Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Z Pardubic do Liberce budou dále jezdit České dráhy, byly nejlacinější

Rychlíkovou linku z Pardubic do Liberce budou v následujících dvou letech nadále provozovat České dráhy. O dvouletý kontrakt měly zájem rovněž konkurenční Arriva vlaky a Leo Express. Po otevření obálek s nabídkami vybralo ministerstvo dopravy České dráhy, které za provoz vlaků požadovaly nižší doplatek než konkurenční Arriva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

A tady to zadávalo MD. Ví někdo, že bylo uznávání mezinárodních jízdenek požadováno?? Jinak to směřuje k tomu, co se loni odhrálo v linkové autobusové dopravě, tedy hrozba stávky řidičů a zcela nesystémové řešení ze strany vlády, které vlastně zcela popřelo výsledky soutěžení..

A navíc mi není jasné, z čeho budou dopravci nakupovat či modernizovat vozový park, když ceny nových vozidel jsou stejné jako např. v Německu, ale úhrada od státu je proti Německu poloviční a i jízdné je zde výrazně levnější. Takže ať žije nákup ojetin, dokud je někdo prodává a skanzen na české železnici.

0 0
možnosti
JH

V případě výhry konkurenční společnosti ztráta výhod síťových a víkendových jízdenek, čili zdražení cesty, když jedou dva, o stovky korun.

0 0
možnosti
MH

Ha, tuhle hrůznou fotku (nebo tetu výpravčí, která už je dnes v penzi) tady vždy používal Sůra, když měl napsat něco o ČD, zatímco články o Regiojetu (zalité sluncem) měly vždy pečlivě zvolený a dokonale "vyžehlený" ilustrační snímek ;-D;-D

0 0
možnosti
MZ

Na rozdíl od jiných dopravců, poskytujících "kvalitní služby" dopravce ČD a.s. akceptuje ve svých vlacích - jako každý standardní evropský dopravce - mezistátní jízdenky jak pro jednotlivou jízdu, tak síťové jízdenky InterRail. Ostatní dopravci tyto jízdenky neakceptují, což zahraniční cestující jaksi nechápou, protože ve svých domovinách se něco takového stát na dálkových, zejména mezistátních spojích nemůže ...

Žlutý a černý dopravce tak dělají této zemi v zahraničí ostudu .... bohužel ani kraje ve svých výběrových řízeních na "nejlevnějšího" = nikoli nejkvalitnějšího dopravce z hlediska cestujících tuto podmínku do výběrového řízení nedávají ...

6 0
možnosti
JT

J91a68n 11T20a71r69a32b98a

26. 7. 2018 8:53

to se to dává nejnižší nabídka, když ztráty platí stát.....

0 3
možnosti
Foto

To se to blabolí, když se tomu nerozumí.

6 0
možnosti
RJ

Krásná trať, kde by se dalo něco málo zrychlit. Před 80lety jezdily rychlíky s párou na lopatu a jezdily rychleji. Dneska se jezdí v taktu a je tam hodně čekání po cestě.

Dříve jezdil rychlík Brno - Liberec. Dneska tvrdnu 0,45 hodin v Pardubicích.

2 0
možnosti
LV

to chce vzít přes Kolín, v obou směrech vychází přestup na metropolitany, takže člověk ušetří skoro hodinu

2 0
možnosti
Foto

K rychlosti rychlíků nateto trati se nebudu vyjadřovat, ale špína ve vagónech mi připomíná socialistické ČSD! O komfortu cestování by se dalo diskutovat dlouho. A to mám na mysli rychlíky Pardubice Liberec.

0 5
možnosti
Foto

J10i64ř32í 68E53r19b78e73n

29. 7. 2018 11:49

Zvláštní, jel jsem tam předevčírem a vlak byl čistý pomalu jak z nějaké předváděčky.

0 0
možnosti
AS

cestovani s CD je za trest. nedavno jsem jel nejakym vlakem ze zabrehu na morave, mel to byt rychlik, neoznacene vagony, absence mistenek, lidi si sedeli jak chteli, zadny servis, pripadal jsem si jako v metru ale za podstatne vyssi cenu. otres jednim slovem

0 15
možnosti
TD

T23o90m 26D94v19o58r60a70k

24. 7. 2018 12:44

Zrovna jedu vlakem CD a jsem velmi spokojen;) mam tu vse o cem pises:)

9 0
možnosti

No, nejsem schopen porovnat s Arrivou protože jejich vlaky nejezdím, ale současný stav na této trase z mého pohledu je prostě špatný. Asi je to částečně způsobené tím že není zcela elektrifikovaná, ale to není neřešitelný problém.

Jestli si pamatuji správně model, tak na tuto trasu momentálně ČD nasazuje relativně zastaralé vozy Bdmtee. Co mohu mluvit z hlediska cestujícího, komfort je tu opravdu minimální. V létě díky absenci klimatizace je ve vozech doslova sahara, a jediná možnost chlazení je otevřít okna - což jako alergik osobně moc neoceňuji, mění to jeden druh nepohodlí za jiný. V celém vlaku navíc není ani automat kde by šla koupit voda či nějaké drobné jídlo - což by se mnohdy během tříhodinové cesty hodilo.

V porovnání takové vlaky ČD na hlavním koridoru do Prahy. Víceméně standardem je všude klimatizace - i tato relativně jednoduchá věc dokáže komfort jízdy zvednout o hodně. Ve většině vlaků jde taky od obsluhy koupit (byť předražené) občerstvení (chápu že platit obsluhu na tuto trať se nevyplatí - ale tak alespoň ten automat by byl fajn...). To že je většinou standardem i wifi a zásuvka na dobití telefonu/notebooku nemluvě.

Jasně, je to koridor na Prahu - tam se dá čekat že kvalita bude někde trochu jinde, to dá rozum. Tak ale čekal bych že když už jedu kvalitnějším vozem tak budu platit víc, ne? Omyl. V přepočtu na kilometr jízdy to vychází následovně (zdroj jizdnirady.cz - bez slev jakéhokoliv druhu):

Pardubice - Liberec: 158km - 226,- (1.43kč / km)

Pardubice - Praha: 104km - 140,- (1.34kč / km)

Bohužel tohle je zrovna trať kde je vyhlídka konkurence minimální. A jak nás naučili soukromí dopravci, ČD se mnohdy moc nemá k tomu zlepšovat kvalitu služeb když má někde dominantní postavení. Místo toho aby ty peníze šly do zlepšení toho konkrétního spoje (třeba na větší komfort) radši je utratí na srážení cen jízdného na spojích do Prahy kde mají konkurenci, a lidi z Pardubic do Liberce ať si klidně dál jezdí ve vozech vyrobených ještě za komančů..

7 2
možnosti
LV

soupravy 843 nejsou vyrobené za komančů, ale v letech 1995-1997 a s teplem v nich problém nemám a právě i jako alergik ocením to otevřené okno i když ano na jaře to není nic moc, ale je to pro mě příjemnější než klima a to se jí jinak nebráním, např. v autě jezdím téměř výhradně s klimou, ale právě proto pak ocením, když se tady dá jet "na čerstvém vzduchu" trať vede z velké části zalesněnými úseky a při otevřených oknech je i v tropických dnech ve vlaku v pohodě, jedině úsek Jaroměř - Pardubice je na tohle horší. A je zajímavé srovnávat akční jízdenku s normální jízdenkou.. na Liberec-Pardubice existuje tzv včasná jízdenka od 149,- (cena bez inkarty), která "včasně" i s odjezdem okamžitě stojí 159,- (taktéž bez inkarty). Běžné jízdenky jsou Pha-Par 152,- (1,46/km) a Liberec - Pardubice 226,- (1,43/km). Ale s tím občerstvením naprosto souhlasím, kolikrát bych toto využil i si např. koupit blbou vodu k pití, to je hodně chyba a myslím, že by bylo vhodné automaty do vozů osadit a provoz by se uživil (trochu nevýhoda je ne zcela průchozí souprava, to je škoda, že se přechod nevyřešil jako u 854, kde se stanoviště dalo "zavřit" a procházet kolem, technicky řešitelné by to bylo, protože takhle někdo zůstane od automatu odříznutý) a stejně tak by byly fajn zásuvky. WiFi, která nakonec asi jako jediná z toho bude (prý se má do 843 montovat), beru jako nejmenší přínos a v dnešní době už trochu zbytečnost, díky kontrukci vozů není s prostupem signálu problém a v podstatě většinu trasy je lte a nějaký ten datový tarif má dnes už téměř každý a spíš tohle beru jako bonus pro puboše, než jako nutnou potřebu. Spíše bych uvítal pohodlnější sedačky i v 854/054/954 jsou obdobné daleko pohodlnější

6 0
možnosti
Foto

J71i68ř67í 44E69r83b69e23n

23. 7. 2018 21:54

Mě by zajímalo, kdyby vyhrál jiný dopravce, jak by byla zajištěna přestupnost a uznávání jízdních dokladů. Protože by byla šílená votrava přijet do Liberce vlakem ČD, muset si koupit jízdenku na jiného dopravce a v Pace při přestupu znova.

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě

19. dubna 2024

Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...

Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně

19. dubna 2024  11:13

Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!