Diskuse k článku

Bankéřům chybí odvaha pro změny. Hodně poboček zmizí, říká šéf ING Bank

Je stále řada věcí, kvůli kterým ženou bankéři klienty na pobočky. Většina z nich se přitom dá vyřídit po telefonu nebo přes internet. „Počet poboček klesne během pěti let alespoň o dvacet procent. Pokud ne, banky budou mít zbytečné náklady,“ říká v rozhovoru Isold Heemstra, šéf ING Bank v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i42l97a79n 37M74r58o53c45z29k97o82w14s64k18i 4540436437678

Spíš to záleží na mobilních operátorech, až pak na přístupu lidí nosit hotovost. Člověk chce používat vkladomaty, protože ne všude lze platit kartou a vrácenou částku chce uložit na účet.

0/0
9.6.2018 10:44

M41i13l51e93n14a 54Š11a52l34j30o19v39á 7867740981777

K jakékoliv změně ve prospěch klienta mnohým bankám bude chybět odvaha hodně, ale hodně dlouho. Opačným směrem jsou někdy odvážní až dost.

+2/0
9.6.2018 0:14

M31i94l78e38n72a 79Š42a55l58j61o40v34á 7907820471127

Já se naopak domnívám, že mnohým bankéřům nechybí nejen odvaha, ale zejména drzost pro změny k neprospěchu klientů. Několik let jsem bez problémů využívala Billa kreditní kartu (nejprve u Citi bank, která pak přešla do Raiffeisen), na dlužnou částku jsem měla nastaveno inkaso, nikdy jsem tak nepřesáhla tzv. bezúročné období, co je asi problém. Nyní došlo ze strany Raiffeisen k inovaci. Mám tři možnosti: 1. hradit celou dlužnou částku i nadále inkasem, ale platit jim za to měsíční poplatek 29 Kč, 2. inkasem hradit zdarma minimální splátku a zbytek uhradit jiným způsobem, 3. zrušit inkaso a celou dlužnou částku hradit jiným způsobem. Je pro banku nějakým způsobem finančně náročnější inkasovat pohyblivou minimální splátku než inkasovat celou dlužnou částku? Podle mě ne. Komplikují tímto opatřením život klientovi? Podle mě ano. Buď musí platit 29 Kč (za nic navíc), nebo si musí hlídat splatnost dlužného zůstatku a zadávat jednorázové příkazy k úhradě (pomíjím variantu platby na poště).

Tak teď nevím. Chce se banka zbavit majitelů kreditních karet? Nebo jim spíš jde o to, jak dostat z normálně platících klientů buď těch 29 Kč měsíčně nebo podstatně více z klientů, kteří si to prostě neohlídají (ty úrokové sazby z částek nesplacených v bezúročném období jsou hodně vysoké)?

Pro mě je to jednoznačný pokyn - zbav se takové kreditní karty. Já jsem ji vlastně nikdy ani nechtěla a nepotřebovala, ale bylo docela zábavné si říct: Tak jsem za letošní rok vydělala třeba 400 Kč, pravda s rizikem, kdybych v Bille třeba ze zdravotních důvodů nekoupím nic, tak zaplatím 600 Kč za rok.

+3/0
8.6.2018 23:02

J38a56n 84S32t30e57h10l21i98k 9875527276891

Musíte si uvědomit , že banka je tu proto , aby na vás vydělala . A k tomu právě slouží produkty jako kreditní karty ap.

0/0
9.6.2018 9:28

V18í76ť63a 25K40r18u80t55i25š 1740814305207

Ano, banka se chce zbavit majitelů takových karet, protože Citi u nich tehdy nastavila takové pro banku nepochopitelné podminky, neskutečně výhodné pro klienta (výše % vratky, 2.000Kc vstupní bonus ...) , že nebyl problém "pumpnout" banku kazdy rok bez rizika diky automatickému inkasuje zdarma a s minimálními náklady (42Kc/mes.) o tisice/desetitisice korun ročně.

A pochopitelně, Rajfka pak začala logicky tyto výhody pro klienty osekavat - omezila procentní vratku, max. výši měsíční vratky a teď zpoplatnila inkaso, čímz se její kredity dostávají na podmínky běžné u konkurence a ostatních kreditek.

+2/0
9.6.2018 12:50

A77l71e57š 98M61a82r26e40č76e29k 4986754465712

No, to jsem zvědav kde najdete ekvivalent 3% zpět v Billa a 1% všude jinde. ;-D

Buď bych jim těch 29 korun měsíčně zaplatil nebo bych platil celkový měsíční účet sám. Mimochodem i vedení karty je zdarma pokud uskutečníte jednu platbu.

Billa kreditka je asi nejlepší karta na trhu.

+1/0
9.6.2018 19:09

M57i79l71e67n43a 66Š15a43l50j25o24v29á 7317710871567

Máte pravdu, jen je škoda, že Billa karty prostě jen doběhnou.

0/0
9.6.2018 21:56

J10a68n 57V48a37c89h43u36d39a 7532646167918

Jenom ne finance do bank..

0/0
8.6.2018 22:17

M45i85r95e41k 42Z44á83v66o93d19n61ý 7752207660238

Tak zjevně už mají problémy teď, když úrokové sazby rostou, ale na jejich spořícím účtu ani omylem :/

+2/0
8.6.2018 22:15

M58i46l68a96n 19V15o40l51e75k 5769243196529

"Příští generace už nebude chodit ani na přepážky. Bude mít vlastní přepážku v kapse." Příští generace nejsem a na přepážku nechodím, takže vlastně nevím, o čem tak důležitě mluví.

+3/0
8.6.2018 21:54

J81i34ř17í 37D60e78š43t 5335774428340

Šéf ING Bank nebyl v Rakousku?

+2/0
8.6.2018 21:46

F39e55r21d26i12n62a38n74d 23S32m69r25č93e28k 7478931367797

Technologie jsou bezesporu dulezite, ale to, co dela v dnesni dobe banku moderni a chytrou bankou nejsou jen technologie, ale hlavne jednoducha a strucna poplatkova politika (idealne s minimem poplatku), otevrena a vstricna komunikace a inovace. Appka je sice super, ale vsespasna nikoliv.

+1/0
8.6.2018 21:23

A64n88t66o66n68í57n 50S37v36o68b82o15d44a 3244233899632

99,9% bankovnictví zvládám z křesla domova, stačí počítač pro pohodlnou práci, pobočka není dnes potřeba ani k založení účtu, smlouvu mně doveze kurýr domů :-)

+4/0
8.6.2018 20:55

S83e74i84d39l 59P74e61t79r 1771671125474

Otázka, co "užitečného" v tom "ušetřeném" čase děláte ..:-)

Nemam nic proti každodennímu rutinnímu ebankingu, na druhé straně osobní jednání či čas od času oběd s příslušným bankéřem není též zcela od věci.;-)

Něco podobného pak platí např. v oblasti pojištění ..

+2/−2
8.6.2018 21:40

M21i66l59a95n 38V50o61l69e50k 5889543566549

Možná se chcete pochlubit, že se pohybujete ve světě velkého byznysu, ale u mě jste se spíš znemožnil, co je pro vás zábavné...

0/0
8.6.2018 21:56

A21n11t47o54n48í63n 79S79v15o57b40o52d15a 3794593169912

já se raději setkávám s jinými lidmi, kteří rozumí spoustě věcí, spousta bankéřů nerozumí svému řemeslu :-(, když jsem byl posledně zařídit bankovní schránku, bankéř mně radil, abych o té schránce nikomu neříkal, jojo, takže mně otevřou byt, prošmejdí ho a nic cenného nenajdou

0/0
8.6.2018 22:44

A16n76t72o68n34í31n 71S48v84o28b83o48d11a 3234343949842

pojišťovák je většinou hotové neštěstí, to se pozná až když má pojišťovna plnit :-(

0/0
8.6.2018 22:45

D12o30m50i78n40i22k 62H82e40r86z54á47n 1979975563

Odvaha k čemu, ne pro co.

+4/0
8.6.2018 20:51



Najdete na iDNES.cz