Diskuze
Hledání důvodu sesuvu na D8 se dostalo do patu. Pro obě strany je to úspěch
Děkujeme za pochopení.
V51a54š80e50k 27Ř42í44h42a
Další lživí a demagogický článek. Přípravu dokumentace a hlavně kontrolu podloží měl v té době na starosti Kroupa. Tedy ten co byl neschopným Ťokem jmenován na pozici řiditele ŘSD. A ten co měl celý problém z pohledu státu řešit.
Je jasné, že řešení poté mělo jediný cíl. Vše pěkně smést ze stolu. Chápu že o tomto se na Burešovo plátku psát nesmí. Ono by to pěkně korespondovalo s tím jak se podobně zametají Burešovo podvody korupce a lži.
P33e40t69r 23N93o91v64o35t94n54y
Takže SŽDC přestane čekat, že vysoudí nějaké peníze a opraví to za svoje?
J62o36s48e30f 40Š35o35l55t56e40s
Ne. Trať je zrušena a nic se opravovat nebude.
V94í31t 54K28o67u25b35a
Jediný, kdo ve skutečnosti za sesuv může je gravitace, tu ale žalovat nelze.
P51e47t58e21r 87N35e59š20v41a12r79a
Tak všem diskutérům - ten posudek je naprosto v pořádku - konečně. Sesuv totiž není vražda - tam je vrahem ten, kdo zmáčkl kohoutek - anglicky trigger.
Shrnu, jak to je. Příčinou je zvětrávací proces. Jenomže ten probíhá v geologickém čase, takže stabilita svahu se v důsledku zhoršování vlastností hornin (především jejich pevnosti) snižuje, ale to je řádově v procentech za sto let. Takže ten svah by spadnul, i kdyby žádný člověk na planetě neexistoval pouze v důsledku zařezávání Labe do podloží a zvětrávání hornin ve svahu - ale mohlo by mu to trvat ještě klidně tisíc nebo dva tisíce let.
Stabilita tohoto svahu byla zhoršena dvěma lidskými zásahy, ke kterým došlo nezávisle na sobě. A to přitížením horní strany svahu odpadem z lomu a následnou infiltrací vody v této oblasti a také podříznutím svahu nezajištěným zářezem. Oba dva tyto zásahy měly negativní dopad na stabilitu. Posudek konstatuje, že je těžko říci, co bylo horší. Já to také neodhadnu. K sesuvu poté došlo, když přišel déšť - a byl to celkem malý déšť, myslím, že asi 20ti letá srážka. Takový déšť se nazývá "trigger faktor" právě proto, že to spustí. Kdyby tam nebyly ty dva lidské zásahy, tak ten déšť by patrně se svahem ani nehnul. Ale to neznamená, že ten svah by byl bezpečný. I kdyby na to člověk ani nešáhl, tak by to mohlo spadnout, kdyby tam byla třeba přirozená stoletá nebo dvěstěletá povodeň. Na Vsetínsku v roce 1997 byly asi 500 letá povodeň a spustila několik stovek sesuvů, odstavila železnici Čechy - Slovensko mezi Vlašským Meziříčím a Vsetínem, zlikvidovala část obce Růžďka a také pár místních silnic. A tam nebylo podkopáno nic.
Takže takto to chodí, ještě jednou zdůrazňuji, posudek mi přijde objektivní a v pořádku. Jak si s tím dále poradí soudy už je na nich.
D64a21n45i28e61l 92S58c79h16n68i55t36z98e51r
Jen technická, měl jste na mysli Valašské Meziříčí. Vlašské neznám.
P89a54v59e93l 97N95o82v27o86t27n95ý
Nechápu, jak je možné že tady SŽDC porušuje zákon, a prochází jí to. Ze zákona je totiž povinna udržovat dráhu v řádném stavu, což neplní ani přes to, že kraj na té trati nikdy nepřestal objednávat dopravu. Tady se to mělo řešit jako za války - přijeli by vojáci a za pár (desítek) hodin přes to místo postavili mostní provizorium. Vymáhání škody by se řešilo až potom.
P22e58t13e51r 55N94e15š55v24a55r50a
To bych vás chtěl vidět - víte kolik svahů na kterých je železnice je v mezní stabilitě? Na jejich kompletní zajištění na požadovaný stupeň stability FS = 1.5 a víc by možná nestačil ani celý rozpočet státu.
P65e80t49e56r 75M13a14t62i38s68k64o
Místo toho,aby stav vyřešili, tak 6 ket pátrají koho je to vina? Už to mohli za ten čas odházet lopatou.
D73a55n73i79e11l 19S64c58h57n85i83t98z44e48r
Se na tom místě nějaký čas jezdí. Že nestíháte pobrat informace, je Váš problém.
D57a33n98i79e61l 37M26a42g37n41u82s
Názorná ukázka, k čemu většinou jsou znalecké posudky.
D71a11n36i47e50l 42S76c85h59n81i93t96z13e45r
Záleží na tom jaké posudky berete v úvahu. Teda která strana, může na rozhodnutí rýžovat.
Byl také posudek, který dával přednost dálnice tunelem.
P24e35t30r 53O10t81ý81p15k18a
Upřímně...takový verdikt soudu jsem čekal. Zde se nekompetentnost a šlendrián na nejvyšší úrovni nikdy neodsoudí. Nikdo v případě škody za miliony...miliardy není zodpovědný. A tak daňový poplatníku vše za ...blbce...zaplať. Z cizího a zvlášť ze státního krev neteče..že. A český soud zase nezklamal....neumí takové kauzy šetřit a je tím pádem zbytečný
J27a78k15u82b 75K41o47l40á28ř
Když ani experti na dané téma nejsou schopni jednoznačně říct, kde je příčina, jak můžete něco takového očekávat od obecného soudu?
J42a95r39d18a 37F20i17c52e17k
V článku je jasně psáno (tedy pokud opravdu jde o citace ze zmiňovaného posudku) že: „V průběhu stavby byla dostatečně dlouhá doba na napravení chyby v projektu zářezu a zabránění vzniku škod. ... Jasné příznaky rozvíjející se nestability byly pozorovány už od roku 2011 i na železniční trati. Investor, dodavatel ani projektant pak na tyto skutečnosti adekvátně nereagovali,“ „ Zároveň nefungovala komunikace mezi státem a provozovatelem výše položeného lomu, kterou přitom předpokládalo stavební povolení dálnice." Tady (v té komunikaci) je možné najít částečnou vinu lomu, ale vše ostatní jde plně za investorem (ŘSD) a dodavatelem. Měli na to dva roky od prvních projevů nestability (2011) do sesunutí a neudělali nic, čím by odvrátili sesuv a tím i škodu.
A22d84a65m 62Ž35í94d43e46k
Pro obě strany úspěch. Daňový poplatník však happyend očekávat nemůže.
Jinak mi to jako premium nepřijde
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...