Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které se v současnosti starají České dráhy. Ty mají v péči na pět stovek lokomotiv a vagonů z různých období české železnice, jejichž údržba je dlouhodobě ztrátová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V97í76t 73J79ů22z21a

14. 11. 2018 11:19

SŽDC nezvládá svůj hlavní úkol, ale uvažují o tom, že ho budou zneužívat na muzejnictví ....

0 0
možnosti

Nebya by fotografie "motorové jednotky 451"? Zdá se, že mi nějak chybí...

0 0
možnosti

40 milionů jsou marginální peníze, daleko více se prohospodaří nesmyslnou organizací řady činností ... , např. financováním činnosti personálu restauračních vozů. Pokud si restaurační vůz = hospoda na kolečkách na sebe nevydělá, tak nemá v soupravě co dělat ... a nevydělá si žádná.

1 1
možnosti

J60o24s77e14f 71T71r21ö18g35l

13. 11. 2018 22:57

Zkuste si spočítat, kolik by stálo pivo, aby si na sebe restaurační vůz vydělal.

Je to prostě služba, součást komfortu vlaku.

1 1
možnosti

Proč tyto ztráty nehradí stát z rozpočtu ministerstva kultury? Nebo toto převést na příspěvkovou organizaci státu, která toto bude konat? Divím se, že toto dávno nebylo vyřešeno!

1 1
možnosti

Co má stará lokomotiva společného s kulturou? A proč bych z daní platil údržbu šrotu, který nemá parametry na muzejní exponát?

0 0
možnosti

Neštěstí ČD je, že funguje zároveň jako sociální ústav (včetně umelé podpory zaměstnanosti či zmíněná muzejní činnost), veřejná služba (obsluha ztrátových tratí a jejich dotace ze ziskových) i podnikatel (v konkurenci s jiným v tržním prostředí) v jednom, a výsledkem je nesmysl, takhle to nemá a nesmí (ne)fungovat....(tj. nekteré činnosti mají být převedeny nebo odděleny a fungovat transparentně a případně za jasné dotace, ne jako černá díra na peníze dnes)....

0 8
možnosti

M18a86r31t63i76n 55Š18u38l97c

12. 11. 2018 16:22

Vy o tom moc nevíte, že? ČD žádnou veřejnou službu v obsluze ztrátových tratí nevykonávají. Jezdí tam, kde si to někdo (stát, kraje) objedná a za tu objednávku jim zaplatí. Jestli platí málo, je to problém smluvního vztahu. Tratí, které jsou ziskové na komerční bázi je u nás celkem málo.

4 0
možnosti

J66a56n 14J73e34m81e36l87k10a

12. 11. 2018 12:34

No prostě stát stejně zjistí, že ČD fungovaly poměrně levně a efektivně. Protože nyní bude zvlášť platit nádraží, pokladny, časem jednotný lístek, historické vozidla atd atd. Které měl v nějakých těch 14 miliardách. Zálohy - na odtah pokažených vlaků. Hromadu regulátorů, úředníků a podobně. A hlavně zákazník se budě dost nepříjemně divit ceně jízdného a jízdě ve stoje. A také to, že se mu 2019 rozdělí lístky a možnost použít vlak na některých tratích na krajské - osobní, spěšné (často dražší) A lístky a vlaky ministerstva, lístky dopravců - rychlíky, EC a podobně. A možná zjistí, že ho v některých relacích dopravce ani nebude chtít svézt, protože, pro něj bude komerčně nezajimavý.

Zvolená defakto privatizace europoslanci za velké podpory našich a krajských politiků je špatně.

7 1
možnosti

Ano, to bude veliká legrace. Třeba dnes kvůli sebevrahovi ve Vysočanech stavěl rychlík 1141 mezi Mladou Boleslaví a Všetaty jako osobní vlak, aby pobral cestující z nejedoucího/ch Os. Až bude rychlíky provozovat jiný dopravce, aby stát ušetřil pár korun, tak nic takového nečekejte. A nebo možná zastaví, ale koupíte si ještě jednu jízdenku. :-)

0 0
možnosti

Pokud má ČD fungovat jako akciová společnost v tržním prostředí, tak jaksi logicky nemůže suplovat ztrátovou muzeální činnost za muzea. Je zcela logické, že si ponechá maximálně něco z reklamních nebo propagačních důvodů a zbytku se zbaví. Je na státu, zda chce pro následující generace uchovat něco z historie naší železnice, či nikoli. Tady by snad ani nebylo moudré spoléhat na na a.s. nebo nějakého soukromníka a cenné kusy by rozhodně měly být pod křídly a ochranou státu.

7 5
možnosti

Spousta věcí je v soukromých sbírkách zcela bez problemů. Není důvod, aby tomu zrovna u vlaků bylo jinak.

1 0
možnosti

Nič v zlom ale 40 milionov ročne je smiešna suma, šetriť treba inde.

2 4
možnosti

jojo... takhle přesně v ČD k těm penězum přistupujou... a lidi obecně, pokud ovšem nejsou jejich - to jsou pak schopný čekat tři hodiny ve frontě, aby koupili o tisícovku levnější televizi...

6 1
možnosti

K22a68r65e50l 90N54o15v55á78k

12. 11. 2018 10:42

ČD je provozovatel žel.dopravy,nikoliv muzejní společnost. Je rozumné,že pár nejcennějších kusů převezme NTM a zbytek se rozprodá zájemcům nebo sešrotuje.

8 6
možnosti

Už dlouho jsem nečetl tak hloupý příspěvek. Takže zavřeme divadla, protože jsou dotována, zrušíme sportovní utkání ( výkonostní sport, ne profi ) protože jsou dotovány a co třeba rozprodat sbírky národního muzea co? Vždyť jeho rekonstrukce stála státní rozpočet 4 miliardy.... Nováku fakt hloupé....

3 8
možnosti

30 let dráhy žily z toho , co jim tady zanechali komunisti a dneska brečí, že mají staré lokomotivy, rozpadající nádraží, staré koleje - hmm- jak je tohle možné ?

Já jen vidím kolik tratí uzavřeli, omezili počet vlaků, kdy někde vlak jede ve středu a v dubnu :-P

0 10
možnosti

R93u52d11a 29S39l47a17v17í14k

12. 11. 2018 10:47

Komouši jim hlavně zanechali, rezavějící lokomotivy, hnijící vagony, chátrající nádraží a miliony dluhů.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii

23. dubna 2024

V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...

KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?

23. dubna 2024

Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...

Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou

23. dubna 2024  19:26

Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!