Diskuze
Rychlodráha do Drážďan dostala zelenou. Ale jen bez odbočky do Mostu
Děkujeme za pochopení.
R56i33c75h50a32r43d 75M51i21c75h49a14l79o32w56s52k70i
Dnes naprosto zbytečná, předražená a nic neřešící stavba. Cestující mají docela jiné problémy na docela jiných tratích. A že by pár Pražáků jelo rychle a pohodlně do Drážďan nikoho nezajímá. Vlak z Pardubic a Hradce Králové jede do Liberce tři hodiny a momentáně s bonusem půl cesty autobusem a špinavými okny i záchody, tak to je opravdový problém.
J96a33n 13K26l22e61i45c46h
Kdyby raději opravili dálnice, když už nedokážou stavět nové, a nevymýšleli takové nesmysly.
R44a86d81e67k 97J42a87n73a87t64a
Na některých relacích v západní Evropě přebraly VRT i 2/3 poptávky. Není divu, proč jet třeba z Paříže do Štrasburku 4,5 hodiny autem, když vlak to zvládne za necelé 2 hodiny.
Další dálnice tak ani nemusí být potřeba.
M69i70l10a58n 22V18o23l24e44k
Jestli je něco na naší železnici opravdu vytížené, tak je to pražská příměstská doprava. Tunel ze Smíchova do Holešovic by využívalo denně mnohem víc lidí, než kolik se jich může vozit do Drážďan. Finanční náklady jsou přitom někde úplně jinde.
R40a13d87e55k 92J82a23n43a61t39a
Právě, že rychlé VRT výjezdy z Prahy právě uvolní kapacitu na příměstských tratích (ať už se bavíme o směru na Beroun, Kralupy, Kolín, nebo Benešov).
Co se týká VRT do Drážďan - nejvíce lidí bude samozřejmě jezdit na vnistrástním úseku Praha-Litomeřice-Ústí. Je tomu tak na naprosté většině VR tratí na světě. Pokračování na Drážďany je bonus - zde umožněný tím, že ten tunel pod Krušnými horami bude i pro nákladní dopravu, která je tak silná, že už dnes se na starou trať nevejde.
E90m67a62n49u29e84l 91Š27í79p
Blahopřejeme spolu s naším týmem centrální komisi ke schválení úseku VRT Litoměřice – Drážďany, ale ke zbytku Litoměřice – Praha blahopřát nemůžeme. Zde zvítězilo úřednické pohodlí a skoro dvacet let stará trasa, která nacpe vysokorychlostní vlaky do pomalých a už dnes přetížených povrchových tratí pražského uzlu. V tom případě můžeme předem s jistotou škrtnout slovo „vysokorychlostní“.
Máme lepší řešení, vysokorychlostní vlaky do podzemí Prahy a napojení pražského letiště na tuto trasu, kde navíc může vzniknout přestupní uzel na VRT pro západní část Středočeského kraje. Finančně víc než srovnatelné.
Příštipkování a flikování se nevyplácí, to vidíme na koridorech. Ale ještě je bohatě času toto rozhodování napravit a posunout budoucí Prahu mezi kvalitní železniční uzly Evropy..
J18i76ř57í 69Š76r26á21m67e48k
1) Vámi prosazovaná tunelová varianta popírá Vaše tvrzení "finančně více, než srovnatelné". Nehodnotím, jestli je lepší, nebo horší, ale je, bohužel, podstatně dražší.
2) Co je to "VRT pro západní část Středočeského kraje"?
M29a78t60t73e30o 31K71o46u33n84o91v62s90k50y
Doufám, že se toho dožijí vnoučata mých vnoučat. Přál bych jim to.
M35a46r76t12i17n 59V39á36v26r94a
Neslo by toho vyuzit, aby se rychle jezdilo i po CR? A rovnou tam hodte vic koleji, at to nedopadne jako s D1, ze 10let rozsirujeme dalnici o 0,5m a vlastne 3 a vice pruhu nebudou.
Je krasne ze se u nas alibisticky stavi po kouskach a stavebnim firmam a urednikum to vyhovuje.
R44a36d93e81k 42J20a39n80a25t73a
Samozřejmě, že největší využítí osobní dopravou bude mít vnitorostátní úsek Praha-Ustí. U každé VRT to tak je. Urychlí cestu z Prahy do celého Ústeckého kraje a také část Středočeského a Libereckého.
D26r26a35h31o33m98í24r 13S17t19r91o62u65h38a92l
Takže nakonec to bude opravdu jen vlak pro Němce, kteří chtějí v Praze chlastat levné pivo. Bravo!
P36a88v14e22l 55K20r46á27l
Chápete, že tento úsek není celá VRT, ano?
M36a53t67y58á64š 75Ř82e56h73á19k
Stavba, která dává smysl jako celek, se bude posuzovat po kouscích, aby se náhodou nestalo, že to vyjde?
M68a28r19t68i60n 19K21o24l77l18e63r
Ta trať do Mostu není žádný kousek, to jsou desítky kilometrů nové trati.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!