Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dobití za deset minut. Ultrarychlé nabíječky elektromobilů v Česku rostou

Jednou ze zásadních nevýhod elektromobility je, že nabíjení baterie obvykle dlouho trvá. U nejnovějších a výkonnějších modelů to může z běžné zásuvky zabrat i desítky hodin. Po rychlých dobíječkách, které dobu dobíjení zkrátily, nyní do Česka přicházejí první ultrarychlé stanice, na nichž by nabití mělo trvat pár desítek minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

P24e80t67r 64S63k87á91l95a

2. 9. 2019 17:50

právo jet ve městě vozem kamkoli, se rovná licenci na zničení města

Lewis Mumford v roce 1960

tak na tom ještě nejsme tak špatně

0 0
možnosti
FN

Půl dne jsem tu nebyl a jaké bludy tady píše příznivce elektromobilů pan Vodička.

Takže si to zrekapitulujeme.

Nejmodernější elektroauto současnosti je Tesla. Maximální účinnost dobíjení je 90%..

A to při velmi šetrném dobíjecím příkonu 8kW..Viz odkaz Při vyšších proudech klesá účinnost až na 80% a zkracuje se životnost.

Tady se píše o příkonu 150kW

20% jsou ztráty způsobené dobíjením a ztráty se mění na teplo.

Ztráta 20% znamená. 30kW to je výkon plamene dvou kotlů v rodinných domech. Uchladit to lze - přece jen je to pouze 10minut a hmotnost baterií, které teplo akumulují je jako hmotnost bojleru s vodou.

Vůbec nepíšu o ztrátě v kabelech. Při tak velkých proudech je třeba počítat i se ztrátou v kabelech. Ale tam záleží na průřezu v měděných kabelech. menší průřez velká ztráta, větší průřez - lákadlo pro sběrače kovů.

Navíc výrobce nedoporučuje nabíjet na 100% a vybíjet na 0%.kvůli zkracování životnosti.

2 0
možnosti
MB

Som za masívne rozšírenie Aku áut! Podľa mňa ich rozšírenie prispeje ku zlepšeniu spoločnosti ako takej.

1) Neviem či je to všade rovnako, ale ešte som nevidel zastrešenú nabíjačku. Všade vyrastá z trávy niekde na okraji, takže z aku motoristov sa musia stať otužilci. "Tankovať" treba i za dažda, fujavice, mrázu, krúp... my chudáci zastrešený nafťáci.

2) Aku mobilita prispeje k väčšej empatizácii a jasnovidectva obyvateľstva. Už teraz vidím ako za mňou dôjde neznámy chlapík čakajúci za mnou so slovami "Kámo, ty chceš nabíjať plnú? 80% ti stačí a bež!" Niektorí empatickejší mi predpovedia, že mi stačí i 20%

3)Aku mobilita vychová lepších jazdcov. Ak sa my známi z predchádzajúcej nabijácej stanice na diaľnici stretneme za predbiehajúcim kamiónom, vypracujeme sa na závodníkov, pretože nik nebude chcieť dôjst k nasledujúcej stanici ako tretí a ďalší.

7 2
možnosti
ZM

1) Supercharger Humpolec - zastřešená nabíječka od roku 2016

http://www.hybrid.cz/eon-spustil-u-humpolce-nejvetsi-ceskou-nabijeci-stanici-pro-elektromobily

Fujavice a mráz si užijete i na zastřešené benzince..

2) Předpokládáte, že nebude růst počet nabíječek s počtem elektromobilů? Před týdnem jsem čekal na čerpačce, až mi jeden s kafíčkem uvolní stojan s Verva 100, který tam je jen jeden.

3) Ta následující stanice bude mít jen jeden stojan? Supecharger Olomouc.

http://www.hybrid.cz/v-olomouci-otevrela-tesla-uz-treti-cesky-supercharger

0 0
možnosti
DR

Šaškárna pokračuje, budeme si hrát na to, že přenosová síť zvládne zásobovat elektromobily, když je nebude mít 0,1% lidí ale třeba 5% nebo 20%. Nebo snad všichni? A zapomeneme, že Evropský svaz nám tu vyrábí svět, kde auto bude jen pro vyvolené.

8 8
možnosti
VB

no ukazuje se, že auto pro všechny je pěkná blbost, tak to logicky buduje jen pro někoho, což je dobře, vyvolený může být každý kdo něco umí

1 10
možnosti
JB

J44a79n 10B58l86a37n72a

2. 9. 2019 11:04

Už někdo předeslal, jak se budou statisíce aut nabíjet na panelových sídlištích? Kdy budou položeny kabelové rozvody pro ty 150kW nabíječky a z jakých zdrojů?

7 4
možnosti
FN

150kW.....20% jsou ztráty u Lion baterie, které se přemění na teplo.. Tj 30kW jsou ztráty.,

Kolik tepla to udělá?

15kW je výkon plamene běžného kotle rodinného domu.

2 4
možnosti
PV

Blbost, maximálně jednotky procent, jinak by to nešlo uchladit.

4 0
možnosti
FN

kabel do nabíječky není datová sběrnice.

Je to na chemické bázi. Při nabíjení probíhá tam chemická reakce.

Nabít baterie z 10 minut znamená degradaci baterie a nebo použití neefektivního ukládání energie.

Rv

6 3
možnosti
FN

navíc při nabíjení se uvolňuje teplo. A to teplo je o to větší při takových proudech.

3 0
možnosti
PS

To bude zábava, až za tři čtyři roky i ekomaniaci konečně připustí, že elektromobily jsou pro zemi větší zátěž než klasická auta a nikdy je z mnoha důvodů nenahradí a všechny tyto parády se budou ve velkém bourat.

Bohužel se tak ani nedožijeme vrcholného představení, kdy by si tisíce aut na sídlištích chtěli jejich majitelé přes noc naráz nabít.

8 4
možnosti
AK

Nato přijdou až zjistí,že je to takový nesmysl a že jim vytáhnul s kapes nemalé peníze.To přeci chtějí naši šikovní ekonomové,že!!

1 0
možnosti
DM

To už opravdu nikdo nebude psát o tom, že jsou elektromobily ve výsledku mnohem větší zátěží pro životní prostředí než ta dosavadní, že zničehonic vybuchují a jsou i jinak velkým rizikem pro řidiče i ostatní, že nabíjení baterií je složitý a zdlouhavý proces a do budoucna jsou hrozbou a ne přínosem.

1 4
možnosti
PS

Bude, jen to potřebuje čas. Ti, co rozhodují, jsou zatím ve fázi odmítání argumentů, protože se jim nehodí do jejich vize světa.

2 0
možnosti
VH

No nevím, oproti klasický pistoli na benzín mi to nepřijde ultrarychlé ale ultrapomalé:-) Za 10x delší dobu se do elektroauta 20x méně energie než do nádrže benzíňáku

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!