Diskuze
Firma uvedla první hyperloop. Tubusem poletíte rychlostí až 1 200 km/h
Děkujeme za pochopení.
R41a30d40e65k 35S47e18m88a
Musk = megaloman, co už jednou skoro zkrachoval. že mu lidi na ty jeho fantasmagorie pořád skáčou?
O52n64d45ř61e51j 61Z30e53m43a80n
On to není v podstatě maglev, akorát že je je tam navíc ten podtlakovaný tubusu?
O83d75s60t79r61a85n94ě80n71ý 86U66ž96i20v92a50t74e64l
J27a63n 32K53u85d11e89r43a
No tak že ukázali vagonek, je asi to nejméně podstatné. Ten zbytek je hodně dalece k realizaci. Teoreticky taky umí lidstvo udělat výtah na orbitu.
O39d15s78t77r78a45n80ě14n36ý 14U24ž39i18v83a91t79e12l
J56a12r11o54s53l51a20v 75H95o13r88á21k
Myslím, že otázkou není, jestli to je technicky realizovatelné - to téměř jistě je - ale jestli je to ekonomické.
Nabízí se srovnání s vlakem - TGV dokáže jezdit rychlostí téměř 600 km/hod. Je to ověřené, vyzkoušené v praxi, existuje na to infrastruktura,... proč tedy v běžném provozu tak rychle nejezdí? Proč se nestaví tratě na tuto rychlost?
Pokud je to neekonomické kvůli velkému odporu vzduchu, pak se samozřejmě uzavření do podtlakového tunelu nabízí, ovšem pouze pod podmínkou, že toto technické řešení nebude dražší, než úspora takto vzniklá.
Z37d97e74n70ě45k 32M80o25r12á92v50e85k
S rostoucí rychlostí roste i spotřeba energie, pak už začíná být technický problém tu energii v takovém rozsahu tomu vlaku předat. Co si vzpomínám z dřívějška, tak je celkem problém udržet i pantograf na troleji. Myslím, že rychlosti kolem 400 km/h jsou pro vlak takovým kompromisním řešením.
V92o83j88t36a 44L55e42j71s51e50k
Jestli to je technicky možné je jedna věc. Horší je, že by jeden pár tubusů např. nepokryl ani špičkovou poptávku na tak malém trhu jako je Praha Brno. Stačí si spočítat omezení velikosti kapsle, zvládnutelné zrychlení při nouzovém brzdění, z toho plynoucí minimální interval mezi kapslemi. Tedy pro spojení velkých aglomerací jako LA-SF by těch tubusů muselo paralelně být asi 20.
T38o97m87á87š 85M63a68t12ě81j
20s na zastaveni, 3 minuty interval by měl být bezpečný, tj. 20 kapslí za hodinu, *50 lidí na kapsli = 1000 lidí na hodinu, lepší než 3 letadla za hodinu, horší než 2 vlaky za hodinu.
P42e90t92r 97L16u48k68e71š
Nevím, ale zatím je víc otázek než odpovědí. Dost by mě zajímalo trasování. Evropa není placka, má husté osídlení a jízda na lochnesce při rychlosti 1200 km/h je poměrně slušná sci-fi. Například na spojnici Praha - Brno jsou docela slušné výškové rozdíly a směrově to na nějakou velkou hitparádu rovněž nevypadá.
Navíc máme dálnici, která je postavená proto, aby se do Brna dostalo co nejméně Pražáků (a naopak).
J60i21ř63í 98S63o61u25č61e68k
Je nicméně zajímavé sledovat, že čím blíže je první komerční jízda, tím v diskusích ubývá expertů, kteří dokazovali, jak je fyzikálně nemožné, aby něco podobného fungovalo.
D62r83a40h49o69m27í68r 86S68t75r81o57u46h26a56l
Ale zato ti, co vytrvali, vynikají sveřepostí.
O10d20s18t93r98a84n81ě86n75ý 83U81ž59i86v50a74t46e72l
O36d26s11t83r70a42n72ě73n33ý 21U46ž71i85v24a24t93e17l
J98i52ř53í 31J61e82z79d95i63n65s86k66ý
Tady je zas inženýrů, kteří vědí, že to není fyzikálně možné...
Mi připomíná přednášku inženýra z ULA, který přísahal na to, že první stupeň rakety nemůže přistát, protože by nevynesl žádný náklad do vesmíru...
My češi očividně hledáme, důvody proč něco nepůjde, kdežto jinde hledají způsoby co udělat pro to, aby to šlo.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!