Diskuse k článku

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází řada problémů, vrátily České dráhy výrobci, jímž je Škoda Transportation. Dráhy jsou největším odběratelem lokomotiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i89r95o21s65l52a61v 22Z70i92k49m48u89n22d 6698302367288

Nemám potřebu dělat advokáta "Škoda Werke Pilsen", jak jsme fabrice říkali. Před více než třemi desítkami let byly podobné problémy s lokomotivami 163 & 363 (s tehdejším označením E 499.3 (inventární čísla 021 a výše) a ES 499.1 (inventární čísla 043 a výše).

V zimě 1986/1987 ze 20 pražských lokomotiv 163 stálo 17 ... náhradou byly lokomotivy pro nákladní dopravu řadu 123 (ex E 469.3), resp. českotřebovské lok E 499.1 (ex 141).

Řada problémů byla i s dvousytémovými lokomotivami 363 později rekonstruovanými na řadu 362 ...

V současné době patří tyto lokomotivy k nejspolehlivějším vozidlům.

Pravda, tehdy se reklamace závažnějšího charakteru vyřizovaly na úrovni FMD, běžné reklamace řešilo depo na úrovni technika s garančním servisem výrobce. A na základě stížnosti na problémy lokomotivami se jejich řešením přímo u výrobce zabývali tři ministři tehdejší federální vlády a výsledek se dostavil ...

Pan ministr by měl navštívit servisní základnu pražského depa ve Vršovicích, které vzniklo v souvislosti se stavbou dráhy Františka Josefa I. kolem roku 1870 ...

Když jsem v roce 1994 absolvoval exkurzi do německého depa ICE Hamburg Eidelstedt a srovnal to s poměry panujícími v českých lokomotivních depech téměř mi ukápla slza.

Od Českých drah se požadují výkony na světové úrovni, ale technické zázemí pro údržbu lokomotiv se odehrává v objektech pamatujících dobu c.k monarchie.

„Moderní" depo na odstavném nádraží v Praze je „staré" jen 50 let ... ve srovnání s technickým zázemím v Německu a Švýcarsku v podstatě středověk ...

+1/0
15.10.2018 14:36

D53a53n52i82e89l 95V74á16c34h60a25l 3786758625586

Mne prijde, ze si pan Tok jeste neuvedomil, ze uz je po volbach. To jeho reseni je proste genialni 8-o

+2/0
9.10.2018 9:49

V57l42a41d83i20m50í31r 45F19i80b13i41g81e71r 5474341851344

Geniální na vyvolání další arbitráže:-)

0/0
9.10.2018 10:50

L43i12b93u27š14e 10V10r46á58n27o10v96á 4917275850898

Opět článek podle stejné idnes noty. Tomuhle říkám objektivní článek, vysvětlující a nepoškozující. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2331376-konec-velke-zeleznicni-kapitoly-rok-2017-uzavrel-trapeni-cd-s-lokomotivami-do-nemecka Je už trochu starší, ale vysvětluje celou cestu lokomotiv a to né způsobem jsou předražené a nepojízdné.

+2/0
8.10.2018 23:01

V42l79a38d45i26m76í31r 18F43i11b85i63g91e44r 5864361381534

Ťok je drsnej, ale měl by spíš vyměnit neschopné vedení ŘSD, které není schopné slušně jednat s majiteli pozemků a když už je hotovo tak vysoutěží stasvbu tak, že se staví 2x déle než je potřeba dostupnými technologiemi

+1/0
8.10.2018 19:58
Foto

P41e60t63e39r 38S40t83u72d90e13n45í21k 4885856549916

Kdo vi jak stat napsal zadani a smlouvy? Dle toho, ze stat prohral soud tak zrejme ne moc vyhodne. Soud rozhoduje na zaklade smluv, ne na zaklade pocitu a dojmu.

0/0
8.10.2018 16:38

P39e66t95r 50Š18o66l79c 5852831125241

Nějak jsem nepochopil, co chce autor článku sdělit. Poreferovat o české 109E, postesknout si na 3 roky starou záležitost, sdělit, že ŠKODA vyrábí modernější úpravu pro Německé dráhy, nebo co by pan ministr rád.

Michochodem 109E mají všechny náležitosti, aby mohly jezdit v Německu. A to že nejezdí, je chyba provozovatele, tedy ČD. Na druhou stranu je nutno podotknout, že Německý drážní orgán vše záměrně komplikuje a preferuje své výrobce.

+2/0
8.10.2018 16:27

M45a54r24t40i72n 67K47o84u35š36a 6125514964

Vážení nádražáci, když se podíváte do historie většiny parních řad, nad kterými nyní pomlaskáváte, zjistíte, že většina z nich také byla doladěna v provozu.

Má to ale zásadní podmínku, že dráha spolupracuje a není podplacená konkurencí, o novinářích už vůbec nemluvě.

+6/−1
8.10.2018 15:28

P61e52t84r 28N71o31v22o10t19n98y 1141290401

A kdo nespolupracuje?

0/0
8.10.2018 16:26

R87o45b73i79n 76P55e35t26r47á28k 6764721710521

Rozhodně ČD. Je to s podivem, ale od začátku vývoje téhle lokomotivy se víc hádali než spolupracovali. Když se v Německu změnili normy, mohla Škoda dodat své lokomotivy podle těch starých a vše by bylo podle smlouvy, jen by na danou trať nepasovaly. Vývoj se tedy prodloužil kvůli novým normám, ale ČD přestali platit, díky tomu se vývoj znovu zpozdil atd., atd. Když už byly dodány, ČD se jaksi neměli k tomu získat povolení pro danou trať, ale podle nich a novinářů byla na vině Škoda. Takhle si spolupráci nepředstavuju.

+3/0
8.10.2018 22:35

M51a10r28t65i36n 25K97o87u64š81a 6615244624

Možná by to chtělo spolupracovat s výrobcem.

Je vidět, že přihlouplí nádražáci nechápou jak je důležité udržet vývoj doma.

Možná by to pro tento účel chtělo přestat biflovat jízdní řád a značení vagonů a nechat si od někoho vysvětlit co to znamená něco takového navrhnout.

+2/−5
8.10.2018 15:22

I89v24a36n 54H19o21l42a79s 5117217558587

> přihlouplí nádražáci nechápou jak je důležité udržet vývoj doma

Oni to v tomto oboru a při těchto "obrovských sériích" nechápou i mnozí nepřihlouplí nenádražáci.

0/0
8.10.2018 20:38

D56a25n80i24e33l 18A55d10a77m 2707980891433

Siemens má hodně dlouhé prsty. Dokáže konkurenci likvidovat i prostřednictvím ministerstva.

+4/−5
8.10.2018 12:50

J76a13n 41H98a80v91r27d62a 2918456111218

jakože Škodě nefungují její výrobky a to jsou ty dlouhé prsty Siemensu? 8-o8-o8-o

větší blábol jsem opět nějakou dobu nečetl

+6/−1
8.10.2018 13:54

D73a66n60i38e72l 49A88d72a16m 2797980271733

Několik let se dařilo odkládat homologaci pro německé dráhy.

+2/0
8.10.2018 16:26

I40v73a16n 23H83o28l24a45s 5207427178107

A to prosím pěkně se zjevnými problémy v TUZEMSKÉM provozu souvisí jak??

+1/0
8.10.2018 20:40
Foto

P80e30t28r 37J95a63r78o78š 6133592501

A jaky ma tohle vliv na to, ze v CR neni mozne udrzet v provozu aspon 16 z 20 kusu?

+1/0
8.10.2018 23:17

R93o70m15a30n 19S26t36o96n13e24k 1349493289211

pokud máte důkazy o tom že Siemens úmyslně poškozuje lokomotivy od škody měl by jste to okamžitě předat odpovědným úřadům

+4/−1
8.10.2018 14:10

D48a18n26i85e74l 62A34d53a38m 2907290701453

Jednalo se o homologaci.

0/0
8.10.2018 16:27

R19o26m29a47n 70S80m32a22t51a78n97a 6145282837448

Nejakým omylom sa 2 kusy týchto šmejdov dostalo na Slovensko, kde sú dlhodobo vyradené z prevádzky pre permanentné problémy systémov a nekvalitu výroby. Dúfam, že ich dodnes ZSSK nezaplatila a budú vrátené škodovke na zošrotovanie. Ale národný dopravca sa asi už poučil. Siahol po Vectronoch a je pokoj. Podobne ako škodovky dopadol aj projekt zo Slovenska, keď vyrobili funkčný prototyp motorového typu lokomotívy, na ktorú dostali na strojárskej výstave v Brne dokonca cenu za dizajn. Do Brna ešte loko prišla po svojich, nazad ju už museli odtiahnuť. Dnes hrdzavie v depe vo Vrútkach a je možné ju "obdivovať" z vlaku na tratu ZA - KE.

https://www.etrend.sk/firmy/lokomotivy-martinskej-mechatronickej-zapadaju-prachom.html

https://www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2010070001

+4/−2
8.10.2018 12:16

M13i85r55o79s98l25a56v 55T62i91š37e95r 4269499424232

To je zase názor. Peršingy stály prvních několik let taky za prd. A teď jsou to snad nejspolehlivější mašiny, co ČD vedou. Spíše z toho smrdí nějaká zaprděnost (což dokazují i přiložené odkazy), ale tak nikdo slovákům nebrání vyrobit si vlastní skvělé lokomotivy - jen je škoda, že ještě nikdy nikdo žádnou neviděl.

Řady 109E bylo vyrobeno a jezdí tak málo kusů, že nějaké vychytávání vad asi nikdy neskončí. A bohužel je poruchová opravdu docela dost. Ale rozhodně to není "šmejd".

+6/−2
8.10.2018 13:20
Foto

P11e48t80e27r 80J83a75b63l68o95n97o95v38s28k81y 1559786881491

Peršingy nie sú spoľahlivé.!!V noci na medzištátnom vlaku Regiojet sa pokazil peršing a cestujúci namiesto 5:52 prišli do Prahy na poludnie,meškanie nad 300 min,bola to už asi 4.vážna porucha na hnacom vozidle r.162 spoločnosti RegiojetRv

0/−2
8.10.2018 13:29

M51i44r48o70s29l61a69v 66T55i42š83e15r 4719199644962

To bude možná problém spíše RegioJetu, protože na km bez poruchy patří (nebo alespoň patřily) peršingy mezi ty výrazně nadprůměrné kusy.

+1/0
8.10.2018 14:24

R65o47m65a63n 29S19m91a20t13a26n59a 6265432207808

Takže vlastne za nekvalitu môže zaprdenosť a RegioJet. A možno aj Siemens. Ten sa previnil výrobou spoľahlivých Vectronov a urobil to výslovne natruc nejakému českému výrobcovi . Prečo ma to nenapadlo ihneď? ;-D

0/0
8.10.2018 16:25

M27i37r98o89s77l61a77v 60T64i20š26e30r 4309849894362

Co to tady blábolíte? Kde jsem něco takového napsal? Běžte si tančit okolo toho prototypu do Martina a nedělejte ze sebe hlupáka.

0/0
8.10.2018 19:08

M86i72r31o25s18l22a34v 30Z41i52k38m66u12n12d 6528332447618

Zkuste si zjistit jakou technickou základnu pro údržbu má RegioJet a jak je prováděna tzv. peroidická údržba. Konec konců, vycházet z jedné závady a zpoždění vlaku je hloupé. Na lokomotivě jsou prvky, které se prostě jednoho dne porouchají. Přesněji řečeno v regulátoru lokomotivy může dojít vlivem nějakého signálu k prasknutí skleněné pojistky za korunu a pokud není strojvedoucí vycvičen tak, aby věděl, že ji může vyměnit, tak prostě lokomotiva bude "neschopná".

Před 30 lety byli strojvedoucí lokomotivního depa Praha střed školeni na odstraňování těchto banálních závad a měli s sebou zásobu skleněných pojistek. Jenže doba je jiná, dnes se TO patrně neškolí ...

0/0
15.10.2018 14:46

J65a77r72o28s86l45a86v 85B11e53d13r88n70a 3356221891727

Pershing a spolehlivy?

0/0
8.10.2018 13:43

J53a22n 93H72a14v12r78d57a 2358336201578

opět logický výžblept roku 8-o

A bohužel je poruchová opravdu docela dost. Ale rozhodně to není "šmejd".

;-D;-D;-D

+2/0
8.10.2018 13:57

M62i66r91o84s68l28a22v 62T68i85š84e38r 4319209804272

Co je na tom nelogického? "Šmejd" je v podstatě nepoužitelný produkt. To 109E rozhodně není.

+1/−2
8.10.2018 14:21

J52a80k12u54b 21Š38a98f21a49n87d60a 7755927691611

Vám připadá normální, že je 1/4 vozidel nepojízdná?

+3/0
8.10.2018 15:02

M22i75r38o48s85l20a13v 12T17i10š36e14r 4669369654512

Z toho, co vím, jsou nepojízdné primárně proto, že nejsou díly. Protože se jich vyrobilo tak málo, tak prostě není "železná zásoba" náhradních dílů. Nedávno se o tomto problému někde psalo.

Takže normální mi to nepřijde, ale o tom jsem psal výše - protože jich bylo vyrobeno tak málo, opravy budou vždy problmatické, a nejspíše brzy dojde k tomu, že pár kusů bude jen na díly.

Ale pořád to neznamená, že výrobek je šmejd.

+2/−2
8.10.2018 15:09

M93a30r60t15i53n 30K65o45u33š66a 6805444794

Rozumná řeč. Dráha si díly nejspíš po záruce nejspíš nechce předplatit a zanedbává opravy, potom to takhle vypadá.

Oni nádražáčci jsou vůbec skanzen.

+1/0
8.10.2018 15:26

R66o46m68a97n 34S72m61a92t70a93n16a 6495782947548

Na Slovensku je nepojazdných rovných 100% týchto lokomotív. Čiže všetky dve. Výrobca ich niekoľkokrát opravil a znovu pravidelne chcípli na trati pri ťahaní vagónov. Až došla trpezlivosť a vyradili ich z prevádzky pre nespoľahlivosť a mizernú kvalitu! Ale to je pre niektorých normálny jav, ktorý by mal zákazník tolerovať :-)

0/0
8.10.2018 16:31

M84i34r42o84s83l46a66v 54T42i64š17e90r 4209919254292

Dvě lokomotivy lze považovat za statistiku možná na Slovensku, tady to tak není.

0/0
8.10.2018 19:10

J39a67r31o49s62l66a15v 42B62e13d57r32n35a 3546651741357

S temito lokomozivami jezdim. Jsou poruchove lec jednoduche na ovladani a kdyz uz jezdi tak maji skvele jizdni vlastnosti. Avsak oproti Vectronu je to naprosta popelnice.

+6/0
8.10.2018 12:08

R21o60m97a34n 95S60m43a10t90a36n43a 6265812507118

Jazdia skvele, ale vlastne sú to popelnice 8-o

0/−2
8.10.2018 12:17

J55a74r75o80s56l54a90v 27B29e98d31r79n87a 3446281861987

Prectete si to jeste jednou a zkuste si to prelozit

+2/0
8.10.2018 12:25

O42n64d98ř40e26j 93V43a17r86o49š70č40á71k 9251800627567

Líp to už napsat nešlo :-)

0/0
8.10.2018 16:20

V75l59a77d83i27m80í29r 43K78r34y73c79h55t64á72l49e44k 4822269517692

Ťok je snílek prchlivých nápadů.

+1/0
8.10.2018 12:04

J38a80k42u72b 68R15o29u86s 3573830504272

Neříká se tomu mašiny, ale lokomotivy, redaktore

+5/−3
8.10.2018 11:37

T40o67m67á18š 24D25v83o78ř95á47k 7695686377411

Tady redaktorové nejsou, ale pisálkama se to tu rojí. ;-)

+2/0
8.10.2018 12:14

J83a97n 89P36r42i63c21h86y47s78t44a20l 8581758103

Nerika se ani "soukoli", ale dvojkoli. Soukoli je neco jineho.

+4/0
8.10.2018 12:31

P56e31t50r 33V61a25r96g14a 3405293670410

R^

0/0
11.10.2018 20:08

R71a73d89e21k 73U45r36b30a30n 4959300514857

Jestli je chce vrátit Ťok, tak se toho Škodovka bát nemusí.

+14/0
8.10.2018 11:19

J16i53ř29í 88E72r13b65e18n 1783484266297

Pokud to dopadne, tak je to definitivní konec českého lokomotivního vývoje. Proti lobbistům Siemensu, Bombardieru apod. nemá tahle malá česká firma šanci.

+5/−12
8.10.2018 11:19

J44o74s26e86f 93U58l17m73a32n 8490220568675

vlastní vinou

+21/−2
8.10.2018 11:27

J70a74n 31V54a78l60o10u98c46h 6552717768240

Ona nemá šanci hlavně proto, že dělá pro zákazníky, kde je jediným kritériem cena. Když si zákazník ve výběrku stanoví, že provozuschopnost bude 90% nebo pokuta (a zaplatí si za to), bude to jezdit (jako Škodovky jinde ve světě). Ale když se objedná něco ze skicáře a ještě s takovou smlouvou, že by i Skrblík záviděl, výsledný výrobek podle toho vypadá (zvlášť, když je politicky nepřípustné poslat Šáde ke dnu, ba naopak se jí "férově" podsunuje kde co - výzbroje do tramvají a trolejbusů; majetková provázanost s případnou konkurencí - PARS, KOS...).

+3/−3
8.10.2018 11:28

J67o26s11e33f 91U34l73m90a38n 8690200438355

;-D https://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts

+5/0
8.10.2018 11:31

J46i23ř76í 63V66a40n72k 8300123389442

Je to škoda přitom Česko by mohlo být na špici Lokomotivy ,trolejbusy,elektrobusy a stát místo toho aby tento průmysl podpořil tak svou neschopností tento segment dusí.Přitom by nám mohl vydělávat víc než automobilový průmysl protože ho stále vlastníme v českých rukou i když Kelnrových.Jinak je pořát krásně vidět jak si Německo chrání svůj trh a nám dovolí jen konkurovat v pro ně v nepodřadných odvětvích.

+6/−3
8.10.2018 12:07

J62a98n 87H25a30v97r29d54a 2198796901908

to jsou strašný kecy

+2/0
8.10.2018 13:59

Najdete na iDNES.cz