Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hledání důvodu sesuvu na D8 se dostalo do patu. Pro obě strany je to úspěch

Šest let vyšetřování a miliony korun utracené za posudky. Ani nejnovější revizní takzvaný superposudek však na viníka sesuvu svahu na rozestavěné dálnici D8 do Německa neukázal. Neurčil ani míru zavinění, jakou nesou hlavní strany sporu o miliardovou škodu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V51a54š80e50k 27Ř42í44h42a

13. 10. 2019 11:37

Další lživí a demagogický článek. Přípravu dokumentace a hlavně kontrolu podloží měl v té době na starosti Kroupa. Tedy ten co byl neschopným Ťokem jmenován na pozici řiditele ŘSD. A ten co měl celý problém z pohledu státu řešit.

Je jasné, že řešení poté mělo jediný cíl. Vše pěkně smést ze stolu. Chápu že o tomto se na Burešovo plátku psát nesmí. Ono by to pěkně korespondovalo s tím jak se podobně zametají Burešovo podvody korupce a lži.

0 0
možnosti

Takže SŽDC přestane čekat, že vysoudí nějaké peníze a opraví to za svoje?

0 0
možnosti

Ne. Trať je zrušena a nic se opravovat nebude.

0 0
možnosti

V94í31t 54K28o67u25b35a

12. 10. 2019 16:53

Jediný, kdo ve skutečnosti za sesuv může je gravitace, tu ale žalovat nelze.

0 0
možnosti

Tak všem diskutérům - ten posudek je naprosto v pořádku - konečně. Sesuv totiž není vražda - tam je vrahem ten, kdo zmáčkl kohoutek - anglicky trigger.

Shrnu, jak to je. Příčinou je zvětrávací proces. Jenomže ten probíhá v geologickém čase, takže stabilita svahu se v důsledku zhoršování vlastností hornin (především jejich pevnosti) snižuje, ale to je řádově v procentech za sto let. Takže ten svah by spadnul, i kdyby žádný člověk na planetě neexistoval pouze v důsledku zařezávání Labe do podloží a zvětrávání hornin ve svahu - ale mohlo by mu to trvat ještě klidně tisíc nebo dva tisíce let.

Stabilita tohoto svahu byla zhoršena dvěma lidskými zásahy, ke kterým došlo nezávisle na sobě. A to přitížením horní strany svahu odpadem z lomu a následnou infiltrací vody v této oblasti a také podříznutím svahu nezajištěným zářezem. Oba dva tyto zásahy měly negativní dopad na stabilitu. Posudek konstatuje, že je těžko říci, co bylo horší. Já to také neodhadnu. K sesuvu poté došlo, když přišel déšť - a byl to celkem malý déšť, myslím, že asi 20ti letá srážka. Takový déšť se nazývá "trigger faktor" právě proto, že to spustí. Kdyby tam nebyly ty dva lidské zásahy, tak ten déšť by patrně se svahem ani nehnul. Ale to neznamená, že ten svah by byl bezpečný. I kdyby na to člověk ani nešáhl, tak by to mohlo spadnout, kdyby tam byla třeba přirozená stoletá nebo dvěstěletá povodeň. Na Vsetínsku v roce 1997 byly asi 500 letá povodeň a spustila několik stovek sesuvů, odstavila železnici Čechy - Slovensko mezi Vlašským Meziříčím a Vsetínem, zlikvidovala část obce Růžďka a také pár místních silnic. A tam nebylo podkopáno nic.

Takže takto to chodí, ještě jednou zdůrazňuji, posudek mi přijde objektivní a v pořádku. Jak si s tím dále poradí soudy už je na nich.

10 1
možnosti

Jen technická, měl jste na mysli Valašské Meziříčí. Vlašské neznám.

0 0
možnosti

Nechápu, jak je možné že tady SŽDC porušuje zákon, a prochází jí to. Ze zákona je totiž povinna udržovat dráhu v řádném stavu, což neplní ani přes to, že kraj na té trati nikdy nepřestal objednávat dopravu. Tady se to mělo řešit jako za války - přijeli by vojáci a za pár (desítek) hodin přes to místo postavili mostní provizorium. Vymáhání škody by se řešilo až potom.

1 1
možnosti

To bych vás chtěl vidět - víte kolik svahů na kterých je železnice je v mezní stabilitě? Na jejich kompletní zajištění na požadovaný stupeň stability FS = 1.5 a víc by možná nestačil ani celý rozpočet státu.

0 0
možnosti

Místo toho,aby stav vyřešili, tak 6 ket pátrají koho je to vina? Už to mohli za ten čas odházet lopatou.

2 3
možnosti

Se na tom místě nějaký čas jezdí. Že nestíháte pobrat informace, je Váš problém.

1 0
možnosti

Názorná ukázka, k čemu většinou jsou znalecké posudky.

0 0
možnosti

Záleží na tom jaké posudky berete v úvahu. Teda která strana, může na rozhodnutí rýžovat.

Byl také posudek, který dával přednost dálnice tunelem.

1 0
možnosti

P24e35t30r 53O10t81ý81p15k18a

12. 10. 2019 7:38

Upřímně...takový verdikt soudu jsem čekal. Zde se nekompetentnost a šlendrián na nejvyšší úrovni nikdy neodsoudí. Nikdo v případě škody za miliony...miliardy není zodpovědný. A tak daňový poplatníku vše za ...blbce...zaplať. Z cizího a zvlášť ze státního krev neteče..že. A český soud zase nezklamal....neumí takové kauzy šetřit a je tím pádem zbytečný

11 0
možnosti
Foto

J27a78k15u82b 75K41o47l40á28ř

12. 10. 2019 10:16

Když ani experti na dané téma nejsou schopni jednoznačně říct, kde je příčina, jak můžete něco takového očekávat od obecného soudu?

0 0
možnosti

J42a95r39d18a 37F20i17c52e17k

12. 10. 2019 7:23

V článku je jasně psáno (tedy pokud opravdu jde o citace ze zmiňovaného posudku) že: „V průběhu stavby byla dostatečně dlouhá doba na napravení chyby v projektu zářezu a zabránění vzniku škod. ... Jasné příznaky rozvíjející se nestability byly pozorovány už od roku 2011 i na železniční trati. Investor, dodavatel ani projektant pak na tyto skutečnosti adekvátně nereagovali,“ „ Zároveň nefungovala komunikace mezi státem a provozovatelem výše položeného lomu, kterou přitom předpokládalo stavební povolení dálnice." Tady (v té komunikaci) je možné najít částečnou vinu lomu, ale vše ostatní jde plně za investorem (ŘSD) a dodavatelem. Měli na to dva roky od prvních projevů nestability (2011) do sesunutí a neudělali nic, čím by odvrátili sesuv a tím i škodu.

17 2
možnosti

A22d84a65m 62Ž35í94d43e46k

12. 10. 2019 7:12

Pro obě strany úspěch. Daňový poplatník však happyend očekávat nemůže.

Jinak mi to jako premium nepřijde

11 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!