Diskuze
Parkování vydělává městům desítky milionů. Lidem ale komplikuje život
Děkujeme za pochopení.
M29a47r60t48i47n 70Z95e91l51e45n38y
Placený parking je furt lepší než to nechat neplacený. Je to krok správným směrem a je třeba si uvědomit, že nikdy nebude místo pro všechny řidiče.Doprovodná opatření se budou budovat, ale nelze to nechat neřešit dokud nebude zkapacitnění P+R, to bychom byli auty uplně zahlceny všude.
P22e83t32r 59Č10e44r67m52á93k
Krok správným směrem to právě není, právě proto že to nijak neřeší nedoststek infrastruktury. P+R s tím souvisí pouze okrajově, to řeší akorát dojížděče, což je v případu Prahy pouze minoritní problém.
J31a33n 12V87a17c52h48u96d81a
Lidé platí za to co už zaplatili z daní za minulého režimu..
M95a46r52t59i60n 50K45o48l11á83ř
Parkování je v Praze od 30 Kč, konkrétně městská část Pha 5
P28e13t85r 48Č31e20r18m51á81k
Od je podstatné slovo, taky to je totiž 30tis
M44i36c11h43a26l 40C79i95p44e72l
V České republice jsou náklady spojené s vlastnictvím a provozem automobilu velmi nízké. Zavedení ekologické daně po vzoru Německa by bylo vhodné. U parkování je to stejné. Stát, kraj, město i nejzapadlejší vesnička nemusí nikomu zajišťovat parkovací místo, to je věcí majitele či provozovatele automobilu. Veřejný prostor patří lidem, ne autům.
M41i93l31o98š 20S55e97t85í62k
Janě. A ta auta vlastní kdo, mimozemšťani?
M33i81l23o60š 43R83u34f90e44r
Kdo chce mít opici, musí mít i na banány.. Kdo má na auto za půl milionu či milion, má snad i na výdaje s parkováním, atd. Plus to, že se o možnosti parkování měl zajímat, pred koupi vozu...
J83a79n 77S97p11u66r61e55k
Vždycky se mi líbí, jak Pražáci nadávají, že k nim dojíždějí přespolní a zabírají parkovací místa. Zapomínají, že na jejich životní úrovni se velkou měrou podílejí i oni přespolní tím, že z Prahy dělají pro firmy atraktivní lokalitu, což městu přináší peníze. To přitahuje i ostatní firmy s navázanými službami, což přináší další peníze, rozvoj, atd. Jenomže Pražák vidí jen zabrané parkovací místo a přespolního jako parazitní verbež.
A Pražáci mimochodem nikam nejezdí (například o víkendech) a nezabírají tam parkovací místa? Myslím, že by se jim taky nelíbilo, kdyby je odevšad vyhazovali, ať si jdou smrdět jinam.
J93a13n 36V28o80j54t10í75š69e88k
Jak dělá někdo, kdo nebydlí v Praze z Prahy atraktivní lokalitu?
V95e14r75o92n32i33k55a 28Ř98e31h75á67k58o90v49á
V Brně parkovací zóny ničemu nepomohou. Hlavně by mne zajímalo, kde budou parkovat dojíždějící. A obyvatelé Brna si zaparkují před domem a auto tam nechají až do víkendu, kdy pojedou na výlet, protože nemohou ani do sousední čtvrti na návštěvu. Pouze další komplikace a vybírání daně za něco, co vůbec nikdo nechce.
Parkování v Brně za 10-40 Kč? Nevím, kde autor čerpal informace, parkování stojí od 30 - 60,- Kč na kterémkoliv parkovišti, které jsem v Brně potkala.
M44a21r63t94i42n 91S64i46m63u60n94e58k
Jen tak na okraj k seznamu komplikací a spravedlnosti v modrých zónách:
1) Jste rezident a máte služební auto k osobní potřebě? Kartu nedostanete.
2) Jste podnikatel a máte auto na firmu, ale bohužel v jiné části Prahy? Kartu nedostanete.
3) Jste rezident a máte auto na splátky (majitel auta je v 90% případů do zaplacení věřitel - ESSOX, HomCredit apod.)? Kartu nedostanete.
4) Jste rezident a jdete s dobou a máte třeba produkt Škoda bez starostí? Kartu nedostanete.
5) Jste rezident a půjčujete si auto z půjčovny jednou za čas nebo sdílíte? Kartu nedostanete.
6) Jste po nehodě nebo auto v servisu? Tak si ani neberte náhradní vůz ...
7) Bydlíte v nájmu a jak už to bývá, tak vám majitel nedovolí trvalé bydliště (v 50%)... jste v háji.
8) Bydlíte za Prahou, kde máte klidně i trvalé bydliště a nechali jste si byt v Praze? Kupodivu kartu jako majitel nemovitosti dostanete. Takže tu vzniká paradox, že pronajímatel bytu má parkovačku, ale nájemce který zde opravdu bydlí NE. Jejky.
Na parkovačku totiž musíte být v VTP jako fyzická osoba a majitel a mít v místě trvalé bydliště.
P43e52t37r 23P83e73t94r
1) pokud se prokážete, že auto smíte používat tak kartu dostanete (buď, že vám jej daní ve mzdě, nájemní smlouvou atd
2) pokud máte víc poboček a tím pádem i víc aut tak je to celkem jedno, protože pro podnikatele ta cena tak "lidová" rozhodně není pokud jde o cenu tak každé druhé a další auto stojí podnikatele stejně draze ať je nebo není rezidentem
3) auto na splátky je to stejné jako služební - po prokázání tzn "právního vztahu k vozidlu" vám opět kartu vydají.
4) stejně jako jakékoliv jiné auto na leasing (ať běžný nebo operativní) vám opět stačí smlouva o pronájmu k tomu, aby vám na příslušném úřadě vydali modrou kartu
5) pokud máte auto dlouhodobě tak vám kartu vydají. Pokud si jej půjčujete na den jednou za čtvrt roku tak se prostě smiřte s tím, že to parkování zaplatíte. Já myslím, že výdaj v nízkých stokorunách párkrát do roka je proti ceně pronájmu toho vozidla už vedlejší. Sdílená auta parkují v zónách zdarma (nebo aspoň ty projekty, které jsem už po Praze viděl)
6) pro tyto případy jde (dokonce online) dočasně změnit SPZ přiřazená k vaší osobě a to až 2x za rok na 2 týdny. Což je víc než dost pro případ bouračky.
7) bydlíte v nájmu a nemáte tam trvalé bydliště? Tak pak tam ani nevolíte a místní část na vás nedostává peníze. Pak nevidím důvod, proč by vás měli zastupitelé zvýhodňovat před mimopražskými. Z politického a ekonomického pohledu pro ně rezidentem nejste. Podle toho se i chovají
8) opět ten stejný problém. Nejste obyvatelem Prahy, městská část z vás nic nemá, nevolíte tu a tím pádem se ani nepodílíte na nějakém politickém směřování. Pak je zcela logické, že nebudete mít stejné výhody jako člověk, který tu trvalé má, volí tu a strany si jej snaží předcházet.
Takže prakticky každý váš bod vychází z toho, že absolutně netušíte, za jakých podmínek se parkovací karty vydávají, protože na případy náhradního vozu, vozu z půjčovny, auta na leasing, služebního auta atd se samozřejmě myslelo před zavedením zón a je možné na ně získat modrou kartu.
I37v86a68n 90M56i53n51á82ř
Kdybyste na ůzemí modrých zón bydlel - Váš názor na jejich existenci by byl zcela opačný. Zařadil byste se tak mezi stovky rezidentů, kteří denně zoufale hledají místo, kam zaparkovat !
F66r40a79n35t53i44š77e45k 43S45k80o36č95d41o66p21o41l37e
Řekněte mi jediný důvod jak může zavedení zóny ZHORŠIT parkování? To nedává jakýkoliv smysl
P73ř21e74m71y17s90l 93H63r63o62m75a29d17a
Napadlo Vás, že poplatek za parkování na veřejném pozemku je vlastně další daní?
Veřejné pozemky patří všem občanům státu či obce. Platíme vlastně za stání na našem pozemku. No a z této daně by měla města pozemky opravovat a udržovat. To je naprosto v pořádku.
Jen nechápu na co platíme všechny ostatní daně
P50ř89e19m96y16s83l 34H51r24o65m16a92d76a
Hlavně nechápu proč Praha při přerozdělování dostává na jednoho občana desetkrát více než zbytek republiky
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!