- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zacina novy vek...vek Vertical Take Off and Landing,
Hádejte kde jsou největší náklady při létání. A není to amortizace letadla nebo náklady na personál. Správně, jsou to náklady na palivo.
No a o kolik je snížíte tím hybridem ? Povídejte, přehánějte !
Na baterie prý budou letadla létat jen při klesání.
Zakladni "architektura" sestav hybridnich motoru: All Electric, Parallel Hybrid, Turboelectric (baterie neobsahuje), Series Hybrid
Jeden by řek, že tam nahoře bude vidět, jaká je to NEBETYČNÁ blbost. ;)
V letectví se řeší každý kilogram - do té míry, že se natankované palivo počítá individuálně pro každý let podle délky trasy a naložení. A oni chtějí s sebou navíc tahat baterky? Pokrok v oboru elektromobili nepochybně přijde, o tom, jestli už je tady, by se ale myslím dalo s úspěchem pochybovat...
Poslete sve pripominky na info@zunum.aero, treba Vam odpovi a podekuji za to, ze jste jim otevrel oci :)
Mno u elektromobilů - je ten dojezd atd. dán i poměrně slušnou dávkou rekuperace...
U letadla - je ta rekuperace prakticky vyloučena - tam to je nonstop výdej energie (zvýšený na stoupání, při letu nonstop překonávání odporu vzduchu ve vysoké rychlosti) - a při klesání - bude ta rekuperace "přes vrtuli" - dost mizerná (navíc k čemu mi jsou nabité baterky na zemi... potřebuji je za letu.
Rekuperace je způsob, jak zachránit energii, která by se zmařila brzděním. Letadlo za letu běžně nebrzdí a nemá co rekuperovat.
Letadlo potřebuje spoustu výkonu při startu, trochu výkonu v horizontu a sem tam maličko výkonu při celém sestupu, protože při klesání svou potenciální energii přeměňuje na rychlost.
Nevíte někdo jak byde řešen motor? Nějak si neumím představit proudový motor na elektriku
Na motoru není nic zvláštního - jednoduše elektromotor + vrtule.
Proudový motor - je tak složitý jen proto, že musíš upravovat tlaky vzduchu pro spalování atd.. ač to může leckomu připadat neintuitivní - tak proudový motor je v podstatě taky "vrtulový" - jenom ty vrtule pohání turbína (typ motoru - a contrario pístový motor). Tah z podstatné části tvoří lopatky motory - nikoliv tlak spalin (není to reaktivní motor).
Nechci do toho mluvit, ale ona už je nějaká novější fyzikální teorie Všehomíra? Mám pocit, že ať počítám, jak počítám tohle by byl zázrak. Ty baterie na to aby to letadlo vzlétlo a bylo schopno udržet 550 km/h by byly tak těžké, že je jedno kde by byly umístěny, jestli v křídlech nebo v trupu. Ale gratuluji jim k vytažení peněz z dědečků a babiček, kteří si myslí, že se dobrou investicí zabezpečí na stáří a ještě pomohou přírodě.
V článku je jasně použito slovo "hybrid". Čistě na akumulátory by to dneska nefungovalo, to všichni víme.
Divím se, že si jako startup vyberou oblast, kde je elektropohon velice nevýhodný.
Elektromotor je extremne vyrobne jednoduchy, ma konstantni prubeh krouticiho momentu od 1 ot/min...a elektronicke ovladani - takze odpadaji mechanicky slozite a drahe reduktory, transmise a nakonec I stavitelne vrtule...
Jako zbraň to nemusí být špatné. Bude to dobře hořet. Z toho při nouzovém přistání palivo nevypustíte...