Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nevyužitá podzemní parkoviště v Paříži se mění na houbové farmy

Co dělat se starým nepotřebným podzemním parkovištěm? A co když jsou jich miliony metrů čtverečních? Paříž tento problém vyřešila originálně. Na nevyužité podzemní prostory vyhlásila soutěž a jeden z vítězů začal bývalá parkoviště měnit na pěstírny hub a salátů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P50e47t23r 39K70o54v56á94ř

23. 10. 2019 7:58

Že by autor byl poslední dobou v Paříži

0 0
možnosti

Ti, kdo se rozčilují, jak Francouzi strašně omezují automobilismus, tak ono to není extrémní omezování, ale návrat k normálu.

Před 15 roky mělo město se 175 000 obyvateli (tj. jako Plzeň) pouze síť autobusových linek poskakujících v kolonách aut. Páteřní linka měla interval 15 minut ve špičce a jezdila od 7:00 (v neděli od 9:00) do 21:00. Jezdilo s tím jen pár lidí. Na TGV do Paříže s odjezdem ve 4:45 a 6:45 (v neděli i na 8:45) se dalo dostat jen autem.

Studenti zásadně všude jezdili autem a to i 500 m ze školy do menzy. Hromadná doprava mimo město fakticky neexistovala.

Bez auta jste tam byli jak bezdomovec

Dnes už znají tramvaje ;-D

0 0
možnosti

Ja myslim, ze my tohle pochopime az tak za 50 let, az dostavime vsechny silnicni stavby a nebude ve mestech k hnuti a nedychatelno, pak nekdo prijde s napadem jak to delat jinak jako na zapade, a budeme to prestavovat...

Dnes neni dobra doba na tohle upozornovat...

0 0
možnosti

Ta parkoviště budou nevyužitá z jiného důvodu. Nejspíše jsou stará a nevyhovují současným normám. Pokud by se měla upravit na současné požadavky, tak by to znamenalo výrazně snížení kapacity nebo tak rozsáhlou rekonstrukci, že by nebyla návratná.

V jednom parkovišti z šedesátých let jsem v Paříži parkoval a dnešní auto střední třídy je větší než vyhrazené parkovací místo. Nemluvě o rampách.

Otázkou rovněž je, v jakém stavu jsou železobetonové konstrukce, a zda je možné využívat tyto garáže plně. O požárních předpisech dnes a před 50 lety nemluvě.

Zatím jsou tam ulice plné aut.

3 0
možnosti

P74e15t50r 15N45o11s

23. 10. 2019 6:50

Hmm., Skoro mi to přijde tak, že v dané čtvrti je riziko auto vlastnit a nechat ho tam parkovat. O tom , že by byl někde přebytek parkovacích míst jsem slyšel tak možná v Detroitu. Tedy, ty problémů v Paříži jsou již většího rázu.

5 0
možnosti

Jestli to nebude trochu jinak? Aut v Paříži neubývá (a zejména ne kvůli "ekologickému" chování obyvatel), ale ubývá majitelů aut (a obyvatel vůbec) v NĚKTERÝCH částech Paříže..

7 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
11 0
možnosti

Kdo je to ten autor “div”? Ucen nebo nebo neci synovec? Neuveritelne kdo vsechno se muze stat novinarem.8-o

8 0
možnosti

J43i96ř49í 92J40o21h70n

23. 10. 2019 7:10

Jana Divinová

zkratka autora: div

Redaktorka ekonomické rubriky, do MF DNES nastoupila v roce 2017.

0 0
možnosti

Pariz ma nadbytek parkovacich mist? To zni jako poradna fikce anebo je tam nekde zakopanej pes, o kterem tenhle clanek nemluvi.

19 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

P83e59t33r 32D95l49o15u26h41ý

23. 10. 2019 0:34

Trend být ekologičtější a zbavovat se aut? Kecy v kleci. Mnohem přesnější je odvážný a rebelský poslední odstavec. Jedná se o nebezpečné čtvrtě, kam (světe div se) "není radno chodit". Takže s auty se odstěhovali i jejich majitelé. Zůstali inženýři ze Sýrie.:-(

27 0
možnosti

L88u74k91á91š 20M11a13c97h

23. 10. 2019 0:39

Auto je dopravni prostredek chudiny. Koupite si ho za par stovek EUR. To v modernich velkomestech utratite za MHD behem ctvrt az pul roku.

0 0
možnosti

Ak je ulica každý víkend v plameňoch (miestne hobby mladíkov) je poistka na základe trvalého pobytu i 3x cena auta.

6 0
možnosti

právě proto by využívali ty podzemní garáže... kdyby bylo na ulici tak nebezpečno

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa

24. dubna 2024  15:52

Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...

Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají

24. dubna 2024  15:26

Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...

Mrazy zasáhly sady v Čechách. Škody na úrodě budou rozsáhlé, hlásí ovocnáři

24. dubna 2024  14:08

Škody na úrodě ovoce budou kvůli nynějším silným mrazům rozsáhlé. Mrazy zasáhly zejména ovocné sady...

Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo

24. dubna 2024  13:02

Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!