Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankéřům chybí odvaha pro změny. Hodně poboček zmizí, říká šéf ING Bank

Je stále řada věcí, kvůli kterým ženou bankéři klienty na pobočky. Většina z nich se přitom dá vyřídit po telefonu nebo přes internet. „Počet poboček klesne během pěti let alespoň o dvacet procent. Pokud ne, banky budou mít zbytečné náklady,“ říká v rozhovoru Isold Heemstra, šéf ING Bank v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i94l69a68n 64M28r37o56c67z80k15o38w22s82k40i 4590506207118

Spíš to záleží na mobilních operátorech, až pak na přístupu lidí nosit hotovost. Člověk chce používat vkladomaty, protože ne všude lze platit kartou a vrácenou částku chce uložit na účet.

0/0
9.6.2018 10:44

M27i66l82e98n17a 91Š13a96l32j61o75v39á 7237140731417

K jakékoliv změně ve prospěch klienta mnohým bankám bude chybět odvaha hodně, ale hodně dlouho. Opačným směrem jsou někdy odvážní až dost.

+2/0
9.6.2018 0:14

M24i45l16e21n34a 47Š72a44l98j90o86v77á 7537270561407

Já se naopak domnívám, že mnohým bankéřům nechybí nejen odvaha, ale zejména drzost pro změny k neprospěchu klientů. Několik let jsem bez problémů využívala Billa kreditní kartu (nejprve u Citi bank, která pak přešla do Raiffeisen), na dlužnou částku jsem měla nastaveno inkaso, nikdy jsem tak nepřesáhla tzv. bezúročné období, co je asi problém. Nyní došlo ze strany Raiffeisen k inovaci. Mám tři možnosti: 1. hradit celou dlužnou částku i nadále inkasem, ale platit jim za to měsíční poplatek 29 Kč, 2. inkasem hradit zdarma minimální splátku a zbytek uhradit jiným způsobem, 3. zrušit inkaso a celou dlužnou částku hradit jiným způsobem. Je pro banku nějakým způsobem finančně náročnější inkasovat pohyblivou minimální splátku než inkasovat celou dlužnou částku? Podle mě ne. Komplikují tímto opatřením život klientovi? Podle mě ano. Buď musí platit 29 Kč (za nic navíc), nebo si musí hlídat splatnost dlužného zůstatku a zadávat jednorázové příkazy k úhradě (pomíjím variantu platby na poště).

Tak teď nevím. Chce se banka zbavit majitelů kreditních karet? Nebo jim spíš jde o to, jak dostat z normálně platících klientů buď těch 29 Kč měsíčně nebo podstatně více z klientů, kteří si to prostě neohlídají (ty úrokové sazby z částek nesplacených v bezúročném období jsou hodně vysoké)?

Pro mě je to jednoznačný pokyn - zbav se takové kreditní karty. Já jsem ji vlastně nikdy ani nechtěla a nepotřebovala, ale bylo docela zábavné si říct: Tak jsem za letošní rok vydělala třeba 400 Kč, pravda s rizikem, kdybych v Bille třeba ze zdravotních důvodů nekoupím nic, tak zaplatím 600 Kč za rok.

+3/0
8.6.2018 23:02

J54a67n 85S95t36e95h62l75i61k 9305157946911

Musíte si uvědomit , že banka je tu proto , aby na vás vydělala . A k tomu právě slouží produkty jako kreditní karty ap.

0/0
9.6.2018 9:28

V51í90ť34a 47K51r26u24t43i98š 1750794935477

Ano, banka se chce zbavit majitelů takových karet, protože Citi u nich tehdy nastavila takové pro banku nepochopitelné podminky, neskutečně výhodné pro klienta (výše % vratky, 2.000Kc vstupní bonus ...) , že nebyl problém "pumpnout" banku kazdy rok bez rizika diky automatickému inkasuje zdarma a s minimálními náklady (42Kc/mes.) o tisice/desetitisice korun ročně.

A pochopitelně, Rajfka pak začala logicky tyto výhody pro klienty osekavat - omezila procentní vratku, max. výši měsíční vratky a teď zpoplatnila inkaso, čímz se její kredity dostávají na podmínky běžné u konkurence a ostatních kreditek.

+2/0
9.6.2018 12:50

A98l25e14š 34M53a14r14e45č83e55k 4286774145272

No, to jsem zvědav kde najdete ekvivalent 3% zpět v Billa a 1% všude jinde. ;-D

Buď bych jim těch 29 korun měsíčně zaplatil nebo bych platil celkový měsíční účet sám. Mimochodem i vedení karty je zdarma pokud uskutečníte jednu platbu.

Billa kreditka je asi nejlepší karta na trhu.

+1/0
9.6.2018 19:09

M81i39l58e14n41a 77Š52a57l98j62o40v11á 7117420951557

Máte pravdu, jen je škoda, že Billa karty prostě jen doběhnou.

0/0
9.6.2018 21:56

J90a15n 12V87a96c46h71u36d76a 7112896567668

Jenom ne finance do bank..

0/0
8.6.2018 22:17

M69i46r97e41k 13Z49á71v47o26d94n50ý 7262517930518

Tak zjevně už mají problémy teď, když úrokové sazby rostou, ale na jejich spořícím účtu ani omylem :/

+2/0
8.6.2018 22:15

M13i71l48a37n 64V22o75l25e30k 5459673326369

"Příští generace už nebude chodit ani na přepážky. Bude mít vlastní přepážku v kapse." Příští generace nejsem a na přepážku nechodím, takže vlastně nevím, o čem tak důležitě mluví.

+3/0
8.6.2018 21:54

J40i86ř95í 89D63e56š70t 5635134108920

Šéf ING Bank nebyl v Rakousku?

+2/0
8.6.2018 21:46

F15e28r66d85i92n55a30n30d 42S34m97r27č17e38k 7798921937317

Technologie jsou bezesporu dulezite, ale to, co dela v dnesni dobe banku moderni a chytrou bankou nejsou jen technologie, ale hlavne jednoducha a strucna poplatkova politika (idealne s minimem poplatku), otevrena a vstricna komunikace a inovace. Appka je sice super, ale vsespasna nikoliv.

+1/0
8.6.2018 21:23

A76n94t44o27n44í17n 38S97v60o61b93o32d87a 3984703559322

99,9% bankovnictví zvládám z křesla domova, stačí počítač pro pohodlnou práci, pobočka není dnes potřeba ani k založení účtu, smlouvu mně doveze kurýr domů :-)

+4/0
8.6.2018 20:55

S45e54i88d32l 74P25e47t88r 1111421685884

Otázka, co "užitečného" v tom "ušetřeném" čase děláte ..:-)

Nemam nic proti každodennímu rutinnímu ebankingu, na druhé straně osobní jednání či čas od času oběd s příslušným bankéřem není též zcela od věci.;-)

Něco podobného pak platí např. v oblasti pojištění ..

+2/−2
8.6.2018 21:40

M60i83l63a76n 42V35o14l57e87k 5829593566949

Možná se chcete pochlubit, že se pohybujete ve světě velkého byznysu, ale u mě jste se spíš znemožnil, co je pro vás zábavné...

0/0
8.6.2018 21:56

A93n67t35o19n46í97n 55S60v16o44b47o14d98a 3114793969372

já se raději setkávám s jinými lidmi, kteří rozumí spoustě věcí, spousta bankéřů nerozumí svému řemeslu :-(, když jsem byl posledně zařídit bankovní schránku, bankéř mně radil, abych o té schránce nikomu neříkal, jojo, takže mně otevřou byt, prošmejdí ho a nic cenného nenajdou

0/0
8.6.2018 22:44

A43n73t68o19n98í77n 40S55v54o73b65o97d44a 3614933429362

pojišťovák je většinou hotové neštěstí, to se pozná až když má pojišťovna plnit :-(

0/0
8.6.2018 22:45

D79o56m22i78n64i44k 22H37e54r49z25á72n 1439345343

Odvaha k čemu, ne pro co.

+4/0
8.6.2018 20:51







Najdete na iDNES.cz