Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i17ř98í 51N72o16v79á40k 1764853557208

To asi bude nějaká garážová firma, když tvrdí, že bude stačit jeden účetní, jeden systémový administrátor atd. A co takhle třeba nezbytná zastupitelnost? Bude systém běžet v režimu 24x7?

+6/0
doporučit
4.7.2018 7:47

L78i88b82o39r 58F47i60l59á68k 2762436332986

Prodraží to jízdné a ještě to bude stát tolik peněz? :-P

+9/−3
doporučit
4.7.2018 6:07

M49i34l54a72n 62V27o25l84e24k 5149403156929

Proč se do toho v kapitalismu cpe stát? To musí pořád někdo podnikatele vodit za ručičku?

+9/−9
doporučit
4.7.2018 7:35

P52e50t56r 25B81á41č82a 8135346145645

Kdo bude jízdenky kupovat?

ja ne :-)

+3/−1
doporučit
4.7.2018 7:39

L69u49c83i71a64n 10P48a73p74a52z33i80a35n 5674247671395

Když to jde v jiných zemích, nechápu, proč u nás to ještě nemáme. A nechápu, proč by měla být nastavena cena předraženým způsobem, aby si to zase nikdo nekupoval.

+4/−3
doporučit
4.7.2018 8:56

J35a63n 84V52a34l64o94u19c13h 6532947118490

Až doposod jsem si pod pojmem "jízdenka pro celé Česko" představoval něco, co bude platit ve vlacích, autobusech i MHD (nebo-li koupím ji a vím, že nemám lézt jen do letadla). A ona to má být jen ochrana blbců, co nevědí, jak si koupit jízdenku na vlak. Finance se jistě budou přerozdělovat podle ujetých km, čili skrytá dotace pro Černou Díru (u které i tak rozumný cestující cestu dělí na více jízdenek - koncové úseky kupuje zvášť a na "štrece", kde jezdí i "lumpové soukromníci", užívá i u ČD akční ceny, což ho vyjde levněji než jedna jízdenka dle kilometrického tarifu).

+6/−8
doporučit
4.7.2018 7:52

R94a24d29i89m 12Š22o42l53c 1295245645654

Tak hlavně, že kvůli mýtu vznikl nový státní podnik CENDIS. Když po----l mýto, tak šup na společnou jízdenku. Nejsem příbuzný Sibyly, ale myslím, že to dopadne úplně stejně. Oni už asi právní služby a poradenství tak netáhne...;-D;-D;-D

+2/0
doporučit
4.7.2018 7:46
Foto

J39a50n 28V68a30l56a66l72í52k 6766699290216

Když jednotné jízdné funguje už v každém kraji proč by nemohl fungovat celorepublikově?

Když vezmu Prahu a celý středočeský kraj tak jízdenka na 24h je za 160Kč a mohu jet jakýmkoliv dopravcem co tam jezdí vyjma vlaků SC,EC,IC

+4/−6
doporučit
4.7.2018 8:44
Foto

J45a84n 87V61a60l56a53l71í34k 6566199610456

je zajímavé že ve Švýcarsku to funguje a to tam mají přes 250 dopravců...

+2/−3
doporučit
4.7.2018 8:06

P64a11v34e85l 15S49o29b85o93t23k76a 5490824

Doufám, že bude vypsáno celoevropské výběrové řízení.

ČD Telematika totiž už dávno není státní:

https://byznys.ihned.cz/c1-66139790-kellnerova-ppf-koupila-29procentni-podil-ve-spolecnosti-cd-telematika-ktera-vlastni-druhou-nejvetsi-sit-optickych-kabelu-po-o2

+1/0
doporučit
4.7.2018 10:32

J95a37n 38K96o28m53r10s77k66a 8362532908682

To je pěkný bordel.

Ale to je důsledek liberalizace. Soukromý přepravci se "utrhnou", srazí nesmyslně cenu na samé dno. Ve výsledku neplatí daně, nemají na výcvik a provozní personál, nemají rezervy v kapacitě, v podstatě bordel.

Teď by každých chtěl akční jízdenku, ale ať je odvezou ČD, protože ta musí odvézt v den platnosti jízdenky, tzn. nestihnu v 10h, tak jedu v 11h. U soukromníka mám smůlu, musím kupovat novou jízdenku.

Prostě toto, dokud nebudou podmínky rozumné, nebude nikdy fungovat.

Dráha prostě nemůže být levná pro příležitostné jízdy.

+2/−6
doporučit
4.7.2018 9:24

J67a21n 93J14e93m19e17l83k91a 1655470

Aha, takže oni stále uvažují a uvažují. Ale 2019 bude mnoho krajů privatizovat a zadávat smlouvy a podmínky na 15 let. A kraje zadávají bohužel 2/3 vlaků. A bez toho systému? Jak pak bude například vypadat doprava na hranicích nesmyslných českých krajů? .. No často nebude - stejně jako na hranici se Slovenskem. V každém kraji si budete muset studovat jejich systém, jejich podmínky.. Jejich aplikaci do telefonu.. Atd.

Dále tato jízdenka by sloužila jako cenová regulace zejména u dálkových mimo ids. Protože pokud to nebude a bude jeden vysoutěžený monopolní dopravce na trati (oni nechtějí více dopravců na jedné trase), dopadneme jako v Anglii. A z nejlevnějších vlaků v Evropě budou rázem ty nejdražší. A z vlaků se místo ekologické flexibilní dopravy se stane trochu VIP záležitost jako na západě a část lidí bude muset přejít do levnějších autobusů - pokud je zase nezakážou zákonem. S nutností plánovat cestu třeba měsíc dopředu pro lepší cenu, včetně odjezdu.

A cena 1,35 kč/km je právě to, že nechtějí přílišnou regulaci a omezit "optimální výběr dopravce" a jde zdražení, min 25%. Protože každý pravidelný cestující má slevovou kartu - 25%, 50% 100%.

Zároveň pravidelným cestujícím zmizí možnost dojíždět za prací například s IN 100 za 1600 Kč/měsíc a bude třeba muset platit 1,35kč/km. Nebo taky víc, pokud ten systém nebude. Samozřejmě, někdo radí, aby to neregulovali. A lákají je, že stát možná zaplatí míň na dotacích (a to jen možná), cestující ale mnohem více na jízdném.A nebude flexibilita. U dosavadních vysoutěžených tratích není ve smlouvě cena jízdného. Určuje si ji dopravce.

+1/−2
doporučit
4.7.2018 8:43

D66a70v30i10d 34P50e70t21r 7220776590265

V ČR může být jen jeden železniční dopravce, popř. konsorcium dopravců. Strašně mě štve, když si koupím jízdenku z Prahy a pak vlak (hned ve výchozí stanici) má třeba 2h zpoždění a pro jízdu s jiným dopravcem si musíte koupit další jízdenku.

+2/−9
doporučit
4.7.2018 7:25

A43l37e38š 65M60a67r97e73č80e94k 4466814175912

Za 250 000 000 je to nesmysl.

Kolik % cestujících přepraví Regiojet, Leo expres, GW Train a Arriva? Tipnu 2% z celkové přepravy. 98% budou mít ČD.

Kvůli 2% cestujích je nesmysl budovat systém za státní čtvrt miliardu. Ať si to zaplatí Radim, Leoš, Arriva a Řebíček.

+2/−10
doporučit
4.7.2018 8:06

P89e29t67r 42V97a14r71g89a 3395563320980

Řešení jsou jasná, jen ne chtěná;-).

Za a) zrušíme soukromníky na dráze a máte jednotnou jízdenku hned ;-D,

za b) zavede se řešení obv. v našem Kocourkově - megadrahý (250 mega je málo) společný projekt, který provozně bude strašně nákladný, zdraží to jízdné, a tak to nikdo nebude chtít kupovat/platit (zase pustíme žilou státnímu rozpočtu)

za c) přijmeme jednoduché pravidlo 98% pro ČD a 2% pro soukromníky (neb asi takový poměr bude v osobokilometrech ;-)) a na to zase nepřistoupí soukromníci ;-D;-D;-D;-D

+1/−5
doporučit
4.7.2018 9:43

V52a25c64l42a78v 89H17a94j60e75k 3656529559

Dopravní politiku řídí stát, takže může vždy stanovit podmínky i v případě cen:

a) jednotný tarif bude závazný pro všechny a nebude možné použít jiný.

b) tarify dopravců se budou moci lišit od jednotného tarifu v řádku několika málo procent a to ještě za přesně definovaných podmínek.

c) ceny národního tarifu budou vycházet z aktuálně nejnižších cen na trhu a dopravcům provozujícím dopravu v závazku objednavatelé vyšší ztrátu uhradí.

Fí ha:-)

0/−1
doporučit
9.7.2018 21:28

M26i92r90e66k 71Z34á48v91o42d60n51ý 7532797780558

Kdo je bude kupovat? No já je budu kupovat :)

0/−1
doporučit
4.7.2018 8:40

L53i52b97o81r 42Z61a24v81ř19e48l 8259566731222

Nejlepší řešení by bylo, ať má každý dopravce svoje jízdenky a pro zákazníky svoje výhody a je na každém s jakým dopravcem kdo chce cestovat. !!

0/−3
doporučit
5.7.2018 10:52

M41i23c62h24a85l 81K20o80l33o66v31r83a17t 5207643225882

Nedávno jsem nad tím uvažoval, ročně projedu vlakem cca 10.000 Kč, takže zatím se mi třeba IN100 za 20.000 Kč nevyplatí, protože není uznávána jinými dopravci než ČD. Uvidíme kam se dostane cena takové jedné jízdenky po ČR bez omezení dopravců a kilometrů. Můj odhad je dneska kolem 500 Kč, ale ideál by byl 250 Kč. Pokud by zároveň existovalo něco jako IN100 pro všechny dopravce za 9.000 Kč, tak si ji pořídím. Už tak třeba RegiJet dost zdražil na trase Praha-Ostrava.

0/−2
doporučit
4.7.2018 8:11







Najdete na iDNES.cz