- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No ono je politicky líbivější mluvit o VRT, než přiznat, že je to při dnešní schopnosti něco postavit, ale dokonce i rekonstruovat, nepřekonatelný problém, finance raději nekomentovat.
Měli by se zamyslet, pokud již není trať podél D1, jak vylepšit tu stávající - srovnat úsek mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, v některých úsecích přidat kolej navíc, oplotit a zrychlit na 200 km/h, to by bylo reálné v řádu pár let. Rychlovlaky v ČR je do 20 let scifi a mezitím se budeme plácat na stávajícím stavu, který je neudržitelný. Ale český kocourkov je tradiční - jezdit obloukem 255 km z Brna do Prahy za 2:30
Mel jsem to poteseni,ze jsem zkusil rychlostni vlaky v Cine,Korei a Japonsku.
V Cine vlakove spojeni mezi Hangzou a Shangahi zarucuje rychlou dopravu mezi velkomestem a mestem,kde lide jezdi do velkomesta za praci.
V Korei je rychlik popularni pro dopravu na dovolenou. Busan je naherne rekreacni mesto a dopravu mezi ostatnimi mesty.
Japonsko tam me zaujalo spojovani vlaku. Vlakova souprava ktera jede ( z Berlina do Vidne zastavi v Praze a pripoje se dalsi vlakove soupravy,ktere se rozpoji v Brne a dale pojedou do Bratislavy ci Ostravy).
Pritom kdyz se podivame na model v ramci Evropy tak rychlovlaky mohou byt delane i dalkove spoje ktere nebudou stavet v kazde stanici a Brno se muze stat dulezitym spojenim napriklad na ceste do Chorvatska na dovolenou aniz by vlak zastavoval v Praze.
Pak ta cesta pekne utika az jsem si rikal,ze je to skoda na ni nestravit vice casu.
Zakladni problem cechu je,ze koukaji na sebe jen na sebe a ne jako na celou Evropu.
Radeji pojedu rychlikem do Parize nez letadlem a casove me to vyjde nastejno.
Clanky o letectvi rikaji,ze vzdusny prostor bude do budoucna vice zahusteny tudiz rychlostni doprava bude dalsi.
Bussnis plan na 5 let ? to je jako jedno volebni obdobi... Korejci planuji na 25 let dopredu.
To se dřív vrátí Halleyova kometa, než u nás budou Šinkanseny. :-) Leda že by jsme spadli pod Německo, jako 16. a 17. spolková republika, nebo nás zabrali Číńané.....
Už vidím naší vládní garnituru, jak něco vyřeší. Akorát mají co psát v novinách.
Jestli je railjet rychlovak, tak potom je rychlovlak i pendolino u nas... oba maji maximalku 230km/h a oba jezdi v CR max. 160...
Koukám, že už i Prchalovi došlo, že "Dálnice!Dálnice!" mu už nikdo nesežere...
To dřív technici vyvinou teleport, než se na tohle seženou všechna povolení.
Hudba budoucnosti a kecalů z prodané nevěsty. ..... bla, bla, bla ... Ona se nedokáže postavit ani D35 a bude se blábolit o vysokorychlostních tratích. Zde nedokáží ani narovnat trať mezi Brandýsem a Ústím. O trati z Prahy do Berouna ani nemluvě. Hlavně když je o čem psát.