Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Slevy a otevírání trhu zahltí české koleje, obávají se nákladní dopravci

Na českých kolejích houstne doprava. Zvyšující se počty osobních vlaků – zejména v příměstských aglomeracích – sledují s obavami už delší dobu nákladní dopravci, jimž to přináší stále větší potíže. Dostat mezi spoje vezoucí pasažéry i soupravy přepravující stroje či materiál je čím dál těžší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Název žesnad je velmi příhodný pro kolejovou dopravu. Že snad dojedou

0 1
možnosti
MC

Proč ty grafy začínají v roce 2008? To už byla krize a vše šlo už dolů. Jak to vypadá ve srovnání s léty utahování opasků a jak s léty budování socialismu? Možná, že se pak zjistí, že naše koleje zejí prázdnotou a bují jen administrativa. A obavy sdružení českých koloťuků je jen obyčejný lobbismus.

0 1
možnosti
AP

Úředníci v olomouckém kraji vymysleli tzv. zóny pro autobusy. Tak na 6.5 km trase do zaměstnání mám 3 zóny, lístek za 26 kč tam, 26 kč zpět. Autobusy jezdí úplně prázné. Čím myslíte že všechni jezdíme, soudruzi. Ano, správně ,auty. Když vezmu 3 kolegy do zaměstnání a každý mě dá dvacku, tak sakra všechni na tom vyděláme. Akorát z našich daní dotujeme ty prázdné autobusy. Hádejte kdo vládne v olomouckém kraji. ANO , bude líp, že Oklešťku

2 0
možnosti
RJ

Pokud kvůli pár korunám řešíte spolujízdu, tak to jste teda pěkné socky.

Jinak snad nikdo ani nepředpokládá, že by se do práce mělo jezdit na jednotlivé jízdenky. Na to jsou určené jízdnenky časové.

Koukám do ceníku IDSOK a žádnou jízdenku za 26 Kč tam nevidím. 3 zóny stojí 22 nebo 28 Kč (podle toho, které) a odpovídající měsíční jízdneka 630 nebo 790 Kč, což dělá nějakých 16 resp. 20 Kč na jednu jízdu.

2 0
možnosti
AU

Soudruzi se diví vrůstající poptávce . ČR byla vždy krizovatkou Evropy. Mimo 50 let komunismu. Je tristní , že se za 28 let tak málo událo kolem rozvoje a modernizace železniční sítě a dálnic . Hrůza 

1 0
možnosti
VK

Rád budu jezdit autobusem. Bohužel jedou 2 spoje ve stejnou dobu, jeden poloplný a druhý poloprázdný. Nestíhám je. Když jeden dali o 15 min později, po měsíci ho zase posunuli na původní čas. Takže mám na výběr. Buďto hodinu čekat anebo auto. Hádejte, co si vyberu?

2 0
možnosti
RJ

Jezdit těsně vedle sebe je oblíbená praxe komerčních dopravců. Když se nacpete 5 minut před sruhého, tak je šance, že nachytáte kromě svých cestujících nějaké lidi, co chtěli původně jet s ním a přišli dřív.

0 0
možnosti
DD

Tak to je mi kluků z Metransu líto

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
5 1
možnosti
RJ

Jde i o studenty. A ti auty docela jezdí.

0 0
možnosti
SZ

Zajímá mne jestli si už někdo z IDNES pisálků a vládních úředníků všiml, že RegioJet nenápadně a hlavně v tichosti zvýšil ceny jízdného ve vlacích na trase Praha –Břeclav (Břeclav - Praha) a cena je zvýšena i při jízdě na kratších trasách a je jedno v jakou hodinu jedete. Tady je jasný důkaz kdo zaplatí 75% slevu za dopravu na studenty a důchodce. RegioJet ceny zvýšil dopředu, aby nikdo nic nepoznal a neremcal, že po nastavení slevy 75% došlo ke zvýšení ceny jízdného pro poctivě pracující lidi. Jenže jako pravidelný cestující, který platí plnou cenu jsem si toho nemohl nevšimnout. Je rozdíl když cena jízdného Břeclavi – Praha v neděli stála 239 a teď 279 a to je cena za kreditovou jízdenku. Je otázka času kdy zdraží i ČD.

1 0
možnosti
LN

Staňte se pisálkem! Budete z nich nejlepší.

4 0
možnosti

J67a68n 70Ž25o67f95č55i35n

18. 5. 2018 10:00

Ano, neuvěřitelně jsme zaspali v budování infrastruktury jak silniční, tak kolejové dopravy. Tam, kde ostatní investovali před X desítkami let, tak my nyní těžko látáme. Tam, kde ostatní dnes investují, my budeme za 30 let zase jen koukat. Někomu to přijde jako plácání penězi, ale i třeba ty vysokorychlostní železnice, přenosové distribuční soustavy a další oblasti se na západě rozvíjejí. Obdobně investice do obnovitelných zdrojů elektřiny. Taky jsme opět nejchytřejší a všechno umíme hezky kritizovat, ale západ investuje do technologií, výzkumu atd. Prostě točí peníze a my zas jen stojíme. Za několik let se nám opět budou smát.

11 0
možnosti
AM

Tady je problém, že poslední masivní investice do železnice se děly v I. polovině roku 1945. Pak se na více jak 50 let ustalo a dnes se to dohání. Nikterak vysokým tempem a poměrně nekoncepčně. Koridory, které se opravovaly v 90. letech měly mít tři koleje....

7 2
možnosti
MS

Tak nevím, asi žiju na jiné planetě. Když jsem chtěl dětem ukázat vlak, tak jsme u hlavní trati (jeden z mezinárodních koridorů) čekali celou věčnost, než nějaký vlak (asi o třech vagónech) projel. Když jsem já býval kluk, tak těch vlaků jezdilo nesrovnatelně více a vlaky se třemi vagóny člověk nepotkal. Zato to vše fungovalo bez automatiky, počítačů a elektronického zabezpečení.

3 5
možnosti
DP

Mám stejnou zkušenost, přetížené tratě si představuju opravdu jinak. Taky mě dojímá, jak v době počítačů a automatiky DPP tvrdí, že už nejde přidávat spoje v metru ve špičce, kde jsou intervaly asi 1,5 až 2 minuty. Chápu, že to je problém u lidských řidičů, ale počítač by tam měl ty spoje narvat ještě čtyři. On je ale spíš problém v tom, že nemají prachy na další soupravy.

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Zájem o letenky do USA stoupl. Je to pro nás důležitý trh, hlásí Ruzyně

10. května 2024  15:51

Češi měli letos v únoru a březnu vyšší zájem o letenky do měst v Severní Americe než ve stejném...

Nezaměstnanost v Česku klesla na 3,7 procenta, roli hrají sezonní práce

10. května 2024  13:48

Nezaměstnanost v Česku v dubnu klesla na 3,7 procenta z březnových 3,9 procenta. Úřady práce...

Naštvaní zemědělci opět potáhnou na Prahu. Vláda situaci spíš zhoršuje, tvrdí

10. května 2024  13:37

Další kolo protestních zemědělských akcí proběhne ve středu 22. května v Praze. Ve pátek o tom...

Prezident Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce. Bude v představenstvu

10. května 2024  10:50

Prezident antivirové společnosti Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce, zůstane členem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!