Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

První třídou s jízdenkou do druhé. Když je vlak plný, sedne si tam každý

Pokud cestujete s Českými drahami druhou třídou a vlak je přeplněný, může se stát, že vás průvodčí pustí si sednout, klidně i jen na zem, do té první. Problém však nastane, když si nemají kam sednout ti, kdo si za ni připlatili. Všichni pak totiž mají z jízdy stejný zážitek, jen někoho stojí o stovky korun víc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak trochu umělý problém. Stěžovat si, že ve špičce je vlak přeplněný...

1 0
možnosti

Tak má dopravce zajistit takovou kapacitu, aby vlak přeplněný nebyl a nemuseli se cestující tlačit i za předražené jedničkové jízdné. Není normální, aby jízdenka v první třídě z Hamburku do Prahy stála nějakých 1200 Kč (+ místenky) včetně 1. třídy ICE vlaku a pak úsek Praha - Brno stál přes 900 Kč za dospělého a dítě.... Stejně tak když už si u ČD tu 1. třídu zaplatím, fakt nejsem zvědavý na to, abych ani neprošel na WC nebo neprošla třeba obsluha z jídeláku, případně mi do talíře hleděli cestující válející se po zemi nebo visící na stojáka u sedačky. V tomto super povinné rezervace u RJ, na dálkových trasách by to měla být samozřejmost a ne cpát vlaky po strop.

1 0
možnosti

Jsem šetřílek ale jednou jsem si řekl, že se plácnu přes kapsu a koupím si první třídu. Jel jsem z Prahy z důležitého jednání, které se povedlo.

No, první třída byla horší dvojka. ČD si to uvědomovalo a od průvodčího jsme každý dostali poukázku na slevu při dalším nákupu jízdenky ve výši 30.- Kč. Jenže rozdíl mezi první a druhou třídou byl asi 150.- Kč.

Takže asi tak.

0 0
možnosti

Tak to jste jel jen do Pardubic, ne? Při takovém rozdílu bych jinak 1. třidu kupoval skoro pořád.

0 0
možnosti

Vazeni, ak uz porovnavate s Nemeckom alebo Rakuskom, zabudate na to, ze tam je pekne na internete vidno vytazenost vlakov. Pri max. vytazenosti sa vzdy da ist inou trasou alebo inymi spojmu. V Cesku takato informacia chyba.

0 0
možnosti
Foto

J68a98n 81V84a51l61a79l25í96k

11. 7. 2019 12:23

Tak hlavně že to je na Slovensku...;-D

0 6
možnosti

J75a30n 17M43r42t47v29ý

11. 7. 2019 10:24

Není nad to, dopravit se svobodně autem ;-D

0 6
možnosti

To je tak svobodné, že ačkoliv mohu jet na služebku do Prahy bez problémů firemním autem, vždycky jedu raději vlakem...protože v tom autě tu svobodu moc nevidím.

9 0
možnosti

Tohle se dělo téměř každý rychlík když na trase ČB-Praha nebo Linz-Praha byla výluka.Tak sedadla, na které jste si koupili místenku neexistovaly, protože byly jiný vagóny a proto jsme my místenkáři byli přesunuti do první třídy. Jenže se vlak na konec naplnil tak, že v každém vagónu byli lidi v uličkách. A takto to vypadalo každý týden po asi dva měsíce. A psaní na dráhy aby byla zablokovaná rezervace neexistujících míst, to prý nejde. :-/

1 0
možnosti

To, co se děje od doby toho nesmyslu úlev na vlak, je cestování vlakem očistec. Nacpala bych tam toho agenta i s Schillerovou, aby si to vyzkoušeli. ;-€. Z tohoto důvodu jsem přestala jezdit za vnoučaty vlakem. Ty kecy o babičkách ,že kvůli nim jsou ty úlevy, bych mu omlátila o hlavu.

12 2
možnosti

J96i45ř78í 73K77ü74h18r

10. 7. 2019 9:03

Cestování vlakem je naprosto v pohodě, jen na dlouhé trasy to chce místenku či nejezdit ve vytížené dny.

1 8
možnosti

U Českých drah je úrověň vagónů tak nízká, že rozdíl mezi 1. a 2. třídou není vůbec partný. Jezdím vlakem každý den a v některých vagónech si nedovedu představit cestu z Prahy do Luhačovic, i když tím vlakem jedu jen 10 minut. Mobilní signál nula, zvuk jako ve starém náklaďáku a smrad nejde vyvětrat, protože okna jsou blokována.

0 17
možnosti

V klimatizovaném voze otevírat okna může opravdu jen vesnický inteligent.

8 0
možnosti

Dotace jsou zlo, České dráhy příliš kvalitní nejsou, ale zrovna tento příklad není dobrý - prostě lokální extrémy vznikají.

0 1
možnosti

O jakých dotacích mluvíte?

2 0
možnosti

Tak to je bomba. Např. jízdenka na spojení Olomouc hl. n. - Praha hl. n. stojí do druhé třídy 199,- Kč a do první 467,- Kč (R898, 10.7.2019) a ČD vyplatí cestujícímu kompenzaci 30,- Kč, když je vlak přeplněný a ČD mu nejsou schopny zajistit službu, za kterou si zpalatil. A to vám přijde v pořádku, pane Šťáhlavský, shrábnout 238,- Kč za něco, co jsem jako poskytovatel služby neposkytl?

11 2
možnosti

J29i47ř81í 47K86ü84h86r

10. 7. 2019 5:29

Jakou službu si zaplatil? Ti s druhou třídou si taky platili službu.

0 8
možnosti

Kovanda zneužívá stavu, aby házel špínu zpátky do jímky, protože ji nechce naložit na náklaďák a odvézt. O co jde?

1) D1 je přetížená. Každý to ví. R35 na tom není o nic líp. Flixbus je přetížený, žluté autobusy jsou přetížené a dálkoví slováci jsou plní. V téhle situaci se člověk rozhodne pro vlak, ale...

2) Jančura je plně obsazený, LEO je obsazený. Díky tomu, že tito dva dopravci mají jen místenky, tak ta masa lidí se musí někam vejít a poslední možností jsou prostě ČD, třeba na stojáka. Hlavní koridor přitom je přeplněný a víc vlaků se tam nevejde.

Kovanda prostě nevidí stav, že dopravní obslužnost nestačí poptávce. A nejde o to, že by o tom rozhodovala dotovaná cena. Lidi prostě musí cestovat, protože musí vydělávat a jezdit do školy. Nemůže si užít pohodlí v první třídě? Bůů. Tak ať si připlatí za letadlo. A nebo by mohl udělat něco rozumného, jako třeba sekýrovat vládu za katastrofální dopravní koncepci.

Prostě je třeba dostavět D35 a udělat třetí variantu spojení Praha-Brno, aby se odlehčilo tranzitu. Nebo přistavět k D1 další dvoupruh pro 80 km/h. Anebo udělat ten pitomý hyperloop. Ale to Kovanda nechce napsat, protože by nemohl nadávat na levný lístky pro študáky, kteří jezdí protestovat do Prahy proti levným lístkům.

Ano, život je plný absurdit, ale jedna věc je jistá - doprava neustále roste a nikdy v minulosti se nestalo, že by dlouhodobě klesala. Navyšovat kapacity je prostě potřeba.

6 1
možnosti

Flixbus jezdí poloprázdný kolikrát i ve špičce, RJ bývá obsazený dost. Ale tak můžu vlakem, pokud nekupuju úplně na poslední chvíli, místo se najde téměř vždy (případně je potřeba trošku pošťouchnout rezervační systém, aby neblokoval místa na kratší úseky) a jede se ;-) Jinak samozřejmě souhlas, dopravní infstruktura je tu zoufalá a jeden koridor na max 160 km pro vlaky, který je přetížený (a třetinu cesty stejně vlak musí pomaleji) také zdaleka nedostačuje.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!