Diskuze

Systém výplaty dávek bez soutěže. Resort práce je dál závislý na téže firmě

Resort práce a sociálních věcí minulý týden bez soutěže prodloužil spolupráci v hodnotě 417 milionů korun ročně se společností OKsystem. S firmou, která je dodavatelem IT systémů nezbytných pro výplatu sociálních dávek již od počátku devadesátých let. Ministerstvo se snaží se závislostí na firmě něco udělat, ale zatím se mu to příliš nedaří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naposledy takový pokus skončil na klientilismu a nechutném podplácení.

OKsystém je v pohodě.

0 0
možnosti

Jo, když nevadí, že se platí miliardy za něco, co má hodnotu milionů.

0 0
možnosti

Zásadní problém takových zakázek je, že uchazeč, který podstřelí cenu, ji buď vyhraje, nebo se může donekonečna soudit když je vyřazen.

A naopak - pokud by ji vyhrál a pak za nabídnutou cenu nebyl schopný udělat, tak mu vůbec nic nehrozí.

0 1
možnosti

Maláčová chce apku, která má fungovat jako OKsystem a za poloviční cenu. Takže chce scifi.

4 1
možnosti

Premyslim, kterou apku dela programator za 3.5 mega mesicne. Samozrejme zjednodusuji. Ale 35 mega za (o kolik vice nez?) 100 programatoru je trochu dost.

1 1
možnosti

Nevím, jak je to s OK Systems, pravda je, že postavit výběrové řízení vždy na nejnižší ceně je pitomost. Nikdo nikdy nehlídá kvalitu. A pokud si někdo myslí, že nějaká firmička dokáže kvalitně udělat rozsáhlejší software úplně na zelené louce, tak se hluboce mýlí. Jak to dopadlo s rezervačním systémem na očkování, registrem vozidel, kde si ani nezkusili zmigrovat data nanečisto? Tohle všechno stojí čas a tím pádem peníze. Kvalitní věci se musí zaplatit. Jenomže u nás je to všechno pokřivené, takže člověk spíš věří podplácení, podvádění a tak.

0 0
možnosti

DCX není "firmička". Je to část bývalého HP, tedy lidi, kteří dělali x let pro MPSV systémovou integraci a znají to. A při použití moderních metod je to reálná cena.

V článku není historie - nejprve vyhrálo na cenu DXC, odvolalo se OK, UHOS tehdy to vrátil (ještě za Rafaje - a víte jak tehdy UHOS rozhodoval) a následně pak bylo DXC vyřazeno a vyhrál OK. No a odvolalo se DXC.

0 0
možnosti

Autorka článku se cudně vyhnula zmínce o snaze nahradit současného dodavatele IS pro státní správu v době, kdy byl šéfem MPSV jistý pan Drábek a jeho náměstkem jistý pan Šišma, který byl za své nasazení následně odsouzen, nakonec tuším na čtyři roky vězení. Systém od IT Vítkovice, ke kteréžto firmě měli oba pánové osobní (finanční) vazby, byl nefunkční a způsoboval obrovské problémy všem lidem, kteří s ním přicházeli do styku. Nakonec byl potichu anihilován a státní správa se vrátila zpět k původnímu řešení, které používá dodnes. Celá ta sranda stála víc, než kolik současný provozovatel systému od té doby inkasoval na servisních poplatcích.:-P

6 1
možnosti

A to ještě zde nic není o tom, že ty systémy neodpovídají ani legislativě a požadavkům. Pokud vás z úřadu práce honí pro papír !! na sociálku - tedy dvě organizace pod MPSV si nedokážou předat informaci sami a elektronicky, ale honí klienta mezi sebou, tak je naprostá katastrofa a dokládá to naprostou neschopnost a nefunkčnost celého ministerstva - a hlavně neschopnost ministryně, která se stará jen o svoje PR a o nic jiného.

6 0
možnosti

Uhodil jste hřebíček na hlavičku ... dvě organizace pod MPSV, ale každá má svoje IT, pracuje s řádně vysoutěženým programem, který není kompatibilní s řádně vysoutěženým programem jiné organizace pod MPSV (ÚHOS ani kriminálka se o to nezajímá), jenže ty programy spolu nekomunikují, každý dělal někdo jiný a ten neotevře vrátka konkurenci do svého programu ... Smluvně to ošetřit nelze, na takovou smlouvu vám nikdo nepřistoupí, do soutěže s podmínkou "otevřete vrátka ...." se nepřihlásí ...

Načež se musí najmout (vysoutěžit) další IT firma, která vytvoří konverzní program mezi výstupem dat jednoho IT systému a vstupem do druhého .... a toho musí najmout MPSV coby nadřízený ....

Podobně funguje systém přenosu informačních dat železničních jízdních řádů v Evropě. Každý "národní" správce dat jízdních řádů jede na svém programu, případně na nakoupené licenci. Ta "národní" data "západní Evropy" se pošlou do Frankfurt am Main DB, tam se překousají konverzními programy, pošlou v jednom balíku do Prahy, kde se v dceřinné společnosti ČD překousávají konverzními programy "národní" data "zemí Varšavské smlouvy", tady se ta data zmixují (občas se něco nepovede) v konverzním programu. Západní data se pošlou na východ (národním správcům), východní data do Frankfurtu ... A každý správce národních dat si universální mix překonvertuje do národního informačního systému - v tuzemsku IDOS ... v rámci konverzí se občas něco nepovede, vlak nebo balík vlaků chybí, na chybu se přijde náhodně, pokud se jedná o poučeného uživatele znalého železničního zeměpisu nebo reality, nepoučený uživatel má smůlu - spojení neexistuje ... za týden po dalším kolečku konverzí a mixů se vlaky zázračně objeví ... národní správci dat mají "mezistátní" koordinační porady a nekonkurují si ...

2 0
možnosti

No kdyby se snížil počet státních úředníků na polovinu, tak to nikdo ani nepozná.

Místo nich by šlo přijmout pár programátorů.

1 1
možnosti

Neslo, protoze tabulkove platy zamrzly v dobe pred 15-20 lety ;-D

3 1
možnosti

To je nezodpovědné a sprosté vůči občanům. V současné situaci a také v nejbližších letech si takový hazard nemůžeme dovolit. Naposledy když proběhla změna to odnesli všichni - občané i úředníci, nebo si myslíte, že v 21. století je přijatelné evidovat čísla jednací žádosti do sešitu?

0 0
možnosti

Pěkně ten stát podojili. Hlavně že za to zavřeli někoho, kdo se jich chtěl zbavit.

1 1
možnosti

Asi jste zapomněl jak to tehdy bylo - nepodezírám OKsystem z nějakého ryzího dobrodiní, ale plán a pokus nahradit něco, co se buduje a ladí roky programem napsaným za půl roku pár studenty prostě musel vybuchnout. Nehledě k teda tomu, že tam provařili stovky mio. Je dobře že bručí.

0 0
možnosti

To je stejné jako zločinecký projekt OPENCARD. V době, kdy se tento pochybný a předražený projekt teprve rozvíjel (2006) existoval v "kritizovaných" Českých drah pilotní projekt IN KARTA ČD (2004-2005).

Pilotní projekt se rozjel na zaměstnaneckých "režijkách" a po vychytání chyb se najelo na ostrý provoz pro veřejnost (IN 25, IN 50, IN 100).

Podle neoficiálních informací bylo ze strany ČD nabízeno, že převezmou SW správu tohoto projektu, protože šlo v podstatě o totéž (dokonce plastiková karta s čipem byla od jedné a téže firmy) .... jenže to by "spřátelení" soudruzi přišli o miliardový kšeft, zatímco ČD (organizační složka spravující systém) by to měla jako příjem z "vedlejšáku" bez nákladů na vývoj, pořizování HW apod. s přiměřeným ziskem.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!