 3:09

O41t31t38o 83P13o67s75p58í33š66i81l 4634725247178

Tak to holt pro lidi zastaví jenom v té Praze, no.:-)

0/0
17.5.2018 9:32



Najdete na iDNES.cz