Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Města chtějí vypudit kamiony z okresek. Nasaďte mýtný systém, žádají

Potkat mnohatunový kamion na silnici spojující dvě vesnice není v Česku nic neobvyklého. Zástupci měst a krajů nyní přišli s nápadem, jak kamiony objíždějící zpoplatněné úseky nebo krátící si cestu za pomoci navigace vrátit zpět na silnice vyšších tříd, kam tranzitní doprava patří. Satelitní mýtný systém by dokázal kontrolovat pohyb kamionů kdekoliv po Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J94a89n 33K48o97ř54á75n

21. 8. 2019 11:40

Až to bude všude, tak tam ty kamiony stejně budou zase jezdit, akorát to zboží bude tak nějak dražší.

0 0
možnosti
DD

Ono se zdá, že satelitním systémem lze zpoplatnit jakoukoliv silnici, nicméně i tento systém potřebuje kotrolní brány, které kontrolují, jestli kamion mýtné platí (jinak by se dalo mýtné obejít tím, že řidič mýtnou jednotku vypne).

Ono by bylo zajímavé zrušit silniční daň a zavést místo toho celoplošné mýtné, ale není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

0 0
možnosti
Foto

Pak by byla kontrola snazší v tom, že v trase nemohou být mezery.

A také by kontrolu mohla provádět každá hlídka na každé silnici. Na běžných silnicích se zastavuje snáze než na dálnicích.

0 0
možnosti
OS

Když se zaváděl systém mýtných bran, klepal jsem si na čelo.

Dnes už se jen směju.:-P

1 0
možnosti
VP

Zajeďte si třeba do Modletic. Tady má základnu několik firem. Namátkou Kaufland, Billa, Geis, PPL. Plac tam je, dřepněte si ke kruháči a múžete počítat. Kamiony. Kolik jich přijede a odjede třeba jen za 24 hodin. Myslí si někdo, že tam jezdí bezdůvodně? A ti jednodušší nechť dál plkají o tom, že kamiony nejsou zapotřebí, že by to šlo jinak, nebo je omezit. Viděl někdo z pisatelů nekamioňáků jak to v těch halách vůbec vypadá? Kolik se toho sežere nebo kolik se převáží zboží, protože v ČR je obrovské množství e-shopů? A to nejsou jen Modletice. Hoďtě to na vlak, staví v každý vesnici. A mýto na ty dvojky...;-D

1 0
možnosti

Chceš tím říci, že dříve, když nebyla kamionová doprava takto rozšířená, se prodávalo třeba 1 % současného objemu zboží ?

Nebo se dříve zboží teleportovalo ?

0 0
možnosti

P35e80t63r 28Š21t53ě76p

21. 8. 2019 9:30

A do obchodu vám to zboží budu rozvážet rikšové, jak se plánuje v Praze :-D

1 1
možnosti
PN

P70e84t62r 17N88o46v98á78k

21. 8. 2019 9:39

Víte vůbec jak vypadá kamion?

1 1
možnosti
KF

K40a59r89e18l 17F23a50j52t

21. 8. 2019 9:12

Mně pořád přijde, že někteří si stále myslí, že jakýkoli zaměstnavatel nemá nic jiného na zábavu, než nechat brousit náklaďáky bůhzdarma po silnicích ...

4 1
možnosti
MK

Přesně to taky většina dopravců dělá. Ale z jejich pohledu to smysl dává, protože oni dostanou zaplaceno a je jim jedno jaký smysl dává převézt něco někam. To že se převáží nesmyslně je dáno několika věcmi.

1. zboží je příliš laciné, takže se jej nevyplatí opravovat, mnoho výrobců ani nepočítá s tím že by se něco opravovalo a tak se chrlí mnoho nového a vyhazuje jakkoli nefunkční, co se před nedávnýma rokama naprosto samozřejmě opravovalo. Nové zboží, znamená dopravu.

2. práce v některých zemích je příliš laciná, takže se vyplatí vyrobit polotovar v Evropě, odvézt jej na zpracování do Číny a pak jej přivíézt opět do Evropy.

3. doprava je příliš laciná, takže se kalkuluje s tím, že je lacinější nakoupit někde na opačném konci republiky a převézt to, než zaplatit o trošku víc místnímu výrobci.

Ano, všechny tyhle věci kdyby se nekonaly, budeme spoustu věcí nakupovat dráž než teď, ale pořád ještě laciněji než za opěvované totality. Já si prostě v Olomouci kupuju mléko z Olomouce i když mléko Tesco je třeba o deset korun levnější, ale je odkudsi z čech. Bohužel nevím, jestli se to mléko z Olomouce nedostalo do regálu přes mezisklad u Prahy, protože to tescu logisticky líp vychází. Tohle bohužel nemám jak zjistit. A nedozvím se bohužel ani to, jestli olomoucká mlékárna nenakoupila od chovatelů stovky kilometrů daleko.

0 0
možnosti
Foto

Tak fajn, dejme mýtné na každou silnici.

Ale potom se nerozčilujme, že v obchodech půjdou ceny nahoru.

1 1
možnosti
MM

Fajn, ustavicne opravujme okresky, ale potom se nerozcilujme, ze jsou vyssi dane

3 0
možnosti
SC

Komu vadí kamiony, ať si položí otázku, co vlastně vozí? Vozí všechno, co k životu potřebujeme. Omezte nakupování a bude se méně vyrábět a převážet. Každý rád nakupuje, ale vadí mu, že na silnici potká kamion. Jak to teda chcete převážet? Vrtulníkem? Už slyším tu odpověď. Vlakem. Hezké, ale kdo to na to nádraží a pak i z něj odveze? No přece kamion. Nebo snad chcete ke každému obchoďáku, nebo do firmy, kde pracujete, koleje s vlečkou?

V zemi, kde je dálniční síť na úrovni poválečného Německa, kamiony prostě mimo dálnice musí taky jezdit, pokud se mají někam dostat. A jestli si myslíte, že to je kvůli úspoře, tak se pletete. Na dálnici sice jedete za mýto, ale máte nižší spotřebu, šetříte gumy a brzdy. Jste rychlejší a více toho najedete. Takže se rozdíl fin. vyrovná a nemá smysl jet po okresce.

6 1
možnosti
MC

Co jsem našel na https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/sazby-mytneho-od-ledna-2017-71443.html, tak mýtné je až několik korun za kilometr, fakt to opotřebení na nedálnici je vyšší? Jinak poplatek za silnici 1. třídy je cca poloviční než na dálnici. Neměla by být levnější ta dálnice, pokud se chceme kamionů v obcích zbavit?

Jiná věc je, jestli to ty naše dálnice zvládají a fakt se toho musí tolik vozit. Ale pořád je asi lepší 1 kamion než místo něj 4 náklaďáky.

0 0
možnosti
DK

V Rakousku to řeší neprosto jednoduchý systém. Místní úřady si prostě určí, na které silnice nepustí náklaďáky a tyto silnice označí cedulí se zákazem vjezdu nákladních aut nad xx tun. A pod tím je dodatková tabulka s vyjmenováním obcí, pro které zákaz neplatí, pokud tam má náklaďák začátek nebo konec jízdy. Na dálnicích jsou informační cedule o těchto zákazech.

A policie dodržování zákazu zkontroluje naprosto jednoduše podle papírů, co má kamioňák k nákladu s sebou.

Proč to nezkopírovat funkční systém, ale vymýšlet 100 důvodů proč to nejde, nebo proč vymýšlet složitý systém satelitního mýta za stovky miliionů?

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!