Diskuze

Americký startup sestrojí do roku 2022 stovku letadel s hybridním pohonem

Americký výrobce letadel Zunum Aero má ambiciózní plán započít novou éru létání na krátké vzdálenosti. Do roku 2022 chce dodat soukromému charterovému dopravci JetSuite stovku letounů s hybridním motorem primárně poháněným elektrickou baterií. Cílem je omezit emise, hluk, ale i dlouhá čekání na odbavení na letišti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KR

zacina novy vek...vek Vertical Take Off and Landing,

http://goflyprize.com/

0 0
možnosti
MB

Hádejte kde jsou největší náklady při létání. A není to amortizace letadla nebo náklady na personál. Správně, jsou to náklady na palivo.

0 0
možnosti
JK

No a o kolik je snížíte tím hybridem ? Povídejte, přehánějte ! ;-D

0 0
možnosti
LM

Na baterie prý budou letadla létat jen při klesání.;-D

0 1
možnosti
KR

K58a91r14l 91R97i87e59g98e53l

24. 5. 2018 12:30

Zakladni "architektura" sestav hybridnich motoru: All Electric, Parallel Hybrid, Turboelectric (baterie neobsahuje), Series Hybrid

0 0
možnosti
FT

F47i68l90i17p 66T43ř48e35b14a

24. 5. 2018 10:28

Jeden by řek, že tam nahoře bude vidět, jaká je to NEBETYČNÁ blbost. ;)

V letectví se řeší každý kilogram - do té míry, že se natankované palivo počítá individuálně pro každý let podle délky trasy a naložení. A oni chtějí s sebou navíc tahat baterky? Pokrok v oboru elektromobili nepochybně přijde, o tom, jestli už je tady, by se ale myslím dalo s úspěchem pochybovat...

0 2
možnosti
JF

Poslete sve pripominky na info@zunum.aero, treba Vam odpovi a podekuji za to, ze jste jim otevrel oci :)

2 0
možnosti
TM

Mno u elektromobilů - je ten dojezd atd. dán i poměrně slušnou dávkou rekuperace...

U letadla - je ta rekuperace prakticky vyloučena - tam to je nonstop výdej energie (zvýšený na stoupání, při letu nonstop překonávání odporu vzduchu ve vysoké rychlosti) - a při klesání - bude ta rekuperace "přes vrtuli" - dost mizerná (navíc k čemu mi jsou nabité baterky na zemi... potřebuji je za letu.

0 0
možnosti
RV

Rekuperace je způsob, jak zachránit energii, která by se zmařila brzděním. Letadlo za letu běžně nebrzdí a nemá co rekuperovat.

Letadlo potřebuje spoustu výkonu při startu, trochu výkonu v horizontu a sem tam maličko výkonu při celém sestupu, protože při klesání svou potenciální energii přeměňuje na rychlost.

3 0
možnosti
Foto

Nevíte někdo jak byde řešen motor? Nějak si neumím představit proudový motor na elektriku :-/

0 0
možnosti
TM

Na motoru není nic zvláštního - jednoduše elektromotor + vrtule.

Proudový motor - je tak složitý jen proto, že musíš upravovat tlaky vzduchu pro spalování atd.. ač to může leckomu připadat neintuitivní - tak proudový motor je v podstatě taky "vrtulový" - jenom ty vrtule pohání turbína (typ motoru - a contrario pístový motor). Tah z podstatné části tvoří lopatky motory - nikoliv tlak spalin (není to reaktivní motor).

0 0
možnosti
Foto

Nechci do toho mluvit, ale ona už je nějaká novější fyzikální teorie Všehomíra? Mám pocit, že ať počítám, jak počítám tohle by byl zázrak. Ty baterie na to aby to letadlo vzlétlo a bylo schopno udržet 550 km/h by byly tak těžké, že je jedno kde by byly umístěny, jestli v křídlech nebo v trupu. ;-D Ale gratuluji jim k vytažení peněz z dědečků a babiček, kteří si myslí, že se dobrou investicí zabezpečí na stáří a ještě pomohou přírodě.

0 3
možnosti
RV

V článku je jasně použito slovo "hybrid". Čistě na akumulátory by to dneska nefungovalo, to všichni víme.

1 0
možnosti
JK

Divím se, že si jako startup vyberou oblast, kde je elektropohon velice nevýhodný.

0 0
možnosti
KR

K39a64r70l 80R23i64e18g56e85l

24. 5. 2018 10:23

Elektromotor je extremne vyrobne jednoduchy, ma konstantni prubeh krouticiho momentu od 1 ot/min...a elektronicke ovladani - takze odpadaji mechanicky slozite a drahe reduktory, transmise a nakonec I stavitelne vrtule...

1 0
možnosti
PA

Jako zbraň to nemusí být špatné. Bude to dobře hořet. Z toho při nouzovém přistání palivo nevypustíte...

0 0
možnosti
Foto

Odhodí se křídla ;-D

0 0
možnosti