Diskuze
Dotace na elektroauta: městům miliardy, firmám miliony, lidem zatím nic
Děkujeme za pochopení.
D76u56š28a97n 59M74a33č63e56k
dotace jsou zlo dnešní doby, mě ukradnou a dají někomu, kdo si to nezasloužil
L14u68k18á35š 54H83i24n64t33e61r19b80u73c50h88n42e28r
Aha, dotace. A Tesla je ve ztrát. Tak hlavně, že se prý elektromobil neskutečně vyplatí.
V31a87š42e79k 52Ř61í32h67a
Tesla byl od začátku jen vizionářský projekt odsouzený k neúspěchu.
Musí se uznat že rozjel myšlení velkých automobilek, ale od chvíle prvního nisanu bmw a dalších, již bylo zřejmé, že s Tesla nemůže měřit s jejich drilem a zkušenostmi.
M16i51r60e85k 75G39a53j18e95r
V Nizozemsku se úspora na daních a dalších poplatcích pohybuje během prvních let provozu elektromobilu kolem 19 tisíc eur (zhruba 490 tisíc korun). To ale znamená, že je to stát, který šílenými daněmi všechno brzdí!
J14a67n 75V20á53c59l18a58v26í61k
No jistě, pro mimopražské, protože v Praze je asi moc čistý vzduch, než aby tady elektromobily měly smysl.
M55a47r12t16i39n 65K41a53r45á31s76e60k
No to je kvůli tomu, že to vláda naroubovala na unijní dotace (ať to nemusí platit z rozpočtu) a tyto se dají čerpat jen v chudších regionech (kam patří celá ČR kromě Prahy)
J16i84ř67í 48S42c63h78m56i31d64t
Stát daněmi a dotacemi ovlivňuje chování a dění podle svých priorit a podle toho to vypadá, že si stát zřejmě nepřeje aby si normální člověk kupoval e-auto a zřejmě chce, aby počkal až je budou firmy a města prodávat.
J71a77n 45V31á66c17l76a37v33í30k
Většina Čechů si kupuje už dnes ojetiny a nová auta jdou hlavně do firem.
L36u10k76á29š 13N44o31v29á44k
Zajímavé je toto bezemisní myšlení. Elektro auto sice nevytváří žádné zplodiny, ale elektrárny musí vyprodukovat více zplodin, aby se mohli auta dobít. Navíc v elektro autě sedíte na časované bombě, kde může selhat jedna baterie a díky tomu se mohou poškodit i ostatní. Navíc Baterie nemají určitě takovou životnost jako klasické spalovací auto.
Elektro auta by měli smysl, kdyby jsme produkovali čistou energii, kterou ještě neumíme vytvořit. Momentálně se akorát budou stavět nové elektrárny, které budou do ovzduší vypouštět zplodiny místo spalovacích aut.
T85o18m86á29š 52K60u89c51h15a27ř
Když budu mít z jedné strany souseda, co nám pod okny smrdí 20 let starým naftovým Fordem s milionem najetých km a z druhé strany slušně zajištěného souseda, který si každých 5 let kupuje nové auto, které samozřejmě nesmrdí, vezmu 150 tisíc a dám je tomu bohatému, aby si místo nového auta vyhovujícího posledním přísným emisním normám koupil elektromobil? To bych byl asi padlý na hlavu, pokud by mi záleželo na tom co dýchám, tak přece budu řešit toho souseda, co nemá na nové. Ať už po dobrém či po zlém (dotace neuznávám, ale když už, tak tam, kde mají smysl). A bude pro mě výhrou, když si ten chudák místo nového koupí slušnou neohoblovanou ojetinu starou 5..10 let.
V39l89a75d34i69s17l97a33v 75B17u97r55y34š16e18k
lidi to časem dostanou taky, ty dotace, jak to bude všude, tak to pak bude i tady
J47o44s96e41f 58L21a45n56z
Včera jsem zahlédl reklamu na "Elektro-Citigo" od 439 tis.kč. Aby si normálně myslící člověk pořídil nákupní tašku na elektriku tak by musela být cena tak 39 tis.Kč , aby se vyrovnaly nevýhody takového přibližovadla...A takovýhle nesmysl chce stát dotovat????
V83l57a92d69i76s64l70a19v 78B49u66r69y85š53e78k
tak vzheldem k tomu, že nejsou všichni lidé normálě myslící a kapacity výroby jsou zatím omezené, tak ta cena, co nastřelili tak nějak odpovídá, musíme vzít v potaz, že to teprve začíná a ceny elektroaut s auty s pístovými motory se srovnají zhruba až za 6 let
J74a23r30o21s19l10a88v 72N28o53v80á14k
stále nevím, zda spím či bdím - jednak problematická výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů, pak ta účinnost využití vyrobené el.energie pro dopravu je také úžasná...kromě toho, že výroba elektromobilu je mnohem náročnější a to nejen co do množství ale i do počtu druhů surovin, většinou těžko dostupných...zřejmě se na západ od nás uplatnila taktika začněmě s tím, a ty problémy se časem nějak vyřeší, no uvidíme
V70l29a22d30i57s93l42a90v 75B76u47r31y67š14e96k
však uvidíme, ono to nějak dopadne, třeba to bude dobrý a když ne, tak se zase bude hledat jiná cesta, počkejme a uvidíme
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...