Diskuze
Třetina vlaků ČD slouží přes 30 let navzdory miliardovým dotacím, tvrdí NKÚ
Děkujeme za pochopení.
J93i52n78d46ř89i51c90h 85Š47k14o82p40e63k
Líbí se mi nesmyslný termín "morální životnost"
Jinak NKÚ má tabulky, že ví, že za 45 mld dotací se mělo vyměnit třeba 80 % vozů a ne jen tolik, kolik se vyměnilo doteď.
J41i48ř60í 92E64r52b36e25n
Morální životnost je v technice opravdu mírně nesmyslná. Reálná technická životnost je u železničních vozidel daná stavem a životností hlavního rámu, popřípadě skříně. Vše ostatní může být mezitím několikrát vyměněno, opraveno, nebo klidně i v původním stavu, pokud je to bezporuchové.
M96i47l93a77n 19V56o87l68e81k
Češi zpátky do škol! Naučte se počítat. Jednoduché kupecké počty: příjmy - výdaje, má dáti - dal. A hlavně nenadávejte na dotace, když pak skuhráte, že je jich málo.
L55e33o32p66o57l93d 95P81r31o39k76e93š
Pan Babiš onehdy řekl , že stát své firmy spravuje dobře.
Neustálé stížnosti ČD ,zdravotnického personálu , učitelů , hasičů , vojáků , policistů a v podstatě všech státních zaměstnanců na platy a vybavenost , a na straně druhé stížnosti občanů na jejich služby mě přesvědčuje o tom že práce ve státním sektoru je celkem Free
M64i75r63e20k 82G97a40j33e56r
Čím déle slouží, tím snad lépe. Nebo ne?
R41o10m25a42n 31J57e30s68c88h40k24e
Vy vlakem nejezdíte, když píšete takový blábol.
R80o25b82e68r45t 65P39r62a86ž57á70k
To jako měly ČD za necelých 5 mld. vyměnit celý vozový park? Koukám, že v NKÚ jsou vážně odborníci.
R24o86b64e94r47t 85P10r56a67ž65á68k
Habuda má asi nějakého dodavatele, velmi levného.
T74o12m96á67š 63Z81e11m16a56n
Upřímně řečeno ve stáří nevidím problém, pokud je vagon udržovaný a opravovaný, může sloužit 30-50 let, možná víc. Obzvláště na lokálních a kratších tratích.
Je to hromadná doprava, ne luxusní přeprava a stejně jako v metru stačí, když je čisto a přísun kyslíku, víc toho na tu chvíli člověk nepotřebuje.
Stejně jako v čekárně stačí lavička konstrukcí z dob monarchie a ne ta moderní za půl mega, hlavně když si lze na chvíli sednout ve stínu a suchu (+čistu).
Modernizace je daleko víc potřeba na tratích samotných - od zabezpečení po zrychlování.
A97l46e11š 33V35o37d90i18č68k75a
Ano, jenže přesně to co jste vyjmenoval není. Jezdím takřka denně motoráky. Vozy tažené, bez motoru, jsou minimálně 40 let staré, pamatuji je už jako malé robě - a to už byly staré... O čistotě, přísunu čistého vzduchu, buď zima nebo přetopeno, nic mezi tím neexistuje... Zhusta nelze vystoupit dbeřmi a musí se přes soupravu k jiným, toalety - tak se tomu nedá říkat ani v nejdivočejších snech... ČD investovaly obr částky do Pendolina - úplně zbytečně, prodělávají každý rok, rychlost stejná jako IC. Navíc z těch tuším sedmi souprav jich funguje řádně 3-4, zbytek je většinou na opravě a nefunkční. A to je jen špička ledovce. ČD profitovalo z toho, že svého času ČSSD na krajích podepisovalo smlouvy na 10 let!!! vícemeně bez výběrových řízení... A s dvouletým předstihem. Zářný příklad mistr hejtman Hašek...
M15i77l56a30n 11K61o13i30š
Nejhorší stav je na nekoridorových tratích a na tratích s nezávislou trakcí. Rychlíky tahají Brejlovci se stářím více jak 40 let (byť některé po menší rekonstrukci) a nákladní vlaky tahají dieselové lokomotivy, které by už dávno měly být ve šrotu a o osobních vagónech netřeba ani mluvit.
Na koridorech není situace tak zoufalá.
J16i49ř77í 27E24r15b63e64n
Kterou trať máte na mysli? Třeba Liberec-Pardubice jezdí povětšinou soupravy s motorovým vozem 843, tedy z 90. let. V Trutnově zase vídávám hlavně rekonstruované 854, které mají ze 70. let pouze hlavní rám...
M98i72c13h23a62l 38S67o56l76n40i79c62k87y
Tak já si hlavně myslím, že ačkoliv za socializmu lidi na dráhy nadávali, nebylo to tak špatné. Hlavně u té lokální přepravy. A jezdilo mnohem víc vlaků a stálo to pakatel. Od roku 1990 do roku 2008 se snažili vlády železnici zničit, aby se více prosadila individuální automobilová doprava. No a teď máme přecpaná města, přecpané a rozbité dálnice a zastaralou železnici. Opravdu skvělý výsledek. Navíc jak teď pořád blázní s těmi ekologickými limity - chlap jedoucí elektrickým vlakem společně s 400 dalšími cestujícími má ještě mnohonásobně nižší tzv. ekologickou stopu než nejmodernější elektromobil.
R12o72b49e93r47t 56P41r32a88ž41á12k
Stálo to pakatel? Dnes je jízdné levnější než za komunistů a jezdí toho tolik, kolik si stát a kraje objednají.
J94a42n 23J93e53m35e63l86k94a
Musím uznat, že i ty Žaludovy opravy interieru zabraly. A česká železnice má docela formu. A je to to, co českým vlakům po revoluci chybělo - investice do interieru. Co je horší je stav kolejí. 30 let naprostých neinvestic a 50 leté stáří kolejí mimo koridory je mnohem větší problém. A kdyby vláda dala 1 mld ročně do modernizace menší tratě ze svého rozpočtu by jej nepoložilo. Nyní to bude muset být víc.
J16i47ř47í 31E79r88b31e98n
I do místních tratí už dnes plynou miliardy, ale pořád to nestačí. Peníze by byly, ale dodavatelů je málo.
F18r13a75n38t32i75š57e31k 42V42r73á76n14a
Nových vagónů je minimum - i ty tzv. "nové" jsou šrot nakoupený z Rakouska atd. přetřený do barev ČD
Bohužel právě tyto second-handové vagóny a vlaky (typicky Railjet) jsou pro cestující nejhorší, protože mají málo prostoru na jednoho cestujícího, divnou klimatizaci, a uprostřed je skladiště smradlavých kufrů, takže to je horší než původní 30 let staré vagóny
M39a88r28t19i12n 13K68y81p34r
Je vidět že víte o čem mluvíte. Railjety byly ČD byly dodány jako nové.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!