Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Berlíně se válčí o silnice. Cyklistům pruhy nestačí, řidiči je nechtějí

Pandemie koronaviru měla být příležitostí pro evropská velkoměsta zbavit se hustého provozu aut. Na první pohled jednoduchá opatření však narážejí. Od jara zavedl Berlín čtrnáct nových cyklistických pruhů a oddělil je od zbytku silnice zábranami. Řidičům se to ale nelíbí. O možném odstranění překážek nyní rozhodují místní soudy. Bezpečnosti totiž příliš nepomohly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VC

Jezdím velkým SUV (Volvo), auto je můj pracovní nástroj. Považuji se za slušného řidiče, chodce ani cyklisty neohrožuji. Ale upřímně: když vidím cyklistu, jak se uprostřed rušného provozu ve velkoměstě proplétá mezi auty, tak nevím, co si od toho slibuje. Naše města prostě vznikla ve středověku a pochopitelně tenkrát nikdo neřešil cyklostezky v centrech. Takže upřednostnění jedné skupiny v širším centru měst vede vždy k utlačení skupiny druhé. A klasicky jde o to, ochránit práva menšiny (cyklisté), ale neomezit v právech většinu (řidiči). Celkem neřešitelný problém. Určitě jej nejde řešit tak, jako v Berlíně.

0 0
možnosti
MR

M93i31l46o47š 81R55u60f21e41r

27. 11. 2020 16:40

Možná si slibuje to samé co vy, dostat se v pořádku do práce, obchodu, na rande....

0 0
možnosti
JZ

J83a64n 35Z53e29m41a56n

18. 10. 2020 17:29

Kdyby to bylo na nás, v budoucnosti by osobní automobily hrály v Berlíně roli pouze ve výjimečných případech, třeba pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace,“ dodává ekolog.

Krásná ukázka cyklofašismu v praxi.

1 1
možnosti
MG

M69i27r13e77k 22G24a49l76k69o

19. 10. 2020 16:31

Nesmíš to brát podle sebe :-)

0 0
možnosti
MP

MHD prešlo od svojho vzniku (pre strednú vrstvu) do dneška (miesto s veľkým rizikom nákazy) veľkou premenou - z bezpríspevkovosti k vozeniu zadarmo.

individuálna (mestská) doprava preškla od bicyklov k viacmiestnym automobilom (vyžíovaným jednou osobou).

oboje treba zmeniť - namiesto vysokokapacitných pár miestne, zato jazdiace husto a až na samotný opkraj obce/mesta/satelitu. to je o samospráve, jej "parketa".

"štát" má zasa poskytnúť plnohodnotnú prepravu na veľké vzdialenosti - omnoho pohodlnejšie ako "rodinné auto".

a "podnikatľská sféra" má možnosť ponúkať možnosť pohodlne (nie stojačka) sa prepraviť na posledných PÁR míľ (nie kúsok!).

cyklistická preprava je vhodná do miest, kde boli postavené bulváry, ktorými sa pohodlne prepravili jazdné oddiely k potlačeniu chamrade, nie úzke uličky s "kočičími hlavami".

0 0
možnosti
RV

Říjen až březen, ideální čas na na kole do práce.

Kolik % lidí to takto využívá?

A kolik celoročně?

Neberu zábavu, rekreaci, to je něco jiného i když i tam v poměru 7 dní v týdnu, kolikrát, to bude sakra málo.

Proto je otázkou jak jsou tyto cyklostezky důležité?

0 0
možnosti
MP

koľko deodorantov potreba na potlačenie zápachu potu?

0 0
možnosti
JS

J87a95n 24S94t33e52h88l50i86k

18. 10. 2020 8:41

Auto je svoboda pohybu . Jezdím do práce na kole , ale když prší , je škaredě , tak vezmu auto . Navíc autem pak jedete do nákupní zony nakoupit a mužete dost naložit do kufru . Kolo je opravdu takzvaně nalehko a vezete se jen sám .

Problém je spíš v těžkopádnosti stavebnictví , aby města nebyla skanzenem středověku , ale měla by odpovídat dnešnímu životu.

4 0
možnosti
MZ

A jak to uděláte .... zbouráte "ten středověk" a postavíte "dnešek" ... Kdo to zaplatí ...

0 0
možnosti
DN

Tak AfD je krajně pravicová, jak nám autor článku zdůraznit.... Ale proč zapomněl čtenáře stejným způsobem "poučit" v případě té vládní koalice socanů, zelených a post-komunistů ?????

8 0
možnosti
LM

Tak me napada, ze automobilovy prumysl je v Evrope a obzvlast v Nemecku ten nejvetsi prumysl ktery v Evrope zbyl. Proc, obzvlast nemci, delaji vsechno pro to, aby zrusili i ten?

1 0
možnosti

M15a30r58e21k 56Š17i44m25o71n

18. 10. 2020 17:30

Největším průmyslem se pomalu stává tvorba software.

0 0
možnosti
JS

Já jsem vždycky měl a mám z války příšerný vítr, prostě mě to fakt děsí.

Na druhou stranu si myslím, že nám to prostě chybí. Místo opravdu zásadních problémů řešíme pýjoviny obrovského kalibru. A týká se to úplně všech ichtylovin: hnědí migranti, elektromobily, BLM, feminy... všechny tyhle ukrutné pýjoviny.

Protože ve vedení jsou slabí taky-muži, kteří neumí prásknout do stolu.

1 0
možnosti

No, oni ti pestrobarevní migranti jsou dost zásadní problém - stačí se podívat do Francie, kde jsou o něco dál a nejspíš nevědí, zda to má řešit policie nebo armáda ...

A elektromobily jsou také problém, protože jestli jejich protežováním zabijeme automobilový průmysl, na životní rovni to sakra poznáme.

1 0
možnosti
TK

"Napětí je podle něj nevyhnutelné a cyklistické pruhy v Berlíně jsou jen malou ochutnávkou toho, co ještě přijde v budoucnu."

To jako vyhrožuje? :-P

Mimochodem, sdílené automobily sníží provoz ve městě asi jak? Nijak, jen sníží požadavek na počet parkovacích míst. Možná provoz naopak zvýší, protože pojedou i lidi, kteří si vlastní auto nemohou dovolit.

A ano, zlepšení a zlevnění MHD je cesta. A pokud to zelení myslí s ekologií vážně, zavedou MHD zdarma, protože z jízdného se zaplatí stejně jen zlomek nákladů. Pak by lidé opravdu měli důvod nechat auto doma. Jenže co kdyby nám pak lidi opravdu přešli a aut do MHD? Hrůza pomyslet! To by ji ještě o něco zdražilo a klesl by výběr daní, ze kterých se ta MHD platí! Ale to zase nechceme, co? Pokrytci zelení. :-P

13 1
možnosti
LJ

Podle me zvysi zatizeni. Kdyz mate auto parkujete nekde u domu. Kdyz mate sdilene, musite si pro nej nekam dojet abyste ho mohl pouzit. Podle me jsou parkovaci zony lepsim prinosem.

0 0
možnosti
LJ

V demokracie rozhoduje soud podle nazoru verejneho mineni?8-o

0 2
možnosti
JN

J12i82ř19í 65N87o90v32á39k

17. 10. 2020 22:12

Demokracie nemůže zasahovat příliš do individuálních práv a na to dohlíží soud.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!