Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava chce rozhýbat nákup regionálních vlaků, dá na ně další miliardy

Nákup nových vlaků pro regionální železnice chce ministerstvo dopravy rozhýbat 29miliardovou dotací. O tyto peníze plánuje rozšířit dotační program na pořízení a modernizaci železničních vozidel, jehož prostřednictvím do krajů doposud plynulo zhruba 7,7 miliardy korun z evropského operačního programu Doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D41a22n73i54e39l 28A98d49a70m 2237210711233

Ani nejmodernější vlaky nepomohou na neelektrifikované jednokolejce, jako např. mezi Kladnem a Prahou. Tam by se denně svezlo každým směrem 40 000 lidí. Zatím jezdí auty a busy.

+2/0
31.5.2018 14:56

P85e72t95r 73V14a25r45g45a 3185713130360

mj. i tento příklad ukazuje, to co jsme psal níže - že vozový park není ten největší problém žel.dopravy

ano, na tomto přepravním proudu má dráha marginální podíl. A to se jen tak nezmění

+1/−1
31.5.2018 15:26

P17a36v23e11l 73S32v31o32b82o66d63a 4357180582342

Některé příspěvky zde přesně potvrzují to, že dnes může do všeho kecat kdejaký idiot.

0/0
31.5.2018 14:37

M69i84c74h42a45l 73C32i76p73e96l 3319641361745

A to je dobře. Jen ať kecají. Svoboda projevu je i u nás značně omezená, tak nechť tímto způsobem ji všichni prosazují.

0/0
2.6.2018 8:39

P61a69t18r47i47k 12E15g97e75r 2478910889881

Je pravda, že na jižní Moravě mají přestat na železnici jezdit České dráhy? Nebo možná nová společnost Jihomoravská železniční doprava (JMŽD) se bude dělit o železnici?

0/0
31.5.2018 14:15

A55n31t46o87n24í79n 54K60a69t74z35e38r 8142393616250

Stát není schopný řídit už skoro nic,ale slybama nezarmutíš.Další je jen to,že jízdné roste neúměrně ke službám.A že na tratě nasadily v příhraničí Německé vozy,tak jen jízdné se zvedlo o 10,-kč,Tak že Jablnec-Tanvald zaplatím 18,-kč a autobusem jen 14,-kč.

+1/−2
31.5.2018 13:21

P79e18t95r 55P70e23t57r 6263872158533

Máte pravdu, je to neúměrné. Na mnoha tratích již jezdí vlaky srovnatelné s Německem ale jízdné pořád stojí jak v Ugandě.

A vaše pohádka o zvyšování jízdného je blbost a to vidí snad každý. Kilometrový tarif je v celé republice shodný, nelze udělat jiné ceny v příhraničí a jiné ve vnitrozemí. Ceny se zvyšují plošně a to je, vzhledem k růstu platů a inflaci, celkem logické. A jelikož se ceny zvyšují mnohem pomaleji než se modernizují vlaky tak je jasné, že to bude platit stát.

+4/−2
31.5.2018 14:30

R36o93m46a82n 53J56e28s10c39h85k81e 9518205747145

Nemáte pravdu. Základní jízdné je opravdu vysoké. Je paradox, když autobus stojí 10 Kč a vlak to samé 16 Kč. Jinak vagóny z NDR stále jezdí a jezdí jich mnoho. Teď v létě je to utrpení. Kdyby se alespoň vyměnily okna za stahovací. Dneska nás předjížděly 4 rychlíky a já přijel s 30 minutami zpožděn. Takovou železnici chválit nebudu. Sám tam pracuji u ČD Cargo. Nedostatečná nádraží, chybějící nástupiště a vyhýbky.

Pan premiér je mimo mísu. Chce po nás 500 vagónů na odvoz kalamitního dřeva. Máme si vzít srp a z kopřiv vytahovat vraky.

0/0
1.6.2018 16:38

S85t43a79n43i17s49l88a28v 67H51u45ň28á74č96e15k 7581818705

Na západě už mají dávno díky EIB postavené železnice i dálnice. Dobrá zpráva je, že už to u nás také někoho napadlo, nicméně otázkou zůstává, dokážeme ty peníze investovat správně?

+1/0
31.5.2018 11:55

M52a60r23t86i30n 77H20a13n98z75a42l 8388979309505

Samozřejmě - postavíme za to desítky kilometrů zábradlí a protihlukových stěn, plně v souladu s normami :-/

0/0
31.5.2018 17:26

Z83b79y77n82ě80k 64U63h17l35í94ř 9475353811300

Nedokázali jsme hospodařit s vlastními penezi, nemám strach, že s cizími to bude lepší.

0/0
3.6.2018 20:56

J94i80ř13í 20E97r58b61e27n 1653644696397

Hele jako jó, je dobře, že budeme na lokálkách jezdit něčím modernějším než humanizovanými hrkátky zkonstruovanými před 45 lety.

Jenže ono je taky důležité mít po čem jezdit. A ani moderní stroj nepojede nijak výrazně rychleji než ten šukafon, pokud bude muset co chvíli jet jen 20 km/h kvůli zvlněným kolejím či nepřehledným přejezdům a pokud bude muset stavět na nepoužívatelných zastávkách, zatímco obyvatelé a zaměstnanci by je potřebovali o kiláček dál.

+11/0
31.5.2018 11:14

P17e73t55r 88V69a31r93g43a 3945293310770

že by si agent Bureš usmyslel rozšířit svůj Anofert i o železnici?

+2/−2
31.5.2018 11:11

J27i17ř45í 35E28r49b94e94n 1883174286717

Má tahle diagnóza už nějaké číslo? :-/

+5/−1
31.5.2018 11:14

P31e40t48r 68V33a28r24g18a 3525723900170

Ne, není, tohle je životní zkušenost.

0/0
31.5.2018 14:16
Foto

J28a65n 73V52a90l86a11l72í13k 6856139620336

do vlaků ať si investují dopravci... spíš by se to mělo dávat tedy na budování kolejí...

+8/0
31.5.2018 11:06

M42a77r69t69i79n 32S88t11r33á58n30s61k70ý 5256790206784

V regionálce? A z čeho? Oni snad mají zisk takový, aby to měli z čeho koupit? Ne... přiměřený zisk je na to moc malý.

+3/0
31.5.2018 11:28

J14a36n 98V26a68l53o95u13c18h 6872437248850

Provoz na regionálkách je objednáván kraji a jimi i hrazena "prokazatelná ztráta". Čili pokud se dopravce do výběrka na provoz na takovéto trati hlásí, má mít spočítány náklady na tzv. vozový kilometr, a to vč. nákladů na pořízení a údržbu vozidel (tedy nakoupených např. i na úvěr). Funguje to tak léta v dopravě autobusové, může to fungovat i na dráze, kde ovšem musí objednavatelé mít na vědomí, že drážní vozidlo má podstatně větší životnost než autobus (a případně nejde tak snadno prodat), a tudíž smlouva na 10 let nebude pro zájemce lákavá (co se "zánovními" vlaky, když po 10 letech smlouvu neprodlouží) anebo bude cena za km vysoká (dopravce bude chtít vozidla stihnout ufinacovat do těch smlouvou podepřených 10 let).

+1/0
31.5.2018 14:32

P28e77t25r 35V55a57r54g37a 3305823880830

Nejprve bychom si měli definovat, co rozumíme pod regionální tratí. Jestli si třeba ČD nevydělá na provozní náklady (bez kolejí) resp. na nový šukafón, resp. něco novějšího, ale víceméně obdobného, třeba na trati Kladno-Praha, tak to nemá smysl dráhu provozovat. Ano šukafón nebo Regionova nebo 40-50 let staré humanizované vagóny.

A jestli to má znamenat, že místo toho tam koupí vlak o trojnásobné kapacitě (při stejném počtu cestujících) jen proto, že je na to dotace. Tak ať to dají raději na autobusy

0/0
31.5.2018 14:33

S68t44a21n80i74s16l89a93v 97K59r14e45j63c87a80r 6657606913874

Nu, SD i Leo jsou sice zadluženi až po ........., ale výhledově vozový park budou modernizovat čínskými jednotkami na rozdíl půvpdních švýcarských. proč tedy další regionální nejdou podobnou cestou, nejde být ziskovým, ale když .......... !

0/0
31.5.2018 14:56

M73a24r15t80i15n 36Š25u67l35c 2817589300465

To je snad úplně jedno, kdo do toho investuje. V konečné fázi to stejně jde z veřejných peněz. Buď nakoupí vlaky stát/kraje (těm na to přispěje stát), půjčí je dopravcům a o to méně jim bude platit za objednané služby, nebo je nakoupí dopravci a o to více budou chtít od státu/krajů za objednané služby. Cena toho vlaku se prostě někde musí projevit jako náklad a v konečném důsledku to vždy bude ve veřejných rozpočtech, jde jen o formu, jak se to tam projeví.

+1/0
31.5.2018 12:40

A25l57e34š 42M25a38r11e96č49e26k 4366244425602

Konečně vláda ČR začala chápat potenciál železnice. [>-]R^ A úmorně tomu začne do železnice lít peníze.

+2/−2
31.5.2018 10:48

P46e73t90r 92V45a42r19g73a 3785873380840

Do vozového parku by však měl primárně investovat dopravce. Stát by měl dát peníze spíše do kolejí a budov.

A rozhodně si nemyslím, že hlavním problémem železnice jsou vozy. Jsou taky důležité - ale až tak na třetím místě.

+4/−1
31.5.2018 11:10

V65l17a79d17i45m76í22r 88K86r39y55c65h37t58á93l47e57k 4872899487542

30miliard korun banky očividně nepůjčí, ani Českým drahám. Tak si půjčku musí vzít stát.

0/0
31.5.2018 11:26

M88a50r76t42i46n 26S21t71r46á69n94s57k58ý 5316310886144

Tak asi by půjčily, ale když se chce soutěžit, tak to musí nakoupit stát...

0/0
31.5.2018 11:38

P48e23t35r 54V31a90r18g63a 3435503930600

No, nevím, nedávno tu byl článek, že ČD koupí 60 elektrických souprav za cca 10 mld. A těch 30 je včetně tohohle nebo k tomu? Aby to pak nebylo, že zase není za co utratit a tak budeme hledat, kam ty prachy nacpem

0/0
31.5.2018 14:15

P85e87t48r 83P94e25t39r 6473702288643

Do vozového parku by sice měl investovat dopravce ale tomu se to musí vyplatit. Žádný dopravce nenakoupí nové vozy, když mu dáte smlouvu jen na pár let. Ostatně proto se ČD prodloužily smlouvy na 10 let tam, kde nasadily nové jednotky.

+1/0
31.5.2018 14:33

P50e51t27r 43V96a16r16g37a 3155423190740

Chápu, ale byly to ČD, kdo do toho investoval ("za peníze krajů" - viz prokazatelná ztráta a přiměřený zisk"). Ano, kombinace nová vozy a smlouva na 10 let - to akceptuji. Ale pokud z toho vzejde to, že někdo cizí (stát) koupí nové vlaky a pak bude smlouvy jen na rok, nebo jich koupí více než ČD budou chtít provozovat, tak je to špatně. Zrovna tak špatně by bylo mít ve smlouvě podmínku nových vlaků, ale smlouva bude platit 40 let.

0/0
31.5.2018 14:38

R64o92m32a97n 41J23e98s94c31h60k85e 9588305217625

Vláda neví, kde má lokomotiva komín. Chybí koleje, výhýbky, nástupiště, podchody a nadchody. Zrušily se stovky vleček. Ale peníze za použití dopravní cesty rádi vybírají. Problém je, že některé tratě jsou totálně přecpané a cestujíci

tím trpí. Zpoždění denně. Já dneska přijel domů s 30 minutami. Předjely nás 4 rychlíky.

0/0
1.6.2018 16:44

M43i90c83h27a84l 82P72a82l37e87č92e11k 2561158452614

Kellner rules

0/−5
31.5.2018 10:37

T50o21m32á54š 61D96v82o26ř47á75k 7965146637921

Někdy je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti... :-/

0/0
31.5.2018 10:36







Najdete na iDNES.cz