Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází řada problémů, vrátily České dráhy výrobci, jímž je Škoda Transportation. Dráhy jsou největším odběratelem lokomotiv.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Nemám potřebu dělat advokáta "Škoda Werke Pilsen", jak jsme fabrice říkali. Před více než třemi desítkami let byly podobné problémy s lokomotivami 163 & 363 (s tehdejším označením E 499.3 (inventární čísla 021 a výše) a ES 499.1 (inventární čísla 043 a výše).

V zimě 1986/1987 ze 20 pražských lokomotiv 163 stálo 17 ... náhradou byly lokomotivy pro nákladní dopravu řadu 123 (ex E 469.3), resp. českotřebovské lok E 499.1 (ex 141).

Řada problémů byla i s dvousytémovými lokomotivami 363 později rekonstruovanými na řadu 362 ...

V současné době patří tyto lokomotivy k nejspolehlivějším vozidlům.

Pravda, tehdy se reklamace závažnějšího charakteru vyřizovaly na úrovni FMD, běžné reklamace řešilo depo na úrovni technika s garančním servisem výrobce. A na základě stížnosti na problémy lokomotivami se jejich řešením přímo u výrobce zabývali tři ministři tehdejší federální vlády a výsledek se dostavil ...

Pan ministr by měl navštívit servisní základnu pražského depa ve Vršovicích, které vzniklo v souvislosti se stavbou dráhy Františka Josefa I. kolem roku 1870 ...

Když jsem v roce 1994 absolvoval exkurzi do německého depa ICE Hamburg Eidelstedt a srovnal to s poměry panujícími v českých lokomotivních depech téměř mi ukápla slza.

Od Českých drah se požadují výkony na světové úrovni, ale technické zázemí pro údržbu lokomotiv se odehrává v objektech pamatujících dobu c.k monarchie.

„Moderní" depo na odstavném nádraží v Praze je „staré" jen 50 let ... ve srovnání s technickým zázemím v Německu a Švýcarsku v podstatě středověk ...

1 0
možnosti
DV

Mne prijde, ze si pan Tok jeste neuvedomil, ze uz je po volbach. To jeho reseni je proste genialni 8-o

2 0
možnosti
VF

Geniální na vyvolání další arbitráže:-)

0 0
možnosti
LV

Opět článek podle stejné idnes noty. Tomuhle říkám objektivní článek, vysvětlující a nepoškozující. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2331376-konec-velke-zeleznicni-kapitoly-rok-2017-uzavrel-trapeni-cd-s-lokomotivami-do-nemecka Je už trochu starší, ale vysvětluje celou cestu lokomotiv a to né způsobem jsou předražené a nepojízdné.

2 0
možnosti
VF

Ťok je drsnej, ale měl by spíš vyměnit neschopné vedení ŘSD, které není schopné slušně jednat s majiteli pozemků a když už je hotovo tak vysoutěží stasvbu tak, že se staví 2x déle než je potřeba dostupnými technologiemi

1 0
možnosti
Foto

Kdo vi jak stat napsal zadani a smlouvy? Dle toho, ze stat prohral soud tak zrejme ne moc vyhodne. Soud rozhoduje na zaklade smluv, ne na zaklade pocitu a dojmu.

0 0
možnosti

P59e60t54r 44Š98o81l38c

8. 10. 2018 16:27

Nějak jsem nepochopil, co chce autor článku sdělit. Poreferovat o české 109E, postesknout si na 3 roky starou záležitost, sdělit, že ŠKODA vyrábí modernější úpravu pro Německé dráhy, nebo co by pan ministr rád.

Michochodem 109E mají všechny náležitosti, aby mohly jezdit v Německu. A to že nejezdí, je chyba provozovatele, tedy ČD. Na druhou stranu je nutno podotknout, že Německý drážní orgán vše záměrně komplikuje a preferuje své výrobce.

2 0
možnosti
MK

Vážení nádražáci, když se podíváte do historie většiny parních řad, nad kterými nyní pomlaskáváte, zjistíte, že většina z nich také byla doladěna v provozu.

Má to ale zásadní podmínku, že dráha spolupracuje a není podplacená konkurencí, o novinářích už vůbec nemluvě.

6 1
možnosti
PN

A kdo nespolupracuje?

0 0
možnosti
MK

Možná by to chtělo spolupracovat s výrobcem.

Je vidět, že přihlouplí nádražáci nechápou jak je důležité udržet vývoj doma.

Možná by to pro tento účel chtělo přestat biflovat jízdní řád a značení vagonů a nechat si od někoho vysvětlit co to znamená něco takového navrhnout.

2 5
možnosti
IH

I16v96a97n 36H17o64l88a56s

8. 10. 2018 20:38

> přihlouplí nádražáci nechápou jak je důležité udržet vývoj doma

Oni to v tomto oboru a při těchto "obrovských sériích" nechápou i mnozí nepřihlouplí nenádražáci.

0 0
možnosti
DA

D31a32n65i25e92l 86A80d82a94m

8. 10. 2018 12:50

Siemens má hodně dlouhé prsty. Dokáže konkurenci likvidovat i prostřednictvím ministerstva.

4 5
možnosti
JH

J48a52n 21H82a46v86r19d92a

8. 10. 2018 13:54

jakože Škodě nefungují její výrobky a to jsou ty dlouhé prsty Siemensu? 8-o8-o8-o

větší blábol jsem opět nějakou dobu nečetl

6 1
možnosti
RS

Nejakým omylom sa 2 kusy týchto šmejdov dostalo na Slovensko, kde sú dlhodobo vyradené z prevádzky pre permanentné problémy systémov a nekvalitu výroby. Dúfam, že ich dodnes ZSSK nezaplatila a budú vrátené škodovke na zošrotovanie. Ale národný dopravca sa asi už poučil. Siahol po Vectronoch a je pokoj. Podobne ako škodovky dopadol aj projekt zo Slovenska, keď vyrobili funkčný prototyp motorového typu lokomotívy, na ktorú dostali na strojárskej výstave v Brne dokonca cenu za dizajn. Do Brna ešte loko prišla po svojich, nazad ju už museli odtiahnuť. Dnes hrdzavie v depe vo Vrútkach a je možné ju "obdivovať" z vlaku na tratu ZA - KE.

https://www.etrend.sk/firmy/lokomotivy-martinskej-mechatronickej-zapadaju-prachom.html

https://www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2010070001

4 2
možnosti
MT

To je zase názor. Peršingy stály prvních několik let taky za prd. A teď jsou to snad nejspolehlivější mašiny, co ČD vedou. Spíše z toho smrdí nějaká zaprděnost (což dokazují i přiložené odkazy), ale tak nikdo slovákům nebrání vyrobit si vlastní skvělé lokomotivy - jen je škoda, že ještě nikdy nikdo žádnou neviděl.

Řady 109E bylo vyrobeno a jezdí tak málo kusů, že nějaké vychytávání vad asi nikdy neskončí. A bohužel je poruchová opravdu docela dost. Ale rozhodně to není "šmejd".

6 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!