Diskuze
V Berlíně se válčí o silnice. Cyklistům pruhy nestačí, řidiči je nechtějí
Děkujeme za pochopení.
V74l34a57d18i43m74í70r 35C72h98a36d46i37m81a
Jezdím velkým SUV (Volvo), auto je můj pracovní nástroj. Považuji se za slušného řidiče, chodce ani cyklisty neohrožuji. Ale upřímně: když vidím cyklistu, jak se uprostřed rušného provozu ve velkoměstě proplétá mezi auty, tak nevím, co si od toho slibuje. Naše města prostě vznikla ve středověku a pochopitelně tenkrát nikdo neřešil cyklostezky v centrech. Takže upřednostnění jedné skupiny v širším centru měst vede vždy k utlačení skupiny druhé. A klasicky jde o to, ochránit práva menšiny (cyklisté), ale neomezit v právech většinu (řidiči). Celkem neřešitelný problém. Určitě jej nejde řešit tak, jako v Berlíně.
M93i31l46o47š 81R55u60f21e41r
Možná si slibuje to samé co vy, dostat se v pořádku do práce, obchodu, na rande....
J83a64n 35Z53e29m41a56n
Kdyby to bylo na nás, v budoucnosti by osobní automobily hrály v Berlíně roli pouze ve výjimečných případech, třeba pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace,“ dodává ekolog.
Krásná ukázka cyklofašismu v praxi.
M25a39r36c32e44l 68P68a11v11l40í90k
MHD prešlo od svojho vzniku (pre strednú vrstvu) do dneška (miesto s veľkým rizikom nákazy) veľkou premenou - z bezpríspevkovosti k vozeniu zadarmo.
individuálna (mestská) doprava preškla od bicyklov k viacmiestnym automobilom (vyžíovaným jednou osobou).
oboje treba zmeniť - namiesto vysokokapacitných pár miestne, zato jazdiace husto a až na samotný opkraj obce/mesta/satelitu. to je o samospráve, jej "parketa".
"štát" má zasa poskytnúť plnohodnotnú prepravu na veľké vzdialenosti - omnoho pohodlnejšie ako "rodinné auto".
a "podnikatľská sféra" má možnosť ponúkať možnosť pohodlne (nie stojačka) sa prepraviť na posledných PÁR míľ (nie kúsok!).
cyklistická preprava je vhodná do miest, kde boli postavené bulváry, ktorými sa pohodlne prepravili jazdné oddiely k potlačeniu chamrade, nie úzke uličky s "kočičími hlavami".
R68o40m23a89n 78V63o91c73e53t18k30a
Říjen až březen, ideální čas na na kole do práce.
Kolik % lidí to takto využívá?
A kolik celoročně?
Neberu zábavu, rekreaci, to je něco jiného i když i tam v poměru 7 dní v týdnu, kolikrát, to bude sakra málo.
Proto je otázkou jak jsou tyto cyklostezky důležité?
M50a92r25c38e19l 43P58a69v78l81í68k
koľko deodorantov potreba na potlačenie zápachu potu?
J87a95n 24S94t33e52h88l50i86k
Auto je svoboda pohybu . Jezdím do práce na kole , ale když prší , je škaredě , tak vezmu auto . Navíc autem pak jedete do nákupní zony nakoupit a mužete dost naložit do kufru . Kolo je opravdu takzvaně nalehko a vezete se jen sám .
Problém je spíš v těžkopádnosti stavebnictví , aby města nebyla skanzenem středověku , ale měla by odpovídat dnešnímu životu.
M39i14r22o98s58l31a74v 33Z61i93k87m42u16n16d
A jak to uděláte .... zbouráte "ten středověk" a postavíte "dnešek" ... Kdo to zaplatí ...
D59a34n52i40e61l 19N98o63s55k73a
Tak AfD je krajně pravicová, jak nám autor článku zdůraznit.... Ale proč zapomněl čtenáře stejným způsobem "poučit" v případě té vládní koalice socanů, zelených a post-komunistů ?????
L54u74k94á59š 57M83a77r61e52d38a
Tak me napada, ze automobilovy prumysl je v Evrope a obzvlast v Nemecku ten nejvetsi prumysl ktery v Evrope zbyl. Proc, obzvlast nemci, delaji vsechno pro to, aby zrusili i ten?
M15a30r58e21k 56Š17i44m25o71n
Největším průmyslem se pomalu stává tvorba software.
J90i80ř89í 63S69l80a21v36í41n86s74k57ý
Já jsem vždycky měl a mám z války příšerný vítr, prostě mě to fakt děsí.
Na druhou stranu si myslím, že nám to prostě chybí. Místo opravdu zásadních problémů řešíme pýjoviny obrovského kalibru. A týká se to úplně všech ichtylovin: hnědí migranti, elektromobily, BLM, feminy... všechny tyhle ukrutné pýjoviny.
Protože ve vedení jsou slabí taky-muži, kteří neumí prásknout do stolu.
V48i54k82t35o24r 75Š76e26d35i88v77ý
No, oni ti pestrobarevní migranti jsou dost zásadní problém - stačí se podívat do Francie, kde jsou o něco dál a nejspíš nevědí, zda to má řešit policie nebo armáda ...
A elektromobily jsou také problém, protože jestli jejich protežováním zabijeme automobilový průmysl, na životní rovni to sakra poznáme.
T17o54m14á92š 29K14u11c64h48a83ř
"Napětí je podle něj nevyhnutelné a cyklistické pruhy v Berlíně jsou jen malou ochutnávkou toho, co ještě přijde v budoucnu."
To jako vyhrožuje?
Mimochodem, sdílené automobily sníží provoz ve městě asi jak? Nijak, jen sníží požadavek na počet parkovacích míst. Možná provoz naopak zvýší, protože pojedou i lidi, kteří si vlastní auto nemohou dovolit.
A ano, zlepšení a zlevnění MHD je cesta. A pokud to zelení myslí s ekologií vážně, zavedou MHD zdarma, protože z jízdného se zaplatí stejně jen zlomek nákladů. Pak by lidé opravdu měli důvod nechat auto doma. Jenže co kdyby nám pak lidi opravdu přešli a aut do MHD? Hrůza pomyslet! To by ji ještě o něco zdražilo a klesl by výběr daní, ze kterých se ta MHD platí! Ale to zase nechceme, co? Pokrytci zelení.
L45i62b93o15r 94J86a12n65e35č21e50k
Podle me zvysi zatizeni. Kdyz mate auto parkujete nekde u domu. Kdyz mate sdilene, musite si pro nej nekam dojet abyste ho mohl pouzit. Podle me jsou parkovaci zony lepsim prinosem.
L57i80b14o37r 30J91a68n47e55č11e11k
V demokracie rozhoduje soud podle nazoru verejneho mineni?
J12i82ř19í 65N87o90v32á39k
Demokracie nemůže zasahovat příliš do individuálních práv a na to dohlíží soud.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek
Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...
Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů
Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...