Diskuse k článku

Za 25 minut z centra Prahy na letiště. Projekt stavby železnice se rozbíhá

Práce na nejkomplikovanější části železničního spojení z centra Prahy na letiště v Ruzyni mohou pokračovat. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zastavil prošetřování stížnosti společnosti Pro Cedop na projekční práce železničního úseku mezi Veleslavínem a­ Výstavištěm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e44t23r 85Š89t61í15c73h33a 8648893369

Hmm, blíží se komunální volby

0/0
25.5.2018 9:25

V29á62c55l40a30v 45F10e84r40e64š 9460822939480

Z Veleslavina na Vystaviste? Proc?

0/0
17.5.2018 19:21

R70a28d54e18k 78J71a34n65a22t56a 9715656164382

Tento úsek modernizace tratě je nejsložitější a nejvíce se o něj vedou spory.

0/0
17.5.2018 20:02
Foto

D62a51n95i60e32l 88H63l92o34u70š95e48k 7133642106189

V době začátku stavby dráhy si vezmu hypotéku na dům, a možná ji splatím dříve, než se dráha dostaví. To je tristní.

+1/0
17.5.2018 12:31

R61a28d46e29k 43J59a65n53a91t65a 9695176164822

Staví se u nás celkem rychle. Dlouho akorát trvá, než se začne.

+1/0
17.5.2018 14:02

J73a23n 17V47á42c43l14a24v93í40k 3552466561589

Na jednu stranu to zadání zní dost diskriminační, na druhou aspoň že se to pohnulo.

0/0
17.5.2018 11:35

S68t75a17n33i57s59l37a35v 46S72r77b95a 4965144938624

a co na to taxikářská mafie? sejde se s babišem, který vlak na letiště típne stejně jako típnul uber?

0/0
17.5.2018 11:32

J80a57n 19J59e56m88e11l69k30a 1955930

Já si myslím, že to nakonec dopadne opravou stávající tratě, jako u Praha - Beroun, Choceň Ústí a podobně a bude klid. Elektrifikace, ETCS. 33 mld je hodně. Do 2025+ si nemyslím, že to vydrží. Navíc bez traťového radiového spojení na vlak (podle mapy sždc - TRS není, Vos asi taky ne, tím ani generální stop) . Ani základní zabezpečovače LS - opakovač návěstidel a podobně. Opět minuli zcela nepochopotelně OPD2 2015-2020. A jestli pak nebudou EU peníze, už vidím jak vytáhnou 33 mld. Hlavně, že se primárně debatuje, navrhuje vrt na 350 a zapisují tratě do katastru už asi 10 let.

0/0
17.5.2018 11:04

D67a87v90i82d 85K11n95a77p84e41k 8217564776575

A proč bude ten vlak začínat na Masarykově nádraží, když většina vlaků do Prahy jezdí na hlavní nádraží? Aby ten přestup nebyl moc jednoduchý? Z hl.n. se na Masarykovo dostanu buď pěšky, nebo pěšky přes park a pak tramvají, nebo metrem s jedním přestupem na Florenci. Každopádně to zabere min. 15 až 20 minut navíc. Na hl.n. by ten přestp byl hotov za 5 minut - z perónu na perón.

0/0
17.5.2018 10:46

P36e50t38r 50N45o39v19o60t22n81y 1451850981

No jo, ale kudy by tam ten vlak od Kladna měl dojet? :-)

+1/0
17.5.2018 10:54

D68a66v16i85d 37K62n91a48p43e63k 8857754986295

Buď přes Libeň a Holešovice, nebo přes Smíchov a Simmering, nebo by se musela udělat spojka mezi hlavním nádražím a tratí z Masaryčky.

0/0
17.5.2018 10:59

P28e61t50r 33N78o60v32o16t59n60y 1331890851

Přes Libeň s obratem soupravy a přes simmering přímo, ale za hrozný čas. Spojka udělat nejde, protože hlavák je o dobrých 15 m výš než masaryčka.

0/0
17.5.2018 11:07

P42e54t16r 54N95o86v42o39t70n98y 1131570641

semmering. Spojka by šla udělat přes stromovku a výstaviště do holešovic(a dále po novém spojení na hlavák) :-) ale to by se asi P6 a P7 už opravdu nelíbilo :-)

0/0
17.5.2018 11:10

M39a23r72t63i61n 50R25u21z56i20c87k12a 1832628916197

Nemuselo by to jit pres Stromovku, ale pres Holesovice priblizne asi takto: https://en.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4407781&y=50.1077434&z=16&rm=9hCauxYB1hW9S3YNTDX8TbXgXaTGVW8ggO6SGZnS1-V8Ng6pT9Wb8nVFT8SNYn81gN1VWVg8qTnTb

0/0
31.5.2018 19:39

M16a81r94t51i30n 46R41u87z66i98c43k69a 1572298576917

Nebo vest tunel nejen ke stromovce, ale az klidne na Hlavak... s novym spojenim 2... Ale pro Prestup mezi Masarykovym a Wilsonovym se planuje travelator...

0/0
31.5.2018 19:43

R68a49d46e59k 51J96a19n18a78t38a 9325666144692

Protože, dokud nebude postaveno "Nové spojení II", trať 120 od Kladna vede na Masaryčku.

Na Hlavák lze jet například po Semmeringu, ovšem to by se i tak týkalo pouze menšiny spojů - zdvojkolejnit Semmering by bylo ještě těžší, než trať 120.

+1/0
17.5.2018 11:01

T42o93m32á32š 88D13o61m37i27n96i35k 7155645284805

A

0/−1
17.5.2018 10:44

P67e91t97r 27N28e61c47h13a49n21i96c73k26ý 7223966788370

Takové polovičaté řešení. Vlak na letiště je pro místní spíš příjemný doplněk, ale ve výsledku je celkem fuk jestli jedu 30 minut autobusem nebo vlakem. Vlak má být výhodou pro tranzitující cestující. Abych sednul v Ostravě do Pendolina a vystoupil až na letišti. Tak jako ICE a Frankfurt nebo Zurich

0/0
17.5.2018 10:43

R27a34d14e20k 47J68a25n95a64t50a 9525216544862

Tato je hlavně kvůli spojení Praha-Kladno (těch lidí je víc, než cestujících na letiště, protože jezdí denně, nebo skoro denně). Jen novináři přiliš akcentují spojeni na letiště a matou tak veřejnost.

0/0
17.5.2018 10:47

P78e38t50r 85N39e15c47h51a32n39i53c21k35ý 7243866488390

Ale jo, Kladno potřebuje spojení jako sůl. Tak by ještě mohli vymyslet přímé spojení z hlavních koridorů až na letiště

0/0
17.5.2018 10:50

J47a68n 17R80a59k 9177433974765

Hmmm ... všimnětě si, že nikdo neříká jak často budou vlaky z letiště jezdit. Teď jezdí autobus přibližně každých 10 minut. Pochybuji, že vlaky budou jezdit v 10 minutových intervalech. Mimo jiné, bude cesta z letiště stále za 32 korun? Nebo po utracení 30 miliard budeme mít Heathrow Express za 600 korun jako v Londýně?

+1/0
17.5.2018 10:39

A12l61e76s 19Z35v58o62l41a67n33e39k 2813917417854

Vizualizace i design jsou fakt odporny, tohle patri nekam dva roky po revoluci a ne do roku 2020.

+1/0
17.5.2018 10:36

P93a93v60e98l 21Š53ť38a56s34t12n82ý 6134728364718

Jak je to s cenou tunelu? Co z toho stojí nejvíc, že pak dohromady metr zpevněné díry stojí milion?

0/0
17.5.2018 10:20

J94a51n 19V37o52j69t41í96š80e90k 6782661905566

Nejvíc stojí vykopat/vyrazit tu díru.

0/0
17.5.2018 13:01

P66e47t16r 82Z22a85c98h17r31d53l47a 2556361738368

Jsem rád, že od Průhonic to lze stihnout autem za 27 minut :)

+1/0
17.5.2018 10:13

R31a84d35e68k 72J80a29n54a48t70a 9535966234682

Je rozdíl mezi "lze stihnout autem" a pravidelným jízdním řádem, který má v sobě rezervy pro krácení zpoždění a navíc několik zastávek po cestě.

+2/0
17.5.2018 10:17

P30e54t61r 80Z88a86c95h98r90d86l36a 2646731968718

A tak mi už nezáviďte ;-)

+1/−1
17.5.2018 10:18

R81a25d95e15k 74J94a64n19a92t19a 9375226974452

Vaše řešení má nulový význam pro městskou dopravu. To že to někdo při zrovna prázdných ulicích takto stihne, neznamená, že tak lze spolehlivě přepravovat desítky tisíc lidí denně.

+5/0
17.5.2018 10:21

P38e25t72r 39Z86a75c91h66r65d49l77a 2366401978988

Myslím, že jsem nepsal o městské dopravě, ale o tom, že to stihnu od Průhonic v podobném čase, z čehož by mohl plynout závěr, že je mi celá pražská MHD víte u čeho :-)

0/−2
17.5.2018 10:23

P14e98t83r 57P71e32t74r 6483312278143

ve špičce? :) tak to by mě opravdu zajímalo jak to chcete stihnout, když teď se jenom před letištěm v některé dny 15 minut čeká v koloně :)

0/0
17.5.2018 10:30

P20e60t52r 53Z76a87c59h70r75d24l96a 2776961158148

pak jsem měl asi vždy štěstí. na druhou stranu se podívejte jak dlouho to trvá na letiště z různých míst v Praze, když pojedete MHD. To je prostě tragédie i kdybych jel autem podle vašeho zdržení.

0/−1
17.5.2018 10:38

P26e75t27r 77F44i96a65l15a 3934355781496

Optimisto

0/0
17.5.2018 10:11

M74a70r89e92k 54J34a76n 2243482234872

Zase je tam snad se bude. To je k ničemu. Musí tam být stavba začne a bude dokončena. Pak to bude zajímavé.

0/0
17.5.2018 10:03

J60i27ř65í 64B82r11e36z12o77l52u55b56s56k69ý 7867309480142

Dalo by se říct konečně, ale je tam jeden problém, o kterém se kulantně nemluví, protože je těžko řešitelný.

Masaryčka je celkem fajn a je v centru, ale opravdový středobod je hlavní nádraží a to by mělo být připojené přímo, ja vím, že to nejde dost dobře udělat. Ale tvrdit, že se dá přestoupit je takové alibistické. Už vidím ty hromady turistů z kuframa, jak peřstupují z vlaku na jedno metro, potom na druhé, valí se těma tunelama na Florenci, nebo se štosují do tramvaje aby se posunuli k hlaváku.

+2/−1
17.5.2018 10:03

M66a26r73e37k 23J88a79n 2813682714102

To vyřeší kulatním způsobem .Vlak pojede do Libně a pak zacouvá na hl. nádraží.;-)

0/0
17.5.2018 10:05

J81i65ř90í 37B24r98e22z78o23l63u77b90s56k36ý 7927289230292

To je sice možnost, ale zase, než to fíra vypne, přeběhne, nakopne a vyjede, tak jsou to další minuty. Nicméně jo, je to asi nejlepší řešení.

0/0
17.5.2018 10:07

M15a34r85e71k 56J32a49n 2593472384842

Tam budou dva jako je to v metru.;-)Spíš někdy okolo roku 2050 pokud se to realizuje/ to už mi nebude vůbec vadit/ tam zapomenou dát eskalátory. Když si to člověk opravdu uvědomí tak je to neuvěřitelná ostuda všech radních na magistrátu od roku 1996 že s tím nic neudělali mimo maštění si svých kapes.

+2/0
17.5.2018 10:13

R81a23d39e35k 29J22a61n27a41t57a 9565176164842

Řešitelné to samozřejmě je. Najděte si "Nové spojení 2". Podzemní stanice hned vedle Hlaváku a tunely pod centrem, tak jak to je ve velkých městech v Německu, Rakousu, Belgii či Francii. Je to i v územním plánu.

Problém jsou samozřejmě peníze v kombinaci s neschopností politiků, kteří zamrzli v 70.letech, kdy se považovala automobilová dorpava za řešení všeho.

+3/0
17.5.2018 10:12

R36a75d68e46k 43J94a75n60a76t44a 9845386344432

Trať 120 má přestup na metro A, C i tramvaje už po cestě.

Na Masaryčku (kde je metro B a tramvaje) pojede jen ten, komu se to hodí.

0/0
17.5.2018 10:14

J51i77ř76í 70B37r96e10z33o52l71u44b74s74k85ý 7647719960282

Jenomže o to mi jde, tam je ten přestup. Chybí ta přímost uzel - uzel.

0/0
17.5.2018 10:16

R11a45d80e62k 12J25a52n62a34t14a 9785536954932

Ten bude s Novým spojením 2.

Kromě toho lze (v závislosti na variantě zaústění tratí do stanice letiště) vést občas i nějaký vlak z Hlaváku přes Smíchov a Semmering.

+1/0
17.5.2018 10:19

J77i19ř49í 64B86r29e20z15o60l82u13b34s71k68ý 7187209870782

Tak to jo, jenomže dokud je to jenom na papíře, tak to moc nepomůže...

0/0
17.5.2018 10:24

P26e83t92r 53P79e48t61r 6333182138913

Semmering má tak malou cestovní rychlost, že už je rychlejší si objednat tu šlapací rikšu

+1/0
17.5.2018 10:31

R31a79d55e77k 65J64a34n30a77t52a 9865226494612

Jde hlavně o spojení s dálkovou dopravou, pak by se jednalo o prodloužení vybraných dálkových spojů od Brna či Ostravy. Pak delší jízdní doba nehraje tolik roli, důležité je, že odpadne přestup. Ostatně už dneska Jančura pokračuje z Hlaváku na Smíchov, byť bez cestujících.

Podmínkou je samozřejmě elektrifikace Semmeringu.

0/0
17.5.2018 10:38

P77e38t39r 56N43o51v46o34t61n68y 1131500971

"Ostatně už dneska Jančura pokračuje z Hlaváku na Smíchov," Tam má furt svoje doupě, ne?

0/0
17.5.2018 10:58

R70a87d40e78k 26J27a83n80a37t35a 9675176434872

Jistě. Píšu to proto, že často diskutovaná omezená kapacita trati Hlavák-Smíchov by nebyl problém - když tam může jet soupravový dálkový vlak bez lidí, mohl by místo něj et i vlak s lidma směr letiště. Prostě by Jančura točil soupravu na letišti.

0/0
17.5.2018 11:08

J41a44n 91V14a44l41o74u51c19h 6142897658650

No pokud bychom brali, že 95% stejně musí přestoupit (těžko má hotel přímo u Masaryčky), pak by bylo možno poslat vlak z letiště do Libně, kdy by se na jednom perónu přestoupilo do tam zastavujících dálkových vlaků (případně někde po cestě vystoupí a počkají na vlak od Kladna jedoucí na Masnu. Nějaké 3 minuty se na zastavení najdou; vlakovou tangentu Veleslavín - Libeň by mnozí taky ocenili). Když už tedy NS2 hned tak nebude (i když - vlak na letiště je taky x-tá studie a y-tý slib).

0/0
18.5.2018 14:00

J66a68n 20J52e36m67e92l46k89a 1985350

Tak ještě pozemky a rezervy okolo Masarykova se převedly k zastavění.. Takže propojení nevím.. Původně smlouva tuším z 2005, výhodná..

0/0
17.5.2018 12:20

J68a37n 68K34o52s 6698313233557

To uz melo stat davno. 30miliard prosustruje Topka za nic...

0/0
17.5.2018 9:56
Foto

I20v11o 42P57e34t70e74r55k60a 4836505227599

www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

+2/0
17.5.2018 9:49



Najdete na iDNES.cz