Diskuse k článku

Zákaz zbraní problém terorismu nevyřeší, říká šéf České zbrojovky

Česká zbrojovka dobývá Ameriku a obchodní války se nebojí. Pětimiliardový byznys třináctým rokem řídí Lubomír Kovařík. „Pokud by chtěl někdo spáchat trestný čin, spíš si zbraň opatří na černém trhu, než aby se legálně pokoušel získat zbrojní průkaz. Když se podíváte na teroristické útoky spáchané v posledních deseti letech, nikdy nebyly spáchány legálně drženými zbraněmi,“ říká v rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a37r63e44l 11M88a20r18h45o15u33l 2817163126726

Odzbrojit radne obcany,to je doktrina EU.Vyznam tohoto opatreni je takovy,ze se nikdo mladym a silnym utocnikum neubrani.Starsi lide se slabnouci silou nebudou mit uz vubec zadnou sanci se branit.No,alespon odcerpaji mene penez z duchodoveho systemu statu

.A to se vyplati,ze panaci a panicky z Evropske komise?

+2/0
11.7.2018 22:33

T78o47m47á87š 83Z17e12m82a46n 3615508574525

Je lepší zbraně mít, umět vyrábět a nepotřebovat, než je neumět vyrábět, nemít a ještě zoufale potřebovat...

p.s. Opravdu si někdo myslí, že ti, co vystříleli, C.Hebdo redakci či Bataclan, měli zbrojní průkazy a legální zbraně? většina nelegálních zbraní v rukou teroristů je z vojenských skladů - viz vykradení 3 velkých armádních skladů v Portugalsku před 2 roky a letošní útok na redakci ve Francii raketometem, útoky ručními granáty ve Švédsku..

+7/0
11.7.2018 21:37

J27i72ř62í 46K90ü40h33r 2220946570256

Tak útoky v USA jsou často páchány legálně získanými zbraněmi....

0/0
11.7.2018 21:50

T77o88m37á94š 50Z84e53m78a12n 3345928404265

Ano, v zónách kam je přinesení zbraně trestným činem..

Nicméně drtivá většina vražd v USA je černošské mezigenogvé násilí, kdy jak vrah tak oběť už mají záznam v rejstříku trestů a tedy nemohou legálně držet zbraně.

+5/0
11.7.2018 22:14

M78i58l24a90n 53V27o81l59e41k 5679893716519

Oni přece nevyrábí 'legální zbraně'. Oni vyrobí zbraně a i když je prodají dle zákonů, tak se nelegálními mohou stát kdykoli. Když žádné zbraně nikdo vyrábět nebude, tak nebudou žádné, které by se nelegálními mohly stát. Já vím, to je utopie, ale je to blíž pravdě, než ty jeho kecy.

0/−4
11.7.2018 20:16

J86i90n75d78ř59i83c89h 31K19a94l79i16n41a 6616182710542

když nikdo nebude vyrábět zbraně...zbraň vám dáva pocit bezpečí a smazáva rozdíl mezi fyzicky slabým a silným...mezi národem malým a národem velkým....

0/0
12.7.2018 6:22

L27a34d42a 46N67o42v25a41k 4672773747

na snímku 20/21 předvádí pan Forejt, jak přesně se se zbraněmi nemá zacházet a proč nepatří do rukou amatérům... Bohužel se ale nic nestalo...

0/0
11.7.2018 18:39

J64a46n 30K47o33z97l97e62r 3129339731194

Jsem pro zákaz zbraní protože nejsem na nich finančně zainteresován na rozdíl od obchodníků se zbraněmi kteří mají zisk z prodeje takže chápu jejich stanovisko přišli by totiž o zisky

+1/−20
11.7.2018 16:00

O62n44d83ř21e64j 73S87e85k49e65r38a 1157296576599

Takže mi chcete zakázat mít zbraň, protože na tom nevyděláváte???

+13/0
11.7.2018 16:13

M46i91c15h25a66l 72F73r41a82n42z 7633553681312

přesně tak, to je to nové neomarxistické uvažování :-/

+6/0
11.7.2018 16:22

M34i37l76a49n 27V86o10l42e67k 5809403406279

Víte moc dobře, jak to myslel (že si výrobce zbraní nebude sám sobě kazit kšefty), tak nedělejte blbého. Ti, co nejsou schopni pochopit takové jednoduché souvětí, by neměli dosáhnout na zbrojní průkaz. Jak by mohli pochopit české zákony?

0/−2
11.7.2018 20:20

J36i44ř48í 93E17r56b74e60n 1133794876407

Jednoduché souvětí začíná jednoduchým konstatováním: "Jsem pro zákaz zbraní protože nejsem na nich finančně zainteresován" - tím je řečeno podstatné, vše ostatní je omáčka, nadto bez interpunkce.

+1/0
12.7.2018 20:36

A49l73e63n77a 39B78a17l64á86k32o79v27á 5882608595804

Jsem pro zákaz výroby motorek, protože na nich nejsem finančně zainteresována!

+9/0
11.7.2018 16:21

M98i37c28h74a96l 90P72t96a29c85e33k 9836512568256

Jsem pro zákaz rohlíků protože nejsem na nich finančně zainteresován na rozdíl od obchodníků se pečivem kteří mají zisk z prodeje takže chápu jejich stanovisko přišli by totiž o zisky

+6/0
11.7.2018 18:37

P60e32t95r 74K77n83ě55b70o79r66t 3641180

Ekonomika jsou spojený nádoby. Takže i na zbraních je zainteresovaný každý z nás. I ty.

+1/0
11.7.2018 19:39

V13o64j30t15ě55c95h 93R60ů75ž61e23k 1437572104662

V USA nemusíte většinu zbraní evidovat u ATF, jen musí prodejci archivovat záznamy o prodejích.

Eviduje se jen část zbraní specifikovaná v zákonu National Firearms act.

0/0
11.7.2018 15:19

S58t53a54n33i22s40l16a29v 94K91r85e80j96c52a66r 6487176413824

Nu článek výrobce zbraní je o ........... , ano terorismus samotná zbran opravdu nevyřeší. Nakonec ani v době socialismu ozbrojování občanů nevedlo k terorismu ale ouze ke kriminálním činům. Uvádět příklad USA, je trochu scestným - od vyhlášení nezávislosti USA je střelná zbran simbolem státnosti a dědictvím kolonizace amerického kontinentu. Kriminální trestná činnost střelnou zbraní je stále nejvyšší v USA v porovnání se světem.

0/0
11.7.2018 15:29

V68o41j97t79ě77c86h 57R94ů49ž97e18k 1627262774262

Myslím, že jste si spletl komentář.

Jinak v USA je nejvíce zločinu se zbraněmi ve státech/městech, kde jsou zbraně zakázané, nebo v gun free zónách.

Jo a většinou to mají na svědomí gangy (černé, hispánské většinou).

+7/0
11.7.2018 15:50

T96o26m34á42š 51Z76e96m44a35n 3225688254955

Situace v USA je poněkud komplikovanější.. stát od státu, okres od okresu..

0/0
11.7.2018 21:32

V18o19j22t15ě11c74h 40R34ů59ž72e76k 1467642444652

Zákon NFA platí federálně, ale je pravda, že někde registraci mají.

0/0
11.7.2018 21:37

P30e85t38r 69N13o79v55ý 2496240749880

Vyřeší

+1/−21
11.7.2018 13:56

V15i71k95t71o67r 18Š70e60d86i40v84ý 8136611500466

Zákaz zbraní (tedy ručních střelných zbraní) by nic nevyřešil, protože se týká pouze zákona dbalých občanů a legálních zbraní.

+16/−1
11.7.2018 14:24

M90i46l53o57š 94B86é42m 6404239492823

To se mýlíte. Tuhle jsem potkal teroristy jak si nesli od mafiánů plnou tašku zbraní. Tak jsem jim řekl, že už rok platí novela směrnice EU o zbraních. Ti se na to otočili na podpatku a utíkali ty zbraně hned vrátit. EU

+18/−1
11.7.2018 14:28

P98e21t26r 62K68r97e40j21č69í67ř 4374868152670

Dobrý for. Zasmál jsem se.

+3/0
11.7.2018 15:46

L74a13d57a 35N44o81v76a28k 4662873187

ne, je to trapný.. spíše si zadejte do google zastřelil legálně drženou....

+1/−2
11.7.2018 18:41

M95i65c78h12a72l 41F82r32a83n19z 7583443341712

koukám, půlka odkazů se týká dvou incidentů, zbytek jsou sebevraždy a nemálo článků, u kterých nelze rozeznat, o jakou legálně drženou zbraň se jednalo. Mohla to být i zbraň kat.D. Každopádně, když si vyjedete výsledky pro vraždy nožem, sekerkou, rukama, máte jich na výběr o stovky procent víc ;-)

+1/0
12.7.2018 8:43

M86i72c49h80a77l 62F58r47a88n29z 7823833151782

nebo

14. 1. 2018 - Pokousal ji na krku a v obličeji. Holčička navíc utrpěla šok, byla převezena do nemocnice. Psa zastřelil soused legálně drženou zbraní

0/0
12.7.2018 8:44

T66o16m80a54s 37L53e72d41v60i19n95a 8362540641316

omezení přístupu ke zbraním je základ. Zbraň, ať legální nebo postupen času změněná na ilegální, musela být napřed vyrobena. Více zbraní = více rizika, to je jednoduchý vzorec. Že lidé, kteří se zbraněmi živí nebo je mají jako koníčka, tvrdí opak, je přirozené. Jakoby kuřák bojoval proti kouření ;-D

+1/−14
11.7.2018 14:40
Foto

V58l26a67s33t63a 57C19o37u46f87a35l 7587579769585

Víte, že se dá zabíjet i sekerou nebo tyčkou od plotu? Dokonce i kamenem, autem, kamionem, nožem, šroubovákem, elektřinou,...

+11/0
11.7.2018 14:48

P28e87t36r 13K65r76e38j14č17í79ř 4974548212390

Zabít se dá i holou rukou(a jak snadno) - budeme je sekat?

+1/0
11.7.2018 15:48

M83i51l18a93n 26V40o13l25e60k 5509303566779

Ale kolik teroristů použilo existující tyčky od plotu a kolik jich použilo existující střelné zbraně?

0/−2
11.7.2018 20:22

Z43d66e11n94ě24k 64W12e90r18n10h50a98r53t 6297215602528

V posledních letech většina teroristů v Evropě použila auta. Zakážeme auta?

+4/0
11.7.2018 20:40

V97i96k61t46o26r 64Š41e45d54i12v36ý 8846821180976

1) Ale nikde tenhle "jednoduchý vzorec" nefunguje, ani vzorec opačný

2) Málo zbraní znamená, že držitel zbraně má nezanedbatelnou výhodu proti ostatním

3) Zakazují se střelné zbraně, stejně rychle lze zabíjet mnoha dalšími prostředky

4) Po zeměkouli se potlouká spousta zbraní. Tím, že zabavíte ty legální v soukromém vlastnictví nesnížíte počet zas až tak zásadně

+10/0
11.7.2018 14:52

T93o47m15a84s 82L89e18d48v75i50n66a 8942710201916

pořád vycházíte z hodně naivního předpokladu, že když budete nosit v kapse zbraň, že se ubráníte násilníkovi, který si zvolil místo, čas a moment překvapení. Nemyslím, že máte nějakou zásadní výhodu oproti člověku beze zbraně. Jen se republika zaplevelí zbraněmi.

Je třeba žít ve funkčním státě s fungující policií a ne na Divokém západě, kde platí právo silnějšího. Tam byli obyčejní lidé v mnohem větším ohrožení.

+1/−11
11.7.2018 15:04

O64n18d85ř27e58j 80S80e29k84e39r82a 1287576876809

Já se ubránil. A dokonce jsem ubránil i jiného člověka.

Jinak co se týče vašeho pacifistického plkání, zkuste se podívat na vývoj násilné kriminality a terorismu v UK, kde je trestné mít na veřejnosti i nůž a můžete dostat velmi vysokou pokutu i za větší šroubovák.

+15/0
11.7.2018 15:10

J25i67n89d54ř35i73c54h 67M80l22a88d58ý 7852948597696

Pacifistické plkání, to je výstižné R^

+2/0
11.7.2018 17:04

M68i35l62a47n 28V97o64l58e27k 5229273306549

Nebuďte skromný a rozepište se o tom. Stačí odkaz na článek v Blesku. Takový příběh si média určitě nenechala ujít.

0/−1
11.7.2018 20:26

J10i70ř60í 59E94r35b97e14n 1263844276207

Ale to zase nepřehánějte. V Telegraphu jsem dohledal jen to, že v dubnu zatkli jednoho chlapa za to, že probodnul lupiče šroubovákem...

0/0
12.7.2018 20:47

M50i14c14h69a32l 94F34r34a69n23z 7923943491612

Nějak mi nepřipadá, že by tady byl divoký západ. A to zde máme cca 300,000 držitelů zbraní a 850,000 zbraní.

Na rozdíl od západní Evropy, kde je vlastnictví zbraně prakticky nemožné.

+7/0
11.7.2018 15:11

T26o12m41á37š 22Z56e33m22a79n 3515378974895

No on tu vlastně "divoký západ" je - tedy cca 1 (0,76) vražda na 100.000 obyvatel. V části a době označované jako "divoký západ" to bylo obdobné.

Jako na divokém západě. Nárůst kriminality v USA nastal až později, především za prohibice a pak v 60. letech za "sluníčkových dětí".

0/0
11.7.2018 22:53

M69i60c64h52a49l 44F37r77a92n60z 7883943271922

dobře, tak divoký západ ve vztahu k legálně drženým zbraním ;-)

0/0
12.7.2018 8:40

V95i83k86t77o65r 20Š42e19d95i72v88ý 8726701850376

Nejsem blb, abych nosil zbraň v kapse. Používám kvalitní pouzdra. :-P

+7/0
11.7.2018 16:20

M34i62l41a33n 14V63o72l15e69k 5529593216839

Že si podmínky útoku volí útočník, je jasné i každému zvířátku. Na idnesu za to ale v diskusích sklidíte jen mínusy.

+1/0
11.7.2018 20:25

L32u51k52á41š 93W62a37g38n92e72r 7717865578604

A nebo taky více zbraní, více nástrojů k obraně před útočníky. Každopádně pokud někdo bude chtít nějakým způsobem zabít nebo zranit jednoho či více lidí, udělá to ať už se mu podaří sehnat střelnou zbraň či nikoli. Snížení počtu zbraní, ať už legálních či nelegálních nesníží agresivitu lidí. Pokud mi paměť dobře slouží není to tak dlouho, co byl jako zbraň použit kamion a chvíli na to dodávka. Nemyslíte, že by bylo vhodné přestat vyrábět auta?

+4/0
11.7.2018 15:00

M64i91c63h76a72l 51P50t68a96c56e70k 9226382328786

Omezení přístupu ke zbraním je základ každého totalitního státu.

+10/0
11.7.2018 15:07
Foto

M26a34r15i97e 57M85e53t29l56i77c17k58á 9981404881692

No, třeba totalitní Británie 8-o

0/0
11.7.2018 18:19

M45i56c13h17a22l 16P74t86a69c43e62k 9536942708816

Tam to opatření bylo velice účinné, že?R^

+2/0
11.7.2018 18:35

M34i14c58h76a48l 65F88r98a73n21z 7713173981642

abychom nedopadli jako v GB, kde je omezení i na nákup plastových příborů a nemálo blbečků tam organizuje akce - odevzdej nůž, zachráníš život. Co budou omezovat dále? Dle stavu už jsou na řadě lžičky a kleštičky na nehty... Tohle byste vážně chtěl? Navíc doopravdy restrikce nic nevyřeší, nikdy nic efektivně nevyřešila. Spíše dá větší pole působnosti zločincům.

Například v již mnou zmiňované GB nárůst ozbrojení tr.činnosti po zákazu zbraní raketově stoupl. Řádově o stovky procent.

Více zdravého rozumu a méně klapek "zbraně jsou fuj".

+8/0
11.7.2018 15:09

M91i51c38h17a85l 35P65t34a25c65e19k 9596282378246

Napsal jste tu tři příspěvky a dohromady šest slov. Vy jste doslova mistr argumentace!R^

+1/0
11.7.2018 15:05

T32o98m34a84s 95L82e54d49v63i50n14a 8562560391956

co jiného má říkat Obchodník se smrtí?

;-€Rv

+4/−24
11.7.2018 13:54

Najdete na iDNES.cz