Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L27i89b55o59r 35N55á79b92ě91l25e55k 3645163172752

To si vážně někdo stěžuje i na barvu vagonů??

+44/0
doporučit
31.10.2018 7:15

V16o47j58t42ě48c46h 43B49á76r59t31e59k 1371455906711

Hlasitě houkají a jsou oranžové ;-D

+22/0
doporučit
31.10.2018 9:18

R65o16m32a95n 16N42o10v64a40k 6119121262806

Statni moloch se jednoduse kritizuje, ale dokazat, aby vse fungovalo alespon na urovni Ceskych drah neni pro soukromniky jednoduche. Jsem zvedavy na problemy soukromniku v Usteckem kraji, tam bude taky veselo.

+39/−5
doporučit
31.10.2018 5:40

F57r54a98n38t52i12s72e97k 35M83r49z77e98n13a 3955515578109

No musim rict ze jizda z GW train byl zazitek. V sezone o prazdninach je prekvapila rodiny cyklistu. Ha! Kola! To nepojedete! No nedali sme se a kola naskladali do chodby u dveri.

Pak byl porod s nakupem jizdenek, automat z nejakeho duvodu bere pouze jednu bankovku na jeden nakup! Takze jizdenky pro 5 lidi a 5 kol nemate jak zaplatit jelikoz 500 je moc a 2x200 tam proste nedate. Takze nakup po jedne, pekne pomalu. No a zde je dalsi problem, nez to natukate a zaplatite, je vlak uz v dalsi stanici a automat je “inteligentni” a nedovoli vam nakup z jine nez aktualni zastavky. Zkratka kazdy clen vypravy mel listek odjinud a logicky pri volbe “tam a zpet” take na zpatecni ceste meli vystoupit jinde. To ze se nejelo na cas byl asi nejmensi problem.

Priznam se, ze jsem zastancem CD, protoze kdyz uz nic, tak tam mate alespon pruvodciho, ktereho muzete poslat nekam. S automatem neudelate nic.

+29/−6
doporučit
31.10.2018 7:59

P88e58t83r 21N68ě72m47e93č12e46k 1442274682483

Taky by měli soudruzi z kraje připomenout, že ta zpoždění jsou vesměs dána výlukami!

+18/−3
doporučit
31.10.2018 6:07
Foto

J25a73n 14V38a17l48a68l92í18k 6966229660636

Například ranní vlak z Budějovic, který cyklisté využívali nejvíce, pojede od nového jízdního řádu zhruba o půl hodiny dříve, a to už v 7:44.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-zeleznice-doprava-soukromnik-jihocesky-kraj-zpozdeni-kapacita-vlak-gdr-/eko-doprava.aspx?c=A181030_183654_eko-doprava_mato

Nyní ten vlak odjíždí v 8:13 a z Prahy přijíždí rychlík v 7:58 a další v 8:03 tudíž je totální blbost že tem vlak bude vyjíždět dřív místo toho aby v tu dobu zvýšili kapacitu.

To cestující z těch vlaku z Prahy tam budou čekat do do 10:30 než pojede další spoj?

+11/0
doporučit
31.10.2018 9:13

J10i61ř43í 58M54r25á36z47e85k 8736438395643

Řešení zpoždění dle GW train: zanést ho do jízdního řádu (prodloužit jízdní dobu) a udělat ze zpoždění normu. Chybí mi tu zvracející smajlík.

+17/−3
doporučit
31.10.2018 8:23

M15i18c70h60a90l 65M79r39a83z39i91k 6237497614840

Jihocesky kraj si nevidi do huby - ale opravdu. GW train ma super moderni vagony - s internetem, zasuvkama, pohodlne sedacky, placeni kartou primo ve vagonu, neustaly ukazatel kudy se jede (obrazovka s mapy.cz a pozici vlaku) a neustaly ukazatel aktualniho zpozdeni. Kola se daji dat primo do vagonu, nebo do specialniho vagonu, ktery vozi v sezone navic, navic behem sezony jezdi ve vlaku obsluha navic - dva lidi mimo pruvodci/pruvodciho, kteri jen nakladaji kola do vagonu. Pokud jde o kvalitu tak oproti CD narust o 200%. Pokud jde o zpozdeni - no pokud vam prijde na nastupiste 100 kol, tak to proste trva nez je nalozite, predtim CD mely zpozdeni naprosto bezne i pres hodinu, ted to vetsinou byva max 45 minut - coz je naopak tez zlepseni. Jenze jak to udelat lepe pri tom davu cyklistu? GW se snazi udelat co jde, v hlavni sezone dokonce jezdil i mikdorbus paralellne s vlakem a vozil lidi bez kol co jeli az do Budejovic aby tam byli vcas. Ale moc jinych veci si neumim predstavit - to ziju primo v Horni Plane u nadrazi, takze to vidim denne jak to vypada - a take s tim casto jezdim. Take meli spoustu zpozdeni danou vylukami - SZDC opravovalo velke casti trati v poslednich trech letech temer celou trat z Noveho Udoli do Ceskeho Krumlova. takze za me jako mistniho zlepseni o onech 200% oproti CD.

+44/−18
doporučit
31.10.2018 7:01

J95i49ř85í 98S12c19h46m42i67d86t 5880113424105

Cena není všechno, doufejme, že na to dostatečně brzy přijdou všichni, jinak se budou divit. ČD má své mouchy, ale má také fungující zázemí a letité zkušenosti a to žádný soukromník ze dne na den nevybuduje.

+13/−5
doporučit
31.10.2018 9:13

P38a98v69e97l 52R42o60h31á56č16e55k 8854341267315

Ve Švýcarsku je 25 soukromých dopravců + jeden státní a všechno funguje.

Česká potíž je v tom, že nejsou nastavena tvrdá pravidla, která není třeba vymýšlet, stačí je převzít. Pak se obávám, že největší problém by měly právě ČD a jejich monopolní dodavatel vozidel.

Např. v JM kraji platí, že všechny busy v IDS MUSÍ mít sledování přes GPS. U vlaků je direktiva přesně obrácená. Když zůstanete stát v lese s moderním vozidlem ČD v lese, první otázka dispečera Kordisu je: Ten vlak nejede? A kde vlastně jste?

+7/−1
doporučit
31.10.2018 6:27

T51o45m14á63š 51T50a45t86í44č37e54k 5670742120728

Vlak pojede od nového jízdního řádu zhruba o půl hodiny dříve - ale také déle, že ano?

Ale hlavně že plníme přání júnije a likvidujeme ČD. :-P

+11/−8
doporučit
31.10.2018 7:37

I11v64a47n38a 55Š39e31s24t96á28k33o73v92á 1791538254847

S GW jsem jezdila v létě na dovolené - super cestování (platba kartou, příjemný stevard, čisté a pohodlné vagóny, připojení...). Před třemi týdny jsem jela s ČD do Prahy, připlatila si 1.třídu s místenkou, zpátky 1.třídu bez místenky. Jediné, co se změnilo od mých mladých let, byla samolepící tapeta na záchodě s namalovaným ručníkem a nádobkou na mýdlo. Jo, vlastně, pochvala za putující vozík z občerstvením za fajn ceny....Bohužel minimum kladů zhatilo to, že nás v ČB nahnali do standardního akvárka, protože neměli mašinu. Inu - České dráhy :-/

+9/−6
doporučit
31.10.2018 9:13

L82u15k90á47š 95Š69m91a29h30e17l 2447274762524

Udělal jsem si jako pravidelný uživatel statistiku GWTR 2018 : ČD 2017 2:13. Jinými slovy ČD měly 13 výhod oproti GWTR (na požádání rozepíšu), GWTR mají výhody dvě (50 % funkční wi-fi oproti 0 % u ČD a možnost platby kartou v automatu, která funguje v cca 94 % případů).

+6/−3
doporučit
31.10.2018 9:11

P45a71v58e20l 83M55a49t56o18u45š92e25k 5570767988884

Když vlak nestíhá, tak mu prodloužíme jízdní dobu. Geniální řešení! Když to dělaly nebo dělají ČD (nebo dříve ČSD), byly a jsou terčem oprávněné kritiky. U soukromníka je to ale přece roztomilé. Vždyť každý přece ví, že mašinkou se jezdí kvůli zážitku a na nějaké hodince nezáleží!

+11/−10
doporučit
31.10.2018 8:11

L45u15k47á55š 77N25o78v45o65t97n43ý 9376799503566

Na trase Volary-Strakonice jsem toho najezdil víc než dost, abych mohl říct, že GW Train je lepší. Vagóny jsou lepší, i když také nejsou nejnovější. "Problémem" ve vozovém parku je ta fluktuace, že nevíte, co zrovna dneska přijede. Za dob ČD se tomu nedalo říkat ani vlaky, to byly pojízdné plechové krabice bez špetky snahy o modernizaci. Jednou za uherský rok přijela vítězně Regionova alias "tak koukejte, jak tu do toho investujeme".

Zpočátku GW Train problémy určitě mělo a nebyly malé, ale nyní je poměrně slušně vychytalo. Dnes jet v neděli večer je bez problému. Za dob ČD přijel na nejvytíženější časy jeden motoráček, celá ta krabice se zaplnila lidmi a nebylo k hnutí.

Absence průvodčího mi nikdy problém nezpůsobila. Ze strany ČD jsem zažil nejednoho průvodčího, jehož univerzální odpověď na všechno byla "Nevím", takže kolikrát i ČD jezdí de iure s průvodčím, de facto bez něj.

Co se týče zpoždění, tak největší zásluhu na nich má SŽDC. To víte, když na to celá léta kašlete, tak se vám to teď začalo bortit pod nohama...

PS: Pro pobavení si doporučuji přečíst kritické příspěvky GWTR od příznivců ČD. Tolik hloupé nenávisti se snad nevyskytuje ani na Sputniku.

+13/−14
doporučit
31.10.2018 9:29

R90o11m69a34n 51P45o49l32á27č65e68k 5476139895

Takže v hlavním důsledku a to dojet z A do B máme problém... Aneb bezi to ale neseje to...

Takže kraj na svých občanech ušetří ale hlavně že si těch 30 minut navic budou moc nabijet telefony...

+6/−4
doporučit
31.10.2018 6:20

M66a75r84t64i14n 58K32u94b45í14k 9527919796243

Vše před čím byl kraj varován se stalo a přesto jim to přiklepli, tak ať nechápu čemu se diví. Navíc do toho ještě nešťastný sesuv mezi Lipkou a Vimperkem, kde je náhradní autobusová doprava zcela chaotická. Zcela jasně je vidět, že soukromník není schopen oprativně řešit mimořádnosti neboť nedisponuje potřebnou zálohou a šetří na personálu, takže lidé než si koupí lístek pomalostí automatu, přijde o tržby, ale to on neřeší, má přeci dopravu stejně dotovanou.

+11/−12
doporučit
31.10.2018 9:18

V87l26a24d31i13m73í89r 17K93r36á95l 4523256650282

Ta zpoždění jsou dost časté i ve všední dny dopoledne a to fakt pumpičkáře nenakládají

+3/0
doporučit
31.10.2018 9:11

F11r31a35n37t32i47š97e30k 98F46l25i45n25t96a 1614670199803

Nakládání kol zpožďuje vlaky, za ČD se to nedělo. Jen taková malá technická. Kolik těch kol se nakládalo za ČD do bežných vagónů, tipuji tak max. 5 ks na vagón. A kolik se jich nakládá nyní u soukromého dopravce? Pokud se nepletu, tak množství přepravovaných kol požadoval objednatel dopravy, stejně jako si objednal určitou kapacitu přistavovaných vozidel. Pokud tako kapacita nedostačuje, je to chba objednatele a nikoliv dopravce, pokud tento dodržuje ujednání objednávky.

+3/−1
doporučit
31.10.2018 12:42

J46a72n 87V75a59l81o58u67c61h 6432657768540

"jsou oranžové a moc houkají" - tomu říkám argument! (kdo chce psa bít...)

+3/−1
doporučit
31.10.2018 11:55

M61i16l77a77n 92V62o87l90e83k 5149523896699

Zatímco se všude staví drahé a nesmyslné protihlukové stěny, tak na lokálkách dělají vlaky úmyslně co největší hluk, kvůli nezabezpečeným přejezdům...

+3/−1
doporučit
31.10.2018 5:55

P77e89t79r 54K63l97a18u18d15a 5728350354700

Bohužel, dneska základní požadavek je šetřit na všem a soukromník je jaksi synonymem šetření. Ale ani na západ od našich hranic to není vždy výhra. Vlaky různých dopravců na sebe nečekají, mám třeba několikaleté zkušenosti s německým Agilisem, nedávno v Landshutu omluvný leták, jaké vlaky nepojedou z důvodu "větši nemocnosti", v neděli večer náhradní autobusová doprava, místo třívozové jednotky objednán jeden autobus a ten ještě nebral stojící cestující, sem tam vynechaný vlak nahrazený busem, který ovšem vzhledem k rychlostem na německých drahách nabere běžně i přes hodinu zpoždění a kontaktní personál jen na telefonu, na nádražích, kde panují státní DB nikdo samozřejmě přesné informace neví...i to jsou soukromníci.

+2/0
doporučit
1.11.2018 17:38

V52l78a64d84i64m63í32r 90Š63t39ě47r28b68a 2142311892617

A čekal po zkušenostech z trati KV - ML někdo něco jiné???;-);-)

+2/0
doporučit
31.10.2018 15:31

M44a84r88t14i67n 86V16i79n67t68r 8450557423517

Ty tři jihočeské tratě GW Train jsme využívali letos v srpnu na dovolené a všechno bylo v pohodě, i ta zpoždění byla zcela srovnatelná s tratěmi provozovanými ČD.

Ale nemám srovnání tím, jak to vypadalo za ČD.

+3/−3
doporučit
31.10.2018 10:04

M51a31r20t19i36n 98V49á88v67r78a 4246605424361

Už jsme tím jeli při výletě na Šumavě. Za mě super. U každého sedadla zásuvka. Všechno moderní, tedy buď nový vlak, nebo starší, ale kompletně zrekonstruovaný. A pokud si někdo stěžuje na zpoždění, tak bohužel bylo způsobeno velkým množstvím cyklistů a jejich kola bylo potřeba umístit do speciálního nákladního vagonu pro kola. tady mají prostor na zlepšení, ale jinak zlepšili vše na co ČD kašlalo.

Lidi dřív nadávali Jančurovi, ať zkusí lokálky, že na rychlíku se mu to vydělává. Jenže opak je pravdou. Lokálky si objednává kraj a platí za to, takže provozovat lokálky je snad ještě výhodnější.

+6/−12
doporučit
31.10.2018 6:04

Najdete na iDNES.cz