Diskuze
Bitva o českou železnici startuje. Boje o regionální tratě zvýší pohodlí
Děkujeme za pochopení.
P58e71t24r 89H14a94r11i29p71r44a77s65a39d 64H75a54j90i83č
U mě je volba jednoduchá. Žádný jiný dopravce mi psa do přepravy nepřijme. Tedy, pokud to všechno vyhrají ČD, budu jen rád. Nebudu muset řešit, jak dostat 25 kg psa do vlaku.
J56a62n 12Š90i77ř44i84n49a
Jen houšť. Na ČD bohužel platí jen to riziko možné konkurence, pak najednou požadují i o hodně nižší dotace - tímhle by se měl pořádně zabývat někdo na Ministerstvu dopravy a poslat do ČD hloubkovou kontrolu - pokud na některé trati potřebují nyní k pokrytí ztrát např. 150 Kč / km a když jim najednou hrozí, že o tu trať přijdou, tak začnou tvrdit, že jim stačí např. 100 Kč / km, tak je zjevné, že něco v takových případech hodně smrdí a možná vysvětlení jsou fakticky jen dvě - 1) nyní vědomě lžou a falšují údaje o skutečných nákladech; 2) do budoucna nabízejí podnákladovou cenu s tím, že tu ztrátu pokryjí z dotací odjinud a tedy opět půjde o zjevný podvod.
F41r86a81n56t28i71š46e79k 49M62a83t18ě97j94č11e54k
Jde jen o to, aby Německá firma Arriva získala co nejvíc na českém dopravním trhu.
J26i52ř38í 79M27a43k34o50ň
Pokud vím , tak soukromníci mají velké oči a nemají na slibované lokomotivy a vozy
J79i36ř39í 50P68r40ů49š85a
A jak to chtějí za rok stihnout? Všude se dělají výběrová řízení 2 - 5 let předem aby dopravce měl čas zajistit si vozidla, výrobci mají plné kapacity a nové vlaky nedodají za půl roku. Nehledě na takové detaily že nová vozidla se musí schválit do provozu a to za týden nikdo nezvládne.
R57o94m18a20n 92N39o73v50a30k
To bude chaos. Uz ted nemaji ridice (autobusu) a uz vidim jak je nova a nejlevnejsi spolecnost sezene....
V54a13c95l75a89v 68B96u17r83e43š
Dokud nebude jednotné jízdné, tak to lidi spíše odláká, a nebo zůstanou ti, co nemají zbytí (žáci, Studenti-ti už ani ne...bo mají nějakou plečku co projde STK. staří důchodci a socky) Protože regionální trati většinou vedou tam, kde je dneska již auto nutnosti.Takže za 1. jednotné jízdné a potom 2.Zrušit národního dopravce, prý na co?3. a potom se uvidí :-)
S16t45a42n75i90s41l95a21v 19D22o96k78s50a98n91s43k32ý
Mohl byste mi prosím vysvětlit vaši vizi zrušení národního dopravce?
Opravdu mě to zajímá, sám tedy zaujímám opačný postoj vzhledem k poznatkům jak užitečné je, aby stát vlastnil železnici s dopravou (například v americké občanské válce měla obrovské zásluhy, ale také v obou světových válkách). Jen by mě zajímal váš pohled na věc.
V63í38t 95P70r79č46í52k
Opravdu nechápu, jaké "pohodlí" přinese rozpad systému jednotných jízdenek.
J69a52n 60J55e16m87e32l21k61a
Často někdo rád srovnává soutěže s Německem. Je ovšem třeba připomenout, že tam je PZB (zabezpečovací systém) na téměř všech tratích (99%). U nás mimo koridory téměř nic takového není. A nebude - dokonce i v roce 2018 jsou schopni projektovat a dělat modernizace bez vlakových zabezpečovačů a omezovat radši rychlost, aby to papírově prošlo - 100 km/h.
Takže pak je třeba případně příjmout politickou zodpovědnost - kdo tam koho pustí. Jak bude mít nastavené standardy a kulturu. Systém je děravý - např. něco si řeší dopravce vnitřní směrnicí. Základní vybavení není povinné (vysílačka), směny strojvůdců a podobně. U kamionů 8 hodin, tachograf, tady legálně 13 a ještě se to prý "někdy" nedodržuje.
B) V Anglii se veřejnosti poměrně velmi stýská po státním dopravci. Ceny jízdenek, přecpanost, nekončící články o problémech i po 20 letech. Naopak Anglie musela investovat do zabezpečení a řízení, modernizací. Přesto zpoždění.
C) Větší pohodlí, to je taky otázka, protože například fotky interieru polského vlaku vypadají, jako by byly sedačky z velmi lowcostového letu. A to je v Anglii taky.. Prostě nacpat na co nejmenší plochu co nejvíc lidí. A vlastně kritéria soutěže to splní - počet osob ve vlaku, tak co - budou mít koncesi třeba na 15 let.
D) Je vidět, že koncesní systém a podobně má své problémy. Jak u vodárenských síti, tak u italských dálnic, mostů a mýtného atd. Natož u monopolnímu přístupu k lince na železnici na 15 let. E) K tomu v rámci lowcostu může padnout spousta služeb, pozavíraná nádraží, úschovny a pod. O přestupech EC/R-osobák, hranicích krajů, dražších tarifech..
B42e28d60ř42i62c41h 17K75u75d62r96n82a
Už dnes jsou na tratích, kde jezdí pouze ČD, pozavíraná nádraží, SŽDC neřeší jak se dostanou lidé na vozíku, staří lidé nebo lidé s kočárky na nástupiště. Takže mě jako cestujícího zajímá když pojedu přes celou republiku abych měl jednu jízdenku a aby navazovaly spoje a pak nějaká komerční nabídka na roční jizdenku. ČD stejně zřejmě vůbec neplánuje návaznost v jizdních řádech a tím se situace pro cestujícího nezmění.
S56v45a83t52a 55U46l37i36c98n89y
Nevím co se řeší.... když se ty prachy přesunou od ČD k soukromnikum tak si stát vybere ty chybějící peníze na lidech jinde....
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...