Diskuse k článku

Těžké kamiony ničí podle Ťoka české silnice. Chce snížit limit nákladu

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na silnicích. V Česku lze vozit až 48 tun nákladu, což je jeden z nejtěžších nákladů v Evropě. Státy EU dovolují na jeden kamion v průměru 42 tun. Kamiony jsou podle Ťoka jednou z hlavních příčin špatného stavu tuzemských vozovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M91i76c15h54a42e57l 70D42o82s61t21a64l 8693151447475

Toto nařízení nebo tyto limity jen a jen zase postihnou řidiče.Protože jsou první na raně a nejrychleji oškubatelný.Když se sníží tonáž tak se bude stejné množství odvézt stejně tudíž na více kamionech.V době když tu chybí tisíce řidičů by mne zajímalo kdo to odvozí?Další věcí je že když se to nevejde tonážně na jeden kamion tak to zase poveze více aut a bbude větší nárůst kamionů.Tak se ptám jestli je tohleto co ministerstvo chce?Firmy si na své dosavadní množství tun budou objednávat místo 10kamionů třeba 12?To určitě silnicím pomůže.To nemluvím o tom že případné překročení jde na vrub řidiče který nemá jednak pozici na to aby mohl odmítat náklad a ani kontrolu.Jak se říká papír snese vše a dopravce musí držet kušnu protože je rád za přepravu.Šprajcne se a nedostane to zaplacené.Jak tu bylo níže řečeno.Odpovědnost na odesilatele a je spousta problémů a dohadů vyřešeno když se přijme snížená tonáž.

0/−1
17.7.2018 11:03

J30i22n33d73ř48i17c16h 79Š53k10o52p43e81k 4185471920315

1)víc kamionů nebude, protože už nyní chybí řidiči

2) zdraží to přepravu, takže se může stát, že zmizne přeprava zbytných věcí a uvolní se kapacita pro potřebou, i když třeba dražší přepravu

3) trestání řidiče je naprosto v pořádku, on zodpovídá za náklad i soupravu

4) nic nebrání firmě pokuty za přeložení fakturovat odesílateli. Přepravní kapacity je málo, tak nikdo kvůli tomu o zakázku nepřijde.

+1/0
18.7.2018 9:21

J35i55n46d69ř91i29c10h 71L17u19k53e94š 3259594403370

Nejucinejsi je zavest pokuty pro odesilatele. Jezdil jsem kamionem sedm let a zatizeni naprav mne Scania tenkrat nemerila. Takze, kdyz mne rekli, ze drevo vazi 25 t a napsali to do CMR, musel jsem jim bud verit, nebo hledat fabriku s vahou, coz je utopie, protoze na to neni nikdo zvedavy, abych nekde hledal vahu a na druhou stranu jsem mohl dostat flastr uz pri tom hledani vahy. Takze staci pohlidat piskovny, pily atd a oflastrovat je. Navic jsem vozil pokazde neco jineho, takze se to tezko odhadovalo. Na te pile nakladaji ty stejne baliky dreva den co den. V Nemecku Vas z nakladky pretizeneho a spatne zakurtovaneho proste nepusti. Protoze cast viny jde za nima!

+1/0
15.7.2018 14:35

J86i38n20d75ř36i89c84h 70Š34k11o42p15e36k 4605731230275

a nebo prostě jen zavést smluvní pokuty vůči objednateli při přetížení.

0/0
18.7.2018 9:31

M42a43r59t96i76n 38D92o32h12n41a96l 5627843378498

Myslím, že není co řešit, nakoupit váhy a vyčlenit dopraváky na vážení a vážit permanentně. Myslím, že jako odstrašující trest by stačilo odstavit kamion dokud si jej firma nepřeloží. To by bylo výchovnější než platit pokuty a jezdit s přetíženými kamiony dál.

+1/0
11.7.2018 16:15
Foto

M22i16c94h79a37e27l 93D44o69s75t45a89l 8863941447565

Postih odesilatele je lepší a účinnější než aby se dopravce potom dohadoval kdo zaplatí flastr.Protože flastr dostane prvně řidič a pokud se tím budou odebírat i body řidiče,tak tím spíše se vyboduji jen protože někdo to má na háku a myslí si že to prachy vyřeší.Řidič v tomto hraje černého Petra který to všechno vyžere.A to by se mělo změnit,protože nemá páku ovlivnit ani pozici tlačit odesilatele a sám kontrolovat jak to na tom je váhově náklad.Pravda některé tahače mají budíky na váhu na nápravách ale ještě to není pravidlem.

0/0
17.7.2018 11:13

J44i39n76d82ř26i79c40h 19Š98k26o53p34e58k 4865171480735

řidič páku má. Může odmítnout jet s přeloženou soupravou.

0/0
18.7.2018 9:32

L91u92c30i64a92n 85P10a47p97a89z30i41a48n 5164377661845

Nestačí chtít, je třeba konat! Už dávno tak mohlo být!

0/0
10.7.2018 23:03

P61e32t18r 54J33a41r74o84s80c20h 4727696856810

daleko jednodussi je buzerovat ridice osobaku nez kamionu

platíme stada uredniku, kteří nejsou schopni ani ochotni pracovat

0/−1
10.7.2018 20:56

P68e95t26r 93J11a24r90o51s52c75h 4447276886190

objevili ameriku

kamiony jsou samozrejme úretizene nad limit,

neumíme stavet ani opravovat vozovky

neduslednost, nekontrola, z cizího krev netece

0/0
10.7.2018 20:40
Foto

M77i60r20o26s66l72a35v 84Z39a28p68l60e54t78a22l 3757375778223

Jste blb a lhář. Opakujete pohádku která NIKDY nedávala smysl. Nikde nikde nikdo náklad nepřekládal. Nikdy. Nikdy by se to nevyplatilo. Nikdy.

+1/0
10.7.2018 14:09

J17a61r44o31s21l35a52v 92Z20a78j42i19c15e52k 6654171297987

Kdyz to rika dokonce i ministr dopravy, tak na tom urcite neco bude. A co na to rikaji cesti experti? Taky se domnivaji, ze ceske silnice dostavaji nejvic zabrat od tezkotonaznich kamionu?

0/0
10.7.2018 14:08
Foto

M56i13r22o56s82l65a96v 35Z50a69p21l38e76t48a66l 3157805568423

Pan Ťuk je lhář. Za prvé jde o celkovou hmotnost. Ne hmotnost nákladu. A pak pan Ťuk neřekl dost zásadní věc, 48tun celkové hmotnosti NEMAJÍ ty samé kamiony co jezdí s celkovou hmotností 40tun. Na 48tun jsou SPECIALNÍ soupravy s VÍCE koly, takže na silnici tlačí nápravovým tlakem stejným jako jakékoliv jiné auto. A více kamionů s menšímy náklady znamenají také větší exhalace. Proto například ekologové ve Švédsku prosazují naopak soupravy až 80tunové (zatím tam jezdí 60tunove) aby příroda trpěla méně a jezdilo méně kamionů. U nás prosazujeme více kamionů. Zajímavé.

+6/0
10.7.2018 14:06

V38á98c89l24a79v 24P15o96u18s62t18k88a 3710911752

Tak speciální...naprosto běžná souprava s pěti nápravami (auto + vlečka) vezme i 32 tun, protože jí to na nápravu vychází lépe než tahač s návěsem. A to pak dá dohromady těch 48 tun celkové!!! hmotnosti. Jinak samozřejmě souhlas, je to ťokovina. ;-)

0/0
10.7.2018 15:26
Foto

M79i73r98o60s77l77a34v 84Z84a82p81l80e12t93a52l 3107705188733

Pan Ťuk je lhář. Za prvé jde o celkovou hmotnost. Ne hmotnost nákladu. A pak pan Ťuk neřekl dost zásadní věc, 48tun celkové hmotnosti NEMAJÍ ty samé kamiony co jezdí s celkovou hmotností 40tun. Na 48tun jsou SPE

0/0
10.7.2018 14:00

T90o10m66á88š 42M41a77c68e87j71k41a 6791492457107

Ten Ťok vždycky když otevře tu jeho chlebárnu, tak to stojí za to. Vždycky se ze sebe snaží udělat ne-li génia a předvést se jaké není hvězda a jak maká, ale výsledky má absolutně nulové. Kromě zvyšování pokut a šibování s bodový systémem za celá léta ve funkci neudělal lautr nic.

+2/0
10.7.2018 14:00

S67t91a16n30i77s63l13a23v 15S41r96b42a 4135134648624

stačilo by kontrolovat stávající váhy. ale to by stát musel být mnohem schopnější při vymáhání povinností a zákazů. Jinak nemohu si pomoct, ale Ťok mi přijde jako marťan, co si občas spočine někde asi na posedu nebo na rybách á vymyslí něco geniálního. kdy už také začne pracovat?

+2/0
10.7.2018 13:19

P46e80t96r 11N75o23v84ý 2656280109190

Už těch kamionů máme všichni plné zuby. Zácpy na silnicích, jejich ničeni. Je to strašné.

+3/−3
10.7.2018 12:18

M45i23l52a12n 41K45r11á35l 8603938501391

zustante u kompu a budete mit klid

0/−1
10.7.2018 13:59

J19i86n85d60ř57i45c98h 73L64u32k19e93š 3989514443340

Nechodte do Kauflandu a pri cerstve kde co a oni ubudou...

0/0
15.7.2018 14:36

D54a16v50i11d 77L54a66b10a62n38c 1658969121777

Rakušani moc dobře ví, proč na nové A5 z Mikulova do Vídně postavili váhu. Stejně jako na A1 u Lince. Několikrát za týden se rozsvítí návěst a pošle všechny kamiony skrz váhu. Hádejte kolik kamiónů tam jezdí pretíženych? Žádnej. A přesně podle toho taky ty silnice vypadají! Takže žádné limity, ale vymahatelnost práva u nás chybí!

+9/0
10.7.2018 12:18

M14a68r95t50i86n 23F89r61a36n30t29i36š54e23k 7145570123885

To je objev. Ten by mohl z fleku dělat ministra.

+1/0
10.7.2018 12:07

P10e76t79r 53K52o48v61a64ř29í85k 1971283789117

"U 60 procent loni kontrolovaných nákladních vozidel se potvrdilo podezření z porušení hmotnostních limitů"

Snížení limitu je v pořádku, ale situace bude stejná. Je nutno ještě řádově zvýšit pokuty, pak se něco změní. Není jediný důvod, proč by pokuta nemohla být klidně 100 000.

"mluvčí sdružení Česmad Martin Felix: České silnice jsou podle něj uzpůsobeny pro jízdu téměř padesátitunových nákladních vozů."

To myslí vážně? Pokud něco takového vypustí z úst, pak bych se úplně s tímto sdružením přestal bavit a udělal to podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

+1/−1
10.7.2018 12:06

P71e86t28r 50J97a57r64o31s43c91h 4787306816500

nekompetentni prolhanej chudak

x krat denne jezdim přes utrzene krajnice a zvlnene povrchy

Jedno plus to ma, zjistite jak jsou na tom vase tlumice

0/0
10.7.2018 20:45

M98i53r94o14s36l75a96v 35K96u59n25d57e88l32a 6920133631189

Pokuty, které o něco níže někdo zmiňuje "Při překročení váhy je to 6000 za zvážení a za každou započatou tunu je 7000. " jsou vyloženě směšné. 50 000 kamionů týdně tedy 2 600 000 ročně a oni zkontrolovali namátkou za rok 2 000. To znamená že chytnou o něco více než 0,1% -

Takhle mají šanci 0,1%, že budou muset zaplatit několik desítek tisíc kč navíc což vzhledem k hodnotě nákladu je nic..

Být manager a vidím tenhle článek o počtu kontrol, tak přeložím všechny své vozy, s tím že je to akceptovatelné riziko k poměru ušetření nákladů za přepravu...

+10/−1
10.7.2018 11:41

M50i27r64o67s93l63a59v 53K34u78n42d86e74l32a 6650203641749

Krásný příklad jsou nákladní vozy, které odváželi betonovou sut z dálnice D1. Po konečně opravené místní silnici, pak více než týden nonstop odvoz sutě do místního lomu s vysokou frekvencí průjezdů a vyhýbají se samozřejmě tak, že musí oba vjet na krajnici - jinak se nevejdou. Výsledek je kompletně rozlámaná krajnice na nové "balené", o kterou se léta bojovalo. K zodpovědnosti se samozřejmě nikdo nehlásí.

+2/0
10.7.2018 11:29

V89í92t91ě13z14s46l88a68v 34K49l68o42z37í40k 3381709784647

kamiony no koleje...

0/−3
10.7.2018 11:24

J85o41s59e41f 54Š81p50a27č91e19k 8849919903788

a po těch kolejích budeme zásobovat z kamenolomů a pískoven obalovny, betonárny. vždy jsou všude koleje, že....;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
10.7.2018 20:25

L66u27b23o69š 26M46a22š28í77n 9349386197848

Přetížené dodávky ničí silnice možná stejně jako těžké kamiony.

+3/−4
10.7.2018 11:12
Foto

P91e50t12r 58J13a53r11o33š 6333252571

Do ktere dodavky date vic nez 10t na napravu?

+3/−2
10.7.2018 11:20

L48u19b62o86š 53M78a83š42í58n 9889746197268

Aha nepochopil.

+2/−3
10.7.2018 11:25

I68v54a42n 51H67o62l35a13s 5457967578757

Že to nechápete vy? Tak to jsme pochopili naopak všichni.

0/−1
10.7.2018 12:32

L89u60b80o48š 88M54a43š12í64n 9319166837358

Říkám kdo nechce nepochopí.Ale už jsou vypracované studie že přetížená dodávka je horší než kamion počítá se počet náprav šířka pneumatik atd.Jak říkám kdo nechce nepochopí a hloupému vše hloupé.

+1/0
10.7.2018 16:23

P74e98t50r 94K59o95v26a41ř84í88k 1571203599657

Spočtěte si, jaké zatížení máte na 1cm2 plochy styku kola dodávky se silnicí a kolik na 1cm2 téhož u kamionu.

+2/0
10.7.2018 12:09

M69i89r54o12s22l14a20v 62K27u13c93e68r43a 4417160617471

Buďte ujištěn, že té hodnotě pro kamiony (10 tun na nápravu) se to ani zdaleka neblíží.

0/0
10.7.2018 13:57

M48a58r26t92i63n 83N17e84r10m41u44t 4159700328374

To je vtip, ne? Stačí porovnat tlaky huštění pneumatik. A i kdyby byly stejné, kamiony mají problém: tři kola za sebou v návěsu stlačí asfalt natřikrát za sebou, takže se nestačí zvednout zpátky

0/0
11.7.2018 20:07

R39a88d72e22k 20B28o92r78s25k21y 6803475118894

on by stat a obce mel take premerovat tloustku asfaltu.

je temer pravidlem, ze udaje v zadani zakazky a a nasledna realizace se lisi o 5cm a vice.

a nikdo to neresi..

+4/−1
10.7.2018 11:12

P61e84t34r 32H51o19r61s42k72ý 9165153468266

Nějaký důkaz?

+1/0
10.7.2018 11:22

R21a72d74e56k 56B79o65r39s54k67y 6933505298544

vyjed si zakazku na jakoukoliv silnice v usteckem kraji realizovanou v poslednich 5 letech. zkus se dostat ke specifikacim zadani a over s realitou..

+1/0
10.7.2018 15:36

V78á10c80l81a46v 16P94o48u55s19t82k28a 3220751952

Pokud možno pravítkem.

0/0
10.7.2018 15:43

V26á66c17l72a11v 81P16o49u64s34t66k44a 3600161262

No tak to opravdu těžko.

0/0
10.7.2018 13:14

J40a80n 32H64o81l42i90c34k67ý 8406317711261

V první řadě je potřeba nakoupit váhy a dát je mimo dálnice na silnice první třídy a nechápu proč se neinvestovalo a nedávají se váhy do modernizovaných úseků D1, či jiných dálnic... Investované peníze se zákonitě musí vrátit. Snížení maximální hmotnosti kamionů na dejme tomu evropský průměr je sice také jedna z možností, vliv na kvalitu silnic bude, avšak pouze mizivý...

0/0
10.7.2018 11:01

V65l73a37d66i89m42í38r 10H85o76r27á72k 6725603257563

S max. váhou není potřeba nic dělat. Stačí hlídat aby se to neporušovalo. Pravdou je že na vnitru přetěžují skoro všichni. A váhy nejsou vidět skoro vůbec. Přitom ty pokuty nejsou zrovna malé. Při překročení váhy je to 6000 za zvážení a za každou započatou tunu je 7000. Stačí jen dělat svou práci pořádně a bude klid.

+5/0
10.7.2018 10:59

J79o70s43e41f 38V77o11r95á57č93e63k 5341422498423

Ale ale 8-o i s váhou pane Horáku se musí dělat ! Váhu 55 tun (auto+náklad ) neunese žádná podkladová vrstva při těmto počtu kamionů !

+1/0
10.7.2018 11:07

R78a19d88e83k 90B96o10r54s27k77y 6253545148144

zajimave, ze na zapade silnice zvlnene nejsou. duvod je zrejmy - silnice se realizuji s daleko nizsi tloustkou asfaltu, nez je v zadani zakazky. a to v 90% pripadu. stat a obce selhavaji v kontrolni cinnosti, neb se na toto prakticky nezameruji..

+2/0
10.7.2018 11:14

J91a18n 80H74o76l87i69c86k40ý 8866867721401

zvlneni není způsobeno tloušťkou asfaltu, ale špatným podkladem...

+3/0
10.7.2018 11:16

R19a95d77e13k 67B46o44r48s63k82y 6763345598794

obojim..

+1/0
10.7.2018 15:34

J25a25n 63H23o33l96i90c65k84ý 8816587651601

ty pokuty naopak jsou malé... pořád se firmě vyplatí pokud jí chytnou každý dejme tomu čtvrtý kamion (možná i méně) než aby posílali dva.

+2/0
10.7.2018 11:14

M71i90r78o11s95l27a65v 89K58u48n73d57e17l68a 6650383351149

jsou vyloženě směšné. Někdo psal 50 000 kamionů týdně tedy 2 600 000 ročně a oni zkontrolovali namátkou za rok 2 000. To znamená že chytnou o něco více než 0,1% - Vy mluvíte o 25%. Kdyby to opravdu bylo každý čtvrtý tak by to něco znamenalo..

takhle mají šanci 0,1%, že budou muset zaplatit několik desítek tisíc kč navíc což vzhledem k hodnotě nákladu je nic..

být manager a vidím tenhle článek o počtu kontrol tak přeložím všechny své vozy s tím že je to akceptovatelné riziko...

0/0
10.7.2018 11:38

J50a27r18d53a 71F75a73r62s75k49ý 6535213

Dan Ťok je především neschopný ministr

+18/−4
10.7.2018 10:58

Najdete na iDNES.cz