Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Do dvou let zaplaví Evropu třikrát tolik modelů elektroaut než doposud

Počet modelů elektrických aut dostupných spotřebitelům v Evropě by se měl do roku 2021 více než ztrojnásobit na 214 z 60 na konci roku 2018. Vyplývá to z analýzy Evropského svazu pro dopravu a životní prostředí, která vychází z údajů výzkumné společnosti IHS Markit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

V69í64t 73H72r37u73b94e67š

21. 7. 2019 22:42

Vlastně nas může těšit, že se EU nezamilovala do technologie šlapacích aut.

0 0
možnosti
JV

Stojí a padá to na ceně. Pokud nebude rozdíl od modelů se spalovacím motorem propastný, tak nebude o zákazníky nouze.

0 0
možnosti
DN

Počet modelů možná, otázkou je počet automobilů jako takových...

0 0
možnosti
JL

Tak modelů může být hafo. Ovšem dobíjení, aby trvalo pár minut jako tankování, to bude problém, každá taková nabíječka by musela mít vlastní elektrárnu. Zákony fyziky plánovačům v Bruseli totiž nic neříkají. Aby elektroauto ujelo 100 km, potřebuje kolem 15 až 20 kWh. Nabít tedy na dojezd 500 km, znamená dodat během 5 až 10 minut 75 až 100 kWh. A každý, jen malinko schopný žák základní školy umí spočítat jaký proud a napětí je třeba pro průchod 75 až 100 kWh během 5 až 10 minut. A navíc, jaký průměr drátu je k tomu potřeba. Hlavně pak auto za 52 milionů, a může být i 20x levnější, bude zcela jistě hitem sezóny, kdejaky důchodce s ním bude jezdit na nákupy a na hřbitov. Ekologové, vzpamatujte se.

1 2
možnosti
JB

J16o26s50e75f 77B17u63r19d64a

22. 7. 2019 20:59

Tak je pravda, že na čekání na benzínce už čekat nemusím, stačí přijet domů, v garáži zasunout kabel do auta a ráno je zase nabito na další den.

Nepotřebuju kolem sebe na 330 dnů v roce veřejné nabíječky, když si vystačím se zásuvkou na 230V (a na delší cesty po republice si naplánuju cesty přes nabíječky, kterých je v ČR cca jedna na 10 elektromobilů). Odběr auta je míň než rychlovarná konvice nebo přímotop (tak svou elektrárnu nepotřebuju). A díky nočnímu proudu jezdím za 0,25Kč/km.

Ale chápu, že díky vyšší pořizovací ceně si to nedovolí každý vlastník bytu (sám bydlím v sídlišti).

Ať si každý spočítá, za jak dlouho se mu vrátí vyšší investice za dražší EV, než ekvivalentní se spalovací motorem.

A někomu se to nevyplatí, protože najede jen do 10.000/rok. Ale i tento řidič v koloně pojede radši za mnou, než za postarší TDI oktávkou s vytuněnými prvky :-)

1 0
možnosti
PN

P46e78t52r 29N25o26v96á71k

20. 7. 2019 9:59

Fyzikální zákony neobejdete. Hustota energie ukozena v uhlovodicich je mnohem větší než hustota energie v bateriích.

1 1
možnosti

Ano a proto ji využijeme na 17 procent a zbytek vyplýtváme ve formě odpadního tepla.

0 0
možnosti
MS

Já bych si elektroauto koupil, jenže kde ho mám nabíjet, když by stálo před panelákem? :-/

0 0
možnosti
JL

Si hodíte prodlužku z okna. :-)

0 0
možnosti
MJ

Což o to, to klidně můžou, ale ono je zásadní rozdíl mezi slovem nabídka a poptávka ;-)

6 0
možnosti
AS

až bude elektromobil do 500 000 Kč, uveze 2 lidi po státní silnici nebo po městě víc než 200 km, tak si ho jako druhé auto pořídíme, na dálnice auto máme, městské auto má již 11 let, takže je nejvyšší doba ho vyměnit, ale přejet elektromobilem Prahu a při zpáteční cestě dobíjet, to fakt není dobrá volba ( dnešní městské elektromobily)

0 3
možnosti
JV

Ono třeba elektrické Citigo s tím dojezdem problém mít nebude, ale obecně je asi dobré změnit přístup a počítat s tím, že když auto stojí v garáži, tak se nabíjí.

1 0
možnosti
LH

Tak je dobře, že někdo tu slepou vývojovou větev zkusí a řekne poctivě, že tudy, přátelé, ne. Elektroauta nejsou ekologická ani ekonomická.

4 3
možnosti
VR

Ty elektroauta neslouží k jízdě. Bud' automobilky zaplatí pokuty EU (tedy daně) nebo vyrobí elektromobil. Takže logicky vyrobí elektromobil,ale nikdo nečeká, že se s tím bude jezdit. A dál budou všichni jezdit se spalovacími motory. Je to řešení za pokus administrativně ohnout trh automobilů.

1 3
možnosti
JB

J96o95s17e33f 20B77u29r76d90a

22. 7. 2019 21:16

Máte pravdu, pro Vás elektromobil není, evidentně jste spokojený se svým vozem.

Ale že své zkušenosti Vás mohu ujistit, že ty elektromobily jezdí, nejen dnes, některé už i pár let a furt v pohodě.

Sám jsem si před měsícem a půl pořídil jeden takový ojetý, s 40.000km a baterie furt v pohodě. A důvodem nebyla teda ekologie, to nějak moc neřeším - neumím posoudit ani dopad výroby baterie, ani dopad těžby ropy za celou životnost provozu spalovacího auta.

Co posoudit umím, jsou pořizovací náklady a pak cena za provoz v palivu.

Ta u elektromobilu je za nabíjení desetinová a je tak jen otázkou jak moc jezdím, než se to vrátí.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Nezaměstnanost v Česku klesla na 3,7 procenta, roli hrají sezonní práce

10. května 2024  13:48

Nezaměstnanost v Česku v dubnu klesla na 3,7 procenta z březnových 3,9 procenta. Úřady práce...

Naštvaní zemědělci opět potáhnou na Prahu. Vláda situaci spíš zhoršuje, tvrdí

10. května 2024  13:37

Další kolo protestních zemědělských akcí proběhne ve středu 22. května v Praze. Ve pátek o tom...

Prezident Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce. Bude v představenstvu

10. května 2024  10:50

Prezident antivirové společnosti Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce, zůstane členem...

Na rekonstrukci chalupy i dovolenou. iDNES.cz rozdal výhercům 600 000 korun

10. května 2024  10:39

Jarní Megahra o peníze na portálu iDNES.cz sklidila u čtenářů a čtenářek ohlas. Nejenže jsme každý...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!