Diskuze
Britský výrobce chce na nebe vrátit vzducholodě. Kvůli nižším emisím
Děkujeme za pochopení.
T95o13m34á80š 46C93a66b55á38k
... a po osmihodinovem latu na Brusel pristanou nedaleko Varsavy.
L92u53d96ě58k 97C66h64r80á67s66t62e74k
Jo, takových už tady bylo :-) Třeba kousek od Berlína je ještě krásný obrovský hangár, kde se nově měly stavět takové obří nákladní vzducholodi. Kde je jim konec, teď si tam lidé užívají Tropical Islands, nebo-li pravděpodobně největší akvapark pod střechou :-) Obávám se, že tohle je jeden z mnoha dalších projektů, který jen má vytáhnout z naivních investorů peníze. Pár let se o tom bude mluvit, budou se objevovat krásné 3D vizualizace a pak to potichu utichne, jako vždy :-) Tohle bohužel je pro seriózní dopravu nepoužitelné, na rozdíl od letadel mnohem více závislé na počasí.
M49a74r59t40i36n 48L45ö68w
Helium je na zemi dost vzacne. Tusim se ziskavs jen na nekolika mistech ns svete z vrtu kde se koncentrovalo. Po uvolneni fo atmosfery mizi do vesmiru. Fakt chceme dostopne zasoby vyplacat na tohle? Jsko by nestacily poutove balonky. Vodik je lepsi a ne zas tak riskantni.
M72a79r25t68i61n 42N93e46r18m88u46t
U nás v jednom výzkumáku si dělají hélium sami ze vzduchu. Pravda, že na to padne spousta elektriky.
J23i27ř69í 62V55a93n23ě63r50e30k
Já bych to ještě vylepšil. Cestující dostanou padák, aby vzducholoď nemusela přistávat, protože zvýšený chod motorů při manévru vypouští více CO2 a nemusel by být v chodu motor na klasická paliva. Pouze elektromotor během letu. U každého sedadla s pasažérem by byly šlapátka s dynamem a cestující by museli vyrábět elektřinu potřebnou k letu. Bio pohon. Akorát, kde vzít tolik Hélia. Tady se pořád vymýšlí, co jednou vymyšleno bylo a nefungovalo to. Jak vzducholodě, tak i elektroauta. Dokud někdo nevymyslí zdroj energie, výkonnou baterii, která nebude při své výrobě a likvidaci sama o sobě zátěž pro životní prostředí, nebude potřeba do ní dodávat energii, která se někde musí prostě někde vyrobit (na což ekoteroristé rádi zapomínají) a se ztrátovostí ji do baterie dostat, tak je to k ničemu. Problém není ve výrobě elektroauta jako takového, nebo vzducholodi. Problém je výroba a uskladnění energie pro pohon. A pouze s větrníky, či soláry, to fungovat prostě nikdy nebude. Je to jako čůrání proti větru. Na současné baterii - akumulátoru, který je pouze jakýsi ztrátový mini sklad elektřiny, nevidím absolutně nic ekologického. Sice vlastní jízdou nevypouštím sajrajt, ale tento sajrat o to víc vypouští těžba lithia, zpracování, výroba a likvidace baterií, výroba elektřiny a kdo ví co k tomu ještě všechno patří.
T89o21m95á91š 23Z10e89m14á41n28e43k
Na co helium? Bude přebytek vodíku z ekologických zdrojů, a ten je podstatně lacinější. A navíc má lepší nosnost.
K28a36r86e19l 31M89a31c62h62a98l66í78č34e60k
Všichni řeší emise ale výroba vzducholoďe + helia asi nebude úplně eco-friendly...
T31o14m96á84š 41Š34ť81a28s67t82n67ý
Já je neřeším. Asi proto nejsem všichni
A taky se skoro vždycky zapomíná na emise, vznikající při výrobě elektřiny, pro baterie, a při výrobě samotnejch baterií.
V29i75k48t42o14r 41Š76e69d12i93v90ý
A helium se bude brát kde? Ono ho moc není a pokud by se začalo spotřebovávat ve velkém, brzy dojde.
P94e91t29r 98M92a61r10š68o14u50n
No, tak to bude nahrazeno vodíkem... To už z historie také zname ;)
T31o52m59á37š 42Z80e41m46á59n35e57k
Když bude více foukat, vyloží vás jinde, než jste si zaplatili.
L44u56k46á21š 21S76t75r49á93n32s77k13ý
Vzducholodě mají jednu velkou výhodu, a to tu, že kvůli omezenému vztlaku není možné zaplnit kabinu cestujícími jako v klasické ekonomické třídě. Takže i tam bude mít cestující prostoru stejně jako v byznys třídě v letadle.
Pěkně to bylo vidět na Hindenburgu, který byl velmi prostorný, s promenádami. Prázdný prostor nic neváží, ale výrazně zvýší komfort.
M60i72c48h69a71l 60K80r67č31á53l
Prázdný prostor sice nic neváží ale zvětšuje odpor vzduchu. Což při protivětru může být trochu problém.
P71e18t53r 49M35a46r32š10o13u82n
Není to ta vzducholod, jak už byl i dokument o jejím vyvoji, že bude super pro přenos nákladů, kde nezáleží na rychlosti, ale dostupnosti a nosnosti? Což dávalo smysl.... Ale stále neletela. A těžko říci zda vývoj ne o nezájem zákazníků.
Tak to zkusíme pres uhlikovou stopu na EU? :D
A27n12t18o68n95í73n 71P50o14l24i68c35k10ý
Ta byla, pokud si dobře vzpomínám, francouzská.
J87o80s21e84f 95V90a17l29a
pravidelny provoz vzducholodi ( o vikendech, tzn. vyhlidkove lety nad Bodamskym jezerem) maji ve Friedrichshafenu uz roky - je tam i sidlo, pristav, muzeum a vyroba spolecnosti Zeppelin.
Rekl bych, ze ti maji nejvetsi zkusenosti na svete
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!