Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Papírové tašky či elektrokoloběžky. Není všechno eko, co se zelená

Produkty, které se tváří jako ekologické, někdy škodí planetě víc než jejich „neekologické“ protějšky. Ať už to jsou to elektrokoloběžky nebo třeba papírové tašky. Kromě aktuální škodlivosti či toho, jak dobře se bude v budoucnu rozkládat, je totiž zapotřebí vzít v úvahu i jejich výrobu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Policie prý bude stíhat elektrokoloběžky jedoucí po chodníku, které tam prý nepatří stejně jako bicykly. Srovnávat elektrokolo"běžku" s bicyklem je stejně absurdní, jako když byl Segway úředně považován za chodce (pokud jede 6 km/h). Elektrokolo"běžka" je jednostopé motorové vozidlo, které na chodník prostě nepatří, stejně jako skútr nebo motocykl, a ne proto, že bicykl taky ne. (Segway je dvoustopé motorové vozidlo, stejně jako automobil.)

0 0
možnosti

No já si nakoupil ty nové siťovky spiderbag a už nemusim kupovat žádné jiné tašky.

Vejdou se ho kapsy, jdou vyprat, dokáží se neuvěřitelně roztahnout, jsou skoro nezničitelné . A ty jejich nevýhody jako, že je videt co nesete, pokud vám něco praskne, tak to pochopitelně proteče na zem. Když jí narvu naplno tak ji zajistim karabinkou aby v autě z ni nic nevypadalo, úplná spokojenost. Až se divim, že jich neni vidět vic.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

Tak to nechápu.Elektrokobrndy jsou fujky kvůli výrobě baterií, ale elektroauta jsou výkvět ekologie.8-o

0 1
možnosti

Jde o srovnání. Pokud neprosazujete tvrdou ekologii, kdy každý jednotlivý krok musí být obhájený a místo toho prostě jenom srovnáváte existující stav s alternativou, tak je v tom dost rozdíl.

Alternativou k elektroautu je auto, alternativa k elektrokoloběžce se stanovuje hůř. Pokud ji bereme jako alternativu k MHD, tak z toho nevyjde dobře, ačkoliv elektroauto proti autu jako ekologičtější řešení vyjít může.

1 0
možnosti

O86l40d32a 30O18l12e18š

8. 8. 2019 14:34

a něco o "smyslu" biopaliv" by nebylo?

2 0
možnosti

a uz tu zase mame ty lode... ano, dulezite jsou ty oxidy siry. Schvalne, kolik oxidu siry asi tak vypousti auto? Je to stejny, jako kdyz reknete, ze jedna kobra vyprodukuje vic jedu nez vsichni lidi na svete (ted myslim lidsky organizmus). Nebo at se drzime lodi a aut, jedno auto vyprodukuje vic prachovych castic z opotrebovani brzd nez vsechny lode na svete.

1 0
možnosti

čokoľvek prezentované ako eko sa stane zbytočnou záťažou v prípade, že človek si to kúpi a nepoužíva, lebo n***. potom je prínos záporný. zaťaží výrobou a likvidáciou.

0 0
možnosti

Tak ono bohužel dnes jede o ekobyznys nikoli o ekologii a to je ten zásadní problém v zavádění nových věcí. Obchod chce vypadat ekologicky, tak zavede papírové tašky a všichni jsou z toho u vytržení, teď zase ta aférka s brčky, které na rozdíl od plastových nejdou recyklovat a ještě se s nimi nedá pít všechno a ono i s tím elektromobilizmem bude problém až se to rozjede ve velkém, to bude baterií a baterií nutno vyrobit a až se budou první muset měnit, tak budou zase všichni v šoku, jako s těmi solárními panely.

1 0
možnosti

S ohledem na to, že sám jezdím již pět let na eletrické jednokolce a s 30.000 km, které jsem najezdil si nejen užívám jízdu, ale i poradenství, servis a prodej strojů, stejně jako výuku, myslím, že téma sleduji intenzivněji, proto mne titulek, který použil několik dní starou zahraniční zprávu nepřekvapil.

Co mne však překvapilo byla forma, jak se zprávou pan Ondřej Svoboda naložil, studuje totiž žurnalistiku na UK a jestli je toto budoucnost žurnalistiky, pak bude lepší číst jen klasiky, či své vlastní texty a novinářům se již zcela vyhnout.

Pan Svoboda totiž nejen. že zcela pominul možnost jakékoli rešerše, ale vybral a přeložil z textu náhodně vybrané pasáže a klíčové vynechal. Klíčovou totiž není objem CO2 vytvořený při výrobě, ale životnost "Půjčovací elektrokoloběžky" která je 28 dni.

Proto v původní studii, kterou jak se můžete dočíst přečtete-li si vše co k ní náleží, financovala společnost SHELL, stojí že při životním cyklu tohoto druhu koloběžky je poměr vyprodukovaného CO2 vyšší než při životním cyklu autobusu.

I v amotné studii je však podobných chyb integrováno více, její autoři však, po prvním oslovení, přestali komunikovat.

Papírová taška je podobné story.

Nebude-li pan Svoboda schopen vnímat celek, měl by spíše než žurnalistiku jít dělat mluvčího na hrad, či do firem, tedy tam, kde pravda je jen jedna a má ji vždy zamestnavatel.

6 0
možnosti

ale ovečky mu to žerou, tak wocogou ;-)

2 0
možnosti

T20o90m36á94š 25P40e95c82h

8. 8. 2019 11:59

Za tohle Vás, milí páni redaktoři, greenpiss upálí. Jako kdysi Husa.

2 0
možnosti

přání otcem myšlenky?

0 0
možnosti

Chtělo by to odkaz na citovanou práci. Je tu několik problematických argumentů:

1. Solární panely už se recyklují (v Evropě existuje minimálně jedna plnoprovozní recyklační linka). Na zlepšení recyklace se samozřejmě dále pracuje. Solární panely jsou především z hliníku, skla, plastů a pak minoritních prvků a o vše je v průmyslu zájem a cena těchto druhotných surovin stoupá.

2. Papírová taška je skutečně úlet a celkové LCA, které počítal doc. Kočí, to jen potvrzuje. Nicméně pokud se dostane do životního prostředí, tak na rozdíl od plastů se rozloží rychleji. Poznámka o skládkování je mimo, tam by se v blízkém výhledu vůbec neměla dostat (špinavá se využije energeticky, čistá se může recyklovat).

3. Porovnávat elektrokoloběžku a autobus je zajímavé, ale zajímavější by bylo porovnat elektrokoloběžku s autem. To je to hlavní, co města trápí.

4. Kritérium skleníkových plynů není samozřejmě jediné, v přelidněných městech hrajou významnější roli jiné emise.

5. Kovová láhev vyhrává, když se použije alespoň 50x. Předpokládám, že naprostá většina lidí ji použije řádově víckrát, jinak nemá smysl si jí pořizovat.

5 0
možnosti

1. Pokud se do Evropy dovážejí panely (mimo jiné) od řady asijských výrobců, kteří mají obrovské výrobní kapacity, pak je jedna recyklační linka jako kapka vody v moři. Ale to se může časem srovnat.

3. Souhlas, to je ve článku opravdu mimo.

4. Ano. Emise nehrají roli jen vzhledem k obydleným oblastem, ale oxidy dusíku jsou už opravdu vážnou hrozbou pro lesy, v současnosti mnohem vážnější než oxidy síry.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!