Diskuze
V Kanadě vzlétlo první plně elektrické letadlo, testovací let trval 15 minut
Děkujeme za pochopení.
O13d82s28t55r20a60n90ě67n57ý 32U84ž54i51v85a28t41e41l
J59a29r68o58m69i10r 14H40o34b85l57i71k
Jako letecký modelář létající na baterie vím, že použitelná doba letu je cca 15, max 20 minut (pro elektrovětroň). Pak už zvětšováním baterie příliš letadlo zatěžujete a potřeba vyššího výkonu kvůli vyšší váze nedovolí let prodloužit. Testovací Beaver letěl "na doraz" a bez úplně jiného druhu baterií let delší jak 15 minut je nereálný.
Vlastník aerolinek štědře sponzoruje "zelený" výzkum - aby komerční letoun 15 minut letěl a pak musel cca hodinu nabíjet, to se ekonomicky nemůže vyplatit. Navíc s doletem, který je pro Kanadu směšný a při rychlosti, pokud budeme uvažovat i nabíjení, tak hluboko pod možnostmi terénního auta.
Z59d38e88n14ě19k 77M70o31r92á84v13e70k
V článku se psalo o doletu 160 km. Myslíte, že za 15 minut uletěli těch 160 km?
J47a12r73o59s51l42a84v 95P95o73l97e13n26s95k81y
Naprosto zcestna myslenka ! Vsechny vyhody elektropohonu jdou v pripade pouziti v letadle do kytek. S ubyvanim energie je letadlo stale stejne tezke. Rekuperace pouzite energie je nula.
J84a24n 10K17o68l35a16r
Az se do 100kg baterie vejde tolik "energie" jako do 200kg kerozinu (nebo jineho leteckeho benzinu) a az ta baterie bude mit zivotnost 200 000 nabiti, a az ta beterie bude alespon z 80% recyklovatelna, a az bude fungovat v teplotnim rozmezi -70 a 60°C, tak nastane opravdovy pokrok.
V72l11a74d25i97s21l67a36v 54G88r91y11c
160 Km je pro Kanadu málo. U nás by to šlo.
P39e85t87r 23P95o84s16p91í77š43i44l
Za mě zázrak, že se to odlepilo od země a chvíli to letělo. Třeba se někdy dočkáme, že to uveze kromě pilota a baterií také nějaký ten náklad.
Z78d39e37n12ě33k 72M33o86r27á83v24e58k
Vzhledem k velkému počtů zkušených odborníků, kteří se k tomuto článku vyjadřují, to napíšu do extra vlákna. Přečetl jsem si ten článek pozorně znovu a jediné informace, které jsem tam našel jsou - dolet 160 km, výkon motoru 560 kW a doba zkušebního letu 15 minut. Není tam velikost baterie, spotřeba energie při vzletu a ustáleném letu, rychlost nabíjení.
Takže vy odborníci neznáte nic podstatného - jaká je skutečná kapacita baterie, jaké jsou rezervy pro nouzové situace, jak se změnila hmotnost letadla v důsledku přestavby. Hlavně tam není, kolik energie spotřebovali během toho zkušebního letu. Ale už přesto víte vše potřebné, abyste mohl rozhodnout, že to fungovat nebude.
Je velká škoda, že vás neměl při ruce majitel aerolinií, které ročně přepraví půl miliónu lidí, když se rozhodoval pro tuto přestavbu. Zjevně si totiž neumí spočítat, jaká letadla pro provoz svých aerolinií potřebuje a tak vyhodil nemalé peníze za tuto slepou uličku.
O69d20s24t67r72a40n54ě69n56ý 83U88ž60i18v65a18t96e81l
J63i79ř95í 61P38a20j62k
Fakt nečekáte, že si to video pustím? Tipuji nejméně tři reklamy
P59e51t23r 16E98l69i39á81š
Až to uveze 350 lidí na cestě přes oceán, tak to bude použitelné.
Z35d46e81n62ě75k 70M10o25r13á68v94e49k
A všiml jste si, že tohle je úplně jiná kategorie letadel, která jen tak honem vyrábět nepřestane?
Z75d92e66n63ě36k 14M63o13r27á96v40e10k
Kolik lidí se tu vysmívá dosaženým parametrům, aniž by si uvědomili, že tu vlastně jde o technologické cvičení, tedy studii proveditelnosti. Vždyť jako základ vzali 60 let staré letadlo. Až to bude někdo chtít udělat pořádně, tak to bude nová konstrukce a určitě s použitím nových materiálů. Pak budou i parametry lepší.
L61u93k23á88š 41N63o57v23o59t78n81ý
Jak je zmíněno v článku, tak největším problémem jsou baterie. A to novou konstrukcí letadla opravdu neobejdete. Dokud se nějak nepohneme v tomhle, tak takovéhle hokusy nemají šanci na úspěch.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...