Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Siemens vyvíjí vlak poháněný vodíkem. Místo zplodin bude vyrábět vodu

Společnost Siemens Mobility a německý železniční dopravce Deutsche Bahn začaly s vývojem vlaků na vodíkový pohon a příslušných čerpacích stanic. První vodíková lokomotiva by měla vyjet v jihozápadním Bádensku-Württembersku v roce 2024. Inženýři slibují dojezd šest set kilometrů a nabití za patnáct minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Splodiny bude vyrabet vyroba a lahvovani toho vodiku. V nemecku navic konci s jádrem.

0 0
možnosti

M69i21r13e26k 12G79a17j26e76r

30. 11. 2020 4:24

"Obrat k dopravě šetrné ke klimatu?" Vždyť ten vodík, potřebný k pohonu se nenabírá v řece, ale musí se vyrábět. Nejekonomičtější a tudíž nejšetrnější výroba je ze zemního plynu. To znamená, že to bude energeticky náročnější, než pálit plyn pro pohon přímo. Na klima to bude tudíž mít horší vliv, alespoň co se týká produkce CO2, která bude vyšší.

1 1
možnosti

Není pravda. Výroba vodíku z metanu se provádí zahřátím metanu na vysokou teplotu, kdy se od uhlíku oddělí vodík a zůstanou saze. Ano, energie se spotřebuje na to, že spalování se obejde bez kyslíku. Vodík se ale později nebude používat ve spalovacím motoru, který má efektivitu pod třicet procent. Bude se z něj vyrábět elektřina chemicky pomocí palivových článků, takže výtěžnost energie bude minimálně dvojnásobná.

Je namístě říci, že jde sice o uhlíkově čistou metodu, ale nebude to kyslíkově neutrální. To ovšem není ani přímé spalování metanu. Navíc tato metoda získávání energie je kyslíkově mnohem efektivnější vůči získané energii.

Je to právě složitost manipulace s energií, kterou mnoho lidí nedobíhá a proto je to odrazuje. Například v šedesátých letech měli lidi podobný problém s kalkulačkami. Taky nevěřili, zda 1+1 vyjde vždycky 2.

Tady se hodí říct, že je prostě dobré nechat to vykrystalizovat. Pokud ta technologie bude nefunkční, neprosadí se. Uvidíme.

0 0
možnosti

R18a15d63e73k 29H37o42d67a89ň

29. 11. 2020 22:33

Vytěžíte ropu, rafinujete, rozvezete benzín a naftu na benzínky = špatně, fuj fuj.

Vytěžíte uhlí, spálíte, vyrobíte EE, nabijete elektromobil = eko.

Vytěžíte zemní plyn, parním reformingem vyrobíte vodík, rozvezete na "benzínky"

Pořád málo eko!

Vytěžíte uhlí, spálíte, vyrobíte EE, elektrolýzou rozbijete H2O, získáte vodík, rozvezete na "benzínky"... Konečně doat eko!

Zrovna u vlaků, kde stačí vyřešit elektrifikaci nad dráty je to šílené. Ztráty v difundaci, energie potřebná na chlazení, v podstatě všechny nevýhody benzínu/nafty navrch...

8 1
možnosti

K tomu bych ještě dodal, že jaderná energie je taky strašně fuj.

5 0
možnosti

A ked ta suprava drbne, tak povedia ze Siemens to dal na Black Friday.

0 0
možnosti

Tak si započtěte průzkum na hledání fosilních paliv, výrobu ropných věží, instalaci. Těžbu ropy pomocí elektřiny, rafinaci na naftu a benzín pomocí elektřiny, přepravu trajekty, lokální distribuci, skladování, distribuci do územních jednotek phm a až se k té energetické náročnosti na 1L nafty dopocitate, tak zjistíte milý pane, že ten vodík je eko tak, jak si vaše hlavička nedokáže představit.

Žijete v představách, že nafta s benzínem vyvěrá na zelené louce a víly nám to v miskach lejou do aut???

0 5
možnosti

Přesto přese všechno je celková energetická bilance u fosilních paliv kladná, jinak by je ani nemělo cenu těžit. A to u vodíku nikdy nebude, pokud ho nebudeme získávat zase z těch fosilních paliv.

Vodík je v podmínkách Země v principu jen uložiště energie, nikoliv zdroj.

3 0
možnosti

Pokud si pamatuju, byla vzducholoď Hildenburg také plněná vodíkem. Když vybuchla byla to dle dobových fozografií a článků docela šlupka. A těch mrtvejch ! Že si ti němci nedaj pokoj.

0 6
možnosti

Tak to snad bude pro vás lepší ani nemít tušení, kde všude jsou provozy využívající vodík.

6 0
možnosti

Další nesmysl na fosilní paliva. :-P

4 7
možnosti

Vodik je fosilni palivo???

4 0
možnosti

Titulek je komicky nepřesný. Záměr vývoje elektrického vagonu s pohonem na vodík je ale zajímavý. Předpokládám, že to není pohon na palivové články, protože to by nedávalo moc smysl, když je elektrický pohon běžně realizován z trakčního vedení. Předpokládám tedy, že se vodík má spalovat v nějaké turbíně.

0 3
možnosti

Dle popisku fotky, palivové články... ;)

Logiku v šílenství nehledejte.

2 0
možnosti

Jestli chtějí vyrábět vodík z elektřiny, jak se píše, tak asi elektrolýzou. Ve vlaku pak budou palivové články.Buď vědí něco co není všeobecně známo, nebo si nespočítali celkovou účinnost celého řetězce od počáteční elektrické energie po energii co pošlou do elektromotoru v lokomotivě. Hrubým odhadem - elektrolýza cca 60%, palivový článek možná 60% (optimistických), k tomu nějaká energie na stlačení a uskladnění vodíku, když do elektromotoru doteče 30%, bude to na hranici zázraku.

Proti tomu baterie - účinnost nabíjení vezmu 85%. Nějaké ztráty při práci baterie, snad 80% dodané energie dostanu do motoru.

Baterie v tom vlaku stejně bude, kvůli rekuperaci, která by bez ní nebyla možná, a taky pro vykrývání špičkového výkonu při rozjezdu, který by článek nemusel zvládnout.

Takže co mi uniká? Jsou nějaké pokroky ve vodíkovém řetězci, o kterých nevím?

4 0
možnosti

A ještě bych do srovnání doplnil trolej ...

1 1
možnosti

DB chce prejsť na 100% zelenú elektrinu. Takže za bezveternej noci budú všetky elektrické vlaky stáť, stanice sa ponoria do tmy...?

1 4
možnosti

ÖBB jezdí na OZE už teď, a vlaky v nici jezdí :)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!