Diskuze
Českým drahám se ztenčil zisk, osobní doprava se propadla do ztráty
Děkujeme za pochopení.
Z27d96e15n91e54k 98N39o54v96o23h27r81a26d78s35k38ý
To se tak baví dva zaměstnanci ČD. Čoveče ty lidi to je hrůza, cena jízdenky jak za taxík, ve vlaku topíme zásadně jen v létě a záchody nikdo nikdy nemyl. Nepamutuji si kdy jsme někam přijeli včas ... Ale ty lidi.. Co myslíš? Pořád sem lezou ...
J61o77s65e78f 43V33a38c17e47k
Skvělé je, že jistě mají flotilu vysoce přeplácených manažerů, analytiků a právníků. K tomuto základnímu parku pracantů pak ještě v případě nouze (vypracování smluv, zastupování u soudů, vytvoření marketingových plánů etc.) pronajmou externí makačenka za extrémní hodinové sazby.
Prostě klasická struktura jakékoli státní či polostátní firmy.
P45e44t83r 74N78o49v34o27t60n20y
Jak vy to znáte. Kde to takhle děláte?
R60a81d46e63k 61J94a61n46a42t49a
Sice tu vaše otázka trochu vísí ve vzduchoprázdnu, ale samozřejmě by bylo lepší dané státní peníze investovat do zlepšení železniční infrastrutury, aby byl vlak na více trasách atraktivní pro všechny, nejen pro jednu chudou skupinu, které populisticky zadotujeme jízdné.
M92i68l96a53n 19V64o55l78e27k
Odhadované náklady na budování vysokorychlostních tratí se pohybují kolem půl miliardy. Kde byste na to chtěli na našem malém trhu vzít? Vždyť sotva utáhneme stávající stav.
M64i65l68a32n 48V93o23l95e81k
Půl miliardy na kilometr tratě, samozřejmě.
P15ř92e92m93y86s62l 96B30r23a83n87c
Za co chtěli koupit LeoExpres a RegioJet ???
J86a83k21u26b 44Z91e23m54á14n51e58k
Jako většina firem, za půjčené peníze.
O22n71d30ř95e26j 76L41o23š11o48t50h
Obsazenost 28 % nemůže nikdy vést k zisku.
R60a43d10e74k 13J66a56n66a34t65a
Nicméně je to cca nejvyšší obsazenost, jaké lze ve veřejné dorpavě dosáhnout, pokud se má stále jednat o veřejnou službu (tj. je kapacita pro každého, kdo má zájem cestovat).
Stačí si uvědomit, že existuje něco jako dopravní špička a sedlo a tato špička je zpravidla asymetrická (z "venkova" do "města" ráno přibývají lidi, opačně odpoledne).
Pak když máte ráno na těsně před příjezdem do města obsazenost 100%, na začátku linky ovšem logicky jen např. 20%. Takže průměr 60%. A to byla špička směrem tam! Zpátky ovšem vlak musí jet taky, jinak by se soupravy na jednom konci hromadily. No a v sedle je obsazenost logicky menší, přičemž zkracování souprav či vynechávání spojů je neefektivní (neušetřite tím skoro nic). A když to celé zprůměrujete, vyjde vám těch cca 30%.
Výrazně vyšší obsazenosti lze dosáhnout po vzoru letecké dopravy pouze za cenu povinných rezervací (odmítáte ve špičce přepravit přebytečné lidi) a/nebo revenue managementu (podstatné rozdíly v ceně jízdného mezi jednotlivými spojí, klidně pětinásobek, což Západě /Francie, UK/ v komerčních spojích to není nic výjímečného). Taková doprava ovšem nemá s veřejnou službou nic společného.
Z79d68e90n39e55k 79N30o72v89o45h29r88a10d81s48k46ý
Asi ano.. Ale to bylo, když se jim do rozpočtu promítlo rozprodávání původně státního majetku .. .
L32u76c26i68a87n 55P97a47p26a92z78i86a25n
Česká koruna dělá problémy nejen Českým drahám. Proto ji český národ tolik miluje.
J25o71s35e53f 65N30o78v58o31t87n30ý
Chápu ztrátu v osobní dopravě, když se musí jezdit i do míst kam by soukromý dopravce nejezdil ale to ukáže až čas po otevření trhu. Investice by ovšem měli mířit do železniční infrastruktury aby postupně vytlačovala nákladní dopravu, která je už takto neúnosná na našich dálnicích a okreskách. Protože nikdo na západě nemají takto vyřádkované kamiony za sebou jako u nás a to není jenom důsledek dálniční sítě
R54o39m75a20n 46S45t65o60n45e67k
tyhle tratě jsou pro ČD nejvydělenější
Z43d56e73n73ě93k 45K43o61v68á86ř
Jiříku, tvůj výkřik nepůsobí příliš inteligentně
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku
Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...
To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony
Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!