Diskuze
Embéčko a favorit jako investice. Ceny veteránů stoupají o desítky procent
Děkujeme za pochopení.
M18a46r42e35k 96V78e11l81k34o50b53o97r90s87k15ý
Už to tu psali přede mnou, že je třeba počítat i s náklady, takže s tím, že je to investice, je to skutečně sporné. Koupil jsem Š1000MB před cca 10lety za 12000,- Kč včetně nějakých ND, protože se mi "embéčka" vždycky líbila a zcela náhodou to tehdy prodával otec mého kamaráda. Tehdy to byla koupě "srdcovka", ne jako investice. Vrazil jsem do "renovace" cca 30000,- (nový lak, chromy, nějaké další menší opravy). Vypadá krásně a když se 2-3x ročně jedu projet, těší mě, že se lidi otáčejí a mávají. Taky pro děcka je to zážitek a vždy se na takovou projížďku těší. Ale rozhodně není ve stavu, jako by vyjela z fabriky. Mám to na originálních SPZ, takže platím povinné ručení a 1x za 2 roky technickou + emise (mimochodem, nechápu, proč u takových aut bez emisních norem na ty emise musím...). K tomu pronájem za garáž - naštěstí velmi levný na dnešní poměry, protože u kamaráda. Ale i kdybych ji chtěl prodat za cca 150 000,-, což bych za to možná i dostal, budu v mínusu. Navíc aktuálně lidi mají peníze, tak jsou schopni to kupovat. Při recesi, která přijde, ceny veteránů určitě zase spadnou. Takže to mám spíše pro potěšení, i když ano - kdyby bylo nejhůř, je to "komodita", která se dá prodat.
A34l79e53x 35G23r67e78g64o44r
Jenže právě to Vaše auto je to auto před renovací. Renovace znamená fakticky stav jako by vyjelo u továrny. A tyhle auta už většinou jsou na veteránských značkách a ve vlastních garážích.
S36e80i44d82l 39P93e91t75r
Ono to s těmi reálně prodanými tuzemskými (východními) vozy a jejich cenami není až tak horké
Pokud si novinář bere cenu z nabídek v běžné tuzemské inzerci pak se ocitá hodně mimo skutečný stav trhu.
Reálnou cenu ukáže pak jedině nějaká mezinárodní aukce typu Bohmans ad. kde se opravdu realizované prodeje od těch "nabídkových" liší u standardních aut co se vyráběly po tisících až statisících téměř v řádu , samozřejmě směrem dolů.
Zde se krom naprostých výjimek posledních 60 let nevyrábělo žádné auto, jehož reálná prodejní cena je dnes vyšší než náklady na současnou kompletní renovaci .. Za kterou je pak stejně většinou neprodejné ..
S52e41i80d21l 39P59e13t94r
Ještě dodatek:
Je dobré vzít v potaz taky "časovou cenu" + již zmíněné náklady na obsluhu/skladování vozu .. Takový spartak je třeba vynásobit krát 30 a i ten favorit min krát 10.
Jinými slovy a čistě teoreticky:
kdyby si někdo za 88 000 v r. 89 koupil favorita a neujel s ním ani kilometr kdy za dokonalých skladovacích podmínek jej držel dodnes tak jedině cena nad 1,2 milionu by mu alespoň kryla vynaložené náklady a vyrovnala inflaci ..
J88a45k53u35b 11K43r52o73u93p55a
Tak u embéčka a staré Felicie to chápu. Ale u Favorita absolutně ne. To byl klumpr nad klumpry.
P36e44t74r 49Č67e76r90m70á96k
To je jen o úhlu vnímání, embéčko by se dalo označit za ještě větší klumpr než favorit, a když bylo v podobném věku (cca 30let) tak se to měnilo sotva za tu lahev...
D66e97n93i56s 61H31u48m56l
"žádná porsche, ferrari či americké bouráky"
Jestli náhodou ne kvůli tomu, že jejich ceny jsou o řád vyšší než těch z východu
A33l31e94x 30G50r39e48g78o42r
Tak není Porsche jako Porsche a Amerika jako Amerika. Jediné, co jste jmenoval je opravdu jen to Ferrari, protože to mělo svou cenu vždy a většinou se i jako ojeté prodávalo dráž než kolik stalo nové. A bylo to dáno malosériovou výrobou stejně tak Bugatti ,Lamborghini a podobné sportovní vozy. A když už se bavíme o ceně veteránů a jejich zhodnocení,tak vždy budou sportovní vozy a kabriolety žádanější než jejich konvenční sourozenci. Například Škoda 110R je žádaná ale Škoda 110L ani náhodou.
J21i18ř34í 47P90o19k45o47r65n41ý
mohl jsem být milionář,Jawa 555, skútr Tatran, FIat 600D , Fiat 850, Škoda 110R, Barkas B1000, VW T2,Škoda 1203,Lancia Beta Coupé, Alfa Romeo Giulietta, Mercedes 190E , Nissan 100 NX, ale vlastně všechno to byly střepy, a skončili tam kam patřily, ve sběrných surovinách......jen ten Barkas , na ten vzpomínám.....
A76l90e23x 43G48r87e15g37o75r
Nic z toho ,vyjma erka a nestálo za nic. Skútr Tatran byl fajn, a měl i zajímavou historii ale zase, je to jen obyčejný skútr,kterých byly vyrobeny mraky a jeho cena vždy bude relativně malá. A i to erko asi nebylo v úplně originálním stavu, že, tak že nic. A náklady na renovaci by byly dnes opravdu vysoké. Jiná věc byla v době, kdy se ještě daly sehnat jaksi taksi náhradní díly ale dnes je to prakticky opravdu dost obtížné. I použité díly na repasi jsou téměř nedostupné.
A93l88b91e14r62t 86K29á52m97e35n
Keď niekto renovuje veterána pre seba, tak náklady sú vyššie ako je obvyklá predajná cena daného veterána. Keď niekto renovuje za účelom budúceho predaja, tak sa sústredí na pekný vzhľad, ale od skutočnej renovácie to má ďaleko. Ale predaj na oko robeného veterána je naozaj ziskový.
P84e14t36r 70Č34e65r81m46á59k
Tak jako to že trh vetránů roste a je vcelku stabilní je fakt. Na druhou stranu článek si to poněkud zjednodušuje, když opomeneme velmi optimiticky nastřelné údajné hodnoty některých modelů (favorit se opravdu za 150 neobchoduje ani v top stavu stejně jako se erko nepohybuje kolem 700 atd), tak neporovná porovnatelné - auta která dnes dosahují těch vyšších sum nejsou ta která stála před těmi pár lety tu “flašku”. A aby se u nich ta hodnota objevila tak tam někdo zahučel za renovaci - která až na vyjímky- vyšla na víc než ta celá hodnota. Taktéž zcela chybí faktor provozních nákladů (garážování, údržba, testace HV či stk atd) a v neposlední řadě jistá bublina která se okolo některých modelů vytvořila.
To vše v souhrnu znamená že z hlediska hobby je to krásná věc ale z hlediska investice naopak velmi problematické.
V94í88t 70P64r20č86í56k
Dost přesně řečeno. Abych to shrnul, tvrzení, že jde o vozy vhodné jako investice, je příliš odvážné a nadsazené. Od toho tu vždy byly poněkud jiné značky a modely.
D41a44v12i71d 83K53n29a14p70e60k
Ceny škodovek, tater, žigulíků nebo motorek ČZ či Jawa vzrostly za deset let, zejména pak v posledních pěti letech, několikanásobně na často až nesmyslnou úroveň
Žádná cena není nesymslná. Pokud někdo dané auto chce a je ochoten za něj tu cenu dát, tak ta cena pro něj smysl má. Naprosto jednoduchý zákon nabídky a poptávky.
J71o66s46e22f 79K37o50m30e87n77d65a
O nesmyslné ceně by se dalo mluvit asi jen v případě investice.
R51a55d60i86m 45P79o95l24á91š31e18k
Jakpak asi zahýbá cenami těchto veteránů každoroční pokuta 16 tisíc Kč, která se má z těchto vozů už brzo začít platit?
M14a31r22t95i25n 61H30r44o31u18d89n89ý
Jakákoliv Škodovka v proof stavu a bez neoriginálních tuningových úprav, v ceně jen roste.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Děláte z Benátek zábavní park, stěžují si místní. Město začalo vybírat vstupné
Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...
Vláda pomůže ovocnářům. Mrazy způsobily miliardovou škodu na úrodě
Škoda na úrodě ovoce kvůli mrazům přesáhne podle odhadů ovocnářů miliardu korun. Poškozena je...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...