Diskuze
Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně
Děkujeme za pochopení.
V97í76t 73J79ů22z21a
SŽDC nezvládá svůj hlavní úkol, ale uvažují o tom, že ho budou zneužívat na muzejnictví ....
J35a45r22e60k 38K56a73l28i77v49o21d26a
Nebya by fotografie "motorové jednotky 451"? Zdá se, že mi nějak chybí...
M24i30r16o50s36l31a57v 77Z37i24k83m89u87n80d
40 milionů jsou marginální peníze, daleko více se prohospodaří nesmyslnou organizací řady činností ... , např. financováním činnosti personálu restauračních vozů. Pokud si restaurační vůz = hospoda na kolečkách na sebe nevydělá, tak nemá v soupravě co dělat ... a nevydělá si žádná.
J60o24s77e14f 71T71r21ö18g35l
Zkuste si spočítat, kolik by stálo pivo, aby si na sebe restaurační vůz vydělal.
Je to prostě služba, součást komfortu vlaku.
L62u22c69i55a72n 47P38a80p58a81z53i15a56n
Proč tyto ztráty nehradí stát z rozpočtu ministerstva kultury? Nebo toto převést na příspěvkovou organizaci státu, která toto bude konat? Divím se, že toto dávno nebylo vyřešeno!
M49i52c32h44a82l 21J61a31r72o56š
Co má stará lokomotiva společného s kulturou? A proč bych z daní platil údržbu šrotu, který nemá parametry na muzejní exponát?
P45e21t66r62a 71M17a54l52a18k97o25v73a
Neštěstí ČD je, že funguje zároveň jako sociální ústav (včetně umelé podpory zaměstnanosti či zmíněná muzejní činnost), veřejná služba (obsluha ztrátových tratí a jejich dotace ze ziskových) i podnikatel (v konkurenci s jiným v tržním prostředí) v jednom, a výsledkem je nesmysl, takhle to nemá a nesmí (ne)fungovat....(tj. nekteré činnosti mají být převedeny nebo odděleny a fungovat transparentně a případně za jasné dotace, ne jako černá díra na peníze dnes)....
M18a86r31t63i76n 55Š18u38l97c
Vy o tom moc nevíte, že? ČD žádnou veřejnou službu v obsluze ztrátových tratí nevykonávají. Jezdí tam, kde si to někdo (stát, kraje) objedná a za tu objednávku jim zaplatí. Jestli platí málo, je to problém smluvního vztahu. Tratí, které jsou ziskové na komerční bázi je u nás celkem málo.
J66a56n 14J73e34m81e36l87k10a
No prostě stát stejně zjistí, že ČD fungovaly poměrně levně a efektivně. Protože nyní bude zvlášť platit nádraží, pokladny, časem jednotný lístek, historické vozidla atd atd. Které měl v nějakých těch 14 miliardách. Zálohy - na odtah pokažených vlaků. Hromadu regulátorů, úředníků a podobně. A hlavně zákazník se budě dost nepříjemně divit ceně jízdného a jízdě ve stoje. A také to, že se mu 2019 rozdělí lístky a možnost použít vlak na některých tratích na krajské - osobní, spěšné (často dražší) A lístky a vlaky ministerstva, lístky dopravců - rychlíky, EC a podobně. A možná zjistí, že ho v některých relacích dopravce ani nebude chtít svézt, protože, pro něj bude komerčně nezajimavý.
Zvolená defakto privatizace europoslanci za velké podpory našich a krajských politiků je špatně.
P56e14t88r 64N34o44v15o83t65n72y
Ano, to bude veliká legrace. Třeba dnes kvůli sebevrahovi ve Vysočanech stavěl rychlík 1141 mezi Mladou Boleslaví a Všetaty jako osobní vlak, aby pobral cestující z nejedoucího/ch Os. Až bude rychlíky provozovat jiný dopravce, aby stát ušetřil pár korun, tak nic takového nečekejte. A nebo možná zastaví, ale koupíte si ještě jednu jízdenku.
J14i39ř44í 16S40c75h43m44i23d29t
Pokud má ČD fungovat jako akciová společnost v tržním prostředí, tak jaksi logicky nemůže suplovat ztrátovou muzeální činnost za muzea. Je zcela logické, že si ponechá maximálně něco z reklamních nebo propagačních důvodů a zbytku se zbaví. Je na státu, zda chce pro následující generace uchovat něco z historie naší železnice, či nikoli. Tady by snad ani nebylo moudré spoléhat na na a.s. nebo nějakého soukromníka a cenné kusy by rozhodně měly být pod křídly a ochranou státu.
M44a15r22t44i58n 77P64e61c87i46n35a
Spousta věcí je v soukromých sbírkách zcela bez problemů. Není důvod, aby tomu zrovna u vlaků bylo jinak.
E27r63i18k 51S20a83n53e62t86r57i91k
Nič v zlom ale 40 milionov ročne je smiešna suma, šetriť treba inde.
V88á44c33l67a32v 49K72o97c90á46l
jojo... takhle přesně v ČD k těm penězum přistupujou... a lidi obecně, pokud ovšem nejsou jejich - to jsou pak schopný čekat tři hodiny ve frontě, aby koupili o tisícovku levnější televizi...
K22a68r65e50l 90N54o15v55á78k
ČD je provozovatel žel.dopravy,nikoliv muzejní společnost. Je rozumné,že pár nejcennějších kusů převezme NTM a zbytek se rozprodá zájemcům nebo sešrotuje.
F52r94a28n47t85i74š35e63k 30K90u89l80d36a70n
Už dlouho jsem nečetl tak hloupý příspěvek. Takže zavřeme divadla, protože jsou dotována, zrušíme sportovní utkání ( výkonostní sport, ne profi ) protože jsou dotovány a co třeba rozprodat sbírky národního muzea co? Vždyť jeho rekonstrukce stála státní rozpočet 4 miliardy.... Nováku fakt hloupé....
P51e25t77r 20V90o55n24d88r89á55č88e15k
30 let dráhy žily z toho , co jim tady zanechali komunisti a dneska brečí, že mají staré lokomotivy, rozpadající nádraží, staré koleje - hmm- jak je tohle možné
Já jen vidím kolik tratí uzavřeli, omezili počet vlaků, kdy někde vlak jede ve středu a v dubnu
R93u52d11a 29S39l47a17v17í14k
Komouši jim hlavně zanechali, rezavějící lokomotivy, hnijící vagony, chátrající nádraží a miliony dluhů.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii
V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...
KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?
Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...
Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou
Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!