Diskuze
„Tchyně řekla, že uhoříme.“ Martin Klíma vyvrací mýty o elektroautech
Děkujeme za pochopení.
V58i30l77é40m 88B32a42r88á49k
Teď byla reportáž o zahájení výroby elektro Octavie, prý tady je dobíječka a je hotovo za 6 hodiny.
Takže dojezd 50-60 km na 1 hodinu nabíjení. Samozřejmě jde o realitu, ne o lži výrobců (bude se lhát o dobíjení stejně jako o emisích).
V31í13t 58O65ž56a63n23a
Žádná elektro Octavie se vyrábět nezačala. Asi se vám něco zdálo.
Leda (plug-in) hybridní Superb.
M79a35r83t14i11n 23K26l20u27m69p67a59r
Servisní náklady budou u elektromobilů nula? Hohoho, takže ta elektrická energie vlastně průběžně auto léčí a regeneruje, motor se nikdy nepokazí, zpřevodování také ne, rozhodně ani elektronika neodejde a už vůbec nebude mít nějaké skryté vady a nedodělky, provozní kapaliny se též obnovují samy. To je super auto. Ne jako s tím ošklivým benzínem, který se tím autem šíří jako svrab a ničí všechno od motoru až po výfuk!
D73r48a13h78o93m25í60r 76S38t11r56o32u16h27a73l
Jaká převodovka? Když už na něco nadáváte, tak si zjistěte na co.
P26e96t65r 15H34a53n27a
Naše eletrika bude jen z obnovitelných zdrojů, asi jako moudří rakušané nakoupí spec. krabičky, které dodanou elektřinu jako popelka roztřídí.
Po dražším nákupu jsou ji servisní náklady jsou nula, , asi spadnu ze židle. Kolikrát dnes řešíte opravy pohonu a kolikrát zbytek - brzdy, nápravy, čepy, odpružení, pneu,klimu a eletriku celkově.
T21o20m65á96š 56J17a60n30o70u62š74k38o75v32e28c
Asi jste zapomněl na nutnost mít dostatečnou kapacitu přenosové soustavy. V Norsku by mohli vyprávět -https://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norskeho-elektrickeho-experimentu-lide-tankuji-auta-kde-se-da/
Také zde byl onehdy článek o masivním zdražení elektřiny u nabíječek - kilometr pak vychází na cca 5 km, no nekup to. https://www.info.cz/cesko/cena-dobijeni-elektromobilu-jde-raketove-nahoru-provoz-je-vyrazne-drazsi-nez-u-konvencnich-vozu-44152.html
V34í63t 50O94ž85a83n78a
Autoforum popisuje video které mělo humornou formou popohnat další výstavbu nabíjecích míst. Nemělo to nic společného s realitou.
Ani s tím zdražením to není tak úplně pravda, když z 90% nabíjíte ze své zásuvky.
F78r61a97n83t49i98š23e61k 63V43r15á55n37a
Nabíjecí stanice pro elektromobilitu se budují jako zcela automatizované (bezobsluhové) a zdroj energie mají vedený kontinuálně, tak mají velmi nízké provozní náklady - na rozdíl od čerpacích stanic, kde musí lelkovat čerpadlář i kdyby žádné auto nepřijelo, a doplňovat PHM přepravou z cisteren... Proto se energetickým firmám investice do budování nabíjecích stanic vyplatí i v místech s aktuálně malou frekvencí využití, protože dříve či později se podíl elektroaut (a elektrokol) zvýší. Takže výmluvy tohoto typu neberu.
Co se týká breku ohledně ceny: většina zemí má nákup elektroaut pro běžné občany dotovaný. Přehled je třeba zde:
Za povšimnutí stojí, že nejvíce se elektromobilita rozvíjí v Číně. Mohou mi tedy zdejší Zemanovci, kteří tak Čínu zbožňují, řící, proč se nejezdí do Číny učit "stabilizovat" elektromobilitu
G91e22o96r67g 53K26o18m39b93e57r76e50c
ono to bude uchvatny lelkovat 1/2 hodiny v desti/zime/vedru u nejakyho stojanu. Nekteri i hodinu a vic pokud se tam sjede vic hracicek. A dotace na elektrohracku je zverstvo. Normalni rodina s dvouma detma ktera ma tak na preziti pote co si poridi byt/dum a splaceji tak jim urcite na elektrohracku nezbyde. Stat zas a opet okrada ty nejpotrebnejsi co vychovavaji dalsi generace platicu dani. Fuj.
P50a97v71e12l 64R38u67s
"My jsme se nicméně rozhodli, že na našich dobíjecích stanicích budeme mít elektřinu z obnovitelných zdrojů"
Tak to jsem zvědavý, jak toho docílí.
O42n42d41ř14e98j 72S67e61k17e19r97a
Elektromobil znamená řešit: dostupnost a časovou náročnost dobíjení, zvláštní péči v případě delšího nepoužívání, zásadní vliv počasí na dojezd, extrémní náklady při poškození nebo zestárnutí baterie, výrazné rozdíly v ceně za km podle rychlosti dobíjení a mnohem dražší následky jinak banálních nehod.
Konvenční auto - prostě jezdíte.
V41í33t 29O94ž36a21n66a
Jezdím na elekřinu už 6let a nic z toho neřeším a jen jezdím. I zimní zkrácený dojezd mi bohatě stačí.
J51a69n 75U48l83r14y31c42h
Haha, už vidím jak půl sídliště jede nabíjet na nabíječku k supermarketu. Za půl hodiny toho moc nenabijí a ostatní budou jen čekat. Tzn., že jedna nabíječka tak nabije za den max. 24 aut. Na čerpací stanici se těch 24 aut může otočit za dvě hodiny. Ale největší problém je cena. Pokud malé auto stojí půl milionu a víc, a střední auto kolem milionu, tak u nás si ho ještě dlouho běžný človek nekoupí. Budou na něj mít jen firmy, a maximálně pár nadšenců. Je sice hezké, že náklady na 1km budou třeba 40 haléřů na 1km, ale to by člověk musel najezdit stovky tisíc km, aby to dávalo ekonomický smysl. A to nemluvím o omezeném dojezdu. Desetina Čechů ročně jede autem do Chorvatska. Při průměrném reálném dojezdu elektromobilu 300 km na nabití a pak nabíjení 2-3h (když bude rychlonabíjení a volná zásuvka), tak cesta nebude trvat 12 hodin, ale skoro jednou tolik. Za mě smysl dávají hybridy, klidně i plugin hybridy. Po městě a okolí na elektřinu, na delší vzdálenost na benzín s pomocí elektromotoru. Ale i tady je problém cena. Snad jen Toyota má dnes ceny, za které si rodinné auto koupí i člověk s lehce nadprůměrným platem.
I97v11i50c59a 98B14o47j23i93č
Já se svým standardním nájezdem 15-20tKm můžu ušetřit až čtvrt milionu za 5 let, takže rozdíl se mi vráti celkem brzo a to do toho nepočítám ušetření za garanční prohlídky s měněním oleje, filtrů, svíček, případně brzd, které prostě vydží déle. Nikdo normální by nedobíjel na dlouhé cestě 3h. Celkem standard je nabíjení plnou rychlostí mezi 0 až 80% baterie, což se často zvládne do té půl hodiny. Samozřejmě můžete čekat dalších 40 minut, než se nabije zbývajících 20%, ale to není úplně rozumné. Na této stránce lze celkem spolehlivě ověřit opravdový dojezd a rychlost nabíjení vybraných EV. https://abetterrouteplanner.com/ Například z Brna do oblíbené Rijeky to jsou dvě nabíjení , např Hyundai Kona, zdržení hodinka na 660km, což není tak hrozné.
A59l17e96š 94Z85e64l10i30n94k25a
Tchýně má víc rozumu jak on. Měl by se podívat jak to vypadá když zahoří taková baterka.
M81i86c96h65a92l 57S10t77r40n68a59d
Videl jste, jak to vypada, kdyz zahori diesel? :)
M66i59l98a36n 84K16a11s75a14l
Problém je v tom, že člověk s manažerským platem neřeší zda dá za auto 600 nebo 900 (nebo ho spíše dostane v rámci firemního benefitu), ale Franta, který si koupí auto za 100 a šetří na něj roky celkem ano.
D68r86a65h15o74m28í87r 87S77t20r51o39u89h24a26l
Takže těch nových spalovacích aut za 100 000 korun si Franta koupí kolik?
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!