Diskuse k článku

Doprava chce rozhýbat nákup regionálních vlaků, dá na ně další miliardy

Nákup nových vlaků pro regionální železnice chce ministerstvo dopravy rozhýbat 29miliardovou dotací. O tyto peníze plánuje rozšířit dotační program na pořízení a modernizaci železničních vozidel, jehož prostřednictvím do krajů doposud plynulo zhruba 7,7 miliardy korun z evropského operačního programu Doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D94a94n89i69e85l 44A32d70a24m 2907620541903

Ani nejmodernější vlaky nepomohou na neelektrifikované jednokolejce, jako např. mezi Kladnem a Prahou. Tam by se denně svezlo každým směrem 40 000 lidí. Zatím jezdí auty a busy.

+2/0
31.5.2018 14:56

P62e73t60r 46V62a18r51g58a 3825983780250

mj. i tento příklad ukazuje, to co jsme psal níže - že vozový park není ten největší problém žel.dopravy

ano, na tomto přepravním proudu má dráha marginální podíl. A to se jen tak nezmění

+1/−1
31.5.2018 15:26

P62a55v71e60l 63S67v90o85b78o17d62a 4477960352462

Některé příspěvky zde přesně potvrzují to, že dnes může do všeho kecat kdejaký idiot.

0/0
31.5.2018 14:37

M97i92c11h10a11l 50C44i35p60e41l 3889311541815

A to je dobře. Jen ať kecají. Svoboda projevu je i u nás značně omezená, tak nechť tímto způsobem ji všichni prosazují.

0/0
2.6.2018 8:39

P84a21t95r21i54k 32E87g59e20r 2608330709671

Je pravda, že na jižní Moravě mají přestat na železnici jezdit České dráhy? Nebo možná nová společnost Jihomoravská železniční doprava (JMŽD) se bude dělit o železnici?

0/0
31.5.2018 14:15

A22n55t20o22n48í37n 70K53a65t81z97e77r 8732283306210

Stát není schopný řídit už skoro nic,ale slybama nezarmutíš.Další je jen to,že jízdné roste neúměrně ke službám.A že na tratě nasadily v příhraničí Německé vozy,tak jen jízdné se zvedlo o 10,-kč,Tak že Jablnec-Tanvald zaplatím 18,-kč a autobusem jen 14,-kč.

+1/−2
31.5.2018 13:21

P28e73t45r 46P14e92t95r 6663362528123

Máte pravdu, je to neúměrné. Na mnoha tratích již jezdí vlaky srovnatelné s Německem ale jízdné pořád stojí jak v Ugandě.

A vaše pohádka o zvyšování jízdného je blbost a to vidí snad každý. Kilometrový tarif je v celé republice shodný, nelze udělat jiné ceny v příhraničí a jiné ve vnitrozemí. Ceny se zvyšují plošně a to je, vzhledem k růstu platů a inflaci, celkem logické. A jelikož se ceny zvyšují mnohem pomaleji než se modernizují vlaky tak je jasné, že to bude platit stát.

+4/−2
31.5.2018 14:30

R57o47m81a49n 76J39e81s32c79h50k28e 9508925837385

Nemáte pravdu. Základní jízdné je opravdu vysoké. Je paradox, když autobus stojí 10 Kč a vlak to samé 16 Kč. Jinak vagóny z NDR stále jezdí a jezdí jich mnoho. Teď v létě je to utrpení. Kdyby se alespoň vyměnily okna za stahovací. Dneska nás předjížděly 4 rychlíky a já přijel s 30 minutami zpožděn. Takovou železnici chválit nebudu. Sám tam pracuji u ČD Cargo. Nedostatečná nádraží, chybějící nástupiště a vyhýbky.

Pan premiér je mimo mísu. Chce po nás 500 vagónů na odvoz kalamitního dřeva. Máme si vzít srp a z kopřiv vytahovat vraky.

0/0
1.6.2018 16:38

S29t39a96n42i79s14l67a48v 90H86u86ň34á63č28e59k 7521858945

Na západě už mají dávno díky EIB postavené železnice i dálnice. Dobrá zpráva je, že už to u nás také někoho napadlo, nicméně otázkou zůstává, dokážeme ty peníze investovat správně?

+1/0
31.5.2018 11:55

M35a22r15t82i41n 30H47a91n94z50a69l 8988339529615

Samozřejmě - postavíme za to desítky kilometrů zábradlí a protihlukových stěn, plně v souladu s normami :-/

0/0
31.5.2018 17:26

Z75b73y66n68ě92k 72U96h89l97í90ř 9625893151270

Nedokázali jsme hospodařit s vlastními penezi, nemám strach, že s cizími to bude lepší.

0/0
3.6.2018 20:56

J13i30ř96í 42E54r67b70e32n 1453964756947

Hele jako jó, je dobře, že budeme na lokálkách jezdit něčím modernějším než humanizovanými hrkátky zkonstruovanými před 45 lety.

Jenže ono je taky důležité mít po čem jezdit. A ani moderní stroj nepojede nijak výrazně rychleji než ten šukafon, pokud bude muset co chvíli jet jen 20 km/h kvůli zvlněným kolejím či nepřehledným přejezdům a pokud bude muset stavět na nepoužívatelných zastávkách, zatímco obyvatelé a zaměstnanci by je potřebovali o kiláček dál.

+11/0
31.5.2018 11:14

P87e18t27r 78V90a62r44g71a 3875543910820

že by si agent Bureš usmyslel rozšířit svůj Anofert i o železnici?

+2/−2
31.5.2018 11:11

J92i32ř37í 32E17r91b77e40n 1413734916297

Má tahle diagnóza už nějaké číslo? :-/

+5/−1
31.5.2018 11:14

P72e66t77r 83V90a52r37g68a 3915963840880

Ne, není, tohle je životní zkušenost.

0/0
31.5.2018 14:16
Foto

J71a29n 10V98a55l43a39l58í37k 6236499320406

do vlaků ať si investují dopravci... spíš by se to mělo dávat tedy na budování kolejí...

+8/0
31.5.2018 11:06

M47a25r53t28i45n 62S23t26r96á15n33s83k59ý 5796440266334

V regionálce? A z čeho? Oni snad mají zisk takový, aby to měli z čeho koupit? Ne... přiměřený zisk je na to moc malý.

+3/0
31.5.2018 11:28

J89a94n 47V48a60l86o90u77c84h 6972447438910

Provoz na regionálkách je objednáván kraji a jimi i hrazena "prokazatelná ztráta". Čili pokud se dopravce do výběrka na provoz na takovéto trati hlásí, má mít spočítány náklady na tzv. vozový kilometr, a to vč. nákladů na pořízení a údržbu vozidel (tedy nakoupených např. i na úvěr). Funguje to tak léta v dopravě autobusové, může to fungovat i na dráze, kde ovšem musí objednavatelé mít na vědomí, že drážní vozidlo má podstatně větší životnost než autobus (a případně nejde tak snadno prodat), a tudíž smlouva na 10 let nebude pro zájemce lákavá (co se "zánovními" vlaky, když po 10 letech smlouvu neprodlouží) anebo bude cena za km vysoká (dopravce bude chtít vozidla stihnout ufinacovat do těch smlouvou podepřených 10 let).

+1/0
31.5.2018 14:32

P58e27t55r 53V53a37r83g49a 3565443700720

Nejprve bychom si měli definovat, co rozumíme pod regionální tratí. Jestli si třeba ČD nevydělá na provozní náklady (bez kolejí) resp. na nový šukafón, resp. něco novějšího, ale víceméně obdobného, třeba na trati Kladno-Praha, tak to nemá smysl dráhu provozovat. Ano šukafón nebo Regionova nebo 40-50 let staré humanizované vagóny.

A jestli to má znamenat, že místo toho tam koupí vlak o trojnásobné kapacitě (při stejném počtu cestujících) jen proto, že je na to dotace. Tak ať to dají raději na autobusy

0/0
31.5.2018 14:33

S73t23a75n25i94s62l93a41v 13K32r53e83j91c85a37r 6617496603644

Nu, SD i Leo jsou sice zadluženi až po ........., ale výhledově vozový park budou modernizovat čínskými jednotkami na rozdíl půvpdních švýcarských. proč tedy další regionální nejdou podobnou cestou, nejde být ziskovým, ale když .......... !

0/0
31.5.2018 14:56

M78a81r14t56i16n 38Š16u35l16c 2417829430605

To je snad úplně jedno, kdo do toho investuje. V konečné fázi to stejně jde z veřejných peněz. Buď nakoupí vlaky stát/kraje (těm na to přispěje stát), půjčí je dopravcům a o to méně jim bude platit za objednané služby, nebo je nakoupí dopravci a o to více budou chtít od státu/krajů za objednané služby. Cena toho vlaku se prostě někde musí projevit jako náklad a v konečném důsledku to vždy bude ve veřejných rozpočtech, jde jen o formu, jak se to tam projeví.

+1/0
31.5.2018 12:40

A75l75e85š 72M25a62r89e44č49e11k 4886354725702

Konečně vláda ČR začala chápat potenciál železnice. [>-]R^ A úmorně tomu začne do železnice lít peníze.

+2/−2
31.5.2018 10:48

P61e66t10r 32V10a95r78g91a 3895683660680

Do vozového parku by však měl primárně investovat dopravce. Stát by měl dát peníze spíše do kolejí a budov.

A rozhodně si nemyslím, že hlavním problémem železnice jsou vozy. Jsou taky důležité - ale až tak na třetím místě.

+4/−1
31.5.2018 11:10

V86l87a36d86i10m30í88r 92K18r25y10c63h45t86á70l29e38k 4802259307432

30miliard korun banky očividně nepůjčí, ani Českým drahám. Tak si půjčku musí vzít stát.

0/0
31.5.2018 11:26

M66a54r68t16i19n 82S47t80r83á84n26s16k55ý 5756110176624

Tak asi by půjčily, ale když se chce soutěžit, tak to musí nakoupit stát...

0/0
31.5.2018 11:38

P11e67t46r 78V62a45r66g45a 3855233340590

No, nevím, nedávno tu byl článek, že ČD koupí 60 elektrických souprav za cca 10 mld. A těch 30 je včetně tohohle nebo k tomu? Aby to pak nebylo, že zase není za co utratit a tak budeme hledat, kam ty prachy nacpem

0/0
31.5.2018 14:15

P62e18t53r 46P35e29t43r 6673802898473

Do vozového parku by sice měl investovat dopravce ale tomu se to musí vyplatit. Žádný dopravce nenakoupí nové vozy, když mu dáte smlouvu jen na pár let. Ostatně proto se ČD prodloužily smlouvy na 10 let tam, kde nasadily nové jednotky.

+1/0
31.5.2018 14:33

P51e22t34r 39V82a57r88g20a 3695213750790

Chápu, ale byly to ČD, kdo do toho investoval ("za peníze krajů" - viz prokazatelná ztráta a přiměřený zisk"). Ano, kombinace nová vozy a smlouva na 10 let - to akceptuji. Ale pokud z toho vzejde to, že někdo cizí (stát) koupí nové vlaky a pak bude smlouvy jen na rok, nebo jich koupí více než ČD budou chtít provozovat, tak je to špatně. Zrovna tak špatně by bylo mít ve smlouvě podmínku nových vlaků, ale smlouva bude platit 40 let.

0/0
31.5.2018 14:38

R56o83m64a13n 18J12e69s33c69h22k30e 9318765727695

Vláda neví, kde má lokomotiva komín. Chybí koleje, výhýbky, nástupiště, podchody a nadchody. Zrušily se stovky vleček. Ale peníze za použití dopravní cesty rádi vybírají. Problém je, že některé tratě jsou totálně přecpané a cestujíci

tím trpí. Zpoždění denně. Já dneska přijel domů s 30 minutami. Předjely nás 4 rychlíky.

0/0
1.6.2018 16:44

M30i55c66h49a81l 20P30a93l65e38č15e82k 2871958122644

Kellner rules

0/−5
31.5.2018 10:37

T47o85m38á95š 61D69v26o35ř65á20k 7665776387901

Někdy je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti... :-/

0/0
31.5.2018 10:36



Najdete na iDNES.cz