Diskuze
Raději vlakem než autobusem. Na železnici přibyly tři miliony cestujících
Děkujeme za pochopení.
M43i90c81h20a37l 79M78i57l68l41e31r
Na vzdálenosti pod 2 hodiny mi autobus nevadí.
Nad 2 hodiny vlak a po Evropě zase jedině vlak.
L18u73c83i13a24n 45P61a86p49a39z13i52a37n
Doufám, že v republice konečně přestane uzavírání tratí a jejich následné rušení a přeměňování na jakési cyklostezky. Rád bych, aby tyto cyklostezky se opět změnily na železniční tratě včetně propojení k sousedům na druhé straně hranice, kde mají podobné problémy jako my. Autobusová doprava prohrává také proto, že autem po silnicích jízdy má člověk plné zuby, chce jet jinudy než po silnici.
R19o43m16a57n 10S51t71o88n29e10k
nevidím jediný rozumný důvod proč vrážet peníze do tratí které jsou minimálně využívané
F91r78a51n75t42i97š32e92k 89V24r89á54n83a
Velkým problémem vnitrostátní autobusové dopravy je přílišná fragmentace. Je tam velké množství firem o několika málo linkách, kterým se z ekonomických důvodů nevyplatí mít propracovaný systém dostupných jízdných řádů a jízdních informací (včetně monitoringu aktuální polohy autobusů), rezervací, apod. Takže pak čekat na zastávce a trnout, kdy vlastně daný spoj reálně přijede (a jestli vůbec), jestli tam bude ve spoji místo, atd., prostě příliš mnoho cestujících ve veřejné dopravě nechce riskovat a raději zvolí vlak, kde tyto informace poskytovány jsou.
P84a83u79l 90J22a31r13o63s
V tom problem neni..Dostat se napr.z Moravy do Prahy po D1 je horor,jestli autem nebo autobusem,je fuk....Vlak je vetsi nadeje,ze se tam clovek dostane na cas.
M39i48l53a10n 93K73o31i57š
Mě by zajímalo srovnání počtu cestujících a nákladu s rokem 1989. Jsou k mání někde takové údaje?
S27e69i42d87l 73P91e34t71r
Nárůst +2,2% je na úrovni statistické chyby.
Nám tu např. ve špičkách jeden vlak za hodinu zrušili a tak logicky jsou narvanější ty zbylé dva.
Ale usuzovat z toho , že rapidně vzrůstá počet cestujících v příměstských linkách (kde se to ke všemu dost těžko kvantifikuje když téměř každý jezdí na nějakou formu permanentky) je dosti odvážné ..
R68a29d87e27k 46J22a38n47a63t58a
O statistické chybě byste mohl hovořit pouze v případě, kdyby ta data byla převážně ze statistických zdrojů.
To ale není pravda.
Převážně statisticky se zjišťují pouze ti cestující v příměstské dopravě, a to ne ani tak absolutní počet, jako spíše SKLADBA dokladů. Změny absolutního počtu zjistíte přesněji prostě podle počtu prodaných časových jízdenek.
A v dálkové dopravě má naprostá většina cestujících jízdenku na konkrétní cestu a dopravce ví, kolik jízdenek prodal.
M30i73r29o59s59l66a26v 45H61e39r97a74n
Vlakem? to je hnus To fakt jezdite vic vlakem? Vlak leda Elefanty v ramci Prahy a za dejme tomu. Jinde kde uz musite nejakym tim osobnim, motorakem a nebo dokonce rychlikem je to des Navic treba rychlik ma casto spozdeni i 120min, takze nez nekam dojedete Ja jezdim radsi teda busem, zlutakem pokud to jde ale i normalnim z Prahy
M47a34r11t45i72n 53V56e65s20e91l59ý
Škoda že takových není víc, ty děsné rychlíky by byly volnější.
K27a20r15e45l 44Ř52e56h38á66č20e74k
Vlak je mnohem pohodlnější než autobus, takže je zcela logické, že cestujících ve vlacích přibívá.
P71e37t40r 93V73o93ž80e63n25í11l49e83k
to jde leda tak kde si lze druh dopravy vybrat
J90i97n47d38ř23i21c37h 66Š34k40o28p44e29k
To je překvapivé zjištění. Nad 2h doby jízdy bych do autobusu nevlezl. Nepohodlné.
V91á38c13l80a53v 16P15o43u80s93t82k60a
Tak to asi záleží na autobuse... http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=13292
J65a43n 37K20l77i69m26a
Stále je u nás hodně tratí ,kde za 90 min ujedete vlakem 50 km.
T77o36m23á47š 96M24o42r27a39v52č50í41k
Tak je zrušíme a doženeme západ?
E95l73i80š64k77a 82K71u93č43e49r20o14v64á
jo, jeli jsme ve čtvrtek odpoledne směr Praha-Brno a byla to katastrofa.
ČD mají někdy mezi 3 a 5 dvouhodinovou "díru", kdy nejede nic. A do vlaku na pět se narvali lidi, co se nevešli na tři. Seděli na zemi u záchodů, katastrofa. Když už ČD vidím, že mají na místenkách vyblokovaný celý vůz a musí jim být jasné, že se tam nahrne nejméně o třetinu víc lidí bez rezervace, proč proboha nepřidají vagon?
P76e57t76r 98D55v56o69r11a66k
Oni použitelné vagóny navíc nemají i když před zavedením slevy lhali ze mají. Všechny použitelné vozy jezdí a i tak to jsou mnohdy muzejní kousky. Co nejezdi je na opravě napr. kvůli pokazene elektřině či topení.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...